MoFi DIre Straits Love over Gold SACD (Plangent prosessed)

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.114
Antall liker
2.648
Har denne skiva på original første press Vertigo vinyl, CD, SHM-SACD fra japan og nå Mobile Fidelity hybrid SACD.

Mobile fidelity har gjort analog-til-DSD transfer, før materialet blir send til Plangent Lab for korreksjon av wow & flutter og andre småfeil i tidsdomet på den originale tapen. Arbeidet foregår blant annet i 32-bit DSP.

Resultatet er overbevisende. Lyden er klar og transparent. Det er en fremragende rytmikk og timing i gjengivelsen, spesielt merkes dette på spor 3,4 og 5. Lydbildet strammes opp i noe grad, spesielt nedre mellomtone og bass. Man får rett og slett større innsikt inn i lydbildet. Alt er homogent og sammenhengende. Det låter bare fordømt riktig ut. Min nye referanse.

Plangent Lab hadde etterhvert også funnet ut hvordan man skulle løse oppgaven med Making Movies, men da var tidsvinduet lukket og plata gikk til produksjon.
Jeg er blitt en «Plangent beliver» 😀

Kjøpte også MoFi Communique SACD, men denne overbeviser meg ikke like mye (ikke Plangent prosessed). Det er litt mye bass og skiva gir meg ikke noe mer Innsikt i innspillingen enn hva SHM-SACD’’en gir meg. Foretrekker sistnevnte med en liten margin.
 

Tor-S

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.01.2013
Innlegg
299
Antall liker
330
Sted
Tromsø
Torget vurderinger
1
Takk for info.

Hvilken SACDspiller har du?
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.114
Antall liker
2.648
Takk for info.

Hvilken SACDspiller har du?
Yamaha CD-S1000, en del modda med Bybee music rails på alle spenninger analog og digital boards, Terra Firma bit clock m/ekstern power supply, ++

Hvordan det?

Forresten...plangent retter opp et slags «jitter» i den analoge høyfrekvensen, eller ekvivalenten til digital jitter. Og jammen har det sammenfallende likheter lydmessig med gode bit-klokker i digital audio; noe renere audiosignal, det som skjer i tidsaspektret blir mer kontant og presist; som rytmikk, tramp-takten..,you name it, spesielt i nedre mellomtone, samt noe bedre «luft» i toppen og litt tydeligere ambience.
 
Sist redigert:
Topp Bunn