MonoPulse

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.867
    Torget vurderinger
    8
    Min gjetting er at begrepet "perfekt" er det mest dekkende i denne sammenhengen. :)
    Takker da er det bare og vente 👍 drĂžyer nok noen dager pga vĂŠret. Har jo treveis nĂ„ men har vel aldri hatt en toveis jeg ikke har likt ennĂ„! Har ogsĂ„ mulighet pĂ„ en Unison Research S6 mkll men der er ogsĂ„ avstand et problem
     

    HĂ„kon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.014
    Torget vurderinger
    2
    Spennende Ă„ hĂžre hvordan du opplever dem.
    Er nok en veldig annerledes opplevelse enn det tivoliet Klipsch La Scala varter opp med, men litt snillisme er sikkert ikke av veien, det heller. 🙂
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.867
    Torget vurderinger
    8
    Spennende Ă„ hĂžre hvordan du opplever dem.
    Er nok en veldig annerledes opplevelse enn det tivoliet Klipsch La Scala varter opp med, men litt snillisme er sikkert ikke av veien, det heller. 🙂
    Wow de spiller laaangt stÞrre en jeg forventet og mer frempÄ i mellomtonen, stemmer og instrumenter setter deg pÄ fÞrste rad!
    Trodde aldri Rammstein skulle svinge sÄpass pÄ disse, selv Led Zeppelin fungerer ok.
    Det eneste ‘negative’ hittil er litt utflytende rumlebass i bunnen pĂ„ enkelte basstunge lĂ„ter men det kan vĂŠre avstand til hĂžyttaler/hylle bak.
    FĂ„r jo en bassboost i rommet mitt som gjĂžr at selv La Scala klarer seg uten sub.
    NÄr jeg spiller pÄ ganske hÞyt volum sÄ kan det lÄte noe stressende, om det er hÞyttalerne eller forsterker vet jeg ikke men er ho vant til La Scala mot disse smÄ knÞttene.
    Er det noen spesiell avstand fra gulv til bassport ?
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.867
    Torget vurderinger
    8
    Vet ikke om det har sÄ stor betydning men ikke fÄtt en tydeligere Qsound som med disse, kraftig toein slik at jeg ser litt av yttersiden pÄ hÞyttalerne sÄ det smalner jo sweetspot noe
     
    • Liker
    Reaksjoner: oal

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.867
    Torget vurderinger
    8
    Hei er det noe fasit pÄ avstand fra bassport til gulv ? Hos meg 62mm!
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.867
    Torget vurderinger
    8
    Det viser seg at Luxman ikke klarer og gi MonoPulse nok strÞm! Fungerer til et ganske bra volum men sÄ flater det ut. Skal jeg beholde de sammen med Klipschene sÄ mÄ jeg se etter noe med litt mer krefter som matcher begge parene
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.867
    Torget vurderinger
    8
    Hei jeg har va 7 cm fra hÞyttaler til gulv! Synes det virker mye kontra bilder jeg ser bÄde her og rundt pÄ nett ?
     

    Vedlegg

    Audiomix

    BransjeaktĂžr
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.100
    Antall liker
    4.944
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Det viser seg at Luxman ikke klarer og gi MonoPulse nok strÞm! Fungerer til et ganske bra volum men sÄ flater det ut. Skal jeg beholde de sammen med Klipschene sÄ mÄ jeg se etter noe med litt mer krefter som matcher begge parene
    Hva slags Luxman?
    Og hva slags musikk / lydnivÄ liker du?
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.867
    Torget vurderinger
    8
    Hva slags Luxman?
    Og hva slags musikk / lydnivÄ liker du?
    Hei gikk over til PrimaLuna Evo 300 og det var bedre men nĂ„ Spec M99 og det fĂ„r virkelig frem kvaliteten i disse raritetene 👍
    Finner ingen info om avstand til gulv men prÞver nÄ med 3 cm til gulv og det virker som at bassen strammet seg opp noe
     

    HĂ„kon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.014
    Torget vurderinger
    2
    Man blir vel fort noksÄ fartsblind etter Ä ha eid Klipsch La Scala en stund...

    Det som derimot undrer meg litt, er at den ikke setter opp klare Q-sound kulisser, akkurat det mener jeg de hÞyttalerne er veldig gode pÄ.
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.867
    Torget vurderinger
    8
    Man blir vel fort noksÄ fartsblind etter Ä ha eid Klipsch La Scala en stund...

    Det som derimot undrer meg litt, er at den ikke setter opp klare Q-sound kulisser, akkurat det mener jeg de hÞyttalerne er veldig gode pÄ.
    Hei med plasseringen jeg har nĂ„ sĂ„ fĂ„r jeg Qsound pĂ„ musikk som selv ikke skal vĂŠre Qsound 😂
     

    Audiomix

    BransjeaktĂžr
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.100
    Antall liker
    4.944
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Hei jeg har va 7 cm fra hÞyttaler til gulv! Synes det virker mye kontra bilder jeg ser bÄde her og rundt pÄ nett ?
    Ser ut som fine har fÄtt "oppgraderte" spikes.
    Eller stylter.
    Tror 3-4 cm er mer riktig.
    Kameravinkel lyver.
    3 cm fra gulv til undersiden av uteliggeren.
    IMG_20231104_190128326.jpg
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.867
    Torget vurderinger
    8
    Ser ut som fine har fÄtt "oppgraderte" spikes.
    Eller stylter.
    Tror 3-4 cm er mer riktig.
    Kameravinkel lyver.
    3 cm fra gulv til undersiden av uteliggeren.
    Vis vedlegget 967148
    Fjernet spikes nÄ sÄ bare festene stÄr igjen, da er det 3cm fra underkant hÞyttaler til gulv og synes det strammet opp bassen noe
     
  • Laster inn


DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • Laster inn

Topp Bunn