Motron's 2 x 4,5W SET rørforsterker byggesett

joetorp

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.07.2004
Innlegg
58
Antall liker
0
Under Hi-Fi messen i Horten sist helg fikk jeg se en ferdigbygget versjon av Motron's SE (Single Ended) stereo kraftforsterker - 'kraft' kan kanskje ikke brukes om 2 x 4,5 Watt, men uansett dreier det seg om et utgangstrinn med 1 stk. 5B/255M per kanal. SE fortserkere har lenge fasinert meg med sin fantastiske mellomtone og oppløste diskant og derfor avtalte jeg hjemmelån en gang etter messens avslutning. Tirsdag fikk jeg hyggelig e-post fra Hans Kise (han har bygget prototypen) med invitt til å hente SE'en når det måtte passe.

Siden har jeg vært i Hi-Fi nirvana og gitt forsterkeren kjælenavnet 'Little SEth'!

Denne lille og uanseelige konstruksjonen spiller rett og slett fletta av alt annet jeg har hatt hjemme i egen stue - med unntak av nivå, for den spiller jo ikke veldig høyt på B&W Silver Signature 25 høyttalere med 88dB virkningsgrad! Mellomtone og diskant er utrolige, atakk likeså, med meget virkelighetsnær pianoklang og stemmegjengivelse som gjør hele opplevelsen troverdig. Jeg har de siste dagene sammenlignet 'Little SEth' med mine Michaelson & Austin M-100 monoblokker, 300B blokker og ditto Embla Klasse D og, selvom alle selvsagt spiller høyere, hamler ingen av dem opp med 'Little SEth'. Jeg kopler opp og ned og er stadig like overrasket hver gang jeg vender tilbake til Motron's lille byggesett.

Det er lett å bli blind ved lytting i eget anlegg, det er jo tross alt det anlegget man kjenner og 'elsker' over alle andre og myrsnipe effekten kan man aldri være trygg for! Derfor ble jeg enig med en kamerat om å prøve hjemme hos ham på hans store og mer lettdrevne høyttalere. Å du verden som det spillte!! Helt fra dypeste klangfulle bass, gjennom deilig naturlig mellomtone helt opp til øverste, luftige diskant. Alle instrumenter var klart og tydelig definerte på mørk bakgrunn og klangforskjeller f. ex. mellom ulike gitarer på samme kutt var umiskjennelige. Eneste grunn til at jeg klarte å få 'Little SEth' med meg hjem igjen samme kveld var min kamerats visshet om at dersom forsterkeren ble igjen, ville han sitte oppe og nyte hele natta!

Som nevnt er det Hans Kise som har bygget prototypen, mens en annen, som jeg tror må ha ører av 'gull', står for utvikling av konseptet. Det er tydelig at mange timer har gått med til lytting og finjustering av endelige kretsløsninger og komponentvalg - og resultatet har, i mine ører, blitt til en meget vellykket liten forsterker. Nå gleder jeg meg stort til å prøve 'Little SEth' på Avante Guard Duo og sammenligne den med Ancient Audio Silver 300B blokker!!

Mvh
joetorp
 

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Innlegg
1.192
Antall liker
0
Interessant! Har du mere informasjon om dette?
 

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
4.128
Antall liker
308
Hei
Har mailet en del med Hans om akkurat denne forsterkeren.
Ser ut som om det er en forholdsvis rimelig sak med lav utgangseffekt som låter himmelsk (etter andres utsagn)
Kan dette bli et morsomt vinterprosjekt?
Time will shøv ;)
Mvh Jan I
 

joetorp

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.07.2004
Innlegg
58
Antall liker
0
Hei,

Først en liten korreks av tittelen: Det dreier seg om SE og ikke SET som jeg skrev i artikkelens tittelfelt.

Jeg har hverken skjema eller annen detalj info, annet enn at Motron vil komme til å selge den som kit; enten komplett delesats uten chassis for ca. kr. 4000, eller med chassis og kosmetikk for ca. kr. 6000. Kontakt Motron's Brynjar Kvanlid for detaljer, men jeg forstår at alle deler finnes på lager nå. Rørene er MIL spec'et og av typen Long Life, med antatt levetid på omlag 10000 timer.

Som nevnt har jeg sammenlignet Little SEth med M&A M-100 (nå Papworth M-100) til omlag 50 tusen og likeså med et sett high end 300B monoblokker til knappe 50 tusen og ingen av dem klarer å gjenskape musikken slik som Motron's. Embla'ene bleknet også i konkurransen.

Jeg gir meg fullstendig over, så mye lyd for så lite!

Mvh
joetorp
 

jane

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.06.2004
Innlegg
3.073
Antall liker
1.069
Sted
'
Først en liten korreks av tittelen: Det dreier seg om SE og ikke SET som jeg skrev i artikkelens tittelfelt.
Du kan med god samvittighet benytte betegnelsen SET, Single Ended Tetrode. ;)
 

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
4.128
Antall liker
308
Hei
Fant litt info under rørprat på Demostenes.
Her fant jeg noen bilder også.
Det er vel denne det er snakk om?






mvh Jan I
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
Hans "Audiomix" Kise kommer sikkert på banen på mandag, men frem til da kan jeg bidra med litt ytterligere info.

Det er Brynjar Kvanlid (Innehaver av Motron) som sammen med en annen kunnskapsrik kar som heter Bernt Jensen, har utviklet denne forsterkeren.

Den virkelige prototypen ble vist på Motron sin stand på Hortensmessa i fjor (tresider og kobbertopp), og siden da har konseptet blitt finpusset, og den som "joetorp" fikk med seg hjem er vel slik jeg forstår lik eller veldig lik det ferdige byggesettet.

Jeg har hørt littegrann på forsterkeren, og likte den godt.  Den har denne litt udefinerbare nærheten og nerven som mange søker, og som få får til.  Siden vi hadde så mye å prate om mens forsterkeren spilte, er jeg ikke i stand til å gi noe utfyllende inntrykk.

Chassis som skal leveres med det komplette byggesettet er forberedt for montering, med stansede hull etc.  

Mye av grunnen til den meget hyggelige prisen, er nok Brynjars enorme erfaring og kunnskap, og at han kjenner til hvilke kompoenter som fugerer bra uten at de koster skjorta.  

Jeg har sagt at jeg skal lage et exs. av denne forsterkeren, og det kommer jeg til å gjøre.  Mest sannsynlig som to monoblokker , i stedet for som stereoforsterker.  
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.111
Antall liker
4.964
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Hyggelig med så strålende omtale. Det eneste som kommer til å bli litt forandret er chassis. Etter en del input fra andre og egen erfaring med byggingen. Kanskje vi må tilby en mono-løsning også? Takk til joetorp som tar seg tid og bruker ører på å lytte. Jeg kommer fra han nå. Joda. Det blir nydelig musikk av slikt.
 

joetorp

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.07.2004
Innlegg
58
Antall liker
0
Jeg vurderer også å bygge et sett monoblokker, men ikke for annet enn at den løsning er mer hensiktsmessig i mitt oppsett. Dessuten vil jeg prøve andre utgangstransformatorer, nærmere bestemt to klumper på omlag 8kg hver som opprinnelig har stått i Consonance 500M - monoblokker basert på 1 stk. 300B i hver kanal. I datablad for B5/255M ser jeg at dens optimale belastning er 2500 Ohm, det samme som 300B.

Dette blir et spennende prosjekt!!

Mvh
joetorp
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.111
Antall liker
4.964
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Det var spesielt hyggelig å være hjemme hos joetorp. Lytte til musikken og je's kommentarer. Både her og gjennom private mail har det kommet mange ønsker. Slike som monoutgaver, mer effekt, etc. Det virker som konstruksjonen er svært vellykket og velspillende. Nevenyttige kan utvikle dette til nesten hva som helst. Mono er kurant. Men det betyr en ekstra nettrafo og tilhørende komponenter. Og et annet chassis. Mer effekt kan en få ved å benytte to rør i parallell. Det medfører at en må benytte en annen utgangstrafo. Mest sannsynlig en annen nettrafo også. Som komplett byggesett tror jeg det vil ende med den utgaven som nå er laget. Med noen endringer på chassis i forhold til de bildene som er vist. Komponentlister for andre varianter er enkelt å sette opp slik at et "semi - kit" kan leveres. Ex chassis altså.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.135
Antall liker
10.604
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Dette er egentlig noe jeg er ute etter. Har et par Audio Note stativere med 93db følsomhet. Impedansforløpet skal også være meget gunstig.
Ser meget interessant ut denne lille saken her.
Er det mulig å implementere et potmeter eller lignende? Evt. Har du et preamp kit også på lur ;-)
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.111
Antall liker
4.964
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Som du ser av bildet er det et volum potmeter til hver kanal på fronten. De sorte knottene er nå byttet ut med aluminium (takk til Erland!). Jeg ser ikke helt hensikten med volomkontroll i dette leddet, men ikke noe problem å ha denne funksjonen med. Enten et for hver kanal eller et dobbelt / stereo. Pre amp er ikke vordert ennå. Sørs hva du er ute etter.
 

joetorp

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.07.2004
Innlegg
58
Antall liker
0
Hans og jeg dro forleden til Olaps for å prøve Little SEth på Avant Guard Duo horn og sammenligne den med Ola Petters Ancient Audio Silver 300B monoblokker. Duo er en meget avslørende høyttalere som med sine 102dB/W viser fram enhver svakhet i kjeden. Vi startet med en runde kjent musikk på Olaps' oppsett før vi koplet over til Motron's lille SE. Den ble satt rett inn i oppsettet, uten noen endringer - hverken av kabler, eller annet. Nedtur, dessverre - flott mellomtone, for mye diskant og liiiiiiiite bass. Etter en times lytting ga vi opp og bestemte oss for å avslutte kvelden, klokka var allerede over 23:30. Mens jeg koplet fra SE'en ble det plutselig oppdaget at vi under hele forsøket hadde spilt med Duo'enes basskasser avslått! Vi slo dem selvsagt av da vi koplet om til Little SEth og glemte å slå på igjen under lytting.

Hans måtte hjem, men Ola Petter og jeg koplet raskt opp igjen Motron's Lille og da ble det bass! Ikke slik som fra OP's Ancient Audio, men mindre definert og noe grumsete/ullen bass - mellomtone og diskant var som før. Duo går ned til 20Hz, så ikke rart at utgangstrafo til noen få hundrelapper må gi tapt! Det var etter midnatt, så vi koplet fra etter bare et par raske kutt. Dog ga forsterkerens potensiale seg til kjenne igjen - den spiller rent og med stort lydbilde og vil garantert bli vesentlig bedre med høykvalitets utgangstransformatorer. 'Jern' er viktig. Fra forsterkerens konstruktør har vi fått noen tips om forbedringer i komponentkvalitet - spesielt et par kondensatorer - og oppfordring om å spille det hele inn over lang tid før 'seriøs' testing foretas. Dette vil nok ta noen uker, men jeg kommer tilbake med oppdatering etter at bedre trafoer, etc. er på plass og ny lyttetest, med basser innkoplet!!, er gjennomført.

Imens står atter forsterkeren fredelig og sender sine magiske toner ut i min stue - så mye deilig musikk for så lite. Jeg gir meg over!

Mvh
joetorp
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.111
Antall liker
4.964
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Til de som venter på byggesett og annet godteri fra Motron, så er det snart håp. Brynjar har vært på "offisielt" oppdrag i Nord Norge. Se her:
http://www.nye-troms.no/nyhet.cfm?nyhetid=480
Da jeg snakket med han i formiddag, hadde han passert Narvik på vei sydover. Regnet med å være tilbake i normal business i løpet av torsdag.
 
R

RID

Gjest
"Viggo Fossum, ordfører i Målselv"

Da jeg gikk på videregående var han rektor der..... ::)
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.111
Antall liker
4.964
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Nå har det blitt jobbet noen lange kvelder for å teste ut forsterkeren. Både slik den opprinnelig ble laget (slik som byggesettet vil bli levert) og med store (8 kg hver) kinesiske trafoer. Vi avsluttet testingen sent i går kveld og joetorp kommer sikkert tilbake her med infomasjon etter en lang natt med lytting til flott musikk. Når han våkner..................
 
A

Audi_O

Gjest
Det blir spennende å høre hva dere fant ut etter en lang natt med 8 kg trafoene. Det burde være nok jern i kosten det!
 

joetorp

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.07.2004
Innlegg
58
Antall liker
0
8 kg jern var og er nok!

Etter gårdsdagens innsats sammen med Audiomix er jeg nå i gang med nye lytte-seanser og er godt fornøyd så langt: Større ut-effekt (opp fra 4,5 til 6,5 Watt) gir litt mer trøkk, bassen er vesentlig bedre og klangen i samme område mer definert/musikalsk. Mellomtone er renere og diskanten silkeglatt.

Det er ganske utrolig at så liten effekt kan gi så mye lyd og, for å si det med en tidligere kollega, 'Blir'e bedre nå, må jeg ha prim til!' Har ikke tid til mer nå, jeg må tilbake til 'Little SEth' og høre musikk, men når jeg - og andre med - får lyttet mer, kommer det en fyldigere rapport.

Mvh
joetorp
 

jbc

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Innlegg
104
Antall liker
0
Hva blir kostnaden for kitet med disse oppgraderte utgangstransformatorene?

Jørgen
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.111
Antall liker
4.964
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Hva blir kostnaden for kitet med disse oppgraderte utgangstransformatorene?

Jørgen
Det vil bli opp til hver enkelt å velge trafo forskjellig fra "originalen". Vi kan sikkert komme med et par forslag og pris. Men disse Kinatrafoene er vel nesten i kategori "ikke lett tilgjengelig".
 

Hal3101

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.02.2003
Innlegg
148
Antall liker
0
Hva slags kina trafo er det snakk om. Pris og type? Er det mulig å bestille denne direkte hos Motron?
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.111
Antall liker
4.964
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Hva slags kina trafo er det snakk om. Pris og type? Er det mulig å bestille denne direkte hos Motron?
joetorp kan sikkert svare deg på hvilken type dette er. Tvilsomt om de i det hele tatt kan skaffes. Motron selger Hammond og vi vil også teste forsterkeren med en større trafo fra Hammond.
 

joetorp

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.07.2004
Innlegg
58
Antall liker
0
Kina trafoene mine kommer fra et sett Consonance M500 mono blokker. Disse benytter 1 stk. 300B i SET mode i hver kanal og blokkene koster ca. kr. 25000. Slike trafoer selges nok som reservedel, men koster da antagelig flere tusenlapper hver.

Hammond 125ESE (som Kit'et er basert på) veier ca. 1 kg hver, men Hammond har også andre store, flotte 'audiofile' trafoer som (iht. datablad) også passer til B5/255M og har matchvekt på ca. 5 kg! Derfor har Audiomix og jeg tenkt å prøve ut noen av de andre, større Hammond trafoer i oppsettet, slik at Kit'et evt. kan oppgraderes med disse.

Fortvil ikke, dette er SÅ interessant at mer informasjon vil komme så snart vi rekker kopling, testmålinger og lytteprøver. I mellomtiden er det selvsagt fullt mulig å gå i gang og bygge forsterkeren(e) - enten i stereo eller som monoblokker - og oppgradere etterhvert. Husk bare å sette av GOD plass til større trafoer, i fall dere skulle falle for fristelsen for oppgradering. Uansett - selv med Hammond 125 ESE - gir den Lille utrolig mye musikk glede for pengene!

Mvh
joetorp
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.111
Antall liker
4.964
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Gleden ved å bygge selv blir mye større når resultatet blir så godt som dette. Så vil det være mulig å få det enda litt bedre ved å benytte andre trafoer. Om budsjettet tillater. Dette byggesettet skal være enkelt å bygge, skal spille meget bra og prisen skal være "fornuftig". Det siste vil glippe om en øker vekta med over 10 kg. Vi skal gjøre vårt beste for å komme med forslag til oppgraderinger.
 

joetorp

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.07.2004
Innlegg
58
Antall liker
0
Jeg har aldri vært ordblind, men ser at jeg nok en gang har snudd om på utgangsrørets typebetegnelse. Røret er 5B/255M og ikke B5 som jeg har skrevet. Beklager ;D

Mvh
joetorp
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.111
Antall liker
4.964
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Har noen synspunkter og meninger med hensyn til volumkontroll på utgangsforsterkere? Er det nødvendig? En for hver kanal? En felles? Med volumkontroll innføres det en ekstra komponent i signalveien og en ekstra kostnad på budsjettet.
 

interman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.04.2002
Innlegg
481
Antall liker
1
krysser fingrene og håper at dette blir mulig å lage for en førstegangsbygger som meg :)
 

joetorp

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.07.2004
Innlegg
58
Antall liker
0
Det burde ikke bry på store problemer å få denne forsterkeren til - selv for en nybegynner. Det aller viktigeste er at alt blir loddet skikkelig, så lær det aller først - øv med gamle (evt. billigste type) rørsokler og komponenter. Loddingene skal være blanke og pene å se på - er de det, og du har brukt nok (ikke for mye) varme - så blir det bra. Lykke til!

Mvh
joetorp
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.111
Antall liker
4.964
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
krysser fingrene og håper at dette blir mulig å lage for en førstegangsbygger som meg :)
Med litt "tørrtrening" (ikke tørrlodding) er dette byggesettet utmerket for en nybegynner. Komponentstørrelse og plass er slik det bør være i en rørforsterker. Passe med rom og enkelt med hensyn til monering og eventuelt komponentbytte. En kvalitets loddebolt er absolutt å anbefale. Weller for eksempel. De varer et liv for en hobbylodder.
 

interman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.04.2002
Innlegg
481
Antall liker
1
hvem selger Weller loddebolter, og hva er passende watt for denne bruken?
 

joetorp

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.07.2004
Innlegg
58
Antall liker
0
Personlig tror jeg at temperatur kontroll er minst like viktig som selve effekten. Selv har jeg brukt Weller 60 Watt med temperatur kontroll i mange år - den har tilstrekkelig energi, samtidig som temperaturen ikke blir for høy. I siste nummer av Fidelity averterte Motron med Weller 50 Watt loddebolt med temp kontroll for kr. 700. Gode loddinger er viktig på rørutstyr m relativt høye spenninger/temperaturer og ikke noe er kjedeligere enn feilfinning pga dårlige (oftest kalde) loddinger.

Mvh
joetorp
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.111
Antall liker
4.964
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
hvem selger Weller loddebolter, og hva er passende watt for denne bruken?
Motron (32752150) har kjempeutvalg av brukte Weller loddebolter. De fleste er 50 watt med temperaturjustering og regulering. Du finner ikke noe bedre og de holder livet ut. Jeg har brukt min i 30 år og da jeg arvet den var den avskrevet av firmaet. Uslitelig altså.
 

generator

Medlem
Ble medlem
29.07.2005
Innlegg
37
Antall liker
0
Jøss, det er bare å gi seg enda over! Dette har dere fått til karer! :D
Ved første øyekast så ser den liten og puslete ut(om dere unnskylder), men som dere har skrevet/sagt så borger herligheten for genuin go´lyd.

Jo...dette her er mitt i blinken til min "rørbyggermann", jeg skal tipse han snarest(selv om han ikke har pc hjemme).
Hmmm, ville ikke denne egne seg godt til hornhøytalere mon tro?
Helge
 

joetorp

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.07.2004
Innlegg
58
Antall liker
0
Vi skal snart teste herligheten igjen på Avantgarde Duo horn høyttalere - denne gangen med mine store og dyre kinesiske utgangstrafoer (i steden for Hammond 125ESE som Motron leverer som standard i kit'et). I mens har jeg spilt MYE på Little SEth - som med mine trafo'er nærmest må kalles Big SEth pga match vekt på 25 kg - og dette blir bare bedre og bedre og bedre!

I kveld måtte den dessverre tilbake til Audiomix, men Motron har vært snill og lånt meg Prototyp No. 1 - den med kobbertoppen - slik at abstinensen ikke skal ta helt knekken på meg.....

Ingenting jeg tidligere har hatt her hjemme har gitt meg like stor lytte glede som denne lille forsterkeren og for min del vil dette ende med at jeg bygger et sett monoblokker til bruk i mitt hovedanlegg.

Mvh
joetorp
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.111
Antall liker
4.964
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
En kort oppdatering med hensyn til byggesettet:
Jeg får ferdig underlag for produksjon av chassis i kvell. Produsenten sier det er fort gjort å lage et antall chassis. Tipper at det betyr ca 1 uke. Jeg fortsetter med å lage byggebeskrivelse basert på bilder som er tatt under bygging av prototypen. Bildene er av så god kvalitet og med så god oppløsning at noen detaljert beskrivelse nesten er overflødig. Men det blir en god nok beskrivelse også. Tanken er å inkludere et lite kurs i loddeteknikk med bilder som beskriver hva som er godt og mindre godt av lodderesultater. Alt blir lagt på en CD.
 

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.446
Antall liker
2.630
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Finnes det flere bilder av et ferdig produkt? Blir det 2 monoblokker eller 1 stereotrinn?
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
Vi skal snart teste herligheten igjen på Avantgarde Duo horn høyttalere - denne gangen med mine store og dyre kinesiske utgangstrafoer (i steden for Hammond 125ESE som Motron leverer som standard i kit'et). I mens har jeg spilt MYE på Little SEth - som med mine trafo'er nærmest må kalles Big SEth pga match vekt på 25 kg - og dette blir bare bedre og bedre og bedre!

I kveld måtte den dessverre tilbake til Audiomix, men Motron har vært snill og lånt meg Prototyp No. 1 - den med kobbertoppen - slik at abstinensen ikke skal ta helt knekken på meg.....

Ingenting jeg tidligere har hatt her hjemme har gitt meg like stor lytte glede som denne lille forsterkeren og for min del vil dette ende med at jeg bygger et sett monoblokker til bruk i mitt hovedanlegg.

Mvh
joetorp
Jeg vet det finnes et 3dje eksemplar av Lille SEth :eek:

Denne er bygget med Tamura trafoer. Håper å høre fra eieren, eller at han skriver litt i denne tråde etterhver som den blir innspilt.

Kunne vært spennende å laget en versjon "Gizzmo-style" med torroid trafoer.

Men så har jeg ja noe helt annet og myyyyyye farligere i tankene ;D Dessuten masse spennende matriale og detaljer rundt et cornerhorn prosjekt som jeg har surrende. pokker......prosjektene står i kø....hvordan skal jeg få tid til alt dette....
 

jbc

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Innlegg
104
Antall liker
0
Kan noen bekrefte en pris på dette kitet om man ønsker å bygge det enten som stereo effektforsterker, eller to mono effektforsterkere? (Altså uten volumpot ol. )

Jørgen
 
Topp Bunn