MU stepup fra Bent Audio

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Kom på denne og tenkte den er verd å nevne i disse tider da "alle" skal ha platespiller og man bytter og herjer med pickuper over en lav sko.

Leser om en del av dere som sliter litt med impedanse- og gain-tilpasining også.

Her er kanskje løsningen:
http://www.bentaudio.com/parts/mu.html

Jeg har kjent John Chapman som driver Bent Audio en en 5-6 år, og han kan virkelig det han holder på med.

Tidligere solgte John stepups basert på Stevens&Billington sine trafoer. Etter at disse ikke lenger er tilgjenglig på det åpne markedet, har John utviklet sine egne trafoer og til og med tråden som de er viklet av er hans design. Iflg. John er dette en bedre Stepup enn de han kunne lage med S&B komponenter.

Jeg har ikke behov for slike, da jeg har nok tilpasning i min RIAA, men for de som trenger, er disse veldig tilpassingsvennlige og gode.
Og med dagens $-kurs - et kupp!

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei , da har jeg vært i kontakt med Bent audio (john) skrev en mail å forhører meg nå ang. levering av en slik MU stepup...vurderer en slik i fremtiden...Når det blir kommer nok an på leveringsmuligheten....

Er det noen som har handlet herfra før(også andre ting)...bare lurer på om handlene går greit ?

Da venter jeg på en mail...det kan bli spennede ja..!

Espen

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.153
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
JC er veldig straight og rask
mvh

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
På users manual står det : coming soon.......

Ikke fått svar på mailen enda...vi får se.

Mvh Espen

empty

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Antall liker
7
Sted
Moss
Torget vurderinger
2
Har vært i kontakt med mannen flere ganger, og har sett nøye på hva han har holdt på med tidligere. Han er en mann med stor troverdighet og integritet. At han har utrolig peil på hva han driver med er jo også et pluss ;). Jeg har handlet av ham og har vært meget fornøyd på alle vis.

Hilsen Tommy

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Høres jo flott ut , men jeg har fortsattikke fåt noe svar.....avventer det hele , ikke at jeg kjøper nå med en gang , men får høre litt om denne mht pickup og riia den skal brukes på......

Ellers er kanskje en diy løning noe jeg skal vurdere....sett på hashimoto og jensen trafoer på noen linker jeg fikk på diy sidene også.....

det viktige er at stepupen ikke skal være en flaskehals , inn i fremtiden med dyre pickuper og øvrig dyrt vinylavspillingsutstyr...Espen

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Sendt forespørsel på MU for flere dager siden til John...men ikke fått svar....Noen som vet om det pleier å ta litt tid , eller om det bare er her ?

Håper ikke han er like treg som gutta hos Audionote co.uk.......i tillegg til å lage knallgode audioprodukter , har jeg nå begynt å lure på om de fant opp: SIGEN I SIRUPEN......

Venter jo effektrinn derfra , og det tar tid kan man si..... 8)

Ikke no hast ang .Bent for min del men ville avklare litt mht til levering ila 09......

Må jeg mase ? ( på han og..... 8))

mvh ESpen S

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Det overrasker meg at John C ikke svarer.

Jeg har som jeg skrev innledningsvis mail-korrespondert med ham sånn en tre-fire ganger i året siden jeg begynte med DIY. Han har alltid svart innen 24 timer.

Dersom han ikke svarer, er han sannsynligvis på reise eller veldig opptatt.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Ok , takk for svar , jeg prøver igjen....Mvh Espen

Topp Bunn