Mulig å hente opptak fra gml pvr tv boks?

Balticthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.08.2005
Innlegg
709
Antall liker
9
Sted
Ålesund
Hei.. jeg har alle episodene med Derrick tatt opp fra tv.. 24 sesonger.. de ligger enten på en Canal digital pvr box eller Altiboks pvr.. husker ikke. Men jeg har begge fremdeles.. men nå har vi Get! Forbanna forvirra idioter i borettslaget! Uansett.. er det mulig ved hjelp av en kyndig datakompis å få Derrick tilgjengelig på noen måte?😇
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.960
Antall liker
8.713
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Skudd i blinde: inni boksen er det trolig en SSD. Ta den ut, kobl den til en PC og se om innholdet popper opp. Har ingen anelse om det brukes komprimering/kryptering/whatever på innholdet i slike bokser, men det er verdt et forsøk.
 

OlaR

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.03.2005
Innlegg
917
Antall liker
460
Sted
Oslo
Torget vurderinger
25
Jeg har mer tro på at det du vil finne er 2,5" harddisker, uten at det har noen prinsipiell betydning. Diskene vil mest sannsynlig være formattert med en EXT-variant (Linux) eller FAT. Sistnevnte vil kunne leses av enhver Windoes-pc. Er det Linux er jeg mindre sikker på hva som skal til, men dette er det sikkert mange her på Sentralen som kan hjelpe med.
 

tigerw97

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.02.2012
Innlegg
266
Antall liker
416
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
5
Har forsøkt å ta ut HDD fra Canal Digitalbox og kopiere, det gikk dritt. Det virker som det er brukt et helt annet filformat og i tillegg så virker det som om disken blir kryptert/formatert på nytt når den blir satt tilbake i dekoder og da forsvinner alt som var på disken. Min løsning var å kjøpe en Elgato Game capture som har mulighet for opptak med HDMI. For å omgå HDCP la jeg inn en HDMI-splitter mellom dekoder og Elgato og tv. Ulempen er jo at det tar lang tid å kopiere.
 
Sist redigert:
Topp Bunn