Hva er det da som befinner seg i denne klassen daJeg har testet begge typene, og som vanlig så vil dette her skille fra oppsett til oppsett, personlig så syntes jeg at militær varianten var best over tid, ellers var lydsignaturen ganske så lik hvis jeg ikke husker feil, helt klart rør i toppskiktet i klassen,men kanskje ikke uber klassen
glemte å følge med her jeg Telefunken nevnes jo og de er i uber klassen, ellers har jeg truffet på noen amerikanske varianter som jeg liker godt, div sylvania mil spec gold brand, rca cleartop, tung sol mil spec, tidlig rca hvit skrift 50 talls osv osv , raytheon har også noen godbiter med husker ikke benevnelsen akkurat nå, mener å huske de var tha bomb før telefunken og div andre euro rør ble poppis på markedet den gangHva er det da som befinner seg i denne klassen daJeg har testet begge typene, og som vanlig så vil dette her skille fra oppsett til oppsett, personlig så syntes jeg at militær varianten var best over tid, ellers var lydsignaturen ganske så lik hvis jeg ikke husker feil, helt klart rør i toppskiktet i klassen,men kanskje ikke uber klassen
gismo
Jeg har det røret trådstarter spør om. Har diverse 12ax7 og 5751 - bl.a Mazda 12ax7a silver plate og Sylvania 5751 gold brand. Faller stadig tilbake til M8137. Matcher alle varianter av 12au7/ECC 82 som jeg også bruker. Jeg har ikke long plate M8137. Tipper mitt (jeg bruker kun ett 12ax7) er fra sekstiårene. Ellers har jeg veldig god erfaring med long plate RCA 12ax7 i kombo mot long plate RCA 12au7. Femtitalls long plate USA rør har jeg utelukkende gode erfaringer med.
Alltid interessert i en god handel.....................Har prøvd mange varianter. Long plate Mullard med squaregetter, opplever jeg bedre enn Mullard M8136 ( den har blitt liggende) RCA 12AU7 Clear top er søt og lys i toppen, Her opplever jeg CBS Hytron 5814WA Black Plate /sqr getter som best av RCA, Raytheon og Sylvania av amerikanske.
Mazda Cifte 12AU7 sammen med Brimar Trustworty 6057 er en meget god kombinasjoner. Brimar er et undervurdert rør, det tilfører mer åpnehet og bredde i lydbildet og oppleves som balanserte i lydbildet. Ellers så er kombinasjoenen av Mullard og Telefunken også meget bra. Philips Miniwatt / Telefunken likedan.
Jeg har en del Telefunken ECC83 og Philips Miniwatt ECC83 til salgs hvis noen er interessert i en god handel....
Jeg har det røret trådstarter spør om. Har diverse 12ax7 og 5751 - bl.a Mazda 12ax7a silver plate og Sylvania 5751 gold brand. Faller stadig tilbake til M8137. Matcher alle varianter av 12au7/ECC 82 som jeg også bruker. Jeg har ikke long plate M8137. Tipper mitt (jeg bruker kun ett 12ax7) er fra sekstiårene. Ellers har jeg veldig god erfaring med long plate RCA 12ax7 i kombo mot long plate RCA 12au7. Femtitalls long plate USA rør har jeg utelukkende gode erfaringer med.