Multirom, trenger forsterker

ovitzi

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.07.2008
Innlegg
869
Antall liker
862
Sted
Snarøya
Torget vurderinger
3
Trenger en flerkanals forsterker til å drive stereohøyttalere montert i taket i 3 forskjellige rom. Kilde skal være AirPort express. Gjerne en forsterker som er liten fysisk. Og ikke høy prisklasse. Maks 4-5K. men gjerne billigere. Finnes det der ute? Noen tips?
 

Ikaros

Medlem
Ble medlem
25.08.2010
Innlegg
14
Antall liker
1
Sted
Oslo
Det finnes i hvert fall mange AV-receivere som kan drive høyttalere i tre forskjellige rom. De jeg kjenner til er Yamaha RX-V1700/1800/1900 og sikkert storebrødrene RX-V3x00. De "ofrer" surround kanaler for å kunne drive stereo høyttale i flere rom. De er ikke små, men kan sikkert finnes for en rimelig penge brukt. Driftssikre og OK lyd får du også.
 

ovitzi

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.07.2008
Innlegg
869
Antall liker
862
Sted
Snarøya
Torget vurderinger
3
De hadde jeg ikke tenkt på. Får sjekke litt. Men tar gjerne også tips på noe mindre. Noen multikanals T-amp greier?
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Ovitzi: Multirom? Morsomt! Hvilket system? Du har ikke mulighet til kontrollenhet innfelt i vegg? Isåfall kan en større multikanalseffekt (Kinotype) ta driften av høyttalerne..8000x7, fex..den er liten som effekten din, dobbelt så høy, bare, låter fortsatt knall og fås innen prisen..Let me think about dis for a while..Send meg gjerne plantegninga på mail..:rolleyes:Methinks an Ace be in the Deck..hehe
 
Sist redigert:

ovitzi

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.07.2008
Innlegg
869
Antall liker
862
Sted
Snarøya
Torget vurderinger
3
Tråden flyttet til surround siden? Her er det snakk om stereo høyttalere i flere rom, ikke flere høyttalere i et rom.
 
Topp Bunn