Mundorf S/O vs Jensen S/O

Mj12

Hi-Fi interessert
Ble medlem
03.03.2005
Innlegg
86
Antall liker
0
Er det noen som har testet disse oppimot hverandre?
Evnt hva forskjellen på disse er.

Jeg har brukt mundorf s/o lenge, og er egentlig fornøyd med det... Men vil prøve noe nytt.
Jensen er også en god del dyrere en mundorf sine. Spørs om det er vært prisen.
Jeg har også hørt at det har vært en del problemer med jensen sine kondensatorer, kort levetid osv.

Eller er det andre signalkondensatorer som noen vil anbefale?
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.173
Antall liker
5.087
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
Jeg kan ikke si noe konkret om lyden, men det sies at problemene med "kort" levetid på Jensen er løst. Historie altså.
Når det gjelder Mundorf "Silver in Oil" så er det litt på grensen og kan forklare prisforskjellen. Jensen benytter silver foil, mens Mundorf benytter en "sputter" teknikk.
 

Nikko

Hi-Fi interessert
Ble medlem
23.03.2004
Innlegg
65
Antall liker
0
Jensen er generelt mer fyldig og varm, mundorf er mer rett fram hvis du forstår. Har man problemer med litt lys klang kan jensen hjelpe litt på det. Jeg synes også at jensen gir litt mere bass, og man får også bedre holografi. Dette er mine erfaringer når det gjelder modding av en rørforsterker og en cd spiller og slettes ikke noen fasit. Mundorf sølv/gull er bedre enn mundorf sølv. Bruker en blanding av disse i en rør riaa, med meget godt res.
 

Mj12

Hi-Fi interessert
Ble medlem
03.03.2005
Innlegg
86
Antall liker
0
Hvordan synes du gull/sølv er bedre?
Leser en del plasser at det blir for mye av det gode...
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.512
Antall liker
11.482
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Har testet mundorf silver og silver/gold.
Avhengig av hvor i kjeden så kan den ene foretrekkes over den andre. I min audio note dac (forrige) foretrakk jeg silver/gold (etter ufattelig lang innspillingstid) men i min audio note pre så var det motsatt. Der fungerte det bedre med mundorf silver.
Bruker mundorf silver i min nye AN dac også og den spiller veldig veldig bra.

Hadde gått for AN silver om du skal ha noe virkelig "hårete" evt. de nye Duelund kondisene.
http://www.electrumaudio.com/duelund-vsf-pio.html

Venter selv på et par AN silver som skal stå i monoblokkene. (som hentes til påsken :) )
 

Mj12

Hi-Fi interessert
Ble medlem
03.03.2005
Innlegg
86
Antall liker
0
Har testet mundorf silver og silver/gold.
Avhengig av hvor i kjeden så kan den ene foretrekkes over den andre. I min audio note dac (forrige) foretrakk jeg silver/gold (etter ufattelig lang innspillingstid) men i min audio note pre så var det motsatt. Der fungerte det bedre med mundorf silver.
Bruker mundorf silver i min nye AN dac også og den spiller veldig veldig bra.

Hadde gått for AN silver om du skal ha noe virkelig "hårete" evt. de nye Duelund kondisene.
http://www.electrumaudio.com/duelund-vsf-pio.html

Venter selv på et par AN silver som skal stå i monoblokkene. (som hentes til påsken :) )
Så spennende ut de der.
Hvor kjøpte du AN kondensatorene? Var det ikke jensen som laga kondensatorer for AN?
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.512
Antall liker
11.482
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Jensen lagde tidligere tror jeg. Eller AN brukte noe jensen er vel mer riktig å si. AN lager sine egne nå.
Jeg får mine AN kondiser gjennom audiocompaniet.
 
Topp Bunn