Music management

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.383
Torget vurderinger
4
Er det noen som kan anbefale noen bra music management software? Jeg bruker Sonos nå som er enkelt å sette opp og bruke, har direkte avspilling av Spotify , Wimp, Wolfgang’s Vault osv. Kan styres fra engen fjernkontroll, mobil, PC, Ipad osv. Alt dette er meget bra men selve håndteringen av musikk og metadata er ikke noe særlig bra. Det jeg egentlig ønsker er en Sooloos løsning, men den blir enten mye for kostbar eller så blir den for begrenset ( MC200 har kun 500GB). Hadde det vert en ren SW løsning tilgjengelig for noen tusen så hadde jeg kjøpt denne, men har forståelse for et denne ikke selges separat da det hadde vært piratversjoner klar for nedlasting gratis i løpet av dager. Er ikke ikke låst til PC eller MAC det er funksjonaliteten jeg er på jakt etter, men den må kunne spille flac.
Itunes er vel noe av det verste jeg har prøvd, men må dessverre bruke det neonen ganget p.g.a min ipad.

Ta en liten kikk på denne så ser du hva jeg er på jekt etter.

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
MP3Tag er et bra og gratis program for tagging, personlig så foretrekker jeg Tag&Rename, som koster noen kroner.
For de albumene som er vanskelig å finne cover til så er album art downloader et nyttig verktøy.

I den senere tid så har jeg benytte Foobar2000 til å organiserer musikken. Fordelen med det er at du får en grei oversikt over eventuelle duplikater.Med den kan du tagge,rename og scane/sette gain,rippe+++.
Foobar var litt knotete å sette opp, men når det først var gjort så har den fungert utmerket.

AlbumPlayer http://www.albumplayer.com/features.htm Har GUI lignende Soolos, kanskje du kunne prøve den, så lenge du ikke skal spille av, så fungerer demo versjonen.

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.383
Torget vurderinger
4
Så du gjennom videoen? Vil tro at både Media Monkey og J River er bedre på dette, kan ikke se at Foobar2000 er i nærheten av det jeg ønsker. (mange år siden jeg testet den sist) Er ikke den beste spilleren (lyd) jeg er på jakt etter, men noe som gjøre det enkelt å finne frem i musikksamlingen på en mer elegant måte en å liste opp artister og album,

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
Trodde du skulle editere og ordne tag's til Sonos'en.
Skal du bruke den som avspiller via PC, så kanskje AlbumPlayer kan være løsningen.

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.383
Torget vurderinger
4
Er på jakt etter en løsning som utnytter tags bedre en Sonos. PC/MAC som avspiller, med styring fra Ipad. Skal se på AlbumPlayer som du nevner.

Topp Bunn