Music Reference sine venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Perrin

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    267
    Antall liker
    286
    Torget vurderinger
    1
    Får prøve å få litt liv i denne tråden!
    Jeg er interessert i å høre hvilke forforsterkere andre har testet sammen med RM200, både rør og transistor..

    Selv bruker jeg stort sett en LTA MZ2-S som pre til min RM200Mk2 med gjestevisitter fra Music Reference RM5. har nettopp kjøpt meg en SUT så nå kan jeg veksle mellom å bruke RM5 sin phonodel i tillegg til EAR834p og Puffin, har ikke konkludert noe enda men synes RM5 låter varmt og fint.

    Leste i går at at @Dharmabum har kjøpt seg en RM200Mk2 og er fornøyd med matchingen med Aesthetix Janus pre.

    Noen som har testet andre forforsterkere sammen med RM200?
     

    Vedlegg

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.382
    Torget vurderinger
    11
    Det er kanskje ikke så mange som har /har hatt en Music Reference rm-200 mk2? Jeg fikk prøvd en Musical Innovation mi 23.5 ss preamp og det funket meget bra! Det ga et Naim-aktig driv til musikken, veldig rytmisk og vanedannende. Men - janus tilfører en større soundstage og er bedre på holografi/3d følelse,så den trakk det lengste strået. Skal prøve med en supratek chardonnay til uka, den er single ended. Har et par van damme kabler (rca hann/xlr hann)
     

    Perrin

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    267
    Antall liker
    286
    Torget vurderinger
    1
    @Dharmabum
    Du har nok rett i at det er få RM200 forsterkere her på bjerget!

    Jeg har testet 3 forforsterkere, Music Reference RM5Mk2, Manley Jumbo Shrimp og Linear Tube Audio MZ2-S. RM5 (fra -81 mener jeg) er ikke i nærheten så oppløst som de andre men den har er stort og varmt lydbilde som jeg liker veldig godt. Manley fikk jumbo plassering i test mot LTA og ble solgt.

    Om ikke lydnivået skal være særlig høyt så foretrekker jeg å koble høyttalerkablene til 1 Ohm’s uttaket. Om det skal spilles høyt så kobler jeg av og til om til 2 Ohm.Modjeski har nevnt at høyttalerene sin impedans bør være høyere en uttaket på forsterkeren.hvor stor forskjell det er mellom 1,2,4 og 8 Ohm varierer nok fra høyttaler til høyttaler.

    hvilke rør bruker du i forsterkeren? Her går det i miniwatt driverrør ogSvetlana 6550.
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.382
    Torget vurderinger
    11
    @Dharmabum
    Du har nok rett i at det er få RM200 forsterkere her på bjerget!

    Jeg har testet 3 forforsterkere, Music Reference RM5Mk2, Manley Jumbo Shrimp og Linear Tube Audio MZ2-S. RM5 (fra -81 mener jeg) er ikke i nærheten så oppløst som de andre men den har er stort og varmt lydbilde som jeg liker veldig godt. Manley fikk jumbo plassering i test mot LTA og ble solgt.

    Om ikke lydnivået skal være særlig høyt så foretrekker jeg å koble høyttalerkablene til 1 Ohm’s uttaket. Om det skal spilles høyt så kobler jeg av og til om til 2 Ohm.Modjeski har nevnt at høyttalerene sin impedans bør være høyere en uttaket på forsterkeren.hvor stor forskjell det er mellom 1,2,4 og 8 Ohm varierer nok fra høyttaler til høyttaler.

    hvilke rør bruker du i forsterkeren? Her går det i miniwatt driverrør ogSvetlana 6550.
    Prøvde nå å koble jasper 25 (4 ohm) til både 2 og 1 ohms terminalene , meget vellydende på lavere lyttenivåer! Koblet til en supratek chardonnay pre, knall sak! Sammenlignet med en Aesthetix janus signature har jeg enda ikke kåret en "vinner", så Preampene fra supratek er giant killers så det holder! Rørene som står i min music reference rm-200 mk2 er forøvrig stock RAMlabs.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn