Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Jeg var hos Roar og fikk se det meget impnerende Carisma
    Takk , den er meget imponerende [emoji123]
    Godt å høre at du og Roar er på talefot igjen.
    Jeg kan også bekrefte at 23.5 er meget imponerende.
     

    Naturlig

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    258
    Antall liker
    333
    Sted
    Vestfold
    Jeg var hos Roar og fikk se det meget impnerende Carisma
    Takk , den er meget imponerende [emoji123]
    Godt å høre at du og Roar er på talefot igjen.
    Jeg kan også bekrefte at 23.5 er meget imponerende.
    23.5: "Ingen over, ingen ved siden" som det heter i en annen reklame. Og den vokser gradvis når den får et par hundre timer med musikk på nakken.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.256
    Antall liker
    9.044
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Hei
    Til alle MI folk og alle andre som leser denne tråden,jeg var og hentet min Pass Lab X350.5 endelig etter at den har ligget ferdig reparert hos RM i mange år,og forsterkeren virker som bare f... den låter akkurat som den skal.

    Og jeg vil også benytte andledingen til å legge meg flat og be RM om en unskyldning får all den dritten jeg har skrevet om han i denne tråden,jeg har rett og slett oppført meg som en drittsekk og latt min frustrasjon over en ødelagt forsterker som en annen har gjort gått ut over RM.
    Og den jobben RM utførte på min forsterker var stor,tviler på at det er noen andre som hadde klart den jobben fordi det er en spesiell og vanskelig forsterker.
    Så jeg vil takke Roar Malmin får en utmerket jobb og også får at han er så tålmodig som har vært i mot meg.
    Og vi vil ha en god dialog framover,Roar klarte å friste meg ble helt frelst når jeg se den største preampen er det ikke 23 den heter,må få samlet noe penger så skal jeg ha en sånn,jeg har eid mange preamper men ikke med den layouten jeg fikk se inne i den preampen.
    Så ha en fortsatt god dag til RM og Mi gjengen her inne spill musikk og kos dere,det gjør jeg nå fortsetter og skremme naboene som vanlig.

    Mvh
    Stein Erik

    seboemer
    Voksent gjort av deg. ikke mange som tørr å innrømme sine feil og beklage! Kudos!

    mvh
    B-T
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Det står igjen en del. Han er ferdig med simulering av print. Men disse skal lages også. Det blir totalt 48stk transistorer. Hver av disse har to hull. Altså 96hull. Disse skal festes i kjøleribber. Så kjøleribbene må borres og gjenges. Også printkortene skal festes i kjøleribber. Og softstart og a/B bryter skal festes. Han må nok lage over 120 hull med gjenger. Og de på kjøleribbene er ordentlig presisjon arbeid. Ikke mye slingringsmonn der. Jeg vet ikke hva Roar rekker. Men håper på å få noen bilder i løpet av kvelden på noe av dette.
    Carisma, nå er vel forsterkeren like om hjørnet, har du fått noen dato?
    Han håpet på å få den ferdig søndag. Men han har sluttet å si noe sikkert.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.377
    Antall liker
    35.131
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Det er herlig med "lokal" håndverk, tenk å kunne følge produksjon av produkter så tett innpå som det vi MI-eiere får. Bilder i prosessen fra RM osv. Dette bare oser kvalitet.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.174
    Torget vurderinger
    2
    Hei
    Til alle MI folk og alle andre som leser denne tråden,jeg var og hentet min Pass Lab X350.5 endelig etter at den har ligget ferdig reparert hos RM i mange år,og forsterkeren virker som bare f... den låter akkurat som den skal.

    Og jeg vil også benytte andledingen til å legge meg flat og be RM om en unskyldning får all den dritten jeg har skrevet om han i denne tråden,jeg har rett og slett oppført meg som en drittsekk og latt min frustrasjon over en ødelagt forsterker som en annen har gjort gått ut over RM.
    Og den jobben RM utførte på min forsterker var stor,tviler på at det er noen andre som hadde klart den jobben fordi det er en spesiell og vanskelig forsterker.
    Så jeg vil takke Roar Malmin får en utmerket jobb og også får at han er så tålmodig som har vært i mot meg.
    Og vi vil ha en god dialog framover,Roar klarte å friste meg ble helt frelst når jeg se den største preampen er det ikke 23 den heter,må få samlet noe penger så skal jeg ha en sånn,jeg har eid mange preamper men ikke med den layouten jeg fikk se inne i den preampen.
    Så ha en fortsatt god dag til RM og Mi gjengen her inne spill musikk og kos dere,det gjør jeg nå fortsetter og skremme naboene som vanlig.

    Mvh
    Stein Erik

    seboemer
    Godt å se at dere kom til enighet.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Hei
    Til alle MI folk og alle andre som leser denne tråden,jeg var og hentet min Pass Lab X350.5 endelig etter at den har ligget ferdig reparert hos RM i mange år,og forsterkeren virker som bare f... den låter akkurat som den skal.

    Og jeg vil også benytte andledingen til å legge meg flat og be RM om en unskyldning får all den dritten jeg har skrevet om han i denne tråden,jeg har rett og slett oppført meg som en drittsekk og latt min frustrasjon over en ødelagt forsterker som en annen har gjort gått ut over RM.
    Og den jobben RM utførte på min forsterker var stor,tviler på at det er noen andre som hadde klart den jobben fordi det er en spesiell og vanskelig forsterker.
    Så jeg vil takke Roar Malmin får en utmerket jobb og også får at han er så tålmodig som har vært i mot meg.
    Og vi vil ha en god dialog framover,Roar klarte å friste meg ble helt frelst når jeg se den største preampen er det ikke 23 den heter,må få samlet noe penger så skal jeg ha en sånn,jeg har eid mange preamper men ikke med den layouten jeg fikk se inne i den preampen.
    Så ha en fortsatt god dag til RM og Mi gjengen her inne spill musikk og kos dere,det gjør jeg nå fortsetter og skremme naboene som vanlig.

    Mvh
    Stein Erik

    seboemer
    Dæven, seboemer, du hadde jaggu baller og er litt av en MANN! Respekt - skal vite!

    Par år siden, jeg var oppom med et par klasse A beist som trengte nye kondisser, aldrende som de var. Jeg så ampen din, spurte Malmin hva dette var, som sa de tilhørte en som ikke hadde hentet de enda - ikke et vondt ord om deg for det fra hans munn - bare at de hadde vært klare lenge.

    Det du her gjorde. Tror det kan telles på ei hånd. Maks to! Andre på forumet her. Tørre stå frem som du her har gjort.
     

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Hei
    Til alle MI folk og alle andre som leser denne tråden,jeg var og hentet min Pass Lab X350.5 endelig etter at den har ligget ferdig reparert hos RM i mange år,og forsterkeren virker som bare f... den låter akkurat som den skal.

    Og jeg vil også benytte andledingen til å legge meg flat og be RM om en unskyldning får all den dritten jeg har skrevet om han i denne tråden,jeg har rett og slett oppført meg som en drittsekk og latt min frustrasjon over en ødelagt forsterker som en annen har gjort gått ut over RM.
    Og den jobben RM utførte på min forsterker var stor,tviler på at det er noen andre som hadde klart den jobben fordi det er en spesiell og vanskelig forsterker.
    Så jeg vil takke Roar Malmin får en utmerket jobb og også får at han er så tålmodig som har vært i mot meg.
    Og vi vil ha en god dialog framover,Roar klarte å friste meg ble helt frelst når jeg se den største preampen er det ikke 23 den heter,må få samlet noe penger så skal jeg ha en sånn,jeg har eid mange preamper men ikke med den layouten jeg fikk se inne i den preampen.
    Så ha en fortsatt god dag til RM og Mi gjengen her inne spill musikk og kos dere,det gjør jeg nå fortsetter og skremme naboene som vanlig.

    Mvh
    Stein Erik

    seboemer
    Dæven, seboemer, du hadde jaggu baller og er litt av en MANN! Respekt - skal vite!

    Par år siden, jeg var oppom med et par klasse A beist som trengte nye kondisser, aldrende som de var. Jeg så ampen din, spurte Malmin hva dette var, som sa de tilhørte en som ikke hadde hentet de enda - ikke et vondt ord om deg for det fra hans munn - bare at de hadde vært klare lenge.

    Det du her gjorde. Tror det kan telles på ei hånd. Maks to! Andre på forumet her. Tørre stå frem som du her har gjort.
    Takker får den måtte bare rydde opp i det og innrømmer at jeg ikke har oppført meg bra men j...dårlig overfår RM så det var veldig godt å få skværet opp med han.
    Vi skal være glade vi har folk som RM med sine kunnskaper og en bra mann.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.377
    Antall liker
    35.131
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    ..å innrømme sin svakhet krever styrke. Tøft gjort!
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    911
    Antall liker
    531
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Er det noken som har fått MI til å spele godt på Audio Physic? Ser aldri den komboen nevnt.

    Mvh Arild :)
     
    Sist redigert:
    M

    MusicBear

    Gjest
    Er det noken som har fått MI til å spele godt på Audio Physic? Ser aldri den komboen nevnt.

    Mvh Arild :)
    Tror det handler om det motsatte, at det er Audio Physic det er for lite blest om - dermed få som kjøper disse. Føler det var mye større aktualitet og oppmerksomhet på dette merket for et par tiår siden, den gang svært gode høyttalere som ofte ble testet og ellers omtalt her hjemme. Tyske produsenter og leverandører gjør lite av seg dersom en importør ikke står på og gjør blest, er mitt inntrykk. Til det du spør om - kan ikke forstå hvorfor dete ikke skulle være en god match - høyttalerne er nøytrale og velkonstruerte på alle måter. Er mitt inntrykk.
     

    SteinLarsen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.06.2009
    Innlegg
    1.110
    Antall liker
    1.332
    Sted
    Nykirke
    Torget vurderinger
    5
    Har en kompis som leter etter matchende forsterker til AP Virgo 3 og har naturligvis MI i tankene.

    Kan MI Mosfet være en match?

    Stein
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Har en kompis som leter etter matchende forsterker til AP Virgo 3 og har naturligvis MI i tankene.

    Kan MI Mosfet være en match?

    Stein
    Bra høyttalere det der. Bra kabinetter også, svært bra! Kort og godt en bra konstruksjon, disse her, og vel verdt å ta vare på i kjeden.

    Vil si en bra høyttaler er bra match med en bra forsterker. Samtidig som bassene i disse høyttalerne, så vil han trolig hente ut bass han ikke visste de kunne levere, med MI's store forforsterker (også).

    Ofte er lydforskjellen på forforsterkere større enn for sluttforsterkere, om jeg får mene noe og samtidig innrømme jeg brukte noe tiår på å erkjenne dette.

    Hørt mange tilfeller hvor råbra forforsterkere nærmest gjør ekster sub overflødig, i seg selv en problemstilling løst ved at en sub evt. kan fjernes. Allikevel respekt overfor de som kjøre gode/store subber og med god tilpasning av disse - forstå meg rett!
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Er det noken som har fått MI til å spele godt på Audio Physic? Ser aldri den komboen nevnt.

    Mvh Arild :)
    Tror det handler om det motsatte, at det er Audio Physic det er for lite blest om - dermed få som kjøper disse. Føler det var mye større aktualitet og oppmerksomhet på dette merket for et par tiår siden, den gang svært gode høyttalere som ofte ble testet og ellers omtalt her hjemme. Tyske produsenter og leverandører gjør lite av seg dersom en importør ikke står på og gjør blest, er mitt inntrykk. Til det du spør om - kan ikke forstå hvorfor dete ikke skulle være en god match - høyttalerne er nøytrale og velkonstruerte på alle måter. Er mitt inntrykk.
    Hatt AP Tempo 6 og Krell 300iL
    Kjedeligt..Nøytralt.
    Funker sikkert mye bedre med MI
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Krell sine små integrerte var ihvertfall ingen sensasjon når de kom på slutten av 90tallet. De låt ikke bedre enn de som kostet mindre av andre merker. Og forferdelig varme kunne de bli også. Selv når de stod med luft rundt seg.
    Legger til ett bilde på 300il. Sparsommelig utstyrt.

    Tror, eller vet at MI er bedre.
    Er det noken som har fått MI til å spele godt på Audio Physic? Ser aldri den komboen nevnt.

    Mvh Arild :)
    Tror det handler om det motsatte, at det er Audio Physic det er for lite blest om - dermed få som kjøper disse. Føler det var mye større aktualitet og oppmerksomhet på dette merket for et par tiår siden, den gang svært gode høyttalere som ofte ble testet og ellers omtalt her hjemme. Tyske produsenter og leverandører gjør lite av seg dersom en importør ikke står på og gjør blest, er mitt inntrykk. Til det du spør om - kan ikke forstå hvorfor dete ikke skulle være en god match - høyttalerne er nøytrale og velkonstruerte på alle måter. Er mitt inntrykk.
    Hatt AP Tempo 6 og Krell 300iL
    Kjedeligt..Nøytralt.
    Funker sikkert mye bedre med MI
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Har en kompis som leter etter matchende forsterker til AP Virgo 3 og har naturligvis MI i tankene.

    Kan MI Mosfet være en match?

    Stein
    Jeg tenker at flere av Mi sine forsterkere kan få de til å svinge. Mens Virgo 2 var lett å få til å spille bra. Så krevde ofte Virgo 3 litt mer power og nøytralt utstyr. Var hjemme oss flere kunder som beholdt sin Virgo 2 pga de ikke ville legge penger på oppgradering av forsterker også.
     

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    610
    Siden Roar ikke skryter av egne ferdigheter så får jeg gjøre det[emoji3][emoji56].
    Her ser dere 4stk 800va trafoer som er støpt inn i rør. Dette kan potensielt gjøre de tystere.
    Hvorfor det? Pga. mekanisk brumming fra trafoen? Alu har ingen effekt på utstrålt støy (EMi/EMF).
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.377
    Antall liker
    35.131
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Har en kompis som leter etter matchende forsterker til AP Virgo 3 og har naturligvis MI i tankene.

    Kan MI Mosfet være en match?

    Stein
    Bra høyttalere det der. Bra kabinetter også, svært bra! Kort og godt en bra konstruksjon, disse her, og vel verdt å ta vare på i kjeden.

    Vil si en bra høyttaler er bra match med en bra forsterker. Samtidig som bassene i disse høyttalerne, så vil han trolig hente ut bass han ikke visste de kunne levere, med MI's store forforsterker (også).

    Ofte er lydforskjellen på forforsterkere større enn for sluttforsterkere, om jeg får mene noe og samtidig innrømme jeg brukte noe tiår på å erkjenne dette.

    Hørt mange tilfeller hvor råbra forforsterkere nærmest gjør ekster sub overflødig, i seg selv en problemstilling løst ved at en sub evt. kan fjernes. Allikevel respekt overfor de som kjøre gode/store subber og med god tilpasning av disse - forstå meg rett!

    Min sub har ikke blitt slått på etter MI'n kom i hus, savner den ikke i det hele tatt.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Krell sine små integrerte var ihvertfall ingen sensasjon når de kom på slutten av 90tallet. De låt ikke bedre enn de som kostet mindre av andre merker. Og forferdelig varme kunne de bli også. Selv når de stod med luft rundt seg.
    Legger til ett bilde på 300il. Sparsommelig utstyrt.

    Tror, eller vet at MI er bedre.
    Er det noken som har fått MI til å spele godt på Audio Physic? Ser aldri den komboen nevnt.

    Mvh Arild :)
    Tror det handler om det motsatte, at det er Audio Physic det er for lite blest om - dermed få som kjøper disse. Føler det var mye større aktualitet og oppmerksomhet på dette merket for et par tiår siden, den gang svært gode høyttalere som ofte ble testet og ellers omtalt her hjemme. Tyske produsenter og leverandører gjør lite av seg dersom en importør ikke står på og gjør blest, er mitt inntrykk. Til det du spør om - kan ikke forstå hvorfor dete ikke skulle være en god match - høyttalerne er nøytrale og velkonstruerte på alle måter. Er mitt inntrykk.
    Hatt AP Tempo 6 og Krell 300iL
    Kjedeligt..Nøytralt.
    Funker sikkert mye bedre med MI
    300iL var knallgod den. Ikke varmt på tross av høyt volum. Men den stod oppå benken.
    Men ilag med AP ble det for nøytralt.

    Og den spilte grisehøyt med AP og elementene var knapt bevegelse på.
    Så sånn sett var det en god forsterker. Men skjel og musikalsk? Næææ
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.226
    Antall liker
    9.462
    Torget vurderinger
    2
    Det varierer jo innen samme modellnavn også. En produsent som lager såpass kostbare ting, og som ikke kan presentere noen tekniske data, målinger, prisliste, forhandler, hjemmeside, CE godkjenning (?), etc. kan ikke kalles seriøs i min bok. DIY på høyt nivå ja, men prises som produkter fra profesjonelle.

    Ubegripelig nok så ønsker folk flest å se specs og visse resultat etter målinger når de kjøper en forsterker til 60000.
    Målinger er etterspurt skjønner jeg: Gap opp!
    ( håper jeg ikke gjør noe galt ved å publisere disse datene, dere får ta dem som de er : dvs amatørmålinger)

    Armand vil sikkert kunne måle bedre enn meg, men jeg har nå forsøkt meg på noen målinger hva REW+PC ekstern lydkort/interfacer fra Tascamog sånn. Må ta forbehold om hvor godt lydkortet og kalibreringen er så målt frekvensgang tør jeg ikke garanter er helt 100%.

    Jeg har målt på min MI10 som er oppgitt til 15Watt klasse A ,Roar har videre fortalt meg at den har 0.1ohm utgangsmotstand ( 80 i dempefator relativt til 8 ohm), har ingen GLOBAL tilbakekobling, da den benytter LOKAL tilbakekobling. Jeg kjøpte MI10 etter å ha hørt en annen MI klasse A og etter mailkorrespondanse om tekniske saker med Roar Malmin, og tok sjansen da jeg fikk et bra tilbud. Angrer ikke et sekund, og den tilfredstiller også mine nerdete forventninger til målinger og teknisk ytelse.

    Resultat:
    Oppgitt 15 watt effekt i 8 ohm stemmer: Jeg måler 0.15% THD ved 11.2VAC i 8.4 ohm= 15 Watt Dette er like under klipping( ved 12,2 Volt).
    Jeg måler frekvensgangen til +0.5db ved 20kHz ( ser merknad over)
    Ved maks effekt er det en liten betydningsløs heving i forvrengningen under 50Hz. Tipper at dette skyldes at sinus testsignalet drar ned forsyningspenningen noe. Denne effekten er helt borte ved lavere effekter, se plottet for 1 watt i 8 .4ohm ( jada 3 V i 8.4 ohm er 1.07 watt)
    Min forsterker har 220 000 uF per kanal og 500VA ringkjernetrafo,( mere uF enn tidlige varianter av MI10) det bør holde for 15 watt klasse A.
    Inngangsimpedans: 97kOhm målt.

    Med mine 95dB høyttalere bruker jeg sjelden mer enn 1 watt og forvrenging er da <0.015% ved 1kHz
    Intermodulasjnforvrengning: <0.04% ved 1 watt
    Måler støyen med Fluke multimeteter til 0.7mV,( måler jeg kun måleprobene/testledninegn, har jeg 0.4mV så rell støy er muligens kun 0.3mV) som er betyr at man må ha øret helt inne i høyttalerelementet for å høre en svak lyd fra strømforsyningen. Ingen målbar DC på høyttaler utgang. Dette er et bra resulat etter min mening.
    Balansen mellom venstre og høyre kanal var <0.3dB, etter innkjøring er den nå under 0.1dB Roar oppgir at den kan justeres til mimimum avvik vha trimmepot om nødvendig.( Gain justering? eller bias?)

    Firkantsignanlene på 1 og 20 kHz ser helt fint ut på oscilloscopet( har desverre ikke bildet av det)
    Temperaturen på kjøleribber/topplokk når ca 45-50C- Min variant har ekstra stort kabinett fra en i utgangspunktet større forsterker
    Roar oppgir strømtrekk fra veggen til ca 1A/235Volt, jeg måler ca 260-270 Watt.
    Vekt 15kg.
    Vis vedlegget 446792
    Vis vedlegget 446793
    Vis vedlegget 446794
    Vis vedlegget 446795
    Vis vedlegget 446796
    Vis vedlegget 446797
    Vis vedlegget 446798

    Hvordan er så dette sammenlignet med andre klasse A forsterkere?
    Vel ikke så ulikt Nelson Pass first watt faktisk, og til en brøkdel av prisen
    https://www.stereophile.com/content/first-watt-j2-power-amplifier-measurements#OyhQ8pb1lPKhS50W.97

    Så måleteknisk og ytelsemessig kan jeg trygt anbefale MI10 til de som kan klare seg med 15 watt eller mindre( og det er langt flere enn de tror ..)
    Noen lurte på hvordan jeg måler dette
    det er gjort slik:
    maling.JPG


    Målig med eksternt lydkort A/D D/A
    malingusb.JPG
     

    otello

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.09.2003
    Innlegg
    113
    Antall liker
    104
    Sted
    Oslo.
    Torget vurderinger
    1
    Hei MI-venner!
    Lenge siden jeg har postet noe her nå.
    Jeg vurdere å selge MI 11 og MI Mosfett SE se tidligere post om forsterker og hvordan den ble oppgradert ytterligere. https://www.hifisentralen.no/forumet/vennetra-der-hifimerker/21677-musical-innovation-242.html#post1479100
    Til fordel for hodetelefonforsterker.
    Noen som vet hvilken edruelig pris jeg bør legge eg på.
    Jeg har bruket denne forsterkeren på hytta i sverige siden 2013, så den er ikke voldsomt mye brukt.
    MI fosterker - 3.jpg

    MI fosterker - 6.jpg

    MI fosterker - 11.jpg

    Det er en meget god og ressurssterk forsterker med stålkontroll.
    Den er brukt mot Magnat vintage 450.
    Takker for alle innspill :)
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    911
    Antall liker
    531
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Det gikk vel nettopp ein MI 11 for ca kr 6500,-?

    Og det ligg vel ein MI Mosfet (160W) ute til kr 6500,-.

    MI Mosfet SE - er den på 100W?

    Edit: Ser no at den er oppgradert! Veit at RM har bygd MI Mosfet på opp til 250 W! Kanskje dette er ein av dei? :)

    Mvh Arild

    Hei MI-venner!
    Lenge siden jeg har postet noe her nå.
    Jeg vurdere å selge MI 11 og MI Mosfett SE se tidligere post om forsterker og hvordan den ble oppgradert ytterligere. https://www.hifisentralen.no/forumet/vennetra-der-hifimerker/21677-musical-innovation-242.html#post1479100
    Til fordel for hodetelefonforsterker.
    Noen som vet hvilken edruelig pris jeg bør legge eg på.
    Jeg har bruket denne forsterkeren på hytta i sverige siden 2013, så den er ikke voldsomt mye brukt.
    Vis vedlegget 515917
    Vis vedlegget 515918
    Vis vedlegget 515920
    Det er en meget god og ressurssterk forsterker med stålkontroll.
    Den er brukt mot Magnat vintage 450.
    Takker for alle innspill :)
     
    Sist redigert:

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.885
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Er på jakt etter nye ht. til mine blokker mi. 17.Har på prøve Definitive Technology 9080bra ht. men får litt problemer med stående bølger. De er aktive i bassen og har 3 x12 tommer, men 2 er passive. Skal også prøve en mindre modell. Rommet er 18 kvadrat og godt dempet. Kom gjerne med forslag om andre ht. som dere tror kunne passe, de skal også være fronter i surround oppsett.
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Er på jakt etter nye ht. til mine blokker mi. 17.Har på prøve Definitive Technology 9080bra ht. men får litt problemer med stående bølger. De er aktive i bassen og har 3 x12 tommer, men 2 er passive. Skal også prøve en mindre modell. Rommet er 18 kvadrat og godt dempet. Kom gjerne med forslag om andre ht. som dere tror kunne passe, de skal også være fronter i surround oppsett.
    Hei
    Hva er din øvre pris grense?
    Må det være nytt?
    Hva har du i dag og hva vil du ha mer/mindre av?
    Litt lettere å hjelpe om vi vet dette.
     

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Det ser lovende ut carisma blir nok liv i heimen når du får den,det hadde vært moro å hørt den.
     

    Stein Ivar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    538
    Antall liker
    415
    Torget vurderinger
    6
    Hei MI-venner!
    Lenge siden jeg har postet noe her nå.
    Jeg vurdere å selge MI 11 og MI Mosfett SE se tidligere post om forsterker og hvordan den ble oppgradert ytterligere. https://www.hifisentralen.no/forumet/vennetra-der-hifimerker/21677-musical-innovation-242.html#post1479100
    Til fordel for hodetelefonforsterker.
    Noen som vet hvilken edruelig pris jeg bør legge eg på.
    Jeg har bruket denne forsterkeren på hytta i sverige siden 2013, så den er ikke voldsomt mye brukt.
    Vis vedlegget 515917
    Vis vedlegget 515918
    Vis vedlegget 515920
    Det er en meget god og ressurssterk forsterker med stålkontroll.
    Den er brukt mot Magnat vintage 450.
    Takker for alle innspill :)
    Jeg solgte nylig min MI11 for 6000. Jeg har også hatt Mosfet på 2x160w. Hvis dette er ca samme sak, vil jeg tro du får 5-6000 for den.

    Vh Stein Ivar
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.885
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Er på jakt etter nye ht. til mine blokker mi. 17.Har på prøve Definitive Technology 9080bra ht. men får litt problemer med stående bølger. De er aktive i bassen og har 3 x12 tommer, men 2 er passive. Skal også prøve en mindre modell. Rommet er 18 kvadrat og godt dempet. Kom gjerne med forslag om andre ht. som dere tror kunne passe, de skal også være fronter i surround oppsett.
    Hei
    Hva er din øvre pris grense?
    Må det være nytt?
    Hva har du i dag og hva vil du ha mer/mindre av?
    Litt lettere å hjelpe om vi vet dette.
    Tenker brukt ca 20000,har i dag infinitiy kappa 90.Det jeg ønsker meg en ht. med bra trøkk og en god mellombass og en luftig diskant. Mye av det har Definitive Technology, men kanskje er det andre ht. som passer blokkene enda bedre?
     

    RM

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    526
    Antall liker
    1.440
    Torget vurderinger
    2
    Jeg vil rette en stor takk til Erik (Balle C) for det arbeidet han har lagt ned i å klarlegge og verifisere data på MI 10. Det bekrefter egentlig bare den oppfatningen de mange MI 10 eiere har meldt om.

    Armand og jeg har stort sett samme måleoppsett. R&S UPL & UPV. Prosessen med å utvikle en ny konstruksjon har jeg delvis beskrevet tidligere i denne tråden, sammen med hvilken visjon vi arbeider etter. Armand har tidligere lagt ut målinger på MI 23,5. Når jeg ikke tidligere har vært noen stor fan av å legge ut målinger i tide og utide, er det pga at målinger sier ganske lite om hvordan ett gitt produkt låter, gitt de mange forskjellige kombinasjoner de blir brukt i. Derimot forteller de meg mye om hvilken retning jeg er på vei.

    De (målingene) bekrefter det som ble notert av Erik i innlegg 14186, resultater man kan være meget godt fornøyd med. De viser også at benevnelser som diy/garasjeprodukter er ganske misvisende, i det minste relatert til konstruksjon/utførelse.

    Fra tid til annen kommer det opp reaksjoner på leveringsstabilitet/kommunikasjon/etc. Jeg er godt i gang med å ta inn den "slakken" som har vært en tid. Jeg blir ikke klar med alt til nyttår som jeg hadde håpet, men det skal ikke være mye om å gjøre. Håpet er at alt dette skal bli bedre.

    Som nevnt tidligere, kommer jeg ikke til å bygge nye amper i andres gamle kabinetter etter nyttår. Det tar for mye tid og er ofte årsak til diskusjoner om pris etc i ettertid.

    Takk til alle gode kunder, mange de reneste ambassadører. Uten dere ville kjelleren min vært ganske overflødig.

    R
     

    TorErik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.11.2011
    Innlegg
    148
    Antall liker
    24
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    1
    Hei MI-venner!
    Lenge siden jeg har postet noe her nå.
    Jeg vurdere å selge MI 11 og MI Mosfett SE se tidligere post om forsterker og hvordan den ble oppgradert ytterligere. https://www.hifisentralen.no/forumet/vennetra-der-hifimerker/21677-musical-innovation-242.html#post1479100
    Til fordel for hodetelefonforsterker.
    Noen som vet hvilken edruelig pris jeg bør legge eg på.
    Jeg har bruket denne forsterkeren på hytta i sverige siden 2013, så den er ikke voldsomt mye brukt.
    Vis vedlegget 515917
    Vis vedlegget 515918
    Vis vedlegget 515920
    Det er en meget god og ressurssterk forsterker med stålkontroll.
    Den er brukt mot Magnat vintage 450.
    Takker for alle innspill :)
    Hei.
    Jeg er han kompisen med virgo3 🙂.
    Hvordan kan dere beskrive lydsignaturen på dette settet til "otello"?

    Tor Erik
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.031
    Antall liker
    544
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Hei MI-venner!
    Lenge siden jeg har postet noe her nå.
    Jeg vurdere å selge MI 11 og MI Mosfett SE se tidligere post om forsterker og hvordan den ble oppgradert ytterligere. https://www.hifisentralen.no/forumet/vennetra-der-hifimerker/21677-musical-innovation-242.html#post1479100
    Til fordel for hodetelefonforsterker.
    Noen som vet hvilken edruelig pris jeg bør legge eg på.
    Jeg har bruket denne forsterkeren på hytta i sverige siden 2013, så den er ikke voldsomt mye brukt.
    Vis vedlegget 515917
    Vis vedlegget 515918
    Vis vedlegget 515920
    Det er en meget god og ressurssterk forsterker med stålkontroll.
    Den er brukt mot Magnat vintage 450.
    Takker for alle innspill :)
    Hei.
    Jeg er han kompisen med virgo3 ??????.
    Hvordan kan dere beskrive lydsignaturen på dette settet til "otello"?

    Tor Erik
    Jeg har hørt det ved flere anledninger - potent, direkte og formidler samtidig varmen på akustiske intrumenter. Her får du alt fra sjarmen fra blues og rampefaktoren til Ramstein. Malmin vet hva han driver med! Om jeg ikke husker feil så er det MOSFET SE, denne banker balansert brokoblet EC AW-120 glatt!
     

    otello

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.09.2003
    Innlegg
    113
    Antall liker
    104
    Sted
    Oslo.
    Torget vurderinger
    1
    Hei MI-venner!
    Lenge siden jeg har postet noe her nå.
    Jeg vurdere å selge MI 11 og MI Mosfett SE se tidligere post om forsterker og hvordan den ble oppgradert ytterligere. https://www.hifisentralen.no/forumet/vennetra-der-hifimerker/21677-musical-innovation-242.html#post1479100
    Til fordel for hodetelefonforsterker.
    Noen som vet hvilken edruelig pris jeg bør legge eg på.
    Jeg har bruket denne forsterkeren på hytta i sverige siden 2013, så den er ikke voldsomt mye brukt.
    Vis vedlegget 515917
    Vis vedlegget 515918
    Vis vedlegget 515920
    Det er en meget god og ressurssterk forsterker med stålkontroll.
    Den er brukt mot Magnat vintage 450.
    Takker for alle innspill :)
    Hei.
    Jeg er han kompisen med virgo3 ������.
    Hvordan kan dere beskrive lydsignaturen på dette settet til "otello"?

    Tor Erik
    Jeg har hørt det ved flere anledninger - potent, direkte og formidler samtidig varmen på akustiske intrumenter. Her får du alt fra sjarmen fra blues og rampefaktoren til Ramstein. Malmin vet hva han driver med! Om jeg ikke husker feil så er det MOSFET SE, denne banker balansert brokoblet EC AW-120 glatt!
    Takker for alle innspill så langt. ARILD. STEIN IVAR. TOR ERIK. og LUDO :)

    Jeg kan fortelle at MI Mosfet SE har 250 watt og denne er ytterligere oppgradert med større ringkjernetrafoer og kondensatorer ++. Litt specs kommer under.
    Jeg har hatt AW120, AW250R NEMO og 2 x AW120 med balansert brokobling.
    Jeg var veldig fornøyd med EC 4.7 pre og EMC 1 CD spiller mot Nemo koblet til Magnat Vintage 760. Hadde mye morsomt med dette settet. Men det er lenge siden.
    Jeg fikk låne MI mosfet av RM og da synes jeg det var en meget interesant forsterker med masse kraft og åpenhet, mot det direkte.
    Jeg bestilte en MI mosfet SE av RM og jeg hadde et eget kabinett kjøpt på nett husker ikke helt hvilket type kabinett det var men mener det var italiensk.
    RM foreslo noen oppgraderinger i forhold til MI mosfet SE.

    OPPGRADERINGENE
    WBT 0201 på inngangen.
    WBT HT terminaler.
    Siden det var et forholdshvis høyt kabinett (3U) ble det foreslått forbedringer i forhold til standard MI Mosfet
    Bytte ut standard 500VA trafo med to på 800VA
    Bytte standard inngangskondensator med høykvalitets polypropylene.
    Bytte ut standard kondensator i PSU fra 10000/63V til 22000/63V.
    Utmåling og parring av alle transistorer og motstander.(SE varianten)
    Kondensatorer 22000/63V ble til 47000/63V

    Jeg tror disse kan mate en hvilken som helst høyttaler og få de til å låte musikalsk.
    Jeg høre all type musikk fra klassisk, Jazz, akustisk, Blues, Progrock, Rock og tru det eller ei, litt Country.
    MI komboen MI 11 og MI Mosfet SE spiller meget godt sammen.
    Kan si at disse er mer fremoverlent, åpne og direkte enn Electrocompaniet, vanvittig gode på mellom-bassen.
    Her er det stålkontroll på avanser musikk med mange instrumenter (klassisk)
    Du får gåsehud når du hører det åpne rommet i albumet Blå Koral med Knut Reiersrud og Iver Kleive, der de spiller i en kirke i Danmark. Meget bra innspilling fra KKV.
    Eller hvis du lytter til albumet Blacbird av Siri´s Svale Band. Vanvittig deilig nærhet.
    Eller hvis du drar på med Rage Agains The Machine med sporet Wake Upp. Eller Do Hast med Ramstein.
    Her får du bakoversveis hvis dine høyttalere makter dette på full guffe... Da merker du stålhanskene til MI Mosfet SE.
    Denne ampen kan du mate med hva som helst, og den leverer.

    MI 11 sier jeg ikke så mye om da den er velkjent her på forumet. Og den kler MI Mosfet SE.

    Jeg selger da jeg har et anlegg der jeg bor i blokk i oslo.
    Og da kan jeg ikke spille like høyt uansett om jeg spiller opera eller klassisk eller ProgRock :)
    Her spiller jeg på Krel Kav400i mot Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand som også er en god kombo, som også tar forholdsvis liten plass.

    Jeg har også kjøpt meg Audeze LCD-2 Fazor og ønsker å kjøpe meg en bra dac-amp til denne.
    Da kan jeg spille så "høyt" som jeg vil, uten at naboer (les kone) klager. :)

    Kommer til å legge disse ut på finn og på Finn og på Torget her. (når jeg får somlet meg til å ta bilder).
     
    Sist redigert:

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Jeg vil rette en stor takk til Erik (Balle C) for det arbeidet han har lagt ned i å klarlegge og verifisere data på MI 10. Det bekrefter egentlig bare den oppfatningen de mange MI 10 eiere har meldt om.

    Armand og jeg har stort sett samme måleoppsett. R&S UPL & UPV. Prosessen med å utvikle en ny konstruksjon har jeg delvis beskrevet tidligere i denne tråden, sammen med hvilken visjon vi arbeider etter. Armand har tidligere lagt ut målinger på MI 23,5. Når jeg ikke tidligere har vært noen stor fan av å legge ut målinger i tide og utide, er det pga at målinger sier ganske lite om hvordan ett gitt produkt låter, gitt de mange forskjellige kombinasjoner de blir brukt i. Derimot forteller de meg mye om hvilken retning jeg er på vei.

    De (målingene) bekrefter det som ble notert av Erik i innlegg 14186, resultater man kan være meget godt fornøyd med. De viser også at benevnelser som diy/garasjeprodukter er ganske misvisende, i det minste relatert til konstruksjon/utførelse.

    Fra tid til annen kommer det opp reaksjoner på leveringsstabilitet/kommunikasjon/etc. Jeg er godt i gang med å ta inn den "slakken" som har vært en tid. Jeg blir ikke klar med alt til nyttår som jeg hadde håpet, men det skal ikke være mye om å gjøre. Håpet er at alt dette skal bli bedre.

    Som nevnt tidligere, kommer jeg ikke til å bygge nye amper i andres gamle kabinetter etter nyttår. Det tar for mye tid og er ofte årsak til diskusjoner om pris etc i ettertid.

    Takk til alle gode kunder, mange de reneste ambassadører. Uten dere ville kjelleren min vært ganske overflødig.

    R
    Takk for at du er til :)
    Koser meg med mitt MI sett.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn