Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.973
    Antall liker
    1.833
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Lagga skrev:
    bjornh skrev:
    Flere bilder!!!! TAKKK!!!! ;D
    ;D
    Det var da fært da!!!!
    ;D
    Kommer nok etterhvert Bjørn, foreløpig kan jeg si at den er bygget som en tank, solid og, - vet ikke hva den veier, men det føles veldig tillitsvekkende å løfte på den.....
    Første takter den slo an, ga reaksjonen; å dæven!
    Har følelsen av at Malmin er "inne på noe" her, og vel så det, men det skal lyttes mer, og av flere, på flere anlegg, før det kommer noen "endelig dom".
    Vennlig hilsen
    Morten
    Venter på den "endelige dommen", Lagga... :)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.877
    Antall liker
    8.160
    Torget vurderinger
    1
    Hvis han ikke er på "ferie" i Frankrike enda. ;D
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.929
    Antall liker
    27.652
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Dere altså...... ::)

    MI 11 er nå hentet av Lassemann for litt helgehygge, mandag er det Lille Adam som skal legge øre til den.
    The Grand Tour m.a.o. ;)

    MMMMMMMmmmmmmi 11



    Som tidligere nevnt er dette en ekstremt solid og ryddig bygget forsterker, den gir en riktig god følelse, og med
    det følger ekte eierglede, og de faktorene skal man ikke kimse av.



    WBT hele veien... 8)



    Men lyden da, vel, den har ingen lyd som sådan, den gir derimot en forbløffende god innsikt i innspillingen, den kan
    fint kle et musikkstykke nakent, det er ingen forheng her, det hele blir krystallklart.
    Det var det som ga "å dæven" reaksjonen, fra første tone stod lydbildet klart på plass, detaljer, luft alt - var der
    "smack in your face".
    Til tross for det, er det ikke noe inntrykk av sterilitet eller "kjedelig nøytralitet", tvert imot, det spiller spenstig og
    engasjerende, det spiller sånn vi vil musikk skal låte, det stemmer bare.

    Riktig - på en god måte.

    MI 11 har styr på det hele, den imponerer.



    Vennlig hilsen

    Morten
     

    Lille_Adam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2007
    Innlegg
    1.686
    Antall liker
    14
    Ser frem til å få besøk av den der. Ja deg og Lasse også selvsagt, skjønt i mindre grad. På den annen side har jo de fleste gode ting sine baksider.
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Ser den er utstilt blant noe NSB greier. Håper den er mer presis enn de omgivelsene. ;D
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.717
    Antall liker
    1.196
    Sted
    Siggerud
    rolfozzy skrev:
    Ser den er utstilt blant noe NSB greier. Håper den er mer presis enn de omgivelsene. ;D
    DET ville vel en vilken som helst forsterker klare..? ;D
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.877
    Antall liker
    8.160
    Torget vurderinger
    1
    Personangrep er ikke tillatt jfr. Hifisentralens regel 1. Eventuelle konfliktforhold skal heller ikke tas opp her.


    bjornh, moderator
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    emotikon skrev:
    Grei moderering.

    Den var i drøyeste laget....
    +1
    Klikket på "rapporter til moderator" etter å ha lest innlegget.
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.460
    Antall liker
    2.119
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Veldig mye bra lesning om fornøyde kunder her gitt ;)
    Er litt nysjerig på ny forsterker selv, og klasse A står høyt på listen.
    Men skulle vel egentlig hatt klasse A til mellomtone og diskant, og egen amp til bassene.
    Har pre ampen pre out ?

    Vært steike morro å prøvd et sett av dette, men ingen i trøndelag som har Musical Innovation for demo sikkert.

    Er det lik gain på alle forsterkerne slik at de kan brukes sammen, for drift av eventuelt mellomtone /diskant og egen til bassene ?
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.973
    Antall liker
    1.833
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Leikis. skrev:
    Veldig mye bra lesning om fornøyde kunder her gitt ;)
    Er litt nysjerig på ny forsterker selv, og klasse A står høyt på listen.
    Men skulle vel egentlig hatt klasse A til mellomtone og diskant, og egen amp til bassene.
    Har pre ampen pre out ?
    Har MI 11 (pre) og MI 9 (kl A effekt) på prøve i heimen nå, og det har medført et ønske om å høre alle platene mine på nytt. Men jeg får neppe anledning til å beholde dem så lenge... Anbefales! ;D

    Om pre-ampen har pre out? Det bør vel alle pre-amper ha. Du mener kanskje om den har flere utganger? MI 11 har kun 1 utgang.
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.460
    Antall liker
    2.119
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    SaltyDog skrev:
    Leikis. skrev:
    Veldig mye bra lesning om fornøyde kunder her gitt ;)
    Er litt nysjerig på ny forsterker selv, og klasse A står høyt på listen.
    Men skulle vel egentlig hatt klasse A til mellomtone og diskant, og egen amp til bassene.
    Har pre ampen pre out ?
    Har MI 11 (pre) og MI 9 (kl A effekt) på prøve i heimen nå, og det har medført et ønske om å høre alle platene mine på nytt. Men jeg får neppe anledning til å beholde dem så lenge... Anbefales! ;D

    Om pre-ampen har pre out? Det bør vel alle pre-amper ha. Du mener kanskje om den har flere utganger? MI 11 har kun 1 utgang.
    Ja mente flere, er for vant til integrert for tiden ;D
    Fra hvem har du dette på prøve av da ? Har du fått dette tilsendt eller bor du i nærheten av forhandler ?
    Jeg er litt avhengig av å ha egen effekt til bassene da 60w Klasse A blir kanskje litt snaut til mine gammle Infinity.
    Morro at Norske varer er med i toppsjiktet :)
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.973
    Antall liker
    1.833
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Leikis. skrev:
    SaltyDog skrev:
    Leikis. skrev:
    Veldig mye bra lesning om fornøyde kunder her gitt ;)
    Er litt nysjerig på ny forsterker selv, og klasse A står høyt på listen.
    Men skulle vel egentlig hatt klasse A til mellomtone og diskant, og egen amp til bassene.
    Har pre ampen pre out ?
    Har MI 11 (pre) og MI 9 (kl A effekt) på prøve i heimen nå, og det har medført et ønske om å høre alle platene mine på nytt. Men jeg får neppe anledning til å beholde dem så lenge... Anbefales! ;D
    Om pre-ampen har pre out? Det bør vel alle pre-amper ha. Du mener kanskje om den har flere utganger? MI 11 har kun 1 utgang.
    Ja mente flere, er for vant til integrert for tiden ;D
    Fra hvem har du dette på prøve av da ? Har du fått dette tilsendt eller bor du i nærheten av forhandler ?
    Jeg er litt avhengig av å ha egen effekt til bassene da 60w Klasse A blir kanskje litt snaut til mine gammle Infinity.
    Morro at Norske varer er med i toppsjiktet :)
    Jeg bor i nærheten av Roar Malmin, så jeg fikk låne settet av ham direkte. Men det finnes vel noen forhandlere der ute? DaCapo, Audio Art v/Norsk Hifi Center. Dessuten tenker Malmin på å danne Malmin Audio Design, som skal selge direkte til kunde.
     

    RP

    Medlem
    Ble medlem
    13.05.2005
    Innlegg
    44
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    2
    Om pre-ampen har pre out? Det bør vel alle pre-amper ha. Du mener kanskje om den har flere utganger? MI 11 har kun 1 utgang.
    [/quote]

    Det er fullt mulig å få flere utganger, det er bare og avtale med Malmin hva du vil ha, så ordner han det.
    Har selv to.

    Mvh.
    RP
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.973
    Antall liker
    1.833
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    RP skrev:
    SaltyDog skrev:
    Om pre-ampen har pre out? Det bør vel alle pre-amper ha. Du mener kanskje om den har flere utganger? MI 11 har kun 1 utgang.
    Det er fullt mulig å få flere utganger, det er bare og avtale med Malmin hva du vil ha, så ordner han det.
    Har selv to.
    Mvh. RP
    Takk for opplysningen, RP. Greit å vite! ;D
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Hei.
    Ville også legge til at Roar enkelt kan ordne to utganger til ekstra bass forsterker eventuelt bi-amping. Har selv MI-11 og MI-10. Selv med dette opsettet er det masse trykk (MI-10 10watt klasse A). Må si at lyden er nøytral, men med en levende musikalitet. Spiller med stort og klart lydbilde.
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.460
    Antall liker
    2.119
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Hvor mange klasse A watt bør jeg har for å drive mellomtoner og diskanter da ca ?
    Det er tre bånd mellomtoner og to bånd diskanter i hver høyttalere !!
    Da mener jeg uten bekymring for å ikke ha nokk krefter til 120 db me Infected Mushroom ;D
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Hei
    Den tror jeg du bør spørre Roar Malmin om selv. Mine Høyttalere er hjemmebygde å er på 4 ohm med en impedans på over 90, men har 2Stk 10tommer 2stk 5tommer og diskant henholdsvis seas og vifa elementer pr.høyttaler. Kan si at MI-10 spiller bedre enn Mosfet på mine høyttalere. Trodde ikke 10watt kunne overbevise så mye. Skulle du ha tungdrevne høyttalere tror jeg MI-9 er tingen.
     
    L

    larkus

    Gjest
    Soojonny skrev:
    Mine Høyttalere er hjemmebygde å er på 4 ohm med en impedans på over 90,
    Jeg tror du mener impedans på 4 ohm og følsomhet på over 90 dB ;)

    mvh
    larkus
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Hei.
    sorry gikk litt for der. Det stemmer. Veldig lettdrevne, men kan si at det som overrasket var at lydbildet ble mer oppløst å bassen gikk dypere når jeg gikk fra Mosfet (2*160watt) til MI-10 uten at man mistet kontroll på elementene. Som sagt tror jeg Roar vil anbefale MI-9 til tungdrevne høyttalere. Uansett er begge bygget opp med kvalitetskomponenter hele veien. En konstruksjon som overbeviser.
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.929
    Antall liker
    27.652
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    RP skrev:
    Det er fullt mulig å få flere utganger, det er bare og avtale med Malmin hva du vil ha, så ordner han det.
    Har selv to.
    Det får du nok som du ønsker ja. Den jeg lånte for test, hadde dog et sett utganger, og jeg nytter
    to sluttrinn hjemme, men det er uansett et ikke-problem:



    Har vært praktiske å ha, opp igjennom åra.....

    Vennlig hilsen

    Morten
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Venner av Musical Innovation

    Hei.
    Må melde meg på her som en venn av musical innovation. Første opplevelse jeg hadde var med en Mosfet. Så ble det en kombo med MI-11 og mosfet. Nå står det en MI-11 og MI-10 i stua. Dette låter supert sammen. Flott musikalitet. Åpent og luftig lydbilde. Kan sitte i timer å lytte uten å bli sliten.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.973
    Antall liker
    1.833
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Venner av Musical Innovation

    Melder meg herved på som venn av Musical Innovation! Jeg fikk et tilbud jeg ikke kunne avslå, så nå er jeg den lykkelige eier av en MI Mosfet. Dette er en effektforsterker som det er lett å like. Samtidig har jeg et sett MI 11 (pre) og MI 9 (kl A effekt) på hjemlån. Denne komboen spiller strålende (imho), men er nok litt utenfor min økonomiske rekkevidde for øyeblikket. Men den står iallefall trygt plassert øverst på min ønskeliste! :)
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.973
    Antall liker
    1.833
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Lagga skrev:
    MI 11 er nå hentet av Lassemann for litt helgehygge, mandag er det Lille Adam som skal legge øre til den.
    The Grand Tour m.a.o. ;)
    Nå mine herrer, har dere noe å rapportere...? ;)
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Venner av Musical Innovation

    Må bare legge til at MI Produktene ser ut til å ha en solid byggekvalitet og topp komponenter. Har vært veldig fornøyd med det jeg har hatt og har for øyeblikket. Det som er i stua nå har ikke stått mer enn i en uke og alle cd`er jeg har bare spiller på nytt fordi noe nytt "bare" dukker opp. Overbeviser på oppløsning og klarhet uten å bli kjedelig eller slitsomt i lengden.
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Hei.
    Får legge til at MI-11 kan enkelt bygges om til 2 utganger, men da mister man en inngang. Smart konstruksjon av Malmin :) Ønsker noen nermere forklaring så anbefaler jeg å ta en telefon til Hr. Malmin.
    Veldig hyggelig kar må jeg bare si.
     

    Lille_Adam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2007
    Innlegg
    1.686
    Antall liker
    14
    SaltyDog skrev:
    Lagga skrev:
    MI 11 er nå hentet av Lassemann for litt helgehygge, mandag er det Lille Adam som skal legge øre til den.
    The Grand Tour m.a.o. ;)
    Nå mine herrer, har dere noe å rapportere...? ;)
    Jeg har hatt MI 11 i anlegget et par dager nå og har kost meg <b>veldig</b> med den. Den er, så langt jeg kan bedømme, så fri for betoning i noen retning som noe jeg har hørt på noe tidspunkt. I tillegg er den særdeles detaljert, artikulert og formidler tredimensjonalitet og ambience med stor overbevisning. Min erfaring med masse "high-end" stæsh ligger stort sett en god del år tilbake i tid og jeg stoler dessuten langt mindre på lydminnet mitt enn mange andre, men jeg er likevel ganske trygg på at MI 11 er blant de bedre forforsterkerne jeg har hørt. Om en liker å høre kun det som ligger på plata, presentert ærlig og ubesudlet, så kan jeg ikke skjønne annet enn at MI 11 er et alvorlig godt kjøp.

    Med tillatelse fra kontruktøren legger jeg ut noen snapshots:
     

    Vedlegg

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.877
    Antall liker
    8.160
    Torget vurderinger
    1
    Unnskyld, men er det to forskjellige trafoer i den? -nå bedømmer jeg bare ut fra at de ser ulike ut på bildene.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.973
    Antall liker
    1.833
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Takk for en grei rapport, Lille_Adam. Jeg har nettopp levert tilbake komboen MI 11 (pre) og MI 9 (kl A effekt) etter en ukes besøk i heimen. Forsterkerne gjorde et sterkt inntrykk på meg, og de er begge satt opp på min ønskeliste. En vakker dag får jeg nok råd til dem... ;)
     

    RM

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    526
    Antall liker
    1.440
    Torget vurderinger
    2
    Du har rett bjørn. Den ene trafoen gir spenning til en kanal. Den andre gjør det samme til den andre kanalen + den har en separat 12V vikling til fjernstyringen og driver inngangsreleene. De to lydkanalene deler på denne måten ikke noe med andre, sekundære kretsløp.

    Roar
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.877
    Antall liker
    8.160
    Torget vurderinger
    1
    Tusen takk for raskt og oppklarende svar, Roar.


    Mvh. Bjørn
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.877
    Antall liker
    8.160
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg vært på telefonen med Mr. Malmin. Lenge siden jeg vekslet noen ord med ham sist, men vi hadde en hyggelig samtale. Jeg skal kjøpe noen kondiser fra ham, og, tilfeldigvis ser det ut til at Musical Innovation Mosfet og Musical Innovation MI11 kommer og besøker meg om noen dager... -folk i Tromsø området kan faktisk få kikket litt på denne om det skulle være interessant.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.973
    Antall liker
    1.833
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    bjornh skrev:
    Da har jeg vært på telefonen med Mr. Malmin. Lenge siden jeg vekslet noen ord med ham sist, men vi hadde en hyggelig samtale. Jeg skal kjøpe noen kondiser fra ham, og, tilfeldigvis ser det ut til at Musical Innovation Mosfet og Musical Innovation MI11 kommer og besøker meg om noen dager... -folk i Tromsø området kan faktisk få kikket litt på denne om det skulle være interessant.
    Spennende, Bjørn! Hadde MI 9 & 11 på besøk for noen dager siden, og de har satt varige spor. Men de er jo ikke akkurat billige da, så foreløpig må jeg plassere dem på ønskelista... ;) Ser fram til rapporten din.
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.366
    Antall liker
    146
    bjornh skrev:
    Da har jeg vært på telefonen med Mr. Malmin. Lenge siden jeg vekslet noen ord med ham sist, men vi hadde en hyggelig samtale. Jeg skal kjøpe noen kondiser fra ham, og, tilfeldigvis ser det ut til at Musical Innovation Mosfet og Musical Innovation MI11 kommer og besøker meg om noen dager... -folk i Tromsø området kan faktisk få kikket litt på denne om det skulle være interessant.
    Det har jeg lyst til å høre på. Kan du ikke si i fra når det er oppe å spiller.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.877
    Antall liker
    8.160
    Torget vurderinger
    1
    Bare å stikke innom.
     

    AB1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.05.2010
    Innlegg
    159
    Antall liker
    1
    Jeg har en Mosfet som jeg liker bedre og bedre, og anser den som den beste effekt forsterkeren jeg har hatt i forhold til pris. Hadde vært gøy å prøve forforsterkeren også, men den har ikke rør.
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.027
    Antall liker
    533
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Jeg ønsker meg litt transistorpower totalt uten støy til Klipsch RF-5. Siden disse er forholdsvis lettdrevne, har dere forslag til hvilken variant jeg burde undersøke?
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.929
    Antall liker
    27.652
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    bjornh skrev:
    (-) tilfeldigvis ser det ut til at Musical Innovation Mosfet og Musical Innovation MI11 kommer og besøker meg om noen dager... -folk i Tromsø området kan faktisk få kikket litt på denne om det skulle være interessant.
    Se det ja, gleder meg til å lese reaksjoner nordfra. Tror jeg kan love at du har noe å glede deg til!

    Vennlig hilsen

    Morten
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn