musicus stereo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Du er forutsigbar :)... Men kan ikke si at det er dårlig, i dette tilfellet :). Gratulerer!
    Vanskelig å ikke velge the house brand in hifi...når man har värt/er så fornøyd så ser ikke jeg meningen å springe på alle baller som spretter, bare for att det er nytt ;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Det tok jammen meg kortere tid å bli WB Circle eier igjen enn jeg hadde planlagt, riktignok litt ner i hierarkiet denne gangen til Circle/act 0.5 vs Circle/ Nanotube forrige gang, men dette skal vel gi go lyd så det holder en stund! .... så nå var det det med pu da :)

    Lånt bilde!!


    mvh
    Hekt på en Lyra, feks Delos, mann, and enjoy the music.
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Det tok jammen meg kortere tid å bli WB Circle eier igjen enn jeg hadde planlagt, riktignok litt ner i hierarkiet denne gangen til Circle/act 0.5 vs Circle/ Nanotube forrige gang, men dette skal vel gi go lyd så det holder en stund! .... så nå var det det med pu da :)

    Lånt bilde!!


    mvh
    Hekt på en Lyra, feks Delos, mann, and enjoy the music.
    Siterer meg selv: Har ikke hört den komboen, men tanken har streifet meg, just nu er det litt spaning på Dynavector, Hana ML & Benz Micro, satser ikke på att vinylen skal väre primär kilden i förste omgang!

    mvh
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.388
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Gratulerer med The Circle! Var det du som kjøpte den som lå uten på brukten her tidligere i dag? Vurderte nesten å kjøpe den selv, men jeg har jo ikke plass så da hadde den blitt lagervare og det fortjener den ikke:) Når jeg tenker pickup til denne så tenker jeg Benz Micro Gulwing. Er nok fordi jeg vet at Ply pickupen er en Benz:)
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Gratulerer med The Circle! Var det du som kjøpte den som lå uten på brukten her tidligere i dag? Vurderte nesten å kjøpe den selv, men jeg har jo ikke plass så da hadde den blitt lagervare og det fortjener den ikke:) Når jeg tenker pickup til denne så tenker jeg Benz Micro Gulwing. Er nok fordi jeg vet at Ply pickupen er en Benz:)
    Takker! jo det var meg som kjøpte den, den var ikke lagt ut her ennå men på Finn da jeg ble oppmerksom på den, og du har helt rett...den fortjener å brukes og formidle i hverdagen! Har også värt inne på den tanken om en Benz Micro Gullwing men den er nok litt for tung, så det kan muligens lande i en BM Glider, men det er noen andre spennende kandidater rundt om også :)

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Var i beit av en WB Protraktor, men nå er ny reim og protraktor på vei, glimrende service av WB og den Svenske importøren...Perfect Sense...en xtra stor takk til Lagga som stilte sin protraktor til låns..om nødvendig!

    Ny pu er også på vei, så nå er det bare å komme seg hjem fra jobb så en får begynt å sette opp herligheten, men får mønstre litt tålmodighet de neste to ukene :)

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Var i beit av en WB Protraktor, men nå er ny reim og protraktor på vei, glimrende service av WB og den Svenske importøren...Perfect Sense...en xtra stor takk til Lagga som stilte sin protraktor til låns..om nødvendig!

    Ny pu er også på vei, så nå er det bare å komme seg hjem fra jobb så en får begynt å sette opp herligheten, men får mønstre litt tålmodighet de neste to ukene :)

    mvh
    Perfect Sense virker generelt sett som en veldig bra forhandler/importør!

    Du vil kanskje ikke fortelle hvilken pu du gikk for.......
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Var i beit av en WB Protraktor, men nå er ny reim og protraktor på vei, glimrende service av WB og den Svenske importøren...Perfect Sense...en xtra stor takk til Lagga som stilte sin protraktor til låns..om nødvendig!

    Ny pu er også på vei, så nå er det bare å komme seg hjem fra jobb så en får begynt å sette opp herligheten, men får mønstre litt tålmodighet de neste to ukene :)

    mvh
    Perfect Sense virker generelt sett som en veldig bra forhandler/importør!

    Du vil kanskje ikke fortelle hvilken pu du gikk for.......
    Han er både hyggelig, service-minded og bra Marcus hos Perfect Sense.

    Som du så treffende sa det tidligere, vandrer jeg litt på gjengrodde stier igjen, har tidligere hatt en Benz Micro Glider og denne gangen blir det SL versjonen.
    WB´s egen Ply er jo en blodtrimma BM Glider og jeg mener det vil kunne være ett godt valg, med tiden er jeg interessert i å teste en Lyra på den, men ikke i denne omgangen! :)

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Var i beit av en WB Protraktor, men nå er ny reim og protraktor på vei, glimrende service av WB og den Svenske importøren...Perfect Sense...en xtra stor takk til Lagga som stilte sin protraktor til låns..om nødvendig!

    Ny pu er også på vei, så nå er det bare å komme seg hjem fra jobb så en får begynt å sette opp herligheten, men får mønstre litt tålmodighet de neste to ukene :)

    mvh
    Perfect Sense virker generelt sett som en veldig bra forhandler/importør!

    Du vil kanskje ikke fortelle hvilken pu du gikk for.......
    Han er både hyggelig, service-minded og bra Marcus hos Perfect Sense.

    Som du så treffende sa det tidligere, vandrer jeg litt på gjengrodde stier igjen, har tidligere hatt en Benz Micro Glider og denne gangen blir det SL versjonen.
    WB´s egen Ply er jo en blodtrimma BM Glider og jeg mener det vil kunne være ett godt valg, med tiden er jeg interessert i å teste en Lyra på den, men ikke i denne omgangen! :)

    mvh
    Kjekt å ha litt ekstra å glede seg til når du skal hjem :)
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Var i beit av en WB Protraktor, men nå er ny reim og protraktor på vei, glimrende service av WB og den Svenske importøren...Perfect Sense...en xtra stor takk til Lagga som stilte sin protraktor til låns..om nødvendig!

    Ny pu er også på vei, så nå er det bare å komme seg hjem fra jobb så en får begynt å sette opp herligheten, men får mønstre litt tålmodighet de neste to ukene :)

    mvh
    Perfect Sense virker generelt sett som en veldig bra forhandler/importør!

    Du vil kanskje ikke fortelle hvilken pu du gikk for.......
    Han er både hyggelig, service-minded og bra Marcus hos Perfect Sense.

    Som du så treffende sa det tidligere, vandrer jeg litt på gjengrodde stier igjen, har tidligere hatt en Benz Micro Glider og denne gangen blir det SL versjonen.
    WB´s egen Ply er jo en blodtrimma BM Glider og jeg mener det vil kunne være ett godt valg, med tiden er jeg interessert i å teste en Lyra på den, men ikke i denne omgangen! :)

    mvh
    Kjekt å ha litt ekstra å glede seg til når du skal hjem :)
    Det er det :) ...selv om en har mulighet å leve ett noe mer åpent og vanlig liv enn i Norge om dagen, blir det mye selvpålagt innetid og lite av det vanlige sosiale livet!

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Han er både hyggelig, service-minded og bra Marcus hos Perfect Sense.

    Som du så treffende sa det tidligere, vandrer jeg litt på gjengrodde stier igjen, har tidligere hatt en Benz Micro Glider og denne gangen blir det SL versjonen.
    WB´s egen Ply er jo en blodtrimma BM Glider og jeg mener det vil kunne være ett godt valg, med tiden er jeg interessert i å teste en Lyra på den, men ikke i denne omgangen! :)

    mvh
    Kjekt å ha litt ekstra å glede seg til når du skal hjem :)
    Det er det :) ...selv om en har mulighet å leve ett noe mer åpent og vanlig liv enn i Norge om dagen, blir det mye selvpålagt innetid og lite av det vanlige sosiale livet!

    mvh
    Jeg er blitt så lat og usosial det siste året at jeg knapt merker noen forskjell med Koronaen ;)

    Jeg er ellers opptatt med å sitte på hendene i håp om at det gjør at jeg venter med pu kjøp til høsten :p:)
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Han er både hyggelig, service-minded og bra Marcus hos Perfect Sense.

    Som du så treffende sa det tidligere, vandrer jeg litt på gjengrodde stier igjen, har tidligere hatt en Benz Micro Glider og denne gangen blir det SL versjonen.
    WB´s egen Ply er jo en blodtrimma BM Glider og jeg mener det vil kunne være ett godt valg, med tiden er jeg interessert i å teste en Lyra på den, men ikke i denne omgangen! :)

    mvh
    Kjekt å ha litt ekstra å glede seg til når du skal hjem :)
    Det er det :) ...selv om en har mulighet å leve ett noe mer åpent og vanlig liv enn i Norge om dagen, blir det mye selvpålagt innetid og lite av det vanlige sosiale livet!

    mvh
    Jeg er blitt så lat og usosial det siste året at jeg knapt merker noen forskjell med Koronaen ;)

    Jeg er ellers opptatt med å sitte på hendene i håp om at det gjør at jeg venter med pu kjøp til høsten :p:)
    hehe...kan kjenne igjen den der, man blir særere og latere med tiden, denne pålagte (jeg følger de Norske retningslinjene) innetiden, som nu synes å lette litt, gjør det ikke bedre.
    Bare å hanke inn den der pu`n, hvorfor forsøke hindre det uunngåelige, bare å hive seg i det! ;)

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    En av de mest betagende og nydelige ambient/electronica album jeg har hört på lenge, bestilt på cd fra discogs idag!

    R-804543-1462252086-4473.jpeg.jpg


    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Gammelt bekjentskap jeg har hoppet over noen skiver siden sist!

    Mark Lanegan ”Straight songs of sorrow"

     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.691
    Antall liker
    37.921
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    29
    Meget pen spiller men ikke helt min greie, det må være lov å si :) liker armen veldig godt :)

    mvh
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.691
    Antall liker
    37.921
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    29
    Du har i alle fall et meget pent oppsett som sikkert spiller som en drøm :)

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    I min leilighet har jeg profitert på å ha ett strömfilter. Har testet litt forskjellige oppigjennom, RGPC 400 Pro er min gamle passive foretrukne..Denne gangen ble det ett aktivt filter med muligheter til å endre på antall Purifiers i distribusjonslisten...og opplevelsen fra 1 (den innebygde) til 4 er en opplevd forbedring!
    Den siste ubrukte muligheten skal Circle´n ha.

    iFiPowerstation/Purifiers.

    IMG_5590.jpg


    mvh
     
    Sist redigert av en moderator:
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Underlag er viktig, spikes ikke spikes, myk, hardt, og noe midt i mellom...har en stund nu brukt de samme spike skoene som jeg har brukt de siste årene, mye for å kunne huske iaf den biten av kjeden....

    Nå fikk man tid å teste noen gamle favoritter mot de nåvärende Solid Tech (alu-messing) det tar ikke lang tid å konstatere att utfordreren har mer å fare med, ett noen par Atacama spike shoes, dvs en hette av stål for spiken trukket over en hard gummi såle...
    Tidligere har ikke dette värt det optimale iht min opplevelse, men på Wilson Benesch Square 2..gjör de underverker...höres spesielt i mellomtone som får en mer naturlig og overbevisende klang!
    IMG_5617 (1).jpg


    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Han er det! og med 6 år i bagasjen fra Drive-ByTruckers er man mye i det samme landskapet, men ...jeg lar nok D-BT dra det lengste strået her, sjekk deres siste skive :cool:

    mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Snart den eneste tråden hvor undring over ulike underlag, tweaks og strøm tas frem på en naturlig måte. Savner noe av den undring som var før, nå er vi mer "sikre" på at vi vet. Og endel god kunnskap har kommet frem, men enkelte ganger mistenker jeg at en ikke ser skogen for bare trær.. Helhet!
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Det handler vel mye om å lytte seg til hva man hører i eget oppsett, og ikke hva man tror seg skulle..eller ikke...the devil is in the details :cool:

    Har forresten kortet ned strømkablene fra 1 mtr til 0,35 og 0,45 mtr...men hører ingen forskjell der, derimot ser det mye bedre ut bak der! :)


    Men, nå skal musikken tale her!

    Lou Reed ”Perfect night live in London” knall bra skive!!



    mvh
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.463
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Snart den eneste tråden hvor undring over ulike underlag, tweaks og strøm tas frem på en naturlig måte. Savner noe av den undring som var før, nå er vi mer "sikre" på at vi vet. Og endel god kunnskap har kommet frem, men enkelte ganger mistenker jeg at en ikke ser skogen for bare trær.. Helhet!
    Jeg tror det handler noe om at en større del av forumet er gamle travere og spørsmålene om «forsterker til System Audio« eller «høyttalere til Hegel» er stilt mange ganger før, sånn at det blir mer diskusjoner om «hører du virkelig forskjell».
    Jeg synes det blir mye diskusjon for diskusjonen og motargumentene sin skyld, ikke for å søke forståelse, være undrende eller møtes om det man faktisk er enig om.
    Jeg digger Karmanas MyFi, og musicus «Hva så?» holdning til om forskjellene er i personen selv eller lyden fra anlegget.
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Hehe, den er der den skal være den, og du er alltid velkommen innom å bli påmint om den kompis! 😜

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    ...og forsøkene på riktig underlag til Wilson Beneschéne fortsetter...satte disse under igår kveld, etter tips fra en annen WB eier om att disse liker myk avkobling.

    Ser ikke like snyggt ut, men det er vel en av de gangene jeg opplever en merkbar forskjell i fordel rent mykt underlag, tror disse får fast plass heretter :unsure:

    SD dämpkuddar 12-28 kg



    mvh
     

    Frikken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.11.2004
    Innlegg
    669
    Antall liker
    850
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    9
    Bruker de under min Circle jeg også , funker bra det. Grattis med "ny" snurre. Du kjenner den vel godt fra før :)
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn