musicus stereo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Bruker de under min Circle jeg også , funker bra det. Grattis med "ny" snurre. Du kjenner den vel godt fra før :)

    Ja! Fikk tips om det også, skal testes når Circle´n er oppe og går, venter fortsatt på protraktoren og ny reim :)

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Ennu en skive fra favoritt orkesteret her i heimen om dagen...at man har misset disse för får en jo nesten til å skjemmes litt :sneaky:




    mvh
     

    sbf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.06.2009
    Innlegg
    178
    Antall liker
    214
    Torget vurderinger
    1
    Antar at du har skaffet deg Southern Rock Opera også? Soleklart høydepunkt etter min mening.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Store manitu, har du ikke fått tak i protractor ennå? Skal jeg kopiere opp et eks til deg?
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Store manitu, har du ikke fått tak i protractor ennå? Skal jeg kopiere opp et eks til deg?
    Takker for tilbudet! Den er bestilt, og burde väre på vei...det haster ikke så altfor mye nu heller så jeg har tid å vente! (y)

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Har tidligere brukt de under spikeskoene med varierende resultat, nå er det første gangen jeg plukker bort spiken og lar de ligge rett mot/mellom høyttalerene og gulvet! Men det funker, gøy å gå gjennom gamle kjente innspillinger når det endrer seg slik i presentasjonen! :unsure: (y)

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har tidligere brukt de under spikeskoene med varierende resultat, nå er det første gangen jeg plukker bort spiken og lar de ligge rett mot/mellom høyttalerene og gulvet! Men det funker, gøy å gå gjennom gamle kjente innspillinger når det endrer seg slik i presentasjonen! :unsure: (y)

    mvh
    Kjekt at det fungerer. SD (turde ikke skrive kudderna da det høres ut å være noe som har med sex å gjøre 🤪) er fargemessig ualminnelig grell å hvile blikket på, men tror jaggu meg du også har match på fargen også 😊
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Kjekt at det fungerer. SD (turde ikke skrive kudderna da det høres ut å være noe som har med sex å gjøre 🤪) er fargemessig ualminnelig grell å hvile blikket på, men tror jaggu meg du også har match på fargen også 😊

    Hehe, tenkte det samme...flaks med den 😊

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    ..og etter at Neil Young "Harvest moon” også... er det noe tyngre som skal underholde :cool:

    John Moreland ”Big bad luv"


    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Dagen for å spille de gamle helter i heimen...har gjort noen små akustiske grep som gir uttelling! :unsure:

    Lambchop ”This (is what i wanted to tell you)"



    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Dagen for slik musikk i varmen...

    Jason Molina & Will Johnson



    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    I påvente av protraktor, reim og o-ringer fra WB har det kommet opp en annen kandidat på pu fronten...fikk ett innfall og etter samtaler med en fortrolig så kommer jeg ikke sette Benz Micro Glider´n på Circle´n i förste omgang....den som får innvie spilleren når det skal snurres er denne. Vil ha en allround, litt snill pu som er tilgivende og ikke overanalytisk i sin presentasjon, valget ble denne :unsure: ...

    Ortofon Quintet Bronze



    ...så da er det bare å vente på att resten av ordren fra WB skal ankomme og jeg kommer meg hjem fra jobb!!

    mvh
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    ...sitter selv å spekulerer på å skaffe en ny riaa for å kunne bruke MC pickup'er.
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    ...sitter selv å spekulerer på å skaffe en ny riaa for å kunne bruke MC pickup'er.
    Ikke så dumt det kanskje, bruker jo selv riaa kortet til Accuphase, men ville om jeg skulle begynner ”forsiktig” idag tatt en titt/test på iFi sine riaa´r, små nette og tydeligvis bra saker til en overkommelig pris!

    mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    MC blir liksom litt for viderekomne. Mindre signal of derav mer plunder. Men sitter det, at det fungerer, foretrekker jeg MC. Om ikke annet så for å at jeg lykkes med noe.. :ROFLMAO:
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med Quintet.(y)
    Jeg mener å huske at disse kan strippes med godt resultat. Skal være en enkel operasjon. Det ser ut til at noen har limt hus, mens andre er festet med en skrue.
    Da får man noe som er litt mer kontant,definert og dynamisk, -men det oppleves radikalt å gå løs på nye ting som koster litt selvsagt.🙈
    Lurer på om det var Vermin her på hfc som gjorde dette med en svart quintet for en tid tilbake.
    Tør ikke gå god for operasjonen, men hadde utvilsomt sett kult ut på WBen..🙂

    Under; en nude hvit quintet, altså mono.o
    1593760603831.png

    Her en Black fra 6 moons:
    1593760358393.png
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Ligner jo skremmende mye på den BM Glideren jeg har liggende det der!...men takk for tipset! Skal teste den orginalt först og höre om den har de egenskapene jeg lytter etter! Fikk tipset av en erfaren hifimann jeg kan relatere fornuftig til😊

    mvh
     

    Frikken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.11.2004
    Innlegg
    669
    Antall liker
    850
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    9
    Spent på hva du synes om den pu. Jeg er i markedet for pu til min WB sjøl.
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Må ha noe mer rufsete enn bare ECM jazzen...la en bestilling på denne :cool:






    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Her skal man lytte med hjertet! Ett av de mer stemningsfulle og nytbare album på lenge, passer särs godt til varme slöve dager/kvelder i godt selskap! :)

    image.php-3.jpeg

    mvh
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Siste kjøpet på vei!!

    David Sylvian & Robert Fripp ”Damage” 24k gold cd...



    mvh
    Hadde en cd med de to der en gang. Jeg likte den godt. Men den er borte. Gikk vel i dragsuget når jeg solgte nesten alt jeg hadde av cd. Kan ikke se jeg fikk kopiert den til squeeseboksen heller.
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Hadde en cd med de to der en gang. Jeg likte den godt. Men den er borte. Gikk vel i dragsuget når jeg solgte nesten alt jeg hadde av cd. Kan ikke se jeg fikk kopiert den til squeeseboksen heller.

    Det finns denne også, Damage er en live skive :)



    mvh
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn