musicus stereo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Serialcat

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2009
    Innlegg
    323
    Antall liker
    119
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Siste kjøpet på vei!!

    David Sylvian & Robert Fripp ”Damage” 24k gold cd...



    mvh
    To versjoner av denne utpå. Avbildet er Sylvian sin miks som er litt mer soft og ambient. Fripp har sin versjon som
    er litt mer rå i kantene.

    Kommentar fra Discogs
    "There are two versions of this album
    The original was mixed by Robert Fripp. The later reissue was remixed by David Sylvian, and the track "Darshan" was
    replaced with "Jean the Birdman." This version has a slightly different running order as well."
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    To versjoner av denne utpå. Avbildet er Sylvian sin miks som er litt mer soft og ambient. Fripp har sin versjon som
    er litt mer rå i kantene.

    Kommentar fra Discogs
    "There are two versions of this album
    The original was mixed by Robert Fripp. The later reissue was remixed by David Sylvian, and the track "Darshan" was
    replaced with "Jean the Birdman." This version has a slightly different running order as well."
    Fikk med meg det! Har den i std cd allerede (DS mix) så gullcd´n er bare for moro skyld å teste om det er store forskjeller, tror det er RF mixen på den innkommende.. :)
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    To versjoner av denne utpå. Avbildet er Sylvian sin miks som er litt mer soft og ambient. Fripp har sin versjon som
    er litt mer rå i kantene.

    Kommentar fra Discogs
    "There are two versions of this album
    The original was mixed by Robert Fripp. The later reissue was remixed by David Sylvian, and the track "Darshan" was
    replaced with "Jean the Birdman." This version has a slightly different running order as well."

    Det var Fripps versjon som kom i posten idag, så nu er begge versjonene på plass ;)

    mvh
     

    Serialcat

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2009
    Innlegg
    323
    Antall liker
    119
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Fikk med meg det! Har den i std cd allerede (DS mix) så gullcd´n er bare for moro skyld å teste om det er store forskjeller, tror det er RF mixen på den innkommende.. :)
    Forveksling fra min side. Det står jo også i sitatet fra Discogs at gullskiva er Fripps
    produksjon.
     

    Serialcat

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2009
    Innlegg
    323
    Antall liker
    119
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Uansett så er det jo jevli bra skiver synes nå jeg :)

    Spiller Sylvians musikk mest i den mørke årstiden, men "Dead bees on a cake"
    fungerer best nå på sommeren. Om noen lurte ;)
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Forveksling fra min side. Det står jo også i sitatet fra Discogs at gullskiva er Fripps
    produksjon.
    Gav 350,- inkl frakten for den...og det er den verdt!! bare den forbedrede lydopplevelsen rettferdiggjør!! :giggle:

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Ser der ja, gamlis-stereo med champagne dekor, dansende meter og Cadillac lyd.. :giggle:... Gratulerer, er litt misunnelig og..
    Dessverre er det ikke dansende metere på denne, de har fornyet seg og det er bare noen fargede streker som indikerer ;)

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Kom over denne omtalen i HiFi+ (#185/July 2020) og la den i Accuphase vennetråden, kom på jeg vil ha linken her også....



    Accuphase E-650












    ...og med AD50 riaa kortet montert tror jeg egentlig dette kan bli ett hyggelig besök :cool:

    mvh
    Skal du ikke ha? :)
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Da er gjesten oppkoblet og viser opp seg, det tar ikke mange sekundene för en hörer att dette er en annen liga enn lillebrorsan. Alt er större, bedre og mer naturlig, det er helt enkelt sånn det er...den er gitt permanent oppholdstillatelse, på direkten! 😄

    Ett album som jeg ikke opplever optimalt på alle anlegg, det funker meget godt her!

    Rickie Lee Jones ”Live at Red rocks"



    mvh
     
    Sist redigert av en moderator:
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Det blev lagt en special beställning hos Supra också, mått anpassade strömkablar 100% originala LoRad SPC, för kabelhygienens skuld, en 3 metring för att mata iFi dosan och 0.5 mtr till ampen samt en 0.75 mtr till cdp´n, det funkade med en hemma anpassad, men ville ha med riktiga å originala lödningar för den mentala hifi-hälsans skuld
    :dry:


    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Så lite og stusselig ut racket ditt nå med så store bokser på plass... :oops: :giggle:.. Gratulerer!
    hehe, Less is more! ...ett bilde gjør ikke alltid virkeligheten rettferd! de smelter bra inn i resten av stua, godt fornøyd med lyd og det estetiske :)

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Styret og styret! Så mye airbag på de damene dine att de knappt rekker fram 😎😉

    Mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Noe som merkes godt med E-650 er dens evne å holde tonene lenge og la musikken klinge ut, merkes godt på den her musikken...

    Stephen Mathieu & David Sylvian ”Wandermüde"



    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Fortsetter litt i samme sjanger med disse to gamle kollegene av David Sylvian...

    Richard Barbieri & Steve Jansen ”Lumen"



    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    En rolig start på dagen, skal teste ut forskjellene (om det er noen) mellom rca og xor på accuphasene :unsure:



    For the album 'The Other Side', Norwegian Tord Gustavsen opens a new chapter in his piano trio story, with faithful drummer Jarle Vespestad, and introducing his excellent new bassist Sigurd Hole.
    "This is the chill-out as a state of grace, and it can go as deep as you like. Sublime," wrote the Independent on Sunday of the Gustavsen Trio's Being There, released in 2007. Over the last decade Tord has explored other ensemble forms, but on 'The Other Side' - recorded at Oslo's Rainbow Studio in January 2018 - Gustavsen is back with the format that brought him world-wide adulation when his debut album, Changing Places, was released in 2003.
    Hole's approach to his instrument, drawing on folk influences as well as modern jazz, is ideally suited to Gustavsen's slowly-developing, deeply melodic pieces. The recording, produced by Manfred Eicher, is made available both on CD and vinyl, and is issued on the eve of a major tour.
    Personnel: Tord Gustavsen (piano), Sigurd Hole (double bass), Jarle Vespestad (drums)

    mvh
     
    Sist redigert av en moderator:
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Takker! jo det kunne vi nok begge, skulle gjerne selv hatt en rörbasert amp igjen, men etter de siste erfaringene mine med rör så gidder jeg helt enkelt ikke, mye pga den usikkerheten för og tjafset når det klikker...

    mvh
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Takker! jo det kunne vi nok begge, skulle gjerne selv hatt en rörbasert amp igjen, men etter de siste erfaringene mine med rör så gidder jeg helt enkelt ikke, mye pga den usikkerheten för og tjafset når det klikker...

    mvh
    Litt det som har gjort meg til fanboy og bedotten(som karmis kalte meg) av Heed.. :)
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Har selv relativt lite tid tilgjengelig når jeg ikke er ivei på jobb, og da vil jeg lytte, ikke fixe og vente på att ting skal bli bra! Da skal det funke :)

    mvh
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Enig der.. kan nok hende man ramler på rør kjøret en gang, men da blir det som en nr2 forsterker man kan ta seg tid til når man har tid.. :)

    Men samtidig så føler jeg at lyden er såpass nært rør nå at man burde vel heller kjøpt seg en klass d sak for variasjonens skyld ;)
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Kanskje en dag når jeg har bedre tid og plass, så kan det väre seg med ett lite rör oppsett, men i leiligheten nu er det en mild form for Japanska minimalisme som råder, det skal väre forunt å få oppholdstillatelse..ikke bare derfor osv .. ;)

    mvh
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Alternativt kan mye løses med RoomPerfect eller Dirac.
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Det forblir nok ett alternativ om det er digitala korreksjoner, for gammel purist til at jeg gidder sette opp noe sånt! ;)

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Höst ”The Damage suite” (Al DeLoner & Chris Eckman) Electronica project. Skön electronica med tydelige likheter med melankolien til Midnight Choir...



    mvh
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med ny amp!

    Har du sett at navn på coveret du la ut er feilstavet? Merkelig.
    1597688387574.png

    1597688247594.png
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn