Musikk for Prog intereserte

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    5.964
    Min utgave på vinyl er ikke noe særlig bra, lydmessig.
    Jeg får vel eventuelt ta en tur på Hoffmann forumet og spore opp en god utgave kanskje, men cden er bra så får se.

    Er aldri enkelt dette, jeg har fra før Foxtrot, Genesis og Invisible Touch på vinyl, de to sistnevnte låter veldig bra, mens Foxtrot er laber.

    Når jeg tenker meg om - så leste jeg noe om at Duke er så lang at det var vrient å få "godkjent" lyd på vinylen? Mulig hukommelsen ikke er helt 100 her men :)
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Er aldri enkelt dette, jeg har fra før Foxtrot, Genesis og Invisible Touch på vinyl, de to sistnevnte låter veldig bra, mens Foxtrot er laber.
    Foxtrot låter bra den om du finner den riktige pressinga...
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.544
    Antall liker
    3.028
    Sted
    Oslo
    Jeg får vel eventuelt ta en tur på Hoffmann forumet og spore opp en god utgave kanskje, men cden er bra så får se.

    Er aldri enkelt dette, jeg har fra før Foxtrot, Genesis og Invisible Touch på vinyl, de to sistnevnte låter veldig bra, mens Foxtrot er laber.

    Når jeg tenker meg om - så leste jeg noe om at Duke er så lang at det var vrient å få "godkjent" lyd på vinylen? Mulig hukommelsen ikke er helt 100 her men :)

    Tror jeg kjøpte min omkring 1990...
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    5.964
    Har handlet mye deluxe utgaver for å få tak i multikanal mixer - men etter å ha handlet gode hodetelefoner + dac er gode hi rez innspillinger i stereo også av interesse. Får bruke litt tid på denne og se om jeg finner noe spennende:

     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    5.964
    Fattet endelig mot og prøvde meg litt på surround til stereo miksing. Finnes en del utgaver av album hvor surround lydsporet er ganske ok - mens stereosporet er brickwalled og vedlig komprimert. Som for eksempel Opeth - Blackwater Park. Surround med DR12 og stereo med DR6. Jeg klarte å beholde DR12 og mixen høres fin ut. Trommene har skikkelig kropp og punch, moro :)



    Ikke noe særlig avansert, brukte Audacity.

    Edit: Har nå gjort det samme med Still Life, Deliverence, Damnation, Ghost Reveries, Watershed og Heritage. Blir å lytte en del - men foreløpig fungerer dette over all forventning (y)

    Kan vise litt hvordan det ser ut - låt nr 1 på Still Life - cd med DR5:



    Samme låt 5.0 til 2.0 mix:



    DR13.
     
    Sist redigert:

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    5.964
    Ny singel fra Steven Wilson:


    Er kanskje ikke så mye prog men 😁
     
    Sist redigert:

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    5.964
    Kanskje ikke en nyhet, men jeg "snublet" over en 96/24 verson av Dream Theaters - A Dramatic Turn of Events (2011) hos Highresaudio - den er innspilt lavere enn cden og har DR11 mot cdens DR7. Ble kjøp, låter ikke så verst :)

    Ja, så fikk jeg beskjed av posten at Ayreons Transitus er på vei (y)
     
    Sist redigert:

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    5.964


    Rask levering :) Lytter foreløpig til surround sporet, liker det jeg hører.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    5.964
    Stadig noe nytt altså - Steve Hacket - Selling England By The Pound & Spectral Mornings:


    Steven Wilson bidrar med surround mixing, kan bli bra (y)

    Så kommer Delicate Sound of Thunder i litt forskjellige versjoner:

     
    Sist redigert:

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    5.964
    En som hadde mottatt den på QQ,var meget fornøyd med lyden. :cool:
    Godt å lese - for jeg har bestilt den 😁

    Tok sjansen, siden Steven var innblandet - jeg har den tidligere utgivelsen til Steve Hacket - Genesis Revisited, Live at Royal Albert Hall - og den har elendig lyd.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Hva er vitsen? Finnes opptil flere genuine Genesis liveinnspillinger med god lyd....
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    5.964
    Jeg har Three Sides Live, som er ganske ok. Men savner en konsert med god lyd og godt bilde. Liker jo Steve Hackett da (y)
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Tenker nå mer på Seconds Out og Genesis Live. 80-talls Genesis vil man helst glemme.....
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    5.964
    Tenker nå mer på Seconds Out og Genesis Live. 80-talls Genesis vil man helst glemme.....
    Jeg liker hele Genesis katalogen :love: og det meste av solo greier fra alle medlemmene.

    Men jeg har ikke full oversikt over deres konserter på blu ray. Har bare nevnte Three Sides Live, så har jeg en konsert på Wembley på dvd som er ok, men ikke særlig bra bilde.

    Har uansett ikke noe med live låter fra England & Spectral - selv om jeg har begge albumene i flere varianter, blant annet i surround og high res.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    5.964


    Ser på min Spectral Mornings remaster fra 2016 at Steven Wilson mixet denne, de har jobbet sammen før, naturlig at Hackett har bedt om hjelp nå - etter fadesen med Genesis Revisited.

    En våt drøm er jo om Steven går løs på Genesis katalogen, slik han har gjort med Jethro Tull.... det hadde vært noe :love:
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.465
    Antall liker
    885
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1


    Ser på min Spectral Mornings remaster fra 2016 at Steven Wilson mixet denne, de har jobbet sammen før, naturlig at Hackett har bedt om hjelp nå - etter fadesen med Genesis Revisited.

    En våt drøm er jo om Steven går løs på Genesis katalogen, slik han har gjort med Jethro Tull.... det hadde vært noe :love:
    Hele Genesis katalogen er jo ute på multikanal SACD,ser ikke for meg at det blir gjort igjen.Har alle og er fornøyd med de.Spiller helst de med Gabriel,Foxtrot og Lamb er favoritter.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    5.964
    Hele Genesis katalogen er jo ute på multikanal SACD,ser ikke for meg at det blir gjort igjen.Har alle og er fornøyd med de.Spiller helst de med Gabriel,Foxtrot og Lamb er favoritter.
    Spiller surroundmiksene innimellom, men hater den komprimerte lyden fra 2007 utgavene (det er noe med eq også som er "feil"), låter ikke bra. Så jeg har lett opp tidligere cd-utgaver (som jeg hadde og ga bort.. når remasterne kom :cry: 😲) og noen på vinyl.
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.465
    Antall liker
    885
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Har ikke noe problem med lyden på disse,muligens er de komprimert,men de er multikanal.Bryr meg lite om DR verdier.CD og vinyl spilles ikke in mancaven selv om jeg både har og kan. :cool:
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    En våt drøm er jo om Steven går løs på Genesis katalogen, slik han har gjort med Jethro Tull.... det hadde vært noe :love:

    Definitivt! Steven Wilson har gjort underverker for Yes, King Crimson og Gentle Giant. Disse Davis remasterne av Genesis er ikke særlig vellykka.....

    Forøvrig har Steven Wilson remiksa Gentle Giants Free Hand, Interview og The Missing Piece. Disse er ikke utgitt enda....
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    5.964
    Den mannen er produktiv!! Får følge med på de Gentle Giant utgivelsene, jeg har de som foreløpig er utgitt.
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.465
    Antall liker
    885
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Definitivt! Steven Wilson har gjort underverker for Yes, King Crimson og Gentle Giant. Disse Davis remasterne av Genesis er ikke særlig vellykka.....

    Forøvrig har Steven Wilson remiksa Gentle Giants Free Hand, Interview og The Missing Piece. Disse er ikke utgitt enda....
    Mener du da stereo eller multikanal?Multikanal er ikke remaster.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    5.964
    Andre som lytter til Robert Reed og hans Magenta?


    og Solo:


    Flink fyr med som åpenbart er fan av både Yes og Mike Oldfield.

    Du har vel begge i multikanal, Multikanal? 😁
     
    Sist redigert:

    Pilsern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.749
    Antall liker
    868
    Torget vurderinger
    35
    Sideprosjektet til Riverside frontmann Mariusz Duda - Lunatic Soul - kommer med nytt album

     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.465
    Antall liker
    885
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Andre som lytter til Robert Reed og hans Magenta?


    og Solo:


    Flink fyr med som åpenbart er fan av både Yes og Mike Oldfield.

    Du har vel begge i multikanal, Multikanal? 😁
    Har begge,men liker ikke Sanctuary.Liker det siste prosjektet hans Chimpan A bedre,med Steve Balsamo som han har jobbet mye med.
    Ikke akkurat prog,men nyeste 7" Sony Quad SACD ,Santana s/t,blir levert med DHL i dag. :cool:
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    5.964
    Denne kom i dag



    Dette er dynamiske saker, foreløpig med hodetelefoner, får teste surround i morgen. Her er det bass, 30Hz stapelen på dacen drar stadig i vei 😁



    Er dette prog? Uansett heftig å høre på (y)
     

    YesJens

    Musikkelsker
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.213
    Antall liker
    6.130
    Sted
    Under stjernene
    Flink er han å (SW)
    King Crimson fra In the ... til og med Red er i bestilling. Har en' Gentle Giant og tre Jethro Tull og selvfølgelig Yes boksen. 🌞🎶👍
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Flink er han å (SW)
    King Crimson fra In the ... til og med Red er i bestilling. Har en' Gentle Giant og tre Jethro Tull og selvfølgelig Yes boksen. 🌞🎶👍

    In the court of the Crimson King er en åpenbaring. Har alltid hatt problemer med denne pga av lyden. Steven Wilson remasteren er i et helt annet univers enn Polydor LP'n jeg har hatt i 40 år......
     

    ch

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2007
    Innlegg
    1.650
    Antall liker
    1.198
    In the court of the Crimson King er en åpenbaring. Har alltid hatt problemer med denne pga av lyden. Steven Wilson remasteren er i et helt annet univers enn Polydor LP'n jeg har hatt i 40 år......
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn