Musikk for Prog intereserte

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Enig.
    Hører nå på CD3 av Live at Carnegie Hall (Expanded & Re-mastered Edition), BBC Radio One "In Concert" 25th March 1976.
    Vel verdt å skaffe seg. Samme titler som på Carnegie, men litt annerledes og vel litt bedre lyd. Til å være re-mastret CD er lyden ikke så verst.

    Kan tilføye at de klassike Renaissance platene burde appellere til de som like Trick of the tail/wind & wuthering era Genesis (mer enn de som liker Coldplay ;)), særlig Novella og A song for all seasons.
    Renaissance "A song for all seasons" er produsert av samme produsent (David Hentschel) som Genesis benyttet på denne tiden og har ganske lik sound.
    I tillegg har de en vokalist som synger så klokkeren at det får Sissel Kyrkjebø til å høres ut som Joe Cocker. :D


     
    Sist redigert:

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    2.889
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Enig med Voff her.
    Damen har en særdeles klar vokal.
    Har en 7-8 stk av de første på vinyl, noen førstepress også. Kan anbefales.
    Synes de av og til også kan minne litt om Norske Ruphus.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Ser ut som om disse er utgåtte.... :(

    [Gjelder Steve Hackett Steven Wilson remix].

    Fant de på Acoustic sounds. Bestillt......
    Men de er altså utgåtte. Fant de på amazon i Japan også men der fikk jeg ikke opprettet konto grunnet "internal error". Så da så....
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.544
    Antall liker
    3.030
    Sted
    Oslo
    Har en liten gjennomgang av disse spesialutgavene, av noen klassiske Barclay James Harvest album, som ble utgitt i 2016 & 2017



    Mest handlet pga surroundversjonene som er inkludert. Men det er en del stereosnacks her også (y) alle utgavene er 2xcd+dvd, med en ny remaster og en ny stereomix av hvert album. En versjon på hver cd - og begge variantene i 96/24 high rez inkludert på dvden - unntatt Everybody Else, som kun har ny stereo mix i 96/24 på dvden.

    Dynamikk er veldig godt ivaretatt på både remastere og nye stereo mixer - til og med høyere DR på noen nye stereomixer.



    Jeg synes de nye stereomixene låter veldig bra, en skikkelig makeover. "Berlin" falt tidligere av ved ca 70Hz, men har nå støtte til 40Hz.
    Takk for tipset. Dette var noe annet enn skramleorkesteret på de gamle. :)
     

    Steen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2005
    Innlegg
    1.079
    Antall liker
    1.280
    Andre gjennomlytting av "Actual Fantasy Revisited" med Ayreon, og må vel bare slutte meg til accoladen disse gutta (denne gutten) har høstet. La akkurat inn en bestilling på Platekompaniet, og håper vinylen ikke skuffer. Skal forresten noe til med mine ører :giggle: . Selv på den vanlige tvilsomme Youtube/Spotify kvalitet virker det som en særs gjennomført produksjon.
    Steen
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Noen som har hørt Tammatoys? Norsk musikk som har kommet med første album på sikkert 20 år

     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    5.964
    Andre gjennomlytting av "Actual Fantasy Revisited" med Ayreon, og må vel bare slutte meg til accoladen disse gutta (denne gutten) har høstet. La akkurat inn en bestilling på Platekompaniet, og håper vinylen ikke skuffer. Skal forresten noe til med mine ører :giggle: . Selv på den vanlige tvilsomme Youtube/Spotify kvalitet virker det som en særs gjennomført produksjon.
    Steen
    Jeg har skrevet litt om den digitale utgaven av albumet her:


    Er ikke kjent med Ayreon på vinyl, fortell gjerne hva du synes når du får lyttet til skiva :)

    Kanon album (y)
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    5.964
    Er fan av Robert Reed & Magenta - spennende med et par av årets utgivelser som dukket opp i postkassa i dag, cd& dvd utgaver med stereo & surround




     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har hørt denne Procol Harum boksen?
    Jeg lurer på om den er komprimert ihjel.....

    713QFApWukL._SL1000_.jpg
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    ..og siden den forrige (siste) vokste slik som den gjorde ble denne bestilt, men forsvant i posten så ny er på G...



    Combining strong melodies, glorious choruses, high production values and first-class musicianship, this album features original material and a series of eclectic covers, including material by King Crimson and Soft Machine. The guest musicians involved reads like a who's-who of British rock and have helped make this an extraordinary, timeless album - Robert Fripp, Mel Collins, Hugh Hopper, Dave Stewart, Ian McDonald, Ian Wallace, John Giblin, Mark King, Danny Thompson, Clive Brooks e Gavin Harrison.


    mvh
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Apropos ny, norsk prog: WOBBLER: Dwellers Of The Deep! Direktebillett fra tjukkeste Hønefoss til proggens barndom- med et lydbilde og en instrumentalbruk som aldri gjør skam på gamlegutta fra Genesis, Yes, Jane og Guru Guru...Absolutt topp- fra ende til annen. Lenge sia 45 minutter har gått SÅ fort her i huset..
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Denne Norske gruppa kom seilende inn i mitt musikk liv under 2020, og der har de kommet for å bli...de er mer el mindre kontinuerlig spilt siden i fjor våres....

    Airbag ”The greatest show on earth"



    mvh
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    5.964
    Steven Wilson forteller litt om egen utgivelse, Jethro Tull, Gentle Giant osv:


    spennende (y)
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.544
    Antall liker
    3.030
    Sted
    Oslo
    Steven Wilson forteller litt om egen utgivelse, Jethro Tull, Gentle Giant osv:


    spennende (y)
    Hørte på den i natt, men jeg gir den noen runder før jeg bestemmer meg.

    For min del liker jeg at han alltid forandrer seg, og syntes 4 1/2 lå for tett opp till HCE. Det betyr ikke at jeg liker alt.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    5.964
    Min utgave av Steven Wilsons siste er bestilt, men ikke kommet enda. Men det er vel ikke ikke prog lenger... 😁

    Tenkte mest på linken over med kommentarene om reutgivelser av eldre album av Jethro Tull, Gentle Giant osv - mulighet for å få tak i noen favoritter som låter bedre enn de noen gang har gjort! (y)
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.544
    Antall liker
    3.030
    Sted
    Oslo
    Min utgave av Steven Wilsons siste er bestilt, men ikke kommet enda. Men det er vel ikke ikke prog lenger... 😁

    Tenkte mest på linken over med kommentarene om reutgivelser av eldre album av Jethro Tull, Gentle Giant osv - mulighet for å få tak i noen favoritter som låter bedre enn de noen gang har gjort! (y)
    Avslutningen på omtalen i The Guardian var fin: "not prog, but always progress."

    Jeg har en limited boks på vei som skal ankomme på tirsdag, men jeg streamet i natt.
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.465
    Antall liker
    885
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Min utgave av Steven Wilsons siste er bestilt, men ikke kommet enda. Men det er vel ikke ikke prog lenger... 😁

    Tenkte mest på linken over med kommentarene om reutgivelser av eldre album av Jethro Tull, Gentle Giant osv - mulighet for å få tak i noen favoritter som låter bedre enn de noen gang har gjort! (y)
    Jeg hadde forhåndsbestilt på CDON,men i går var den plutselig bestillingsvare 5-10 dager. :sneaky: Har hørt fire av låtene fra før på Tidal i Atmos,og de var vel de beste.Hørte hele på Tidal i går og må si at jeg er skuffet.:cautious:Skal prøve igjen i dag,men for meg er dette det svakeste han har levert.Ikke imponert over Atmos miksen heller,her er siste Yello flere hakk bedre.Kun 38 min. lang,ikke mye for pengene heller.:cool:
     

    inpain1968

    Nesten som alle andre…
    Ble medlem
    22.08.2009
    Innlegg
    1.588
    Antall liker
    6.679
    I dag dro jeg frem et album av norske Jordsjø som ikke har blitt spilt på en stund. Andre har sikkert nevnt det i denne tråden tidligere, men det er så bra at jeg i så fall tar meg friheten å nevne det igjen. Anbefaler å få tak i dobbelalbumet som både inneholder de 7 låtene fra debuten, samt 10 andre låter. Knallbra, rett og slett - og enda bedre enn jeg husker at det var 🙂

    9BEEFBFC-F4F3-4BCB-9EC6-4399CA3075AF.jpeg
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    5.964
    Jeg hadde forhåndsbestilt på CDON,men i går var den plutselig bestillingsvare 5-10 dager. :sneaky: Har hørt fire av låtene fra før på Tidal i Atmos,og de var vel de beste.Hørte hele på Tidal i går og må si at jeg er skuffet.:cautious:Skal prøve igjen i dag,men for meg er dette det svakeste han har levert.Ikke imponert over Atmos miksen heller,her er siste Yello flere hakk bedre.Kun 38 min. lang,ikke mye for pengene heller.:cool:
    Ser ut til at det er leveringsproblemer, jeg forhåndsbestilte på Platekompaniet - samme der - nå står det bestillingsvare og jeg har ikke fått noen beskjed om at den er sendt enda :(

    Får ta en liten omtale om den i multikanalstråden når jeg får den omsider. Men kommentarene fra Steven Wilson i intervjuet i linken om Atmos miksen gir jo forventinger - han beskriver 5.1 mixen som "konservativ" mens de "go a bit silly" med Atmos mixen. Håper på bedre opplevelse enn det du beskriver.
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.465
    Antall liker
    885
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Ser ut til at det er leveringsproblemer, jeg forhåndsbestilte på Platekompaniet - samme der - nå står det bestillingsvare og jeg har ikke fått noen beskjed om at den er sendt enda :(

    Får ta en liten omtale om den i multikanalstråden når jeg får den omsider. Men kommentarene fra Steven Wilson i intervjuet i linken om Atmos miksen gir jo forventinger - han beskriver 5.1 mixen som "konservativ" mens de "go a bit silly" med Atmos mixen. Håper på bedre opplevelse enn det du beskriver.
    Mitt inntrykk er basert på Tidal lytting,kan nok bli bedre fra disk.Men musikalsk er det svakt synest jeg,hadde allerede hørt en god del på single utgivelsene som jeg mener er det beste.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Tenkte mest på linken over med kommentarene om reutgivelser av eldre album av Jethro Tull, Gentle Giant osv - mulighet for å få tak i noen favoritter som låter bedre enn de noen gang har gjort! (y)
    På tide disse Gentle Giant platene kommer. Lenge side remiksen ble gjort og ser at Free Hand er out of print for tiden.....
    Lurer på hvilken artist som remikses som han ikke kan avsløre?
    Jeg håper jo på en remiks av Genesiskatalogen. Nick Davis remasteren fra 90-tallet er ikke mye å skryte av....
    Steven Wilson gjør en fantastisk jobb forøvrig.....
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    5.964
    På tide disse Gentle Giant platene kommer. Lenge side remiksen ble gjort og ser at Free Hand er out of print for tiden.....
    Lurer på hvilken artist som remikses som han ikke kan avsløre?
    Jeg håper jo på en remiks av Genesiskatalogen. Nick Davis remasteren fra 90-tallet er ikke mye å skryte av....
    Steven Wilson gjør en fantastisk jobb forøvrig.....
    Enig - veldig spennende om det han ikke kan avsløre, får følge med (y) :)
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    5.964
    Får spille litt gamle Steven greier mens man venter på nytt

     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Blir liksom ikke helt ferdig med Dwellers Of The Deep her...bare vokser og vokser..Nå skal det jo sies at Aqualung´en min- på tal om JT- kan ha godt av et "arbeidseksemplar til..Long Live Mother Goose..and the Snow Goose, too...det var visst Camel..hehe..
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.544
    Antall liker
    3.030
    Sted
    Oslo
    Ser ut til at det er leveringsproblemer, jeg forhåndsbestilte på Platekompaniet - samme der - nå står det bestillingsvare og jeg har ikke fått noen beskjed om at den er sendt enda :(

    Får ta en liten omtale om den i multikanalstråden når jeg får den omsider. Men kommentarene fra Steven Wilson i intervjuet i linken om Atmos miksen gir jo forventinger - han beskriver 5.1 mixen som "konservativ" mens de "go a bit silly" med Atmos mixen. Håper på bedre opplevelse enn det du beskriver.
    Min ankom nå og han har ihvertfall humoristisk sans...
    IMG_1803.jpg
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    5.964
    På tide disse Gentle Giant platene kommer. Lenge side remiksen ble gjort og ser at Free Hand er out of print for tiden.....
    Lurer på hvilken artist som remikses som han ikke kan avsløre?
    Jeg håper jo på en remiks av Genesiskatalogen. Nick Davis remasteren fra 90-tallet er ikke mye å skryte av....
    Steven Wilson gjør en fantastisk jobb forøvrig.....
    Jeg tror ikke vi vil se Steven Wilson ha noe med Genesis å gjøre. Han er ikke noe fan av musikken deres - og han tar ikke på seg mixejobber med musikk han ikke er fan av.

    Mulig dette er gammelt nytt, men her sier han det mer enn 1 gang. :(


    ved 35:05

    Selv liker jeg Genesis, kanskje ikke Lamb Lies Down så mye - derimot er Abba - The Album veldig bra - så hadde valgt det samme som Steven 🤪😁
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.939
    Antall liker
    32.911
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    På tide disse Gentle Giant platene kommer. Lenge side remiksen ble gjort og ser at Free Hand er out of print for tiden.....
    Lurer på hvilken artist som remikses som han ikke kan avsløre?
    Jeg håper jo på en remiks av Genesiskatalogen. Nick Davis remasteren fra 90-tallet er ikke mye å skryte av....
    Steven Wilson gjør en fantastisk jobb forøvrig.....
    Enig i at SW er dyktig . Nå er jo Genesis katalogen remasteret flere ganger etter 90 tallet. Jeg har 1970-75 boxen med CD/SACD/DVD Audio - den er vel fra 2007. Ellers har jeg et ex av Lamb lies down som er merket 2007/08 på vanlig CD , og ville tro det var samme remaster som disse hybridplatene. Men hybriden spiller bedre i mine ører - på vanlig CD spiller altså....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn