Musikk fra USB stikk ? (best lyd)

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
313
Torget vurderinger
1
Hei,

Skal bruke en USB stikk til å spille musikk i bilen på min Alpine CDA117.

Hva er da beste måten å få rippet cder på ? Windows mediaplayer? Hvilket format?

Takknemelig for tips :)

Noen som vet en bra plass og laste ned "gratis" musikk?

Connection for USB
USB Requirements : 1.1/2.0
Max. Power Consumption : 500 mA
USB Class : Mass Storage
File System : FAT 12/16/32
MP3 Decoding : MPEG-1/2 AUDIO Layer-3
WMA Decoding : Windows Media™ Audio
AAC Decoding : ACC-LC format ??/m4a?? file
Number of Channels : 2-Channel (Stereo)
Frequency Response : 5-20 k ±1 dB (Frequency Response may differ depending on the encoder software/bit rate)
Total Harmonic Distortion : 0.008% (at 1 kHz)
Dynamic Range : 95 dB (at 1 kHz)
Signal-to-Noise Ratio : 105 dB
Channel Separation : 85 dB (at 1 kHz)

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.150
Torget vurderinger
4
Eirik_S skrev:
Hei,

Skal bruke en USB stikk til å spille musikk i bilen på min Alpine CDA117.

Hva er da beste måten å få rippet cder på ? Windows mediaplayer? Hvilket format?

Takknemelig for tips :)

Noen som vet en bra plass og laste ned "gratis" musikk?

Connection for USB
USB Requirements : 1.1/2.0
Max. Power Consumption : 500 mA
USB Class : Mass Storage
File System : FAT 12/16/32
MP3 Decoding : MPEG-1/2 AUDIO Layer-3
WMA Decoding : Windows Media™ Audio
AAC Decoding : ACC-LC format ??/m4a?? file
Number of Channels : 2-Channel (Stereo)
Frequency Response : 5-20 k ±1 dB (Frequency Response may differ depending on the encoder software/bit rate)
Total Harmonic Distortion : 0.008% (at 1 kHz)
Dynamic Range : 95 dB (at 1 kHz)
Signal-to-Noise Ratio : 105 dB
Channel Separation : 85 dB (at 1 kHz)
mp3 fra 192kb/s og oppover er nok mer enn godt nok til bruk i bil.

Dersom du skal laste ned noe "graits" er lukkede torrent sider hvor man må bli invitert de beste stedene å lete. På de åpne sidene er det veldig mye rart (virus, trojanere, opptak med støy postet av plateselskaper osv)

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
127
Jeg ville brukt Audiograbber 1.83 + lame endoder lib. (lame 3.98 to be exact..)
Enkoda til VBR2 (= 192khz) MTRH, som er en variabel bitrate metode. Det er tilsvarer 192, med variabel "rate" ...
Stereo til "dual stereo" ...

Det funker bra i min bil synes jeg. Obs... detta funker ikke bra i stua altså, men i bil.. så om du tester cd'n i stua...tja...
Grunner er att stereobildet er nå flytter mer til venstre, eller rett i fleisen på førerens posisjon i sitt sete!
I know, it's magic!!!! ;D Jeg regner med det er en "bug" eller artifact ved encodingsmotoren, men dette funker altså!
Men ta med original cd i bilen, og så prøv med usb pinnen!

Audiograbber er ett 7 år gammelt prog, men fullt av fete finesser for å lage mp3 filer.

Det er nær sagt 10 talls andre settingsmuligheter ved enkoding... så man kan jo prøve seg frem med enkodingen...
Programmet er relativt avansert i såmåte. Ikke sikkert det jeg foreslo funker best i alle biler/annlegg.

mvh

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
313
Torget vurderinger
1
Imperial skrev:
Enkoda til VBR2 (= 192khz) MTRH, som er en variabel bitrate metode. Det er tilsvarer 192, med variabel "rate" ...

Det funker bra i min bil synes jeg. Obs... detta funker ikke bra i stua altså, men i bil.. så om du tester cd'n i stua...tja...
Grunner er att stereobildet er nå flytter mer til venstre, eller rett i fleisen på førerens posisjon i sitt sete!
I know, it's magic!!!! ;D Jeg regner med det er en "bug" eller artifact ved encodingsmotoren, men dette funker altså!

Audiograbber er ett 7 år gammelt prog, men fullt av fete finesser for å lage mp3 filer.

Det er nær sagt 10 talls andre settingsmuligheter ved enkoding... så man kan jo prøve seg frem med enkodingen...
Programmet er relativt avansert i såmåte. Ikke sikkert det jeg foreslo funker best i alle biler/annlegg.

mvh
ER audiograbber bedre enn windows mediaplayer?

Ønsker det enklest mulig, med best mulig lyd....

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
ACC har bedre lyd ved samme bitrate.
DVS 320 ACC vil låte bedre en 320 WMA som igjen er bedre en 320 MP3.
Men hvis du vil ha det enkelt så ripper du til flac med Media Monkey så har du losless format liggende til annet bruk og så kan du konverter on the fly til det formatet du foretrekker for bruk i bil være seg WMA,ACC eller MP3.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
127
Eirik_S skrev:
Imperial skrev:

mvh
ER audiograbber bedre enn windows mediaplayer?

Ønsker det enklest mulig, med best mulig lyd....
Ja.

mvh

Topp Bunn