Musikk - mitt opium!

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.241
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Etter en musikktørke siden i vår - mitt kjære musikkanlegg har stått ubrukt... siden da!?!
Helt sant!
Skrudde det på i kveld; lot rørene varme seg opp og satte på....Zappa, selvfølgelig!!
"I'am the slime from the video" runger i bakgrunnen. Ahhhh, så herlig!
Noen pils hører selvsagt med......
Donald Fagen "The Nightfly" ligger klar, for ikke å plage naboene alt for mye med Zappa.

Måtte bare få sagt det.

Kabeldragern

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
JEg er litt usikker nå, på om kabeldragern snakker om uttrykket "Å nyde sitt oTium", eller om han faktisk anser musikken som dop...? :)

otium (lat.), fritid, lediggang; fred, hvile; ordet brukes vesentlig om tiden og tilværelsen etter oppnådd pensjonsalder, f.eks. uttrykket nyte sitt otium. Etter Cicero har man også uttrykket otium cum dignitate, hvile med heder.

opium, bet. på den tørkede melkesaften fra o.-valmuen; råmateriale for fremstilling av mange narkotiske, beroligende og smertestillende stoffer. O. har utspilt sin rolle som legemiddel, men misbruk av derivatene (heroin, morfin) utgjør et problem i store deler av verden.

Honkey

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.241
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
He, he... tenkte nok noen lurte på det ja...

Jeg skrev og mente OPIUM da jeg noen ganger blir overveldet av musikk, nesten ruset....

Å sette på ei skive med Zappa samt innta noen øl etter 3 måneder musikktørke virker slik på meg.

Altså; Musikk (Zappa) - mitt opium!

Kabeldragern

P.S. Endel år til jeg kan nyte mitt otium...;-)

-HP-

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
128
Hvordan kan noen orke å gå uten musikk i tre måneder?

For meg er det helt uforståelig, ettersom jeg syntes én uke på ferie i sommer uten å høre min egen musikk var lenge nok. Jeg MÅ ha min daglige dose.

Jeg har selvfølgelig sverget en ed på at jeg ALDRI skal sette meg i en slik situasjon på hjemmebane at jeg ikke får hørt musikk når jeg vil. Deilig å bo alene! :)

Topp Bunn