Musikk til brudens inntog opp kirkegulvet?

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
32.810
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Maria og jeg gifter oss kirkelig i oktober og er på utkikk etter musikk til å føre bruden opp kirkegulvet. Vi er ikke spesielt glade i Wagner eller Mendelssohn. Bach er en mulighet, men vi vet ikke helt hva.
Er det noen som har gode forslag? Vi disponerer over orgel og en organist som vi ikke helt vet ferdighetene til. Kan bli svært spennende. Forslag mottas med stor takk!

mvh

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.520
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Gratulerer og til lykke.
Mitt tips.
I wanna rock - twisted sister :)

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
32.810
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
bambadoo skrev:
Gratulerer og til lykke.
Mitt tips.
I wanna rock - twisted sister :)

Tja...Kanskje ikke helt i tråd med det vi hadde tenk, men jeg skal sjekke den ut. Takk for forslaget.

mvh

Nikko03

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.11.2008
Antall liker
2.957
Torget vurderinger
3

Mulig dette kan være noe :)

gjedde

Hi-Fi interessert
Ble medlem
03.05.2009
Antall liker
0
spotify:track:2TcO8Xp7JCfvEyR4A2Slit

Herlig bryllupssang. Til lykke med bryllupet ;D

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Antall liker
94
Bruremarsj fra Øre! Få med et par sangerinner i tillegg til orgel. Kjempeflott, norsk og anderledes. Hadde den selv i eget bryllupp for 12 år siden (huff a meg), og jamme kopierte ikke svigerinnen min oss nå i sommer ;D

Lykke til!

Mvh
Sniff

Edit:
Edit 2: Beklager plastic fantastic-instrument og manglende trallala-damer

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Antall liker
15.675
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
3
Jeg er ikke spesielt glad i Sveinung Sundli eller gåte, men vi er enige om at denne brudemarsjen er svært vakker (det syns "min" Maria også... vi giftet oss i 2008)

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
En veldig fin låt, "quittin time", som jeg tror jeg hørte første gang da du hadde den med på laugstreff, passer nok ikke. Kanskje hvis ingen fremmøtte kan engelsk?

Rannveig Djønnes "Vinterbrur" er veldig fin, og nesten lokal (Voss/Hardanger). Skrevet for torader, men sikkert lett (?) å arrangere for orgel. Forøvrig gratuleres det

Edit: "Vinterbrur" er på Spotify, men jeg sitter med en liten idiot-pc uten tilgang. Platen heter "Spelferd heim".

totte

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
32.810
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Tusen takk for gode forslag!
Bør kanskje legge til at hverken brudgommen eller brura er noen ungsauer lenger, (hhv. årgang 1953 og 1956, men ikke for gamle til å finne på nye dumheter ;))
Tar veldig gjerne imot enda flere forslag!

mvh

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
32.810
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
totte skrev:
En veldig fin låt, "quittin time", som jeg tror jeg hørte første gang da du hadde den med på laugstreff, passer nok ikke. Kanskje hvis ingen fremmøtte kan engelsk?

Rannveig Djønnes "Vinterbrur" er veldig fin, og nesten lokal (Voss/Hardanger). Skrevet for torader, men sikkert lett (?) å arrangere for orgel. Forøvrig gratuleres det

Edit: "Vinterbrur" er på Spotify, men jeg sitter med en liten idiot-pc uten tilgang. Platen heter "Spelferd heim".

totte
"Quittin` time" er en fantastisk sang, men jeg tviler på at den går rett hjem her i leiren, ihvertfall i bryllupssammenheng. Skal sjekke opp Ragnhild Djønne. Takk skal du ha!

mvh

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Antall liker
15.675
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
3
Min kone Maria avslørte nettopp at hun hadde fantasert om denne sangen men ikke våget... ;)

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
32.810
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Burnt_Island skrev:
Min kone Maria avslørte nettopp at hun hadde fantasert om denne sangen men ikke våget... ;)

;D ;D ;D ;D

-Ser ut som dene enesrte løsningen er å gifte seg med dem! Ble ikke også film- Maria gift med kaptein von Trapp til slutt?

mvh

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.027
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Til lykke! :)

Denne er jo laget til komponistens eget bryllup:
Derek Bourgeois - Serenade

Et vennepar av meg hadde denne med den besetningen du hører her.

Mulig du har en brud og kanskje en svigerfar som takler taktskiftene.....
Finnes også transkribert for orgel.
Om ønskelig, kan jeg gjøre litt research ang. organist.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.432
Burnt_Island skrev:
Jeg er ikke spesielt glad i Sveinung Sundli eller gåte, men vi er enige om at denne brudemarsjen er svært vakker (det syns "min" Maria også... vi giftet oss i 2008)

Eller denne versjonen:

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
32.810
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Av og til blir jeg veldig imponert over kunnskapen her på HFS! Veldig mye flott og ukjent musikk. Takker for alle forslag hittil. Tar gjerne imot fler.

mvh

Edit: Takker for alle lykkønskninger også!

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.173
Torget vurderinger
4

Fra spøk til alvor, lykke til.

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Antall liker
40.551
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
21
Gratulerer så mye med den kommende dagen tkr ;)
Vi skal også i ilden i sept og vi falt for Canon in D som innmarsj.
Men her har du fått mange gode forslag.

Fant en av vårt valg på YouTube og slenger med den her ;)

gismo

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
32.810
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
gismo skrev:
Gratulerer så mye med den kommende dagen tkr ;)
Vi skal også i ilden i sept og vi falt for Canon in D som innmarsj.
Men her har du fått mange gode forslag.

Fant en av vårt valg på YouTube og slenger med den her ;)

gismo

Gratulerer tilbake!
Vi vurderte Pachebel, vi også. Fin sang, men ikke helt vår stil. Vi vraket Pachebel sammen med Mendelssohn og Wagner.

mvh

G

Gjestemedlem

Gjest
Gratulerer.

Hva med noe Prokofiev?

[video]bI9akyHz_wc[/video]

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
"Naglet til et kors på Jorden". ;D

Seriøst: Nevnte Jämtland er majestisk og fin.

Ellers hva med Nordraaks Porpose? Min søster brukte den da hun giftet seg, og Lillebror ble mektig rørt. :)

Thumper

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.09.2007
Antall liker
1.367
Sted
Langt til skogs i Innlandet(Hedmarken)
Jeg giftet meg tidligere i år og da fant jeg ut at kirken og bryllupet ikke var det riktige fora å fortelle alle hvordan min musikk smak er, men heller å prøve å sette stemningen slik vi ville ha den i vårt bryllup, valgte vi en ganske så vakker melodi med riktig tema. "From This Moment On" av Shania Twain. Den ble spillt av min nevø som studerer trompet og en bekjent av han på saksofon, kompet av organisten... Ble riktig så vakkert! Stemningen ble i en litt folkelig tone, ikke noe høytidlig og stivt, bare blide mennesker og en tvers igjennom fin dag.
Min mening er at man skal bruke musikken til å skape den stemmningen/rammen man vil ha i et slikt selskap ikke bare tenke på hvor vakkert, mektig og høytidlig det blir i kirken. Den stemningen man får i kirken blir ofte med til selskapet etterpå...

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Antall liker
40.551
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
21
Her ble jeg meget fort enig med deg Thumber ;)
Men for vår del var det ikke så "meget" å velge på gjeldende inngang/utgang, da organist hadde et litt avgrenset reportear på det området ;D
Derfor ble valgene innen hans "domeme", og det ble "Canon in D" som inngang og "Brudemarsj fra Øre" som utgang.

Men for å kunne "avverge" for mye annet musikk fra kirkelig hold under sermonien så fikk jeg en nevø og kollega (begge innen musikk bransjen) til å fremføre annen nydelig musikk.

Det ble på gitar/sang og piano og valgene ble:
The Rose, men med Kari Bremnes sin norske tekst "Rose"
Så ble det udødelige Ulf Lundell sin "Kärleken förde oss samman" på sang/gitar.
Og til slutt en spesiell "selv skrevet tekst" av Leonard Cohen sin "Halleljua" også på sang/gitar.
Vi gleder oss ;)

:) gismo

Thumper

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.09.2007
Antall liker
1.367
Sted
Langt til skogs i Innlandet(Hedmarken)
gismo skrev:
Her ble jeg meget fort enig med deg Thumber ;)
Men for vår del var det ikke så "meget" å velge på gjeldende inngang/utgang, da organist hadde et litt avgrenset reportear på det området ;D
Derfor ble valgene innen hans "domeme", og det ble "Canon in D" som inngang og "Brudemarsj fra Øre" som utgang.

Men for å kunne "avverge" for mye annet musikk fra kirkelig hold under sermonien så fikk jeg en nevø og kollega (begge innen musikk bransjen) til å fremføre annen nydelig musikk.

Det ble på gitar/sang og piano og valgene ble:
The Rose, men med Kari Bremnes sin norske tekst "Rose"
Så ble det udødelige Ulf Lundell sin "Kärleken förde oss samman" på sang/gitar.
Og til slutt en spesiell "selv skrevet tekst" av Leonard Cohen sin "Halleljua" også på sang/gitar.
Vi gleder oss ;)

:) gismo
Hehe! Vi brukte den teknikken selv også... Min nevø bidro med ett solostykke til, "Ave Maria", samt at han og saksofonisten bistod på de to siste salmene...
Selvom organisten her har et litt begrenset reportoar, så har nevøen spilt så mye i kirkene her i området (+ Oslo) at han fikk med seg organisten på å prøve noe nytt... Nevøen studerer for tiden på Barrat-Due, så han begynner å bli riktig så flink :)

Topp Bunn