Musikken du knapt tør innrømme at du liker

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.825
    Antall liker
    38.503
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Det var dessverre en stund på 80 tallet som jeg spilte dette :(

    mvh


    203.jpg
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.062
    Antall liker
    4.939
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    Skal ta meg av bunnnivået for dere. Synes Spårtsklubbens «Sommerkroppen» og «Juletragedien» er litt fengende. Sånn, da kan det bare gå oppover fra nå av. :rolleyes:
    Tja, sikker på det? ;) Det er relativt enkelt å trekke bunnivået enda lenger ned. Jeg sliter fortsatt med seinskader etter å ha vært tenåring på 90-tallet - da eurodancen hadde sin storhetstid - og synes fortsatt denne låta fenger:


    Gruppa føyer seg inn i rekken av 90-tallets utrolig mange døgnfluer, og navnet Hype er veldig beskrivende på hva denne gruppa egentlig var. Nå snakker vi VIRKELIG om et bunnivå der flaut bare er forbokstaven :D

    hype_provoactive.jpg
     
    Sist redigert:

    Sst

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2015
    Innlegg
    692
    Antall liker
    471
    Pretensiøs kommersiell emo-rock (Madrugada, Coldplay etc)
    Du må komme opp med noe bedre enn det. Nesten som å si Bob Dylan er det nærmeste jeg kommer kommers. Ut med språket nå Olav2;D
    Hehe :) Jeg elsker Avicii, Kygo m.m. i den sjangeren også. Men det synes jeg ikke er noe flaut, det er jo så kommersielt og lettbeint at det bare er gøy. Men jo, jeg vet - Enya!

    Selvhøytidelig musikk som suger, Madrugada og Coldplay og sånt, er det mørkeste av det mørke.
    Avicii, Bieber osv er jo bare gøy.
    Olav2 sitt innlegg et mao godkjent;)
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.913
    Antall liker
    11.302
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Mange av de som over blir listet opp som man liksom skal skamme seg over å høre på, er faktisk glimrende musikere. At noen liker mora og andre likere dattera, er da vel helt vanlig - smaken er som baken. Min lengst avdøde far var trekkspillfantom, med eget "band" i over 40 år. Jeg koser meg fortsatt over å høre skikkelig framført trekkspillmusikk , - gjerne en sugende tango. Asmund Bjørkens trekkspilljazz er slett ikke borte den heller, - selv om trekkspill ellers ikke er noe som finnes i min samling. Thore Skogmann - anyone....

    Hva hette forresten hun der "fallen Madonna with the big boobies" som dreiv å duvet med puppene i svømmebassenget, sånn tidlig på nittitallet...?? :cool:
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.695
    Antall liker
    5.877
    Dette klisset her har jeg faktisk hørt på.

     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.062
    Antall liker
    7.915
    Torget vurderinger
    12
    Mange av de som over blir listet opp som man liksom skal skamme seg over å høre på, er faktisk glimrende musikere. At noen liker mora og andre likere dattera, er da vel helt vanlig - smaken er som baken. Min lengst avdøde far var trekkspillfantom, med eget "band" i over 40 år. Jeg koser meg fortsatt over å høre skikkelig framført trekkspillmusikk , - gjerne en sugende tango. Asmund Bjørkens trekkspilljazz er slett ikke borte den heller, - selv om trekkspill ellers ikke er noe som finnes i min samling. Thore Skogmann - anyone....

    Hva hette forresten hun der "fallen Madonna with the big boobies" som dreiv å duvet med puppene i svømmebassenget, sånn tidlig på nittitallet...?? :cool:
    Sabrina?
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4

    Minus tekst kanskje. Men syntes låta er flott til refreng. Kanskje ikke veldig bra cover, men d var bra lyd -)

    Mvh
     

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.664
    Antall liker
    1.411
    Torget vurderinger
    2
    Så har vi hun der italienske som poserte på i hvertfall ett Roxy Music album...det var hennes «feil» at jeg «oppdaget» Bryan Ferry og Roxy Music

    Amanda Lear var navnet hennes...


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
     

    Festus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2010
    Innlegg
    1.262
    Antall liker
    3.109
    Torget vurderinger
    3
    Egentlig ganske så bra.....

    5e58300ee28ac07480646d7cb44f70293e1762fb.jpeg.jpg
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.062
    Antall liker
    7.915
    Torget vurderinger
    12
    Det er ikke noe jeg kommer på som jeg er flau over å like. Hvorfor skulle jeg det? Hører da hverken på DDE eller Rune Rudberg og da er vel det meste annet greit.

    Jeg ser Kari Bremnes, Johnny Cash, Michael Jackson, Dean Martin, Dolly Parton, Kenny Rogers m.fl. bli nevnt. Hva f.....?
     
    Sist redigert:

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.555
    Antall liker
    2.739
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Fra tid til annen snurres Secret Garden sin cd, hvor de har besøk av en haug gjestevokalister, bl a Steinar Albrigtsen.....
    Enya kan være deilig å koble av til innimellom....
    Abba synes jeg dog ingen skal skjemmes over å spille!

    mvh
    Proffen
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.418
    Antall liker
    102.470
    Torget vurderinger
    23
    Hepp hepp.... Mikkel med Bolten har faktisk en veldig bra stemme, repertoiret han valgte må sees i sammenheng med ønske om Fame & Fortune, vamskelig å laste en kar for det...

    Dessuten, spiller du MB når du lurer damer ned i hifihulen, ja da har du halve inne allerede! :cool:
     
    Sist redigert:

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.228
    Antall liker
    9.464
    Torget vurderinger
    2
    Må innrømme at det swinger litt av Bånniemms hits fra 70 tallets disco..
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.243
    Antall liker
    4.375
    Torget vurderinger
    0
    Skal ta meg av bunnnivået for dere. Synes Spårtsklubbens «Sommerkroppen» og «Juletragedien» er litt fengende. Sånn, da kan det bare gå oppover fra nå av. :rolleyes:
    Tja, sikker på det? ;) Det er relativt enkelt å trekke bunnivået enda lenger ned. Jeg sliter fortsatt med seinskader etter å ha vært tenåring på 90-tallet - da eurodancen hadde sin storhetstid - og synes fortsatt denne låta fenger:


    Gruppa føyer seg inn i rekken av 90-tallets utrolig mange døgnfluer, og navnet Hype er veldig beskrivende på hva denne gruppa egentlig var. Nå snakker vi VIRKELIG om et bunnivå der flaut bare er forbokstaven :D

    Vis vedlegget 523679
    He he, enig I at nivået er ulovlig lavt, men lavere enn Mads Hansen og Spårtsklubben? :D
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.561
    Antall liker
    3.100
    Sted
    Oslo
    Jeg fant en LP med Boney M i kjelleren. Den var ikke så verst (selv om jeg knapt tør å vise frem coveret).

    boneym.jpg
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.519
    Antall liker
    9.670
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Akkurat som jeg mangler problemer med at folk liker musikk jeg misliker, har jeg null problemer med at folk misliker ting jeg liker. Dermed har jeg ingen problemer med å innrømme noe som helst, jeg har til og med en LP med Anita Skorgan....
     
    Sist redigert:

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.267
    Antall liker
    11.009
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Herb Alpert er digg.
    Jeg fant en boks med 8 LPer på et bruktsalg, prima stand, med alt det beste fra Herb Alpert.
    Låter skikkelig fett, og jeg skrur høyt opp.
    Skulle vært avspilt på store amerikanske horn, men man kan ikke dekke alle behov her i livet.

    Dette pleide minne meg om gymtimer på ungdomsskolen, Alpert på spolebånd som bakgrunnsmusikk til hard sirkeltrening, men det har jeg bearbeidet og kommet over.
     
    Sist redigert:

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.825
    Antall liker
    38.503
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.571
    Antall liker
    27.625
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Spiller denne av og til. Har sansen for Jim Steinmans musikk, og synes at Bonnie gjør en bra jobb på den:

    bonnietyler.jpg


    Så bor jeg engang der jeg bor, iht. Karmana. :)

    mvh
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    1.417
    Sted
    Trondheim
    Liker sangen Alle mine tanker av Silje Vige som var i GP 1993:rolleyes:
    Det gjør faktisk jeg også, har platen :)

    mvh
    Å det var godt å høre:) Har tidlige dratt den på vorspiel, og de som er løye er at alle husker den og synger med når promillen blir stor:)

    Sitter å hører den nå :)

    mvh
    Hun hadde en helt fantastisk tolkning av Skigardsvise på Da-Capo en gang.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.191
    Antall liker
    1.065
    Torget vurderinger
    1
    - Simply Red
    - Abba
    - Boney M
    - Pet Shop Boys
    - Tanita Tikaram
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    1.417
    Sted
    Trondheim
    Klaus Nomi. Ville ikke hatt ham på t-skjorta, men jeg må innom musikken hans en gang i året omtrent.


    Bare innrøm at du liker det

     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn