Mye nytt i ML 5000-serien til Mark Levinson

ML_5000-4.jpg


Den tradisjonsrike HighEnd-produsenten Mark Levinson lanserer et helt nytt forsterkersett i 5000-serien. Forforsterkeren №5206 og effektforsterkeren №5302 supplerer dermed den omtrent like ferske SACD-spilleren №5101 og platespilleren №5105.

Da Audiophile.no ble invitert til et spesialarrangement på Harman Experience Store Munich i gamllebyen i Munchen under fjorårets HighEnd messe viste mark Levinson frem de integrerte forsterkerne №5802 og 5805. Da hadde vi tidligere fått demonstrert et førproduksjonseksemplar av №5805 på Menn&Ting i Larvik i regi av Bachs HiFI – The Stereo Shop. Dette var de to første komponentene i det som nå etter hvert har seilet opp som en omfattende og komplett 5000-serie.

ML №5101

På det samme arrangementet i Munchen fikk vi også en litt vag omtale av den kommende SACD-spiller/streameren ML №5101. Nå er den leveringsklar, og Tom Bach opplyser at prisen er satt til kr. 65.000,-. Spilleren byr på streaming via Ethernet og WiFi, og betjeningen ivaretas av en egen App for iOS eller Android.

Mark Levinson PrecisionLink II DAC støtter seg på ESS Sabre 32-bit PRO series DAC-chip, og har proprietær jitter-reduksjonskrets med brukervalgbare digitale filtre. Det er syv ulike filtre for PCM og fire for DSD.....

Les hele nyhetsartikkelen om fire nye produkter i 5000-serien til Mark Levinson hos Audiophile.no
ML_5000-10.jpg
 
Sist redigert:

Kommentarer

Kondis

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.02.2013
Innlegg
904
Antall liker
699
Sted
Okkaby
Torget vurderinger
13
Står ikke High End produsenten og navnet Mark Levinson bak navnet Daniel Hertz. Trodde det var Samsung konsernet som stod bak Merkenavnet Mark Levinson eller tar jeg feil?
 

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Innlegg
2.189
Antall liker
1.060
Torget vurderinger
1
Står ikke High End produsenten og navnet Mark Levinson bak navnet Daniel Hertz. Trodde det var Samsung konsernet som stod bak Merkenavnet Mark Levinson eller tar jeg feil?
Nja, Harman eier Mark Levinson, og Samsung eier Harman. Så tjo...
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.475
Antall liker
3.616
Torget vurderinger
96
Håndtak er lekkert når designet er i stil med resten, som f.eks. den gamle 20 serien til ML. Her ser det ut som noen har plukket helt tilfeldig og de ser helt malplassert ut. Synes jeg. Men det er vel moderne.
 

alfalfa

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.09.2005
Innlegg
659
Antall liker
154
Torget vurderinger
8
Håndtak er lekkert når designet er i stil med resten, som f.eks. den gamle 20 serien til ML. Her ser det ut som noen har plukket helt tilfeldig og de ser helt malplassert ut. Synes jeg. Men det er vel moderne.
Henta fra kjøkken avdelingen på Maxbo, syns dem er litt pinglete.
 

haraldo

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2012
Innlegg
2.447
Antall liker
2.293
Sted
Endor
Står ikke High End produsenten og navnet Mark Levinson bak navnet Daniel Hertz. Trodde det var Samsung konsernet som stod bak Merkenavnet Mark Levinson eller tar jeg feil?
Det er Mark Levinson, karen selv som står bak Daniel Hertz. Hertz, kommer da fra Heinrich Hertz, som var oldefaren til Mark Levinson.

Mark Levinson startet vel opp Mark Levinson firmaet men ble solgt ut og tapte retten til å bruke sitt eget navn på egne produkter.
 

eldo472

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.01.2005
Innlegg
1.026
Antall liker
275
Sted
Tranby
Ligner på Marantz design med avrundede front plater. Høyere nr betyr lavere serie i Mark Levinson verden. Dette er vel utstyr i øvre lifestyle kategorien på tross av høy pris.
 

Audiophile.no

Bransjemedlem
Ble medlem
02.06.2020
Innlegg
507
Antall liker
981
Torget vurderinger
0
I dag er artikkelen oppdatert med tre nye videoer.
 

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
981
Link til alle artikler
407
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

  • 0
I dag har Bowers & Wilkins lansert 3 Signature-modeller i 700 S3-serien. Det dreier seg om de to toppmodellene i henholdsvis stativ og gulvstående utførelse. Og i tillegg har de for første gang i...
Fortsett
Audiophile.no
Vossajazz 2024 laurdag og sundag

Vossajazz 2024 laurdag og sundag

  • 0
Eg gjer Hanna Paulsberg sine ord etter Tingingsverket laurdag til mine: “Do you Want my job? Do you want the hassle? Nei, det vil du neppe, men no er jobben gjort: Resten av Vossajazz 2024...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: B&W 606 S3 – et fyrtårn i krevende farvann

TEST: B&W 606 S3 – et fyrtårn i krevende farvann

  • 9
Bowers & Wilkins lanserte 600 S3 i fjor sommer, en serie som består av tre stereomodeller og en senterhøyttaler. Vi har hatt den største stativmodellen på en svært grundig test, og tar samtidig et...
Fortsett
Audiophile.no
Oslo HiFi Show 2024 - Messerapport

Oslo HiFi Show 2024 - Messerapport

  • 2
Forrige helg var det to interessante HiFi-arrangement i hovedstadsområdet. Vi snakker om Oslo HiFi Show 2024 i Asker, og VårPuls 2024 hos Oslo Hifi Center i Oslo sentrum. Audiophile.no avla Oslo...
Fortsett
Audiophile.no
Vossajazz - i lys loge!

Vossajazz - i lys loge!

  • 0
Ja folkens det er Vossajazz att, eg har alt skrive ei lita påminning i februar-dagboka. Opningskonserten er kl. 6 i Vossasalen på Park Hotel med Øyunn, dvs Siv Øyunn Kjenstad, om få timar når eg...
Fortsett
Audiophile.no
Problem og tonekontrollar – Stig Arne si dagbok for februar 2024

Problem og tonekontrollar – Stig Arne si dagbok for februar 2024

  • 2
Denne gongen om mekaniske svakheiter, oppklaring av mistydingar, og Vossajazz. Og 5 øl frå KINN. Audioquest Red og Cobalt DAC problem Eg har lodda Red ei gong, og no slutta han atter å fungera...
Fortsett
Topp Bunn