Mye vinyl hos Platekompaniet

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.911
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
Mye mulig at jeg er seriøst på etterskudd her og at dette er reeelt gammelt nytt (men dere får bære over med en gammel mann ;)) ......... men i dag skulle jeg bestille noen cd'er på nettet og til min overraskelse så hadde Platekompaniet masser med vinyl også......... dermed brukte jeg opptil flere Frogner ti'ere mere enn først beregnet ;D

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Rudi skrev:
Mye mulig at jeg er seriøst på etterskudd her og at dette er reeelt gammelt nytt (men dere får bære over med en gammel mann ;)) ......... men i dag skulle jeg bestille noen cd'er på nettet og til min overraskelse så hadde Platekompaniet masser med vinyl også......... dermed brukte jeg opptil flere Frogner ti'ere mere enn først beregnet ;D
Har handlet en god del vinyl derifra, men aberet som jeg ble klar over etterhvert er at de har en liste ute på nettbutikken, men svært mange var ikke tilgjengelige på lager, og mange var heller ikke tilgjengelige hos leverandøren.
Resultat er rest lister som ligger svært lenge, og enden på visa er beskjeden om at de ikke kunne levere.
Etter å ha mottatt denne meldingen på 30-40% av mine bestillinger gav jeg opp :-\ ::)

roger

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
472
Sted
Nøtterøy
Jeg vil anbefale alle seriøse vinylelskere å fortsette å støtte de forretningene som har vært trofaste mot oss sære vinylelskere i mange år. At noen av disse "CD-butikkene" nå plutselig hiver seg på bølgen igjen, er ikke fordi de er interessert i vinyl.

Jeg kommer fortsatt til å handle mine skiver i entusiastbutikkene.

Mvh Roger :)

ahe

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.05.2002
Antall liker
484
Torget vurderinger
4
Har ennå ikke mottatt hele leveransen fra min vinyl-bestilling fra tidlig desember. :(
Blir nok med det ene forsøket.

REX

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.08.2007
Antall liker
6
ahe skrev:
Har ennå ikke mottatt hele leveransen fra min vinyl-bestilling fra tidlig desember. :(
Opplever det samme selv. Lagervare er greit, men ordrer med bestillingsvarer blir ofte annullert.

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
REX skrev:
ahe skrev:
Opplever det samme selv. Lagervare er greit, men ordrer med bestillingsvarer blir ofte annullert.
Det var akkurat slik jeg opplevde det med flere av mine bestillinger. Gikk faktisk flere måneder før alt var levert i enkelte bestillinger.
De har tilsynelatende godt utvalg, men det er bare lister. De har stort sett ingenting på lager, og er prisgitt ekstern leverandør.

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.911
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
Blir litt spennende og se dette da, jeg bestilte 15 plater og på ordre bekreftlesen så står det leveringstid 1-5 dager på alle....... men kødder de det til så tar det nok en stund før jeg handler der igjen vil jeg tro, da blir det en tur til Big Dipper igjen........ skjønt det blir det vel til alikevel 8)

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
460
Torget vurderinger
4
Jeg betaler gladelig noen ekstra spenn hos Big Dipper enn å svikte dem for en stor kjede som bare er ute etter å ta knekken på andre aktører i markedet. Det er sjapper som BD som har gitt oss muligheten til å plukke vinylskiver med hjem i mange år nå. Hyggelige folk bak disken og aldri noe tull hvis man reklamerer på en skive som ikke er OK teknisk sett.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
FZ skrev:
Jeg betaler gladelig noen ekstra spenn hos Big Dipper enn å svikte dem for en stor kjede som bare er ute etter å ta knekken på andre aktører i markedet. Det er sjapper som BD som har gitt oss muligheten til å plukke vinylskiver med hjem i mange år nå. Hyggelige folk bak disken og aldri noe tull hvis man reklamerer på en skive som ikke er OK teknisk sett.
Enig! opplever ikke prisene hos Big dipper som noe høyere heller

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Antall liker
152
Litt OT:

Prøvde å legge inn en bestilling hos elusivedisc på 5LP/ca 100usd. Da kom frakta på 60usd for rimeligste alternativ. Det tilsvarer nesten flybiletter tur - retur Tromsø - Oslo og en spasertur opp til BD for å handle plater.

Ellers har jeg samme erfaring som dere andre med kansellerte bestillinger hos platekompaniet.

J

JPMi

Gjest
Jeg synes at det er utrolig irriterende at de fleste platene som Big dipper lister opp ikke finnes på lager, og ikke kan bestilles. På en tilfeldig valgt side er 40 plater merket med "Ikke i lager", og bare 10 med "Kjøp".

Jeg har handlet med både Big dipper og Platekompaniet, og selv om det er greit å få vite på forhånd at platen ikke er på lager, så kan en i allefall bestille den og få den tilsendt senere hos Platekompaniet.

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Antall liker
840
JPMi skrev:
Jeg har handlet med både Big dipper og Platekompaniet, og selv om det er greit å få vite på forhånd at platen ikke er på lager, så kan en i allefall bestille den og få den tilsendt senere hos Platekompaniet.
Jeg kjøper mye cd (ikke vinyl foreløpig!) på Nettet, og det aner meg at det har blitt færre titler som er lagervare nå enn før. Dette er en generell trend, tror neppe Platekomp. er værre enn andre her. Vi platesamlere er nok en utdødende rase antar jeg :-\

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Du får de jo brukt hos Råkk & Rålls til dobbelt pris av tilbudsprisen , ripete covere , og hakkete cd er tar de ikkenoe ekstra for , og for de som har båndspillern kvar.......sist jeg var innom hadde de en eske med kassetter til "bare" 50 lappen for stykket.

Mvh E

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Personlig er jeg dårlig til å støtte de lokale, siden det meste blir hamstret utenlands.

Men kjøper jeg først ny vinyl i Oslo så er det Big Dipper, Ringstrøms ( som har relativt mye uten at folk ser ut til å være klar over det) eller Tiger som får penga.
Uten mangfold er det vi som taper til slutt.

BigDipperAndreas

Bransjeaktør
Ble medlem
21.11.2006
Antall liker
1
Godtfolk!

Ser at enkelte irriterer seg over de lange listene med "ikke i lager" titler på nettbutikken vår.
Vi har fått mye tilbakemeldinger på dette (spesielt i det siste...) og jobber med å få til en
løsning der det går an å sortere ut det som ikke er i lager ved å hake av på en knapp. Har fått
tilsagn om at dette skal bli klart i løpet av april. Vi er dessverre avhengige av eksterne for å gjøre
forbedringer på nettbutikken vår, noe som har gjort at vi henger etter i forhold til konkurrentene
når det gjelder det tekniske, men følg med, for det vil skje store forandringer hos oss i løpet av
året.

Når det gjelder muligheter til å restnotere titler ala det Platekompaniet tilbyr så har vi valgt å ikke
tilby dette foreløpig, grunnen til dette er så enkel som at tilgangen på enkelte titler forandrer seg
fra uke til uke og vi ville ikke ha kapasitet til å håndtere så mange henvendelser, purremailer etc.
som ville kommet i den forbindelse. Platekompaniet har 2 mann ansatt på heltid som kun svarer på
mail og telefoner fra postordrekunder...

Ellers så mottar jeg gjerne innspill til hvordan vi kan forbedre nettbutikken vår, eller butikken vår
generelt på andreas@bigdipper.no

Hilsen
Andreas, Big Dipper

Topp Bunn