NÅ HAR GET FÅTT UT FINGER,N

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Innlegg
1.639
Antall liker
0
På tide ...

Men er det noen andre som har merket at billedkvaliteten på vanlig digital GET er blitt vilt mye bedre den siste uken?
Jeg har meget godt signal inn i huset, men har hatt forskjell på kanaler, med enkelte SD kanaler som hadde forholdsvis grov oppløsning sammenlignet med andre. (Hadde ingen HD-kanaler, men godt RGB signal.)
Den siste uken er samtlige kanaler blitt bedre i signalet, såvidt jeg kan se. Renere oppløsning ...
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Ikke blitt noe særlig bedre i Sarpsborg/Østfold så vidt som jeg kan se/vet.
Det kommer seg vel.

/jan
 

joaredge

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.08.2005
Innlegg
320
Antall liker
3
Hentet hd pvr idag, ikke lett og si noe om kvaliteten da jeg siden klokka 5 ikke har fått inn annet enn svt2 og Nrk1 østafjells.
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.990
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
CD har vel også lansert sin HD Pvr nå
 
N

nb

Gjest
Noen som har det argeste bredbåndet fra Get? Kunne tenke meg litt mer ytelse enn jeg har på ADSLen nå (6 Mbit) - leverer de faktisk den ytelsen de påstår? Ser for meg at kabel er noe mer pålitelig enn ADSL når det gjelder å levere teoretisk hastighet. Jeg har allerede digital-TV fra Get, så infrastrukturen er på plass
 

High_def

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.04.2005
Innlegg
194
Antall liker
4
Sted
Oslo
Hei!
Flytter snart til en leilighet med get-tilkobling. Jeg har en Panasonic 42" av siste generasjon. Den er HD-ready, men ikke full HD. Vurderer sterkt om jeg skal gå for HD fra get.

Noen som har fått litt erfaring? Er det verd de ekstra kronene?
 
N

nb

Gjest
High_def skrev:
Hei!
Flytter snart til en leilighet med get-tilkobling. Jeg har en Panasonic 42" av siste generasjon. Den er HD-ready, men ikke full HD. Vurderer sterkt om jeg skal gå for HD fra get.

Noen som har fått litt erfaring? Er det verd de ekstra kronene?
Etter min mening kommer det an på innholdet. En 0-0-kamp mellom Bolton og Reading er ikke mer interessant om den er i HD;)

Jeg så på utvalget selv, og vurderte det som for lite interessant for mitt vedkommende på nåværende tidspunkt. Jeg ser ganske lite TV og når jeg ser noe, er det på de "vanlige" kanalene. Jeg ville betalt litt ekstra for å få de i HD.
 

janopseth

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2005
Innlegg
196
Antall liker
2
Men det største salgs argumentet for denne boksen klarer de faktisk ikke å selge inn selv en gang, det er:

HDMI

helt utrolig at de ikke har fått det før nå.. bare det er jo grunn nok til å anskaffe seg denne..
 

janopseth

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2005
Innlegg
196
Antall liker
2
Her er forøverig spesifikasjonene:

Mulighet for HD-kanaler
250GB harddisk
2 TV tunere (ta opp 2 programmer eller se 1 program og ta opp 1 annet)
Innebygd modem (for fremtidige tjenester som Film på bestilling)

Følgende oppløsninger støttes
576P
576I
720P
1080I

Mange tilkoblingsmuligheter
HDMI
Komponent
Composit
S/PDIF
Audio
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.990
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Jeg byttet fra den gamle, standard grå boksen fra CD til HD-dekoder. Primært fordi jeg fikk den gratis, men tenkte hvorfor ikke? For det første får man en nyere boks som muligens er litt bedre bygd og derfor kanskje gir et hakk bedre bilde, man får mulighet for HD-sendinger etterhvert, og man får Hdmi-utgang. Og ja, den gir helt klart et bedre bilde på standardsendinger grunnet Hdmi-utgangen. Dessverre er den tregere på tekst-tv, der er den helt forferdelig. Man må også velge 16:9 format hver gang en kanal ikke sender i dette, man får ikke låst oppsettet.

Ifølge en av de gamle damene på CD kundeservice er dette fordi ikke alle sender i HDMI ;D ;D Den tok kaka.
 

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
4.023
Antall liker
1.357
Sted
Nadadouro, Portugal
Soundproof skrev:
På tide ...

Men er det noen andre som har merket at billedkvaliteten på vanlig digital GET er blitt vilt mye bedre den siste uken?
Jeg har meget godt signal inn i huset, men har hatt forskjell på kanaler, med enkelte SD kanaler som hadde forholdsvis grov oppløsning sammenlignet med andre. (Hadde ingen HD-kanaler, men godt RGB signal.)
Den siste uken er samtlige kanaler blitt bedre i signalet, såvidt jeg kan se. Renere oppløsning ...
Ja, jeg har Get kabel tv men ingen dekoder. Siden jeg flyttet inn i fjor sommer har det dårlige bildet irritert meg.
NRK 1, TV2 og TV Norge pluss et par stykker til har vært relativt ok, NRK 2 og en del andre har vært meget dårlige.
Tror det var mandag eller noe sånt, plutselig var NRK 2 helt fin, jeg fikk sjokk. For 2 uker siden sendte jeg mail til de om kvaliteten på kabel tv, men de sagde jeg måtte ha montør herut, det har jeg ikke avtalt dog pga manglende tid.
Men, tenker likevel jeg må ha montøren ut her så han kan se, kan ikke stemme helt ennå likevel.
 
Topp Bunn