Nå skal jeg sjekke ut eksakt hvilken lyd FZ har.

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
460
Torget vurderinger
4
Så Ekos SE er på plass :)

Regner med at du skal montere Benz LP. Du må bøye kontaktene på tags'en både i arm-enden og to av dem i PU-enden for å få PU'en langt nok tilbake i shellet slik at overhenget blir korrekt. Men det er verdt strevet IMO.....jeg kjører med armen parallell med tallerken. Gi Benz'en noen timer på nåla hvis den er fersk.

Hvis du ser på tråden min fra i fjor da Peter monterte spilleren min, ser du hvordan han bøyde kontaktene på PU-enden.

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.911
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
Leverte inn spilleren og en ny Benz Lp hos Kontrapunkt sist lørdag og i dag var spilleren klar med SE arm og pickupen ferdig montert, så i morgen etter alle dagens gjøremål blir det prøvespilling....... gleder meg litt til det ;)

Var litt i tvil om jeg skulle velge Ruby 3 eller Lp, men valget falt til slutt på Lp.
Kanskje det blir Ruby 3 eller Shelter 901 i Akito armen istedet.

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
460
Torget vurderinger
4
Her kan du se hvor langt Benz'en skal tilbake i headshellet for å få overhenget korrekt:

På bildet er min Ruby2 montert, det var før jeg kjøpte Benz LP.
Du ser det ikke på bildet, men alle 4 kontaktene på tags'ene er bøyd på armsiden. De to tags'ene som er bøyd på PU-siden ser du på bildet.

FZ

Vedlegg

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.911
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
Blir stående langt bak ja, er lite fleksible vedr pickuper disse Linn armene.
Man har som regel mye og gå på forover....... skal tro hvilke pickuper det er som skal monteres helt "foran" på armen ?

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.911
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
Vel, skal vel ikke akurat trekke noen konklusjon etter dagens lytting, men det hele bør forandre seg VESENTLIG når det er tilspillt om det ikke skal bli byttet ut :eek:

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
460
Torget vurderinger
4
Det gjør det nok ikke, men har KP montert PU'en der den skal sitte? Har du sjekket med en protractor? Du ser på bildet mitt hvor langt bak den skal sitte.
Og som du sikkert vet, oppsett er alfa og omega for å få en optimal LP12, ikke alle får til det.....

Topp Bunn