Nålevekt

B

buster

Gjest
Noen der ute som vet hvor jeg får kjøpt en elektronisk nålevekt???
Bjørn

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
eBay: søk på "Electronic Scale". Min kom på godt under $20 alt inkl. og er 100% nøyaktig (testes f.eks med norske mynter med kjent vekt). Bare sånn i tilfelle du vil spare 650 bols + frakt.

cox

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.08.2003
Antall liker
327
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Audio Royal fører en meget fin vekt. www.audioroyal.no Bruker den selv og vekta fungereer bra. Er korrekt med inntil 3 desimaler, hva nå det egentlig skal være godt for.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Landets beste vinylemporium, Big Dipper, har akkurat tatt inn Acoustech-vekta. Lett å bruke, svært nøyaktig og til godt under tusenlappen.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Hvorfor nålevekt ? Det behovet har jeg aldri hatt. Men er det kanskje et behov jeg bør ha ?

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Vet ikke hvor nøyaktig indikeringene på Rega armen er. Men pu skal ifølge produsenten være mellom 1,8-2,2 g. Så det er noe og gå på. Og høres det bra ut, så er det vel bra også ?

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Antall liker
1.332
Sted
Nadadouro, Portugal
Kommer an på ørene, og hvor pirkete man er jo.
Et gammelt Rega tweak er sette Rega armens nåletrykkshjul på 0, og da justere inn nåletrykket med kontravekten. Selvom jeg aldrig har sammenliknet noe gjorde jeg selv dette da jeg hadde Rega.
Brukte en simpel Shure SHG-2 (tror den het det) vekt til det.

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
19
Torget vurderinger
3
rolfozzy skrev:
Hvorfor nålevekt ? Det behovet har jeg aldri hatt. Men er det kanskje et behov jeg bør ha ?
Det er mange tonearmer som ikke har skala og da må du ha en vekt for å stille inn korrekt stifttrykk. Jeg har selv VPI arm og den har ikke skala.

mvh,
OS

O

om.s

Gjest
rolfozzy skrev:
Vet ikke hvor nøyaktig indikeringene på Rega armen er. Men pu skal ifølge produsenten være mellom 1,8-2,2 g. Så det er noe og gå på. Og høres det bra ut, så er det vel bra også ?
behöver og behöver, men det kan jo väre ett greit utgangspunkt å stille inn anbefalt vekt for så å lytte seg frem til man er fornöyd :) ....

mvh

Topp Bunn