Når bare 12" eller større er nok. Tråden for JBL fans.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.839
    Antall liker
    11.396
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    LMC:
    Er vel rikelig diskutert i Hornlyd tråden. 4003 har jeg aldri sett eller hørt og kan ikke kommentere.

    musicman:
    Sorry, gode råvarer kan da vel fint bli bedre med litt ekstra :)
    Jeg tror heller det er implementeringen som er litt feil heller enn at diskanten er dårlig.

    Orso:
    Den målingen bekrefter vel heller at ufo har mer rett enn feil.
    Med det fallet blir det da temmelig mørkt og lite luft.


    Om dere liker best kjøre storformat til topps, så gjør det!
    Men med all respekt, vær i det minste åpen for muligheten at ting kan bli litt bedre med en god diskant.

    Mvh
    oks
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Orso:
    Den målingen bekrefter vel heller at ufo har mer rett enn feil.
    Med det fallet blir det da temmelig mørkt og lite luft.
    Mvh
    oks
    Det ufo skriver i linken er jeg fundamentalt uenig i.
    http://www.hifisentralen.no/forumet...-er-nok-tra-den-jbl-fans-144.html#post2689852

    Nivået her må uansett senkes ganske mye for å matche neste driver. Og det er naturlig at en respons skal falle noe utover. Men dersom du er veldig opptatt av mye nivå over 16-17 Hz, så har du rett.......
    Jeg for min del hører ikke noe over 17 KHz.

    Dessuten er dette avhengig av hornet og exit på driveren. Det kan bli en god del bedre enn dette med storformatsdriver.
     
    Sist redigert:

    baldrick

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2006
    Innlegg
    1.580
    Antall liker
    749
    Torget vurderinger
    3
    Siden det er 4365 som diskuteres, her er målinger av mellomtonedriver i 4365 hornet, med og uten filter:

     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.839
    Antall liker
    11.396
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Orso:
    Du viser en måling med 13dB fall fra 1500-15k. Samt at fallet øker fra 8k.
    Det er mørkt. Eller er det en råmåling som EQes etterpå?
    Ikke det over 15k som bekymrer meg.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Orso:
    Du viser en måling med 13dB fall fra 1500-15k. Samt at fallet øker fra 8k.
    Det er mørkt. Eller er det en råmåling som EQes etterpå?
    Ikke det over 15k som bekymrer meg.
    Det står klart og tydelig at det er en måling uten EQ. Altså en råmåling!
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.839
    Antall liker
    11.396
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Siden det er 4365 som diskuteres, her er målinger av mellomtonedriver i 4365 hornet, med og uten filter:

    For å få diskant riktig implementert så burde middriver lavpasses i toppen for å få det fornuftig. :)
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.839
    Antall liker
    11.396
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Orso:
    Du viser en måling med 13dB fall fra 1500-15k. Samt at fallet øker fra 8k.
    Det er mørkt. Eller er det en råmåling som EQes etterpå?
    Ikke det over 15k som bekymrer meg.
    Det står klart og tydelig at det er en måling uten EQ. Altså en råmåling!
    Oversåg det! Beklager! :)
    Kan du forklare hvorfor du velger kjøre stoformat helt opp i det hornet?
    Har du prøvd med diskant?
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Orso:
    Du viser en måling med 13dB fall fra 1500-15k. Samt at fallet øker fra 8k.
    Det er mørkt. Eller er det en råmåling som EQes etterpå?
    Ikke det over 15k som bekymrer meg.
    Det står klart og tydelig at det er en måling uten EQ. Altså en råmåling!
    Oversåg det! Beklager! :)
    Kan du forklare hvorfor du velger kjøre stoformat helt opp i det hornet?
    Har du prøvd med diskant?
    No problem. :)
    Fordi hornet ikke beamer før langt opp i frekvens og nivået holdes godt høyt nok til det hørbare. Nå det er sagt, ville exit på 1,5" eller 1,4" vært enda bedre. 2" exit er i grunnen litt utdatert.
    Jeg har ikke prøvd med ekstra diskant selv i dette hornet og savner egentlig ikke noe, men mange andre har gjort det. De fleste opplever ikke noe fordel og heller ulemper med det så sant de bruker beryllium i storformatsdriveren. Da unngår man oppbrytning høyt i frekvens.

    Her ser du forøvrig råmåling av både Radian 950BePB (blå) og JBL 2446Be (rød) i dette hornet. Nivået er ulikt fordi den ene er 16 ohm og andre 8 ohm Man ser at Radian driveren holder nivået litt bedre utover. Den låter også mer behagelig i mine ører, men de nærmer seg jo mer man EQ'er. Radian har uansett en renere impuls som kan være årsaken til at den låter smoothere.

    Radian 950be vs JBL 2446be.jpg
     

    ePi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    1.583
    Antall liker
    1.236
    Digresjon: noen som vet om det er mulig å få tak i 1"-versjonen av 2384, altså 2374 noe sted?
     

    Bidland

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.06.2003
    Innlegg
    83
    Antall liker
    34
    Digresjon: noen som vet om det er mulig å få tak i 1"-versjonen av 2384, altså 2374 noe sted?
    Du kan kjøpe HF-seksjonen til JBL 3722 hos oss på LydRommet. Du får da 2374 hornet med en 2418H-1 driver.

    Send meg en mail på bmi (snabel-a) lydrommet dot no, så kan jeg gi deg en pris.
     
    • Liker
    Reaksjoner: ePi

    ePi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    1.583
    Antall liker
    1.236
    Digresjon: noen som vet om det er mulig å få tak i 1"-versjonen av 2384, altså 2374 noe sted?
    Du kan kjøpe HF-seksjonen til JBL 3722 hos oss på LydRommet. Du får da 2374 hornet med en 2418H-1 driver.

    Send meg en mail på bmi (snabel-a) lydrommet dot no, så kan jeg gi deg en pris.
    Skulle veldig gjerne kjøpt kun hornet, men jeg skriver det uansett bak øret. Takk for tips :)
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.839
    Antall liker
    11.396
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Orso:
    Du viser en måling med 13dB fall fra 1500-15k. Samt at fallet øker fra 8k.
    Det er mørkt. Eller er det en råmåling som EQes etterpå?
    Ikke det over 15k som bekymrer meg.
    Det står klart og tydelig at det er en måling uten EQ. Altså en råmåling!
    Oversåg det! Beklager! :)
    Kan du forklare hvorfor du velger kjøre stoformat helt opp i det hornet?
    Har du prøvd med diskant?
    No problem. :)
    Fordi hornet ikke beamer før langt opp i frekvens og nivået holdes godt høyt nok til det hørbare. Nå det er sagt, ville exit på 1,5" eller 1,4" vært enda bedre. 2" exit er i grunnen litt utdatert.
    Jeg har ikke prøvd med ekstra diskant selv i dette hornet og savner egentlig ikke noe, men mange andre har gjort det. De fleste opplever ikke noe fordel og heller ulemper med det så sant de bruker beryllium i storformatsdriveren. Da unngår man oppbrytning høyt i frekvens.

    Her ser du forøvrig råmåling av både Radian 950BePB (blå) og JBL 2446Be (rød) i dette hornet. Nivået er ulikt fordi den ene er 16 ohm og andre 8 ohm Man ser at Radian driveren holder nivået litt bedre utover. Den låter også mer behagelig i mine ører, men de nærmer seg jo mer man EQ'er. Radian har uansett en renere impuls som kan være årsaken til at den låter smoothere.

    Vis vedlegget 484270
    Ok!
    I all høflighet, jeg er litt enig med ufo. :)


    -Hornet ditt beamer ikke før langt opp, en diskant vil gjøre til at det ikke beamer.

    -At en 2" driver er utdatert blir vel litt feil, det kommer vel an på bruksområde og horn.

    -Du har ikke prøvd diskant, blir det ikke da litt feil å påstå at det i alle tilfeller ikke er nødvendig så lenge en har be membran?

    -Hva mange andre mener er ikke jeg så opptatt av, prøver finne egen sti med egne vurderinger. Det bør dere andre også.
    Er mye som er vedtatt sannhet, men som gjerne er mer en mote greie.

    -En diskant vil opprettholde følsomhet i øverste frekvenser der storformat ikke loader på samme måte som en diskant. Det vil gi lavere vreng med diskant.
    Et 4" membran er også temmelig stort for å gjengi det som er over 10k.
    Et lite diskant membran vil vere lettere og mer egnet, selv om du har be.


    I all høflighet så er disse punkter bare for å belyse at en kan ikke bare rett og slett avskrive diskanter.
    At en velger be membran og kjører hele veien opp, helt fint for min del. Det er ikke det jeg sier mot.
    Det er at en velger nevne at diskanter omtrent er unødvendig.


    Kjekt at du deler målekurve av Radian vs 2446. :)
    Jeg har selv 2446, 800-7k. dog med standard titan membran.
    2446 ser ut til å være jevnere 700-7k på kurven din enn Radian, det som jeg synest er slike driveres komfortsone.
    Gjerne 700-4k i et 5-veis system.

    Mvh
    oks
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Ok!
    I all høflighet, jeg er litt enig med ufo. :)
    Det er forskjell på og si at at en 2" er ubrukelig over 7 KHz og at det gir sterk farging (slik som ufo faktisk skriver) sammenlignet med å mene at det er bedre å bruke en ekstra diskant. :)

    Ser ellers ikke noe grunn til å ta dette videre med mye argumenter da det er off-topic her, men kort sagt så er dette er veldig avhengig av hornet og man bør ikke generalisere. Jeg har f.eks design på et horn som holder direktiviteten opp til 14KHz med en storformatsdriver.
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.945
    Antall liker
    1.124
    Ok!
    I all høflighet, jeg er litt enig med ufo. :)
    Det er forskjell på og si at at en 2" er ubrukelig over 7 KHz og at det gir sterk farging (slik som ufo faktisk skriver) sammenlignet med å mene at det er bedre å bruke en ekstra diskant. :)
    hvorfor viser du bare til målinger rett på aksen? om et typisk horn f.eks er 90-120grader skal hornet klare det før arealet til driveren slår inn.
    ok ikke ubrukelig, en god driver kan sikkert låte fint til 10khz og kanskje mer, men snakker vi high-end og en tredjepart tar polarmap målinger for å vurdere hvor god en høyttalere er vil han umiddeltbart kunne påpeke designfeil off-axis for alle 2" enheter over 7khz uansett hvor godt hornet er under. minste diameter i hele hornsystemet og bølgelengden, altså 1.5" = 9khz, 1" = 13.5khz osv.
    deler man da for høyt blir det tydelig innsnevring midt i systemet og hørbar farging (iallefall om man sammenligner direkte med 3veis som matcher ved delefrekvensen selvf)
    det er jo akkurat det samme som skjer nedover i frekvens for store woofere og baffler. større gir bedre direktivitet, mindre omni. men jeg vil ikke si en høyttaler som beamer oppover opprettholder direktivitet selv om det kanskje kan ligne på det i noen målinger. tror det var klausvoll eller hva han heter i ålesund? som påstår høyttalerene sine med små woofer og store bånd er "kontrollert direktivitet" fordi de beamer som bare juling oppover heh...

    Diffraction from baffle edges
    "Note that above about 14 kHz the baffle has no effect, because the dome has become too directional to illuminate the edge. The dome diameter becomes acoustically too large at higher frequencies to be considered a point source"

    imo så lenge man snakker om høy kvalitet trenger 1.5" diskant i tillegg, mens 2" krever det. alt annet blir et kompromiss. selv 1" enheter har problemer oppover lissom.
     
    • Liker
    Reaksjoner: K2

    LilleFetirLutemann

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.02.2009
    Innlegg
    369
    Antall liker
    110
    Digresjon: noen som vet om det er mulig å få tak i 1"-versjonen av 2384, altså 2374 noe sted?
    Du kan kjøpe HF-seksjonen til JBL 3722 hos oss på LydRommet. Du får da 2374 hornet med en 2418H-1 driver.

    Send meg en mail på bmi (snabel-a) lydrommet dot no, så kan jeg gi deg en pris.
    Hvorfor legger ikke lydrommet ut priser på nettet lenger..?
     

    Bidland

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.06.2003
    Innlegg
    83
    Antall liker
    34
    Digresjon: noen som vet om det er mulig å få tak i 1"-versjonen av 2384, altså 2374 noe sted?
    Du kan kjøpe HF-seksjonen til JBL 3722 hos oss på LydRommet. Du får da 2374 hornet med en 2418H-1 driver.

    Send meg en mail på bmi (snabel-a) lydrommet dot no, så kan jeg gi deg en pris.
    Hvorfor legger ikke lydrommet ut priser på nettet lenger..?
    Vi har priser på mange produkter på nettsiden vår, men på enkelte produktgrupper gir det lite mening å vise priser på enkeltprodukter fordi de inngår normalt i større systemer hvor det regnes ut en pakkepris.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Ok!
    I all høflighet, jeg er litt enig med ufo. :)
    Det er forskjell på og si at at en 2" er ubrukelig over 7 KHz og at det gir sterk farging (slik som ufo faktisk skriver) sammenlignet med å mene at det er bedre å bruke en ekstra diskant. :)
    hvorfor viser du bare til målinger rett på aksen? om et typisk horn f.eks er 90-120grader skal hornet klare det før arealet til driveren slår inn.
    For det første er det ikke helt på aksen. Det er et stykke under siden målingen er gjort mellom to horn. For det andre har jeg ikke gjort direktivitetsmålinger av hornet selv. Det har derimot Klipsch gjort og det har jeg postet flere ganger. Og de viser at hornet ikke blir noe særlig smalere før over 11 KHz horisontalt. Vertikalt så holder det direktiveten helt opp til 18,5 KHz.

    ok ikke ubrukelig, en god driver kan sikkert låte fint til 10khz og kanskje mer, men snakker vi high-end og en tredjepart tar polarmap målinger for å vurdere hvor god en høyttalere er vil han umiddeltbart kunne påpeke designfeil off-axis for alle 2" enheter over 7khz uansett hvor godt hornet er under. minste diameter i hele hornsystemet og bølgelengden, altså 1.5" = 9khz, 1" = 13.5khz osv.
    deler man da for høyt blir det tydelig innsnevring midt i systemet og hørbar farging (iallefall om man sammenligner direkte med 3veis som matcher ved delefrekvensen selvf)
    Så nå har vi beveget oss fra ubrukelig over 7 KHz til å låte fint til minst 10 KHz? ;)

    Som sagt, det er ikke noe nevneverdig beaming før over 11 KHz horisontalt. Tror du virkelig det betyr mye i et horn som i utgangspunktet har så bred spredning som 90 grader? Hvor viktig er det holde spredningen konstant over 11 KHz? Ved 15,5 KHz har K-402 en direktivitet på 75 grader forøvrig. Det går litt opp og ned over 11 KHz, men det faller ikke under 50 grader. Det er grunn til at nesten ingen eiere av dette hornet ikke kjører ekstra diskant hvis de har beryrllium. Ikke fordi de er idioter slik du beskriver, men fordelen rent direktivitetsmessig er svært liten. Dessuten introduserer man da andre feil som det må veies opp mot. En pollarrespons vil selvsagt se dårligere ut hvis man legger til en diskant!

    Siden vi er i en JBL tråd, så kan jeg nevne at JBL 2384 som kanskje det beste større hornet JBL har i dag ikke holder spredningen noe høyere opp i grunnen. Til tross for at det bruker en 1,5" driver (2450SL). Og her vil du også se et solid fall på aksen frekvensmessig. M2 hornet er tilsvarende høyt i frekvens.

    Runde horn som mange bruker som kjører toppdiskant beamer totalt sett mye mer til tross for bruk av 1" diskant. De starter å bli smale langt tidligere og blir det gradvis hele veien. Mens en konstant direktivitets horn som K-402 holder seg konstant høyt i frekvens horisontalt og så og si helt opp vertikalt.


    imo så lenge man snakker om høy kvalitet trenger 1.5" diskant i tillegg, mens 2" krever det. alt annet blir et kompromiss. selv 1" enheter har problemer oppover lissom.
    Som jeg har sagt flere ganger, bruk av 1,5" eller 1,4" exit er selvsagt enda bedre og garantert det Paul Klipsch og Delgado hadde brukt hvis det ble designet senere. Er derimot ikke enig i at 2" ikke kan fungere meget bra i rette hornet. I en AB test Klipsch gjorde mellom 2-veis vs 3-veis med ekstra diskant var det ikke noe foretrukket flertall for 3-veisen.
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.439
    Antall liker
    2.078
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Da har tre stk Path Audio motstander blitt satt inn i serie med signalet. O du hildrande du.....og det skal etter sigende bli bedre etter 100-200 timer i følge produsent. Da de er mye større så måtte to av de settes på undersiden.
     

    Vedlegg

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.998
    Antall liker
    13.468
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    og ?
    noe mere inntrykk?
    som om jeg ikke visste hva du ville oppleve? :cool:
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.998
    Antall liker
    13.468
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    bra forskjell i oppløsning og dynamikk/impulsrespons, right?
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.439
    Antall liker
    2.078
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Klangfarger, klarhet, detaljer, dynamikk, ja nekter å tro dette er bare innbildning. Er vel den i kongeriket som har lengst erfaring med 4365. Kjøpte de nye på tampen av 2011 (julegave til far:cool:) og har spilt jevnlig siden. Mange amper har vært testet denne tiden og forskjeller har det helt klart vært.

    De største forbedringene har imidlertid kommet den siste tiden med oppgradering av dac og bytte av div komponenter i signalveien. Du er spot on her Leif. Praktisk erfaring trumfer alltid synsing.
     
    • Liker
    Reaksjoner: LMC

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.998
    Antall liker
    13.468
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    skal ha en kontrollmåling hjemme til uken
    tror kanskje jeg har fått litt mere nivå på 4003 og 2002 i innspillingsperioden, slik at de må dempes noe mere mot FLH
    I så fall skal jeg tester PATH hos meg og....har stor tro på jordingen av chassiet på motstanden.
    burde egentlig prøve forspenning av kondisene og...gjorde det på Trio og det hadde absolutt noe for seg...
     

    janly

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.09.2004
    Innlegg
    1.309
    Antall liker
    341
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    5
    Da har tre stk Path Audio motstander blitt satt inn i serie med signalet. O du hildrande du.....og det skal etter sigende bli bedre etter 100-200 timer i følge produsent. Da de er mye større så måtte to av de settes på undersiden.
    Spennende! Og UHF er fortsatt utkoblet?
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.439
    Antall liker
    2.078
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Ja, det stemmer Janly. Har tenkt litt på hvorfor skjema på filteret viser 2 stk 27R og ikke 30R, som er montert. Kan det være at Jbl gutta i ettertid tenkte at de skulle slenge på en super diskant og at det da ble for mye nivå oppover med 27R ? 30R i paralell senker jo nivået ca, 1db. I mitt tilfelle har jeg kanskje fått både i pose og sekk ved å droppe uhf , men samtidig øke nivået oppover 1db ved å sette inn 27R isteden for 30R. En undres, men er hittil veldig fornøyd.

    Leif, jeg valgte Path da de etter sigende ikke er så lys i klangen som Duelund og er litt varmere/mørkere. Detaljer er visst på samme nivå som Silver cast.

    Som det meste annet må en ta dette med en klype salt. Enig med deg ang muligheten for skjerming.
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.439
    Antall liker
    2.078
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Kan også nevne at den biltema kabelen som gikk fra delefilter til driver er byttet ut til fordel for Neotech 16 awg up-occ kobber.
     

    Kingpin

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.12.2007
    Innlegg
    152
    Antall liker
    141
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    3
    Takk for lytten musicman!
    Må bare si at det låter bare bedre og bedre.
    Ganske sikker på at dei motstander har gjort at høyttaleren spiller klarere og med meir dynamikk.
    Blir nok nødt til å prøve dette eg også. ;)
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.439
    Antall liker
    2.078
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Da er 100 timer passert med god margin. Virker som oppgraderingene som har blitt gjort nå har fått satt seg. Nettopp ferdig med en 4 timers lytteøkt uten antydning til lyttetretthet. Det bare flyter behagelig og detaljert, morro.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.998
    Antall liker
    13.468
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    gøy
    mine Path motstander ligger og godgjør seg til over påske.....tror jeg...:cool:
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.439
    Antall liker
    2.078
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Vedder mye på at de er montert før påsken er over :cool:. Blir spennende å høre hvordan de funker opp mot Duelund silver cast.
    For min del er det slik at Path blir da de har gjort det som jeg i utgangspunktet hadde håpt på. Dvs, en noe varmere/behageligere klangrik signatur uten at dette har gått på bekostning av detaljer og oppløsning, tvert imot.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.998
    Antall liker
    13.468
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    kanskje, men må kalibrere en A80 og en A810 først
    dessuten må balja flyttes til sommerplassen
    så drar jeg ti Algarve neste torsdag.
    neste uke på jobb blir intens, så da rekker jeg neppe mye på kvelden
     

    K2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2007
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.991
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    10
    Noen her (LMC?) som finner noe interessant å bytte på disse 4367 XO?
    83C4CA3E-5E05-44AF-926F-8BAF2F0A32CD.jpeg
    AD192279-CFAC-4D15-B092-1376F0BC4E97.jpeg
    4F31E4B1-0AF6-4F9A-9E52-E7247CE60401.jpg
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.998
    Antall liker
    13.468
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    lure-spørsmål?
    fint om du har hele skjema...
    full pupp i aksjemarkedet, så ser senere :D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn