Naboen ga meg en haug med vinyl!

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.183
Torget vurderinger
6
Har akkurat gått gjennom mellom 100-200 (har nå talt dem til 130 stk)plater som min kjære nabo ryddet ut fra garasjen og donerte til meg. Der var der mye snadder, og heldigvis er de mest interessante platene spart for den heftigste festingen. Passer jo midt i blinken når jeg holder på å kjøpe meg ny platespiller: Transrotor ZET-1
Blandt godbitene var;
Pink Floyd: The Wall, Piper at the gates of dawn, A saucerful of secrets,Dark side of the moon, The final cut, Jetro Tull- living in the past (trippelalbum),
Deep Purple: The rock machine, Machine head, Live in Japan, Burn, Fireball, Purple passages, Who do we think we are, In rock, Nobody's perfect
Uriah heep: Salisbury, Demons and Wizards, Sweet freedom, The magician's birthday
Diverse Dire Straits, Jokke og Valentinerne III, Emerson Lake and Palmer, 80'talls metal klassikere som Accept- Balls to the walls og masse mer. Snille naboer er kjekt å ha  ;D ;D

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.151
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Har akkurat gått gjennom mellom 100-200 plater som min kjære nabo ryddet ut fra garasjen og donerte til meg. Der var der mye snadder, og heldigvis er de mest interessante platene spart for den heftigste festingen. Passer jo midt i blinken når jeg holder på å kjøpe meg ny platespiller: Transrotor ZET-1
Blandt godbitene var;
Pink Floyd: The Wall, Piper at the gates of dawn, A saucerful of secrets,Dark side of the moon, The final cut, Jetro Tull- living in the past (trippelalbum),
Deep Purple: Machine head, Live in Japan, Burn, Fireball, Purple passages, Who do we think we are, In rock, Nobody's perfect
Uriah heep: Salisbury, Demons and Wizards, Sweet freedom, The magician's birthday
Diverse Dire Straits, Jokke og Valentinerne III, Emerson Lake and Palmer, 80'talls metal klassikere som Accept- Balls to the walls og masse mer. Snille naboer er kjekt å ha ;D ;D
Gøy med slike naboer. ;D
Forrige sommer fikk jeg 70 LPer av en nabo og i høst fikk jeg 120 av en annen nabo som flyttet.
Mange bra plater, desverre enda flere dårlige, men vannvittig moro. ;D

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.183
Torget vurderinger
6
Noe klassisk der, gut_man?
Definer klassisk ;) For meg er de nevnte titlene klassikere nok, he he. Nei det var nok ikke noe klassisk musikk. Et par Elvis skiver var vel så nær man kom den sjangeren, og jeg liker ikke spesielt godt hverken Elvis eller klassisk. Så det var kanskje like greit :)

JH

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.01.2005
Antall liker
3
Misunnelig!!

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.183
Torget vurderinger
6
Kan visst trenge litt flaks og vennlighet. Fikk brev fra bidragsfogden i går. Eksen har plutselig funnet ut 4 år etter samlivsbruddet vårt at hun skal kreve meg for barnebidrag, til tross for at hun overtok huset vederlagsfritt med avtale om at hun ikke skulle kreve bidrag. Dum som jeg var, har jeg ikke fått dette skriftlig. Vi har delt alle utgifter i forbindelse med ungene i to, så jeg har bidratt med det de har hatt bruk for!! For å sitere Karius og Baktus; Jeg er så sint, jeg er så sint, at jeg nesten flyr i flint! Kan bli lenge til jeg får gjort investeringer på hi-fi fronten igjen :mad: Nå blir det advokatutgifter og bidrag i stedet for!

olisn1

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.11.2004
Antall liker
4
Kom det hvitkledde og hentet naboen din, var derfor han ga bort alt dette og mere til? Stakkars mann.

mvh

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.170
Torget vurderinger
0
Moralen er: Vær grei med naboen din ! ;D ;D ;D ;D

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.183
Torget vurderinger
6
Kom det hvitkledde og hentet naboen din, var derfor han ga bort alt dette og mere til?  Stakkars mann.

mvh
He he, jeg er en av de hvitkledde (forøvrig en myte) som henter sånne 8)

K

kbwh

Gjest
Skivene du nevnte er klassikere de. Skal "hjemover" snart, og tanken var å hjelpe deg av med sjangere du kanskje ikke liker, hehe.

Petter81

Hi-Fi interessert
Ble medlem
14.09.2004
Antall liker
0
En kollega jeg jobber tett sammen med sa for et par måneder siden at hun kastet en stor vinylsamling fra 60-70 tallet på søppelfyllinga. Jeg har ikke klart å tilgi vedkommende helt ennå :-[

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.183
Torget vurderinger
6
Skivene du nevnte er klassikere de. Skal "hjemover" snart, og tanken var å hjelpe deg av med sjangere du kanskje ikke liker, hehe.
Valentino, du er hjertelig velkommen på en kopp kaffe og en lytt. Tror nok kanskje ikke det er så mye å hjelpe meg av med, men et besøk er alltid hyggelig :)

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.227
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
Kom hjem fra loppemarked i dag med en stapp full bærepose vinyl. Mange covere så ut til å ha vært med på noen flyttelass, men inni..... Ser ikke ut til å være spilt. Rett før jeg var hjemme, viste jeg posen til naboen og spurte om han hadde sett slikt før. Jeg har 100+ som du kan få, sa han. Jeg må besøke han ganske snart:)

K

kathrine

Gjest
Skal si du har en god nabo :eek:
Tenk så flott, mange andre hadde nok ikke giddet spurt engang, jfr. han som oppdaget et par "Rauna Leira" på fyllinga ???
Vh
S

Topp Bunn