Forsterkere NAD C 275 BEE blir veldig varm

Magnus75

Fersking
Ble medlem
29.12.2018
Innlegg
3
Antall liker
0
Hei har 2stk C NAD 275 BEE som er brokoblet og bi ampa,den ene av forsterkerne blir vesentlig mye mer varm en den andre i tillegg tror jeg den spiller litt lavere lyd en den andre ...Noen som har noe kjennskap til hva det kan være?
 

azzyrazzy

Medlem
Ble medlem
16.07.2013
Innlegg
23
Antall liker
17
Kan det ha med høyttalerens motstand å gjøre? Se manualen på Nad: "
In BRIDGED MODE, the C 275BEE will produce approximately 330W into an 8 ohm loudspeaker. In this mode, the amplifier sections will react as though the speaker impedance has been halved. Low impedance speakers (under 8 ohms) are not recommended when using Bridge Mode as these may cause the amplifier’s thermal cut-out to operate if played at high levels. "
 

Magnus75

Fersking
Ble medlem
29.12.2018
Innlegg
3
Antall liker
0
Kan det ha med høyttalerens motstand å gjøre? Se manualen på Nad: "
In BRIDGED MODE, the C 275BEE will produce approximately 330W into an 8 ohm loudspeaker. In this mode, the amplifier sections will react as though the speaker impedance has been halved. Low impedance speakers (under 8 ohms) are not recommended when using Bridge Mode as these may cause the amplifier’s thermal cut-out to operate if played at high levels. "
Jeg tror ikke det er det som er problemet da det er kun den ene av forsterkerne som blir varm...og de er koblet likt.......
 

Leggen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.02.2015
Innlegg
232
Antall liker
82
Torget vurderinger
0
Er det koblet sånn at den ene drar bass, og den andre diskant/mellomtone?
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.790
Antall liker
1.991
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Brokoblet og biampet? Kan ikke biampe med 1 stk monoforsterker pr høyttaler.
 

Leggen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.02.2015
Innlegg
232
Antall liker
82
Torget vurderinger
0
Med bi amp kan du jo bruke en forsterker på bunn og en på topp. Det har da jeg hatt i 10-12 års tid. Og da blir forsterkeren til bass varmere hvis du gir på litt over tid!
 
Topp Bunn