NAD c555 - Mdf tallerken vingler!

keiseren

Fersking
Ble medlem
18.09.2008
Antall liker
0
Hei.
Jeg har en platespiller av typen Nad c555. Den har en tallerken av mdf, som på en eller annen merkelig måte har begynt å vingle, etter helt vanlig bruk....Ser ut som den har "slått seg". Har hørt om flere som har hatt problemer med dette. Antakeligvis et svakhetstegn ved disse platene? Ikke vet jeg. Har vurdert å kjøpe en rega p2 glasstallerken, og regner med at det vil gjøre susen. Noen andre som har prøvd dette? Blir det høydeforskjell? Da må jeg jo få skimset opp armen...Lurer også på hvor jeg kan få kjøpt en slik glasstallerken (evt akryl), og prisen på en slik. Hvis noen har tips for hva jeg burde gjøre tar jeg gjerne imot....Kom gjerne med tips for oppgradering av den medfølgende Goldring Elektra Pu`en som fulgte med spilleren også.

Ble kanskje litt mye på en gang dette....
På forhånd takk.
Vennlig hilsen Glenn.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
denne er nok lik min forrige spiller en 533, jeg husker ett par ganger at min vingla også, jeg hadde da ikke fått talleken rett ned i sporte når jeg gira om....løft opp, ta en titt på at ingenting har kommet nedi hull/spindel og ssett den nedpå igjen(du har vel skjekka at det ikke er filtmatta som kaster?)

den pickupen der kan du nok oppgradere til noe bedre ja... ;)skal du ha mm , ta en titt på regas pu er , alternativt audionote sine iq modeller....priser fra 1500 er det vel(litt usikker her)..direktesalg hos importøren audiokompaniet...) denne kan oppgraderes til bedre ved å bytte stifthuset foran ,)om du går for den billigste......den er jaggumeg mange hakk bedre enn den du har gitt.....jeg vil sid et sånn at de fleste pu er er det , det kan hende du får deg en ovveraskelse , og føler at det er vel anvendte penger......og vel så det....jeg har og brukt den pickupen der i kort tid skjønner du.....kanskje en denon pu fra klubben kunne vært ett alt også...de er jo rimlige de.

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.466
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Jeg tror den vinglingen som det snakkes om er opp og ned, dvs at det platen hviler på ikke er vannrett, noe som er rimelig viktig for et underlag som platteren skal ligge på! For da vil den wobble opp og ned...

Hvor i Oslo får en kjøpt sånn sak for å heise hele det armen er låst fast i?

keiseren

Fersking
Ble medlem
18.09.2008
Antall liker
0
Hei igjen:)

Var en tur innom hifi-klubben i går, og la frem problemet mitt. (og ditt)
De sendte en mail til Nad og forklarte problemet for dem. Ble oppringt i dag og fikk beskjed om å ta med platespilleren. Det viste seg at Nad hadde fått flere klager på platterne. MDF materialet skal visst ikke kunne"slå seg", så de konkluderte med at plattern var dreiet skeivt. Fikk ny platter uten omkostninger, til og med ny drivrem. Bra service :) Har akkurat kommet hjem, satt på en god skive, og er veldig fornøyd. Får håpe den holder seg stabil fremover. Når det gjelder den rega spaceren fra mono.no, så regner jeg med at de kan få tak i den på hifi-klubben. Mono er nemlig en av hifi-klubbens, og mange andre hifi butikkers grossister. Det fikk jeg bekreftet når jeg var der i dag.
Lykke til videre, og del gjerne dine erfaringer hvis du bytter til rega glassplate, og får bygd opp armen, er litt nysgjerrig på det.
Og til slutt.
Bruker du samme PU som fulgte med spileren, eller har du erfaringer med andre PU`er på denne spilleren?

Ixos_76, jeg takker og bukker for tips angående oppgradeing av PU.
Lurer på å teste ut en av rega sine egne.
Gir tilbakemelding.

Glenn

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.466
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Riktig, jeg har allerede vært innom hi-fi klubben og bytta platter en gang, jeg ville teste glassplatteren for å bekrefte en misstanke jeg hadde før jeg gikk tilbake.

Den første platteren jeg hadde var miss sentrert, og i platespillingensløp så mener jeg at den har fått selve den tingen plattern hviler på til å "slå" seg skeiv rett og slett fordi vektfordelinga har vært såppas skeiv på grunn av miss sentrert platter. Så fikk jeg en ny en av hi-fi klubben, den var tyngre, og wobblinga ble mindre, men ikke helt borte, i tillegg så var den nye platteren ikke helt plan, selv om platteren var stødigere på den greia under. Så la jeg på glassplatteren, tyngden fikk det til å bli mer rett, men bittebittelitt wobbling er der enda. Men nå er iallefall platteren plan. Eneste problemet var nå at hele greia ble så høy, og i tillegg mener jeg at når man kjøper et produkt til nesten 4000 som nesten må sies å være et high end produkt i hi fi klubbens platespillersortiment at ting skal være i orden ;o)

Men det kan hende nad har spart for mye på noen områder på spilleren.

Skal ta en tur innom hifi klubben til uka! Skal gi rapport!

Topp Bunn