NAD C555i aka Rega P2 hjelp til tuning

Seier

Medlem
Ble medlem
25.08.2010
Antall liker
0
Hei jeg er helt fersk på platespillere så jeg trenger litt tips og triks :)

1. Synes den originale rca-kabelen som kommer med C555i er fryktelig kjip (vanlig lakris) noen som har erfaring med å bytte denne, er det enkelt å greit eller trenger man sort belte i lodding etc?

2. Noen som har en pickup de vil anbefale, har selv lyst på Denon Dl103, men armen er kanskje for lett for at den er det beste valget? MM vs MC?

3. Riia blir cambridge 640p

Når det kommer til hva slags type anlegg dette skal kobles til så har jeg ikke bestemt meg ennå :-\ Jeg har nettopp solgt unna mittt gamle anlegg og er ganske usikker på hva som blir arvtageren. Det eneste som kan sies er at det nok blir et anlegg i nedre High end sjiktet. Jeg er veldig glad i B&W så det kan godt hende det blir B&W med en nøytral forsterker (cambridge kanskje Lyngdorf).

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
4.762
Torget vurderinger
1
Seier skrev:
...
1. Synes den originale rca-kabelen som kommer med C555i er fryktelig kjip (vanlig lakris) noen som har erfaring med å bytte denne, er det enkelt å greit eller trenger man sort belte i lodding etc?
...
Det er RB250/251 arm i den? Med forbehold om at REGA har gjort endringer så er det et print i bunnen av armbasen som kobler sammen ledningene i armen og kabelen ut. Det er helt overkommelig å bytte ut kabelen, men det krever noe omtanke, en stødig hånd, og det er lett å gjøre «ubotelig skade». Armen bør i tilfelle demonteres. Du må også tenke på løsninger for strekkavlastning av kabelen - å sikret at kabelen henger fasti armen uten slark. Ferdige modifikasjonskitt kitt leveres bl.a. fra Origin live.

På den andre siden så funker den kabelen som sitter der, og jeg ville ikke ha ofret mer energi på det. Dvs inntil jeg legger om kablingen til differensiel/balansert opplegg med separasjon av chassisjord og XLR-ut.

...
2. Noen som har en pickup de vil anbefale, har selv lyst på Denon Dl103, men armen er kanskje for lett for at den er det beste valget? MM vs MC?
...
DL103 er et tveegget sverd, noen får den til å funke, mens andre ikke holder ut. Litt masse økning kan ved behov enkelt legges på headshellet på armen. PU er i stor grad et spm om smak og behag. RB250 takler relativt dyre PUer uten å gjøre skam på seg selv. Jeg liker ortofon, andre liker Benz, Grado, AT og mye annet.

To kandidater på salg:
www.needledocor.com har fortsatt utsalg på Ortofon HMC30 til 400 USD.
www.lpgear.com sleger ut audio-technica AT-OC9 MLII til 340 USD.

Begge passer fint i armen og inn mot en Cambridge 640P

mvh
KJ

Z

Zomby_Woof

Gjest
#1 Ja. Du trenger svart belte i lodding. Det er mye som kan gå galt hvis du strekker de tynne kablene fra armrøret: Det kan ødelegge bevegeligheten i lagrene helt. Vet du ikke hva du gjør? La være. Det går an å forkorte den utvendige delen av kabelen og sette på nye phonoplugger. Det er lettere, og kan gi reduksjon av støy.

#2 Her er det mye fint å velge i. Ta runden hos forhandlere som er seriøse på vinyl. Ha en klar idé om hvor mye du vil bruke og hva du liker lydmessig.

#3 Den Riaa'en har et ytterst solid rykte. Jeg tror du blir en glad vinylentusiast med den, Rega'en, og en god pickup.

Seier

Medlem
Ble medlem
25.08.2010
Antall liker
0
Hei takker for svar, gleder meg mer og mer til å få dette opp å kjøre. Tips om PU er mottat og vil etterfølges :), når det kommer til kabelen så er det mye mulig jeg får leve med lakrisen, selv om den ser fryktelig billig ut ::)

Tar også imot tips om platebutikker i oslo, noen som har erfaring med nettbutikker?

Topp Bunn