Digitale avspillere Nad D1050 Dac

tommo21

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.07.2003
Innlegg
333
Antall liker
161
Torget vurderinger
26
Er på utkikk etter en dac og bruke til PC'en og synes denne virker litt interessant. Den har plenty med innganger. 2 Coax, 2 Optisk og en asynkron usb med støtte for 24/192. Den har ekte balansert utgang og også ubalanserte(har balanserte innganger på mine monitorer), i tillegg så har den hodetelefonforsterker

Specs fra NAD:
D 1050 USB 24/192 DAC


  • Asynchronous 24/192 USB input
  • 2 x Optical, 2 x Coaxial SPDIF Inputs
  • Balanced XLR and Single Ended Outputs
  • Discrete High Performance Headphone Amplifier
  • Remote Power Supply
Koster 3495,- hos Hifiklubben
72313nad3.jpg

72313nad2.jpg


Det ligger også en test ute her:

NAD D 1050 USB Digital to Analog Converter | AudioStream

Noen som har rukket å sjekke ut denne ennå?
 

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.301
Antall liker
3.092
Torget vurderinger
4
Jeg har testet den noen timer, låter bra på mine Beolab3 men den mangler nok litt detaljer for enkelte. Fungerer veldig bra på mindre bra innspillinger.
NB! Denne har ikke variabel utgang som jeg trodde.
 

JauJau

Medlem
Ble medlem
08.09.2009
Innlegg
47
Antall liker
1
Har hatt denne og en hegel hd11 til test her og endte opp med Nad. Svært engasjerende er det første jeg tenker på dersom jeg skal beskrive den.
Hadde Hd11 tilkoblet først, og den låter jo ganske bra. Men etter at 1050 blei koblet til var det liten tvil hvilken dac som gav den beste driven. Syntes den leverer svært godt på all musikk.
Så en absolutt anbefaling fra meg.
 

tommo21

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.07.2003
Innlegg
333
Antall liker
161
Torget vurderinger
26
Har nå skaffet meg denne jeg også. Etter kun få timer i anlegget, så imponerer den stort. Ren musikkglede i en relativt billig boks. Dette er helt klart den beste Dac'en jeg har hatt i anlegget mitt som jeg kan huske. Den slår Rega Dac, Hegel HD10, Cambridge DACMagic, Musical Fidelity M1, Valab WM8740, TC BMC1 langt ned i støvlene. Det er mer av alt føler jeg...eller mindre tilsløring enn de andre DAC'ene har vist. Så får vi se hva som endrer seg etter litt innspilling. Kjører den balansert mot H200 og det er en kjempecombo føler jeg:)
 
Topp Bunn