Forsterkere NAD D3020 - en forsterker som blir hyllet. Hvorfor ønsker man seg mer?

L

larkus!

Gjest
Jeg husker godt da "hypen" rundt LS3/5A tok av. Jeg var innom OHC i 1978 (eller var det 1979?) for å høre på mirakelet.
Jeg gikk der i fra uten å forstå oppstyret rundt disse skoeskene.
Når det er sagt så oppfattet jeg heller ikke NAD3020A som en spesiellt bra forsterker.
Det eneste gode med anlegget som er beskrevet i innlegg240 er platespilleren.
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.697
Antall liker
7.939
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
I Volda var det utbreidd meining at 3020 ikkje greidde å hanskast med LS3/5A skikkeleg, og det var vanleg å byte ut til annan forsterkar. Beste alternativet frå Sunnmøre HifiCenter var eit sett frå ARC beståande av SP6 og D52. Eg var ikkje så begeistra for D52en, eigentleg, men settet spelte nok vesentleg betre enn det 3020 fekk til, ja.

SP6 har eg høyrt mange gongar seinare, og må seie at dette er ein utmerka forforsterkar. Ein av dei fem klassikarane frå Bill Johnson & co.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Best lyd fra BBC LS3/5A har jeg hørt med forskjellige rørforsterkere og Treshold Stasis 3. De blir sjelden godt drevet av små transistorforsterkere selv om de ikke tåler mer enn 25 watt i 15 ohm. Ut fra det jeg har hørt er det enten kraft med transistorer (gjerne 100+ watt) eller en grei rørforsterker som gjelder. Quad II burde fungere fint, de stod i mange BBC-studioer.
 

Ls 3/5

Medlem
Ble medlem
17.07.2021
Innlegg
22
Antall liker
75
Sted
Bryne
Morsomt, leste denne tråden nå.
Bruker nettopp D3020 i et lite anlegg i ferieleiligheten vår 🇳🇱
Helt topp lyd og herlig med bluetooth tilkoblingen som brukes av alle i familien.

På neste tur ned (når reiseanbefalingene igjen tillater det) skal de små Snell’ene byttes ut med et par Harbeth P3esr som blir til overs hjemme👍
 

Vedlegg

Sist redigert:
Topp Bunn