Nad M50

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Innlegg
6.412
Antall liker
2.603
Torget vurderinger
7
Har da bestillt en slik en og jeg tenkte at det kunne være fint med en tråd hvor vi deler erfaringer med denne her

har i første omgang tenkt å bruke den som rent cd drivverk + at det blir nok noe streaming tjenester til de andre her hjemme som lytter på annet enn meg
vil også sette opp en nas etterhvert og rippe over cd'er og laste ned noe høy res filer

håper det er flere enn meg som vil dele litt av erfaringene med dette produktet
 

Zombat

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2010
Innlegg
1.305
Antall liker
795
Sted
Trøndelag
Torget vurderinger
1
Er det noen som vet om det andre nettverksspillere enn NAD M50 som kan rippe CDplater ?

mvh
 

Trond56

Fersking
Ble medlem
31.03.2013
Innlegg
1
Antall liker
0
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
I og med at Wimp strømmer i ulike formater (MP3, AAC og snart FLAC?) kan man da velge dette fritt i oppsettet hvilken man ønsker?
 

sveinbjarte

Medlem
Ble medlem
15.11.2012
Innlegg
42
Antall liker
1
Opnår en noe lydkvalitetsmessig ved å ha en ekstra kost audiofil dings mellom pc og dac slik som M50 ?
 

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Innlegg
6.412
Antall liker
2.603
Torget vurderinger
7
Opnår en noe lydkvalitetsmessig ved å ha en ekstra kost audiofil dings mellom pc og dac slik som M50 ?
blir ikke M50 overflødig hvis du streamer fra pc idag ?

for min egen del ville jeg ha noe som både kunne fungere som nettverksspiller og ett rent drivverk for spilling av cd'er
for meg har det funket bra med denne løsningen, synes absolutt driverksdelen på nad alene er verdt penga, streame biten er en stor bonus
 

sveinbjarte

Medlem
Ble medlem
15.11.2012
Innlegg
42
Antall liker
1
Har bare ikke sett helveis poenget enda med nettverkspiller, men er generelt nyskjerrig på alt jeg ikke forstår:)
 

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Innlegg
6.412
Antall liker
2.603
Torget vurderinger
7
Har bare ikke sett helveis poenget enda med nettverkspiller, men er generelt nyskjerrig på alt jeg ikke forstår:)
bruker du pc som avspiller er de selvsagt ingenting for deg, samme som en pu er for en uten platespiller :)
 

skogmus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.12.2008
Innlegg
109
Antall liker
21
Hei...Jeg handlet meg M50 selv her forleden,etter grundig test...Var veldig nyskjerrig siden jeg allerede driver mine Høytalere med NAD M2...M50 skal etter sigende være skreddersydd for M2 forsterkeren... Og denne spilleren innfridde til det fulle synes jeg :)...Har riktignok bare testet den som avspiller av cd da...Det ble mere av alt egentlig:Makro og mikrodynamikken og detaljer generellt ble bedre... Bassen strammet seg skikkelig opp...Mye mere raffinert og balansert lydbilde der musikken bare flyter uanstrengt ut av mine Usher Compass 8571 høytalere...Ikke snakk om lyttetretthet...Bare musikk!!!!
Kan absolutt anbefales til å prøves ut!!
Mvh Morten
 

panfam

Hi-Fi interessert
Ble medlem
06.02.2005
Innlegg
50
Antall liker
4
Har en M51 DAC som fungerer som forforsterker for 2 Eximus S1 monoblokker. Dette fores med en SB nettverkspiller. Er det noen som har erfaring med M50 som streamer? Hva med Wimp HiFi og M50? Fungerer appen som styrer M50 greit? Noen som har erfaringer både med SB og M50?
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.785
Antall liker
1.983
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
M50 har samme styringssystem som Bluesound, som har blitt meget bra. Wimp Hifi funker, og spotify er på vei (litt på etterskudd pga ny Gui eller noe ifra spotify sin side, samme grunn som gjorde at Yamaha var tregt ute med å integrere det i sine reciverere.)
 

panfam

Hi-Fi interessert
Ble medlem
06.02.2005
Innlegg
50
Antall liker
4
M50 har samme styringssystem som Bluesound, som har blitt meget bra. Wimp Hifi funker, og spotify er på vei (litt på etterskudd pga ny Gui eller noe ifra spotify sin side, samme grunn som gjorde at Yamaha var tregt ute med å integrere det i sine reciverere.)
Erfaring med lydkvaliteten på M50 som streamer?
 

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Innlegg
6.412
Antall liker
2.603
Torget vurderinger
7
M50 har samme styringssystem som Bluesound, som har blitt meget bra. Wimp Hifi funker, og spotify er på vei (litt på etterskudd pga ny Gui eller noe ifra spotify sin side, samme grunn som gjorde at Yamaha var tregt ute med å integrere det i sine reciverere.)
Erfaring med lydkvaliteten på M50 som streamer?
jeg er svært fornøyd med den sammen med min ear dac, ingen ting og utsette faktisk
 

POB

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.09.2003
Innlegg
2.975
Antall liker
2.889
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
31
Hentet en M50 på Hifiklubben igår.
Litt research på forhånd tilsa at dette er en bra streamer og cdspiller, med klient for Wimp. Altså akkurat det jeg var ute etter.
Koblet M50 opp og satte i en cd mens jeg begynte å configurere software og indexere filer fra NAS. Dette så da veldig lovende ut.
Lyden fra M50 er absolutt grei nok.
Android grensesnittet er vel hittil det desidert mest tragiske jeg har sett. Tagger som var gjort for tilpasninger i Foobar, var nå rimelig bortkastet. Ingen mulighet for folderbrowsing, ingen mulighet for å endre sorteringer fra feks "Artist" til "Album Artist", ingen mulighet overhodet for endring av sorteringer. Ingen mulghet for sorteringer på musikksjanger. Softwaren jobber også tregt når jeg blar igjennom albumer på nettbrettet.
Hjelpe seg, dette er sørgelige greier. Tror ikke dette er til å leve med for min del. Klubben har åpent kjøp i 14dager, så jeg skal leke litt til med M50'ien, men er redd denne blir returnert.

Noen av M50 brukerne som har noen tips?
 

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Innlegg
6.412
Antall liker
2.603
Torget vurderinger
7
Hentet en M50 på Hifiklubben igår.
Litt research på forhånd tilsa at dette er en bra streamer og cdspiller, med klient for Wimp. Altså akkurat det jeg var ute etter.
Koblet M50 opp og satte i en cd mens jeg begynte å configurere software og indexere filer fra NAS. Dette så da veldig lovende ut.
Lyden fra M50 er absolutt grei nok.
Android grensesnittet er vel hittil det desidert mest tragiske jeg har sett. Tagger som var gjort for tilpasninger i Foobar, var nå rimelig bortkastet. Ingen mulighet for folderbrowsing, ingen mulighet for å endre sorteringer fra feks "Artist" til "Album Artist", ingen mulighet overhodet for endring av sorteringer. Ingen mulghet for sorteringer på musikksjanger. Softwaren jobber også tregt når jeg blar igjennom albumer på nettbrettet.
Hjelpe seg, dette er sørgelige greier. Tror ikke dette er til å leve med for min del. Klubben har åpent kjøp i 14dager, så jeg skal leke litt til med M50'ien, men er redd denne blir returnert.

Noen av M50 brukerne som har noen tips?
regner med at du har kjørt en oppgradering på den ? selv bruker jeg den sammen med ipad og en nas og er fornøyd, men så hadde jeg også null erfaring med
slike sytemer fra før og var/er derfor kanskje noe mer naiv til kravene :)
 

POB

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.09.2003
Innlegg
2.975
Antall liker
2.889
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
31
Ja, det er siste software både i M50 og til Android.
Kan jo hende appen til Ipad er bedre enn den til Android.
 
Topp Bunn