Nå har den ligget på rundt 14-16k i europa mens Norge har hatt ca samme pris med moms som de tar i USA før moms. Når Norge i tillegg har noe av den høyeste momsen så er det ikke rart prisen går opp når krona faller 10% i verdi.Ikke fått med meg at den koster 14k nå. Trodde den fortsatt lå på 12 lapper. Rart å sette opp prisen slik. En prisstigning er vel ikke akkurat første tegn på ny modell nei.
PCMHar koblet på en Marantz BD spiller UD5005, men jeg lurer på hva jeg skal stille utsignalet til på Coax og HDMI ? PMC eller bitstream?
Jaha? Har en Cambridge BD651 bluray spiller. I følge hifiklubben skulle jeg her velge bitstream på Coax når den gikk til en dac. Er dette feil altså?PCMHar koblet på en Marantz BD spiller UD5005, men jeg lurer på hva jeg skal stille utsignalet til på Coax og HDMI ? PMC eller bitstream?
Jeg oppgraderte fra 1.42 til 1.43 igår og har inntrykk av at utgangssignalet har blitt litt svakere. Tidligere kunne jeg aldri spille høyere enn -7 til -10 db. Nå tar jeg meg flere ganger i å spille ned mot -0 uten å høre ulyder i høyttalerene.Er det noen som har changelog på 1.43 oppdateringa av firmware?
Har testet 1.43 såvidt, hørtes ganske likt ut som 1.41 så nedgraderte fort til 1.39 igjen og tror jeg lar den bli der for godt, selv om det trolig er en del bugfixer på 1.43. 1.41 og nyere har mindre dynamikk og låter litt innelukket i mellomtonen og sammentrengt i lydbildet i forhold til 1.39 og eldre som er mer organisk og har bedre romfølelse. Timingen er muligens bedre på 1.41 og nyere, men hjelper lite når musikkgleden reduseres.Jeg oppgraderte fra 1.42 til 1.43 igår og har inntrykk av at utgangssignalet har blitt litt svakere. Tidligere kunne jeg aldri spille høyere enn -7 til -10 db. Nå tar jeg meg flere ganger i å spille ned mot -0 uten å høre ulyder i høyttalerene.Er det noen som har changelog på 1.43 oppdateringa av firmware?
Bortsett fra det greier jeg ikke å sette fingeren på noen forskjell.
Det skal sies at jeg har vært bortreist fra anlegget i 17 dager og oppgraderte til 1.43 samme kveld som jeg kom hjem, så jeg kan egentlig ikke huske hvordan lyden var før.
Er det noen som har gått fra 1.39 til 1.43 som kan fortelle om forskjellen? Jeg vurderer å teste 1.39 nå som jeg har mulighet til å oppgradere til nyeste version igjen.
Er det noen som har en 1.39 fil å sende meg som de vet at fungerer?
Neppe.....NAD M12 er vel arvtageren... NAD M12 Direct Digital Preamp/DAC | AudioStream
Jepp! Derfor det blir en sånn en på megHei
Kjapt spm, er det mulig og bruke denne som en slags bilde/lyd reciever?
Altså koble til to kilder med HDMI og ta lyden ut igjen analogt eller digitalt?
Du kjører lyd+bilde inn på hdmi også kommer lyd ut over analog mens bilde kommer ut av HDMI. Har blu-ray spiller og tv-dekoder på hver sin HDMI inngang på M51 og kjører bildet videre til TVen og det fungerer veldig bra hos meg. Vær obs på at M51 fjerner lyden fra HDMI signalet som går ut og at den vil ha 2-kanals PCM.Hei
M12 og M51 fungerer vel akkurat som en receiver, bare at de ikke kan kjøre lyd ut fra tv (arc)?Du kjører lyd+bilde inn på hdmi også kommer lyd ut over analog mens bilde kommer ut av HDMI. Har blu-ray spiller og tv-dekoder på hver sin HDMI inngang på M51 og kjører bildet videre til TVen og det fungerer veldig bra hos meg. Vær obs på at M51 fjerner lyden fra HDMI signalet som går ut og at den vil ha 2-kanals PCM.Hei
Kan ikke svare for HDMI modulen på M12, men på M51 så er det tyst på HDMI utgangen dvs. ingen lyd ut. Ville anta at HDMI utgangen på M12 sin modul fungerer likt, men det må man evt. sjekke med hi-fi klubben. Kjører 2-kanals hjemmekino hos meg så for mitt bruk så fungerer det ypperlig, men kan være et problem hvis man av og til vil kjøre 5.1/7.1 eller bruke høyttalerne på TVen.M12 og M51 fungerer vel akkurat som en receiver, bare at de ikke kan kjøre lyd ut fra tv (arc)?Du kjører lyd+bilde inn på hdmi også kommer lyd ut over analog mens bilde kommer ut av HDMI. Har blu-ray spiller og tv-dekoder på hver sin HDMI inngang på M51 og kjører bildet videre til TVen og det fungerer veldig bra hos meg. Vær obs på at M51 fjerner lyden fra HDMI signalet som går ut og at den vil ha 2-kanals PCM.Hei
Eneste grunner for å ha lyd ut, er vel hvis du bruker appene i tven, men da kan en jo bruke en apple tv.Kan ikke svare for HDMI modulen på M12, men på M51 så er det tyst på HDMI utgangen dvs. ingen lyd ut. Ville anta at HDMI utgangen på M12 sin modul fungerer likt, men det må man evt. sjekke med hi-fi klubben. Kjører 2-kanals hjemmekino hos meg så for mitt bruk så fungerer det ypperlig, men kan være et problem hvis man av og til vil kjøre 5.1/7.1 eller bruke høyttalerne på TVen.M12 og M51 fungerer vel akkurat som en receiver, bare at de ikke kan kjøre lyd ut fra tv (arc)?Du kjører lyd+bilde inn på hdmi også kommer lyd ut over analog mens bilde kommer ut av HDMI. Har blu-ray spiller og tv-dekoder på hver sin HDMI inngang på M51 og kjører bildet videre til TVen og det fungerer veldig bra hos meg. Vær obs på at M51 fjerner lyden fra HDMI signalet som går ut og at den vil ha 2-kanals PCM.Hei
Skjønner deg godt - den er en strålende musikkformidler!Har M51 ennå - og ingen planer om å bytte den ut til noe "bedre".
Hei,Hei,
Fikk min M51 på fredag. Har midlertid et problem med lip sync, lyd kommer lenge før bilde. Koblet som følger: Dekoder -> M51 -> TV med Hdmi. Lyd M51 -> M3 (balansert).
Har firmware 1.41 (enn så lenge).
/Terje
Og hvorfor vil du ha den?Har nettopp kjøpt meg M51 DAC og trenger v1.39. Er det noen som fortsatt har den? Har prøvd å kontakte alle mulig slags folk uten success.
Noen av oss får ikke med oss datoer uten at vi har lesebriller! Ikke mobb!Tviler på at han vil ha den nå, det er 6 år siden