Nad T 744

booost

Medlem
Ble medlem
26.09.2019
Innlegg
8
Antall liker
0
hei

er det noen her som har erfart at ir sensor innenfor display på denne surround forsterker slutter og fungere, for av og på, , har hørt med Hi-fi klubben om fjernkontroller Nad htr2 sender signal og det gjør den sier dem, det blinker på på den valget funksjon
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Booost: Når bytta du batterier på HTR2 sist?
 

booost

Medlem
Ble medlem
26.09.2019
Innlegg
8
Antall liker
0
ble gjort samme dag som problemet ble oppdaget og den lysdiode på forsterker flasher heller ikke lengre som den gjore tidligere
 

Gjersøe

Medlem
Ble medlem
23.07.2020
Innlegg
12
Antall liker
2
Sted
Åmot
Hei. Har du fått løst problemet? Jeg har en Nad T744 med nøyaktig samme problem.
 

Gjersøe

Medlem
Ble medlem
23.07.2020
Innlegg
12
Antall liker
2
Sted
Åmot
Såpass ja. Huff.
Var i kontakt mede Hifi-Klubben Drammen i dag, og de må sende min til Danmark for å få dette fikset. 495,- uansett feil, + rep
Får ikke byttet selve sensoren?
Sa de noe om hva som evt er feil?

//Inge
 

booost

Medlem
Ble medlem
26.09.2019
Innlegg
8
Antall liker
0
jeg medbrakte min HTR8 fjernkontroll , den responderte ikke til forsterker . og de testet en htr2 som de selv hadde og konkluderte med at det måtte være den den interne ir på forsterker, se nevnte at de bruke ett eget verksted men ikke hvor det lå, selve ir sensorer gått ut for Nad , og selger bare det fronpannelkortet jeg nevne i forrige svar
 

Gjersøe

Medlem
Ble medlem
23.07.2020
Innlegg
12
Antall liker
2
Sted
Åmot
Jeg måtte av ren nysgjerrighet åpne chassiset i går, for å se. Jeg stusset litt når jeg så at 2pin connectoren J205 og J206, og 4pin modul-connectoren J207, ikke er tilkoble. Helt sikkert en digresjon dette her, men står meget lite om akkurat dette i manualen, litt på s.20
Noen som vet?
Fikk forresten htr 2 til å virke mot forsterkeren etter å ha kjørt reset funksjonene video6 + source down, og video 6 source up.
Gleden var kortvarig, det fungerte i ca 5 min. Dette er ubegripelig for meg å dra konklusjoner ut av.
 

booost

Medlem
Ble medlem
26.09.2019
Innlegg
8
Antall liker
0
da har jeg en tilbakemelding på T 744 og byttet hele fronpanelkort med ir sensor da ir sensor ikke lenger leveres ble ett løsnningen på prblemet , ble noe annet og bruke fjernkonrollen igjen
 
Topp Bunn