Jeg glemte å spørre: Hva er det du anser som den ultimate tolkningen av BBCs nærfeltsmonitor?Valentino skrev:Sonus faber også, inntil jeg bare må ha den ultimate tolkning av BBCs nærfeltsmonitor.
Jeg glemte å spørre: Hva er det du anser som den ultimate tolkningen av BBCs nærfeltsmonitor?Valentino skrev:Sonus faber også, inntil jeg bare må ha den ultimate tolkning av BBCs nærfeltsmonitor.
smog skrev:Hei
Du får si ifra hvis du har lyst på besøk, så kan jeg ta med meg XS. Er hjemme ca en uke, før det blir noe ut av Tønsberg.
Mvh
Even
Sf Minima Vintage. Guds hånd, vet du.Bach_Man skrev:Jeg glemte å spørre: Hva er det du anser som den ultimate tolkningen av BBCs nærfeltsmonitor?Valentino skrev:Sonus faber også, inntil jeg bare må ha den ultimate tolkning av BBCs nærfeltsmonitor.
Helt sant er jo ikke det, Bach_Man.Bach_Man skrev:Liker hodetelefoner jeg, aldri noen spørsmål om plassering der.
MaHa skrev:Dette blir kanskje litt mye ikke-naim, samtidig som det er veldig on-topic. Hvorfor? Jo, man kan sikkert finne glede i målinger, og grafer osv. Jeg kan se den. Men, litt av grunnen til at jeg lar meg tiltale av hele denne flat-earth greia er at den lar meg gjøre det samme som i f.eks en konsertsal. Når opplevelsen er riktig, så er den riktig. Jeg trenger ikke å få det dokumentert på noe vis. Samme hjemme, når jeg lar meg rive med og blir sugd inn i hele stykket, da forteller alle nerver meg at dette er riktig. Jeg er på ingen måte mer sikker eller i tvil uansett graf, i hvertfall ikke hvis målingen tilsier en plassering som etter erfaring/egen ører låter helt feil. Men, det jo samtidig meget godt være at hvis jeg måler nå, så ser det veldig bra ut. Det låter jo bra, eller det vil si, jeg synes det låter bra. Det er kanskje sånn at det som låter bra måler bra, men ikke omvendt nødvendigvis?
Ja, jeg er übernøye med plassering og at alt står likt og slikt, det er jo selvskrevent når ting er kilent. Men, ikke for at jeg skal kunne lese av noe. Det handler kun om nytelsen
Tenker stadig på færre bokser. Det er det eneste marerittet jeg kan komme på med naim, alle disse boksaijn.
Valentino skrev:Nåda. Måleinstumenter kom senere. Av og til er det lettere å høre hvordan det spiller når man kan se hvordan det spiller, ikke sant?
Er det noen som IKKE bruker måleapparatur når de plasserer høyttalere og seg selv, forresten?
Ifølge siste nytt er det kun CD5XS og CDX2 som har BNC digitalutgang...foreløpig.montesi skrev:Men erre no digitalutgang på den naim`n el?? 8)
Med all respekt Svein, dette har du testet ut.Svein skrev:Omtale av nesten alle Naitene:
http://www.penna-media.hu/review/naim/Tom Tom Naitology.pdf
Har hatt alle sjøl unntatt den siste 5i. Noen av modellene opptil flere ganger og er periodenaiter.
Min rangering er Nait 5-2-1-3-5i
De tre første modellene 1, 2 og 3 er som nevnt i artikkelen over forholdsvis like i spillestilen. Artige og engasjerende er dem alle tre. Problemet er at når all musikk blir så funky går jeg lei etter hvert. Nait5 er min favoritt med litt mer tilbakelent og nøytral presentasjon med god rytmisk sans. Nait 5i ble jeg aldri fortrolig med. Den manglet litt snert og var kjedelig synes jeg.
Har forøvrig tatt følgene av min fasinasjon for Naitene og har en 3r i skapet i tilfelle abstinenser.
Hei,Steinar O skrev:Jeg forundres litt over at du ikke har fått til 5i.
Siden dette er den eneste jeg har hørt av dem, må de øvrige være veldig gode . En annen løsning kan være preferanser eller matching, hva vet jeg.
I mine ører er 5i en perle. Rytmisk, med snert og sjel. Magi på boks.
Jeg hadde den i eie sammen med Spendor S6e og CD5.
Bach_Man skrev:Det er jo mulig at blandingen av black og olive-serien ikke er ideell. Cd5i er vel det tryggeste valget til Nait 5i.
hmmm. lyder velkjent dette her. ;Dhifiguru skrev:Og da vil jeg ha et par.....ja så var vi i gang igjen hehehe ;D
En æra er i ferd med å avsluttes. Står nå midt oppe i pakking av forsterker. Den er solgt til nabolandet.nilsen64 skrev:hmmm. lyder velkjent dette her. ;Dhifiguru skrev:Og da vil jeg ha et par.....ja så var vi i gang igjen hehehe ;D
selv sikler jeg etter både Steinars 252-300 og på naims nye høgtalerserie.
Velkommen til den dejlige low-end verden hos Naim, Steinar!Steinar O skrev:En æra er i ferd med å avsluttes. Står nå midt oppe i pakking av forsterker. Den er solgt til nabolandet.
Jeg satser nå på 5 serieprodukter og sparer XPS2 til en kommende Dac eller annen avspillende enhet.
Siden n-sub også er i hus, satses det på n-sats. På den måten blir det Naim gjennom hele kjeden, samt at ht plasseres mot vegg og derved kommer enda mer ut av rommet og ut av fokus.
En ny æra starter og måtte jeg aldri mer klatre særlig langt opp Naimstigen. Jeg har ingenting der å gjøre.
;D
Mvh
Xs serien vil få samme finish i front som reference-serien, men det vil fremdeles væreBach_Man skrev:For de om skal anskaffe Nait XS eller andre produkter i 5-serien kan det være greit å vite at serien er i forandring. Den vil få samme finish som reference-serien, altså en kosmetisk forandring. CD5x blir som kjent til cd5xs med diverse forandringer og 122x/150x blir også rebrandet. Eventuelle forandringer i elektronikken har ikke blitt kunngjort, men Nait XS blir uforandret. Greit å vite om man skal kjøpe ny Naim i nærmeste fremtid.
Her er det en som definitivt ikke søker medlemskap i low-end klubben ;DSteinar O skrev:Takk for medlemskap i lowend klubben.
Er spent selv jeg.MaHa skrev:Gratulerer med salg, Steinar. Blir spennende å høre hva du synes om XS og n-sats. MA'ene solgt også? Du får bare svinge innom hvis suget etter Naim/MA blir for stort