Service hvert tiende år har jo vært anbefalt av Naim i alle år (lenge før 500-serien ble lansert og komplettert), så det er sikkert nyanser av forståelsen i dette... jeg tviler ikke på at du har hørt det du har hørt, men man kan spørre seg om denne informasjonen om 15 år for 500-serien er helt ny, og kanskje var den ikke kjent, gyldig eller utbredt på det tidspunktet du snakket med Naim?
Nå har jeg hørt fra så mange kilder som i det senere etter eget sigende har hatt kontakt med Naim at Naim fremholder at 500-serien trenger service hvert 15. år at jeg begynner å tro det.
En større UK forhandler sjekket dette med Naim nylig også, og skal ha fått samme beskjed. Og beskjed om at skillet på serviceintervallet går mellom 500-serien og de andre seriene. Ikke spesifikt på NAP500.
Siden man med det man vet idag kan regne med 15 år mellom service, så ser jeg for meg en svært så lystig levetid på disse produktene. Man vil jo forvente at de lever en stund til etter første service. Så da ser man jo plutselig på et scenario hvor andre service evt vil skje i en alder av rundt tredve år. Disse apparatene er jo rørende billige ift levetid, og jeg er helt enig med BachMan (og meg selv, om så skulle være, hehe) i at dette er aspekter ved hifi-apparatene som gjør de straks litt mer "fornuftige" i et helhetlig økonomisk perspektiv dersom man ikke er så glad i å drive å bytte hifi oftere enn man bytter sengetrekk.
For de som bytter hifi hele tiden vil det jo ikke bety mye selvsagt, annet enn kanskje en fordel i gjensalgsverdi. Jaja, det var bare ment som noen løse tanker opprinnelig.