Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Vidar P skrev:
    Dette betyr at man kan kjøpe en brukt 500 som er f.eks 5-6-7 år gammel, og allikevel trenger den ikke på service tidligere enn dersom man hadde kjøpt en flunkende ny f.eks 250. Slikt er jo interessant for oss naimister... og en av gledene ved Naim også kanskje.

Naim 500-serie, noe nær "hifi en gang for alle"?
    Dette er meget interessant. Foruten besparelsen på brukt fremfor ny sparer man jo masse penger på alle oppgraderingene unngår ved å gå direkte på 500-serien. Å kjøpe nytt for så å selge brukt til halv pris, slik mange av oss gjør, betyr jo at det akkumulerer seg et betydelig tap etter noen år på hifikjøret.

leon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Antall liker
    193
    Sted
    Trondheim
    Bach_Man skrev:
    Vidar P skrev:
    Dette betyr at man kan kjøpe en brukt 500 som er f.eks 5-6-7 år gammel, og allikevel trenger den ikke på service tidligere enn dersom man hadde kjøpt en flunkende ny f.eks 250. Slikt er jo interessant for oss naimister... og en av gledene ved Naim også kanskje.

Naim 500-serie, noe nær "hifi en gang for alle"?
    Dette er meget interessant. Foruten besparelsen på brukt fremfor ny sparer man jo masse penger på alle oppgraderingene unngår ved å gå direkte på 500-serien. Å kjøpe nytt for så å selge brukt til halv pris, slik mange av oss gjør, betyr jo at det akkumulerer seg et betydelig tap etter noen år på hifikjøret.
    Bach-Man; Ja,ja.. Da er det bare å gå får 500 serien ;)

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Nåja, for meg er det uansett ikke aktuelt. Men ta f.eks. en typisk Naimist som gjerne tar veien om 5 serie, 202, 282, 252 og fremdeles grubler på om ikke 552 hadde vært det rette, eller kanskje nedgraderer igjen. En brukt 552 koster omtrent det samme som en ny 252 med obligatorisk Supercap, og hvis det er sant at disse også har eksepsjonelt lang levetid i tillegg til uovertruffen lydkvalitet, så er det kanskje rasjonell - ja rett og slett dønn fornuftig - pengebruk. Ikke dermed sagt at det er riktig for alle, kanskje også av andre grunner enn de rent økonomiske.

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    when i called naim for 552 service , since i had a very good offer for a 2002 model, they told me, that 552 needs an 10 year service. nap 500 is different. i don´t know, but this is what i heard directly from naim.

there hasn´t been a 552 in salisbury until now, since the oldest are now 8, 5 years old.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Service hvert tiende år har jo vært anbefalt av Naim i alle år (lenge før 500-serien ble lansert og komplettert), så det er sikkert nyanser av forståelsen i dette... jeg tviler ikke på at du har hørt det du har hørt, men man kan spørre seg om denne informasjonen om 15 år for 500-serien er helt ny, og kanskje var den ikke kjent, gyldig eller utbredt på det tidspunktet du snakket med Naim?
    Nå har jeg hørt fra så mange kilder som i det senere etter eget sigende har hatt kontakt med Naim at Naim fremholder at 500-serien trenger service hvert 15. år at jeg begynner å tro det.

En større UK forhandler sjekket dette med Naim nylig også, og skal ha fått samme beskjed. Og beskjed om at skillet på serviceintervallet går mellom 500-serien og de andre seriene. Ikke spesifikt på NAP500.

Siden man med det man vet idag kan regne med 15 år mellom service, så ser jeg for meg en svært så lystig levetid på disse produktene. Man vil jo forvente at de lever en stund til etter første service. Så da ser man jo plutselig på et scenario hvor andre service evt vil skje i en alder av rundt tredve år. Disse apparatene er jo rørende billige ift levetid, og jeg er helt enig med BachMan (og meg selv, om så skulle være, hehe) i at dette er aspekter ved hifi-apparatene som gjør de straks litt mer "fornuftige" i et helhetlig økonomisk perspektiv dersom man ikke er så glad i å drive å bytte hifi oftere enn man bytter sengetrekk.

For de som bytter hifi hele tiden vil det jo ikke bety mye selvsagt, annet enn kanskje en fordel i gjensalgsverdi. Jaja, det var bare ment som noen løse tanker opprinnelig.

Wright

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Antall liker
    2
    Bach_Man skrev:
    Å kjøpe nytt for så å selge brukt til halv pris, slik mange av oss gjør, betyr jo at det akkumulerer seg et betydelig tap etter noen år på hifikjøret.
    Har tenkt samme tanken; kombinasjonen av denne vanen og Naims «oppgraderingsfilosofi» er ikke særlig økonomisk. Jeg skjønner at det å hele tiden bruke systemer som henger sammen har mye for seg – samtidig er det liten tvil om at salgstallene i Salisbury har ganske godt av at kundene er innom flest mulig nivåer på veien opp.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Hvis man ser litt stort på det, så vil det vel være mulig å kjøpe et brukt sett feks 500 pre/pwr, eie det i la oss si 10 år uten utgifter, og da enten velge å ta service og ha nye 15 år, eller selge uten særlig forventet verditap på de ti årene.

Det kan vel nesten forventes at stadig kjøp og salg av mye billigere utstyr plenty ganger i denne perioden i mange tilfeller totalt sett vil bli dyrere. En interessant debatt og tanke dette; hifi en gang for alle. Og hvilken hifi!

Wright

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Antall liker
    2
    Regnet litt på dette nå; investering i CD555/552/500 i dag vs. en sti med oppgraderinger der en er innom de fleste systemene på Naims recommended list – tok med 6 i alt. Kun kilde og forsterkersett er med – og har tatt med enkleste powersupply der slikt trengs. Oppgraderinger er det antatt skjer annenhvert år. Priser fra Kontrapunkt, salg til 50% av nypris og 5% kapitalkostnad.

Oppgraderingsstien ser ut som følger: CD5i - Nait 5i -> CD5x - Nait XS -> CDX2 - 202/200 -> CDX2 - 282/250 -> CDS 3 - 252/300 -> CD555 - 552/500
    Alternativet i min lille modell er å gå rett på CD555 - 552/500

Nåverdien til den førstnevnte kontanstrømmen er -461k, kjøper du toppsystemet til listepris i dag ligger det på 493k. Marginal forskjell, altså. Så det som i praksis avgjør er (i) om jeg har regnet feil, (ii) prisen en selger utstyret til og (iii) kapitalkostnad. Men jeg ville kanskje si at det aller viktigste er at regnestykket ikke sier noe om gleden av å ha et topp anlegg hele veien! Det er formodentlig noe HFS-medlemmer er villige til å betale for?

Kapitalkostnad (f.eks. rente på lån om en holder huslånet litt høyere enn ellers for å få et solid hifisystem) påvirker mye; økes den til 10% synker nåverdien av «oppgraderingsstien» til 311k.

nilsen64

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Antall liker
    89
    he-he, dette er også en måte og se det på, men vi går da glipp av glede og forventinger hver gang vi kjøper noe bedre. man blir kjent med hvert enkelt apparats styrker på veien oppover. dette er da også et aspekt med å ha naim som hobby.

nuvel, jeg skal aldri ha Nap500, men 552 kan godt skje. ;)

KEF ref. begynner og spille som en drøm i disse dage. de svarer til forventninger og vel så det. og hvem sier at nap250.2 er en treg forsterker? :D

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    250.2 er ingen treg forsterker. Men vent til du får hørt 300 på Ref 205/2 du.... da virker den treg i forhold. Ang NAP500... aldri si aldri. Det sa jeg også da jeg fikk høre hva NAP300 gjorde ift min 250.2.

Wright; bra regnestykke med endel variabler; budskapet kan kanskje være at det ikke alltid er billigst å kjøpe det billigste. Spørs på så mye.

nilsen64

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Antall liker
    89
    nap 300 kommer med to bokser.

så da melder behov om et ekstra naim fraim seg.

noen som vet om det lydmessig er fornuftig og sette en flatskjerm på toppen av et Fraim rack?

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Wright skrev:
    Regnet litt på dette nå; investering i CD555/552/500 i dag..
    Som sagt interessant regnestykke. Man kan gjøre inngangsbilleten mer lystig priset om man holder seg på en kilde på CDS3/XPS2-nivå selvsagt, selv om det pr def ikke er 500-serie komponenter. Imidlertid var denne kilden sentral i Naim's suggested systems med 552/500 inntil 555 kom, og passer fortsatt bra med 500-serien.

Som en kommentar så var tanken min ikke nødvendigvis å sammenlikne nye (selv om det også er svært interessant!) men å vurdere hva eierskap av brukt 552/500 (eller en av delene) koster over lang tid, gitt disse nye offentliggjøringene om serviceintervaller og forventet levetid. Totale eierkostnader altså, warts and all.
    Jeg tror ikke de er så ille, og det skulle ikke forbause meg om det i mange tilfeller oppsummert for endel vil være billigere enn mange andre innfallsvinkler. Og som du sier; de daglige musikkopplevelsene... hvordan skal man sette noen pris på de.

Sting

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    @Wright, veldig bra resonnement men samfunnet er bygget opp for at pengene skal sirkulere så jeg synes synd på de som selger utstyr hvis alle klarer å tenke slik :) Men hjertens enig av egen erfaring: hvis man først sikler på det beste klarer man gjerne ikke la være å handle tilslutt så man sparer de fordyrende mellomleddene ved å trø til med en gang.
    En annen ting er at man gjerne lærer noe nytt på veien og det har også en verdi for meg iallefall. Og vedkommende som overtar utstyret til en overkommelig pris kommer jo også antagelig til å oppgraderere så det holder jo liv i "evighetsmaskinen"

Et spørsmål til Vidar P og dere Naim-folk: hvor befinner Supernait seg i hirarkiet?, lukter man på reference serien eller er man langt nede på stigen? Liker mulighetene denne gir..

Mvh Tom

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    I mine ører er SuperNait like kildetransparent som alle andre Naim-forsterkere. Og den har potensiale for å låte nesten like bra som 202/200. Men ikke helt egentlig. I mine ører altså, og jeg må tilføye at eksponeringen ikke er mangeårig langvarig.

En helt annen sak er jo at de låter en anelse forskjellig. Og at ingen av de vil låte bedre enn kilden de er satt til å forsterke.

Wright

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Antall liker
    2
    Sting skrev:
    En annen ting er at man gjerne lærer noe nytt på veien og det har også en verdi for meg iallefall.
    Her tror jeg du er inne på noe veldig viktig. Forsøket mitt var utelukkende å isolere kostnaden ved Naims oppgraderingsfilosofi – alle andre vurderinger er tatt ut. Antagelsene som ligger til grunn er litt friske (samme produkter om ti år – ingen ny utvikling som frister om en har plassert seg på toppen av pyramiden ...?), og bruktsalg tidlig i denne enden av skalaen blir svindyrt.

Vidar P: Prøver som sagt mildt sagt ikke å få frem noen fasit, kun én vurdering langs én akse – og så blir det en masse andre faktorer som spiller inn. Sammenligner en et brukt toppsystem i dag med gradvis oppgradering av nye komponenter er det ikke mye tvil om at førstnevnte kommer godt ut! Langt lavere totalkostnad (målt i nåverdier ca 165k om du kjøper til 60% av nypris – det er mange CDer!) og mye lengre periode med toppsystem.

Sting

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Takk for svar Vidar P! Tolker det som at du er en smule reservert? Det som tiltaler meg er at den har innebygget Dac og kunne fått et digitalt signal fra feks squeezebox eller airport express samtidig som den kunne ha en Headline tilkoblet for lytting via hodetelefon. Forstår det slik at denne også kan oppgraderes med ekstern strømforsyning? Mine høytalere er lette å drive (går aldri under 6 ohm) og strømforsyningene til Naim er robuste skjønner jeg.
    Har en 7 mnd gammel jente i hus som begynner å krype mot min Modwright Transporter og varme rør så muligens den blir ofret for en annen løsning :)

Sting

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    @Wright:regnestykket er jo veldig fornuftig. For min del har jeg innsett at denne basillen ikke lar seg knekke så nå prøver jeg å ta større og større hopp for hver gang :)

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Sting skrev:
    Takk for svar Vidar P! Tolker det som at du er en smule reservert?
    Sting; må ikke tolke meg som reservert til SN! Det er jeg ikke! Tvert om så synes jeg det er det den beste integrerte forsterker på planeten, så langt jeg har vært kar om å ha hørt iallefall. Har selvsagt ikke hørt på langt nær alle, og langt ifra i samme system, men det er "noe" ved SN som går igjen hver gang. En virkelig god forsterker.
    Poenget mitt er at Naim er veldig bevisste på utsalgspris og line-up tankegang, og siden siden du spurte om SN er nær Reference pre/pwr; en 202/200 er dyrere, og også noe bedre. Som forventet. Imo.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Wright skrev:
    .. Prøver som sagt mildt sagt ikke å få frem noen fasit, kun én vurdering langs én akse..
    Veldig givende og god innfallsvinkel Wright! Og virkelig vel verdt en tanke for mange. Man takker for sinnets berikelse!

e-h

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    2
    Sting skrev:
    Et spørsmål til Vidar P og dere Naim-folk: hvor befinner Supernait seg i hirarkiet?, lukter man på reference serien eller er man langt nede på stigen? Liker mulighetene denne gir..
    Jeg har hatt SuperNait i nå 2 år og er fortsatt fornøyd med den. Personlig har jeg ikke hørt alle Naim forsterkere, men det begynner å bli en del av de billigste variantene.

202/200
    Her mener jeg den største forskjellen ligger i at 200/202 virker mer oppløst (og lysere) og derav litt kjappere mens SN er litt fyldigere. Jeg bruker den med Hi-Cap så det er vel ikke til å skyve under teppet at jeg liker det litt fyldig hjemme hos meg.

XS
    XS var nokså likt voicet som SN, men man merker godt at den ikke er like kraftig når man skrur opp volumet litt. XS gir seg der SN fortsetter å ha kontroll.

NaimUniti
    Nå i det siste har jeg brukt en NaimUniti mens min SN har vært inne til oppgradering. Den er enkel og god men kanalseparasjonen er ikke i samme ligaen som Reference serien. Opp mot SN er den mindre fyldig noe som gjør at jeg ikke synes det er nok bass på lavere volum og derav skrur opp. Derimot så er den jo fullkommen med tanke på muligheter. Jeg liker den veldig godt (om ikke like mye som SN) og hadde nok levd med denne om den hadde blitt lansert i 2007 :)

Carter

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.08.2003
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    "Nå i det siste har jeg brukt en NaimUniti mens min SN har vært inne til oppgradering."

Hei, får man spørre hvordan SuperNait'en skal oppgraderes? Hos Naim?

zippo

Medlem
    Ble medlem
    04.11.2007
    Antall liker
    0
    Er kjempefornøyd med XS!
    Har lettdrevne høgtalere så jeg trenger ikke mer krefter og ikke trenger jeg DAC heller.

Blir spennende når jeg får CD5xs i løpet av uka.

Jeg ville ha et enkelt velspillende anlegg (og det får jeg).

Sting

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Takk for oppklaringen Vidar P. Veldig oppklarende lesning fra deg og e-h. Akkurat slike kommentarer jeg er ute etter. Naim har så utrolig mange produkter og kombinasjoner..

ketilb

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2009
    Antall liker
    138
    Sted
    Sør-Helgeland
    Torget vurderinger
    15
    Sting skrev:
    Takk for svar Vidar P! Tolker det som at du er en smule reservert? Det som tiltaler meg er at den har innebygget Dac og kunne fått et digitalt signal fra feks squeezebox eller airport express samtidig som den kunne ha en Headline tilkoblet for lytting via hodetelefon. Forstår det slik at denne også kan oppgraderes med ekstern strømforsyning? Mine høytalere er lette å drive (går aldri under 6 ohm) og strømforsyningene til Naim er robuste skjønner jeg.
    Har en 7 mnd gammel jente i hus som begynner å krype mot min Modwright Transporter og varme rør så muligens den blir ofret for en annen løsning :)
    SuperNait kan meg bekjennt ikke gi strøm til Headline, bare til Stageline (via AUX 2 in & pwr out). Headline må ha strøm fra NAPSC, iSupply(version h), flatcap eller hicap.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Det er korrekt, Headline må ha separat psu. Det gjelder også dersom man har en Naim pre.

R

RoDa

Gjest
    Må bare får skryte av dere, for en fantastisk tråd!
    Brukererfaringer, meningsutvekslinger og læring. :)

Nesten så man får lyst å kjøpe noe Naim for å komme inn i varmen.

Mvh
    Rolf

iSaint

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2006
    Antall liker
    61
    Sted
    Belgia
    RoDa skrev:

Mvh
    Rolf
    Du kan jo starte med et bud på mitt NAP200 sluttrinn fra Reference-serien.
    Hjemmlån skal vel la seg gjøre om du er seriøst interessert.

http://www.naim-audio.com/products/nap200.html

Bare en glede å kunne glede andre :)

Mvh
    Arne K

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    iSaint skrev:
    RoDa skrev:

Mvh
    Rolf
    Du kan jo starte med et bud på mitt NAP200 sluttrinn fra Reference-serien.
    Hjemmlån skal vel la seg gjøre om du er seriøst interessert.

http://www.naim-audio.com/products/nap200.html

Bare en glede å kunne glede andre :)

Mvh
    Arne K

hva med en 252 for deg ?

;)

Sting

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Takk for oppklaring Ketil B og Vidar P! Ble fortalt av forhandler senest i går at det gikk greit å koble Headline på Supernait så jeg trodde jeg skulle spare meg både en boks og noen kroner :) Men det er kanskje ikke lett å ha full oversikt over alle kombinasjoner for han heller..

e-h

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    2
    Carter skrev:
    Den er inne til service hos Naim ja. Jeg fikk en av de første enhetene i 2007 og har siden starten hatt en svak brumming i venstre kanal. Etter hva jeg ble fortalt ville dem også inkludere alle de nye fiksene og småendringene som er gjort underveis i SN sin produksjonstid. Så mulig den ikke bare kommer tilbake uten brum, men kanskje låter den ørlite bedre også :)

bruce2

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2007
    Antall liker
    222
    Torget vurderinger
    1
    RoDa skrev:

Mvh
    Rolf
    Har du fått hørt et komplett og balansert Naim-anlegg enda? venter fremdeles på test i Fidelity av full pakke. :)

Det blir ikke mye tid til musikk-lytting for meg for tiden, men hver lytteseanse er en fryd! Jeg har aldri hatt et anlegg som har gitt så mye musikkglede. Jeg spiller fortsatt med 200,202, cdx2 og Spendor s8. Jeg er sikkert kjedelig, men hvorfor bytte ut noe som er i perfekt balanse? ;D

Norum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Antall liker
    5
    Hei Naimere.

Har akkurat fått meg et par Spendor S5e, har blitt anbefalt naim til disse. Noen som har spendor og naim her som kan fortelle litt om lyden? :)

ketilb

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2009
    Antall liker
    138
    Sted
    Sør-Helgeland
    Torget vurderinger
    15
    Sting skrev:
    Takk for oppklaring Ketil B og Vidar P! Ble fortalt av forhandler senest i går at det gikk greit å koble Headline på Supernait så jeg trodde jeg skulle spare meg både en boks og noen kroner :) Men det er kanskje ikke lett å ha full oversikt over alle kombinasjoner for han heller..
    Det går jo greit å koble den på, den må bare ha ekstern psu.

Kanskje en kommunikasjonsbrist mer enn uvitenhet fra forhandlers side.

Kunne være interessant å høre fra SuperNait-eiere, hvor bra innbygget hovedtlf-utgang egentlig er?

e-h

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    2
    Nå har ikke jeg noe peiling på hodetelefonforsterkere selv, men som en kompis sa det: "Dette er jo overraskende bra greier og låter jo helt streit. Kan ikke være direkte fra pre-ampen dette. Vil nok slite med tungdrevne hodetelefoner, men du lever godt med dette".

Så dermed vil jeg tro det spørs hvilket formål du har med hodetelefoner. Lytter du litt inniblant eller mye?

Carter

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.08.2003
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    e-h skrev:
    Carter skrev:
    Den er inne til service hos Naim ja. Jeg fikk en av de første enhetene i 2007 og har siden starten hatt en svak brumming i venstre kanal. Etter hva jeg ble fortalt ville dem også inkludere alle de nye fiksene og småendringene som er gjort underveis i SN sin produksjonstid. Så mulig den ikke bare kommer tilbake uten brum, men kanskje låter den ørlite bedre også :)
    Fint for deg:)

toriamos

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    5
    Norum skrev:
    Hei Naimere.

Har akkurat fått meg et par Spendor S5e, har blitt anbefalt naim til disse. Noen som har spendor og naim her som kan fortelle litt om lyden? :)
    Det er vel bare du som har Spendor og Naim for øyeblikket? Kanskje du kan fortelle oss om lyden? Har hørt Spendor og Naim og er faktisk spent på hva du synes.

Norum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Antall liker
    5
    toriamos skrev:
    Norum skrev:
    Hei Naimere.

Det er vel bare du som har Spendor og Naim for øyeblikket? Kanskje du kan fortelle oss om lyden? Har hørt Spendor og Naim og er faktisk spent på hva du synes.

Har ikke handlet Naim enda :) Derfor jeg spurte om noen hadde hørt den matchen, er spent på den selv, så skal til Kontrapunkt i dag for å høre om det er mulig med et lite hjemlån.

Norum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Antall liker
    5
    Da har jeg nok å lese inntil jeg får inn naim selv ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn