Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.159
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Har bestilt en Music-Line "padde" og kanskje drikker jeg kaffe fra "Naimkrus" i julen også
    Ble den tyske mva automatisk trukket fra prisen i kassen, eller måtte du sende de en mail?

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    nilsen..for your set you should maybe think about a powerigel from musicline.

i also think that the musicline list is not the same principle as graham hydra. it is a very good product for money, but it isn´t the top.it is ment as a basic naim powersupplier.

a step up the musicline list are the phonosophie lists in 3 differnt types ( ? ,copper ,silver )

Vedlegg

Carter

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.08.2003
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Griffenfeldt skrev:
    Har bestilt en Music-Line "padde" og kanskje drikker jeg kaffe fra "Naimkrus" i julen også
    Ble den tyske mva automatisk trukket fra prisen i kassen, eller måtte du sende de en mail?
    Du får ikke trukket fra tysk mva, pga en eller annen finurlighet. Jeg har selv Music Line, og spurte om dette da jeg bestilte. Betalte altså over 40 prosent mva totalt.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Stor omtale av nye Naim DAC i siste Hifi World som landet i postkassa idag. Noen målinger også.

Ser ut til at de mener det er en av de beste dac'ene på markedet (better than the great majority..) men ikke bedre enn en god cdp, tildels kildeavhengig lydkvalitet, og ikke nødvendigvis den hellige gral innen lydreproduksjon for alle.

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Vidar P skrev:
    Ser ut til at de mener det er en av de beste dac'ene på markedet (better than the great majority..) men ikke bedre enn en god cdp, tildels kildeavhengig lydkvalitet, og ikke nødvendigvis den hellige gral innen lydreproduksjon for alle.
    Ble den testet bar eller med PSU i Hifi World? Den kan vel tilkobles alt opp til 555PSU med tilhørende lydforbedring får vi anta. Det er jo slik Naim har demonstert den hittil, gjerne i en høyst uelegant kombinasjon med HDX, som burde ha stått på egne bein.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Skal lese gjennom etter barneleggetid for å se, men jeg tror ikke det var noen separat psu inn i bildet. Det var vel derimot en HDX og en CDX2 mener jeg å huske.

Må understreke at DAC fikk 5 av 5 globuser (uten £-tegn) og de likte den svært godt, men mente kanskje den var en anelse mer klinisk-nøyaktig-glassklar i lyden enn hva de hadde forventet fra Naim.

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    nice readings about the naim dac. certainly it will be an outstanding product. also for money.

what strikes me most though, is that people straight away starting to mention the 555 ps or xps. another box another few thousand more. will this never end ? why can´t naim not just build in an proper transformer straight from the beginning and close a product for upgrades ? it´s sill plenty of space inside. they somehow always creating the option of dissatisfaction in their product, knowing buyers will not let go before they bought the last possible upgrade.

Wright

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Antall liker
    2
    balthar skrev:
    why can´t naim not just build in an proper transformer straight from the beginning and close a product for upgrades ?
    'cause it won't do any good for the business model.

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    balthar skrev:
    nice readings about the naim dac. certainly it will be an outstanding product. also for money.

what strikes me most though, is that people straight away starting to mention the 555 ps or xps. another box another few thousand more. will this never end ? why can´t naim not just build in an proper transformer straight from the beginning and close a product for upgrades ? it´s sill plenty of space inside. they somehow always creating the option of dissatisfaction in their product, knowing buyers will not let go before they bought the last possible upgrade.
    Jeg er enig med deg, hvorfor ikke levere en god strømforsyning som standard? Eneste grunnen til at jeg nevnte ekstern PSU er at Vidar P snakket om sammenligning med en god cd-spiller, og det er nærliggende å tro at han da blant annet tenker på en viss Naim CD-spiller i det øvre skiktet som har en stor separat strømforsyning.

Hva er forresten fremtiden for disse PSUene til Naim? Det er jo slett ikke usannsynlig at EU vil komme med direktiver som vil gjøre det vanskelig å selge disse energi-sløserene. Jeg vet om minst en hifiprodusent som konverterer produktene sine til switch mode for å være føre var.

Wright

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Antall liker
    2
    Vil moderere mitt forrige innlegg litt, det kan jo finnes gode argumenter for å ha PSU separat. Delvis «ingeniørargumenter» fordi en får de i en annen boks, men også muligheten det gir for å velge et produkt som passer akkurat deg uten at Naim må utvikle og selge et ekstremt antall forskjellige produkter.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Bach_Man skrev:
    ... Eneste grunnen til at jeg nevnte ekstern PSU er at Vidar P snakket om sammenligning med en god cd-spiller, og det er nærliggende å tro at han da blant annet tenker på en viss Naim CD-spiller i det øvre skiktet som har en stor separat strømforsyning...
    Neineinei. Jeg bare viste til at det var en omtale i HFW, og at de nevnte CDX2 og HDX (som ikke har ekstern psu som standard). Jeg forbeholder meg anonymitet i saken siden jeg ikke har hverken hørt eller sett DAC, og det var kun i beste mening jeg tipset interesserte om at det er en omtale i et blad. Jeg mener ingenting om DAC selvsagt.

Om du hinter til at jeg sammenholder den med CDS3 eller CD555 så var det ikke i mine tanker engang å "sammenlikne". Jeg har jo ikke engang sett den. Hvor har jeg nevnt en Naim cdp som har stor ekstern cdp?
    Ingen steder er vel svaret på det; ikke minst siden jeg oppsummerte bladets funn.

Men da har jeg misforstått intensjonene dine med spørsmålet, og lar være å slå opp og sitere bladet, men lar det være opp til hver enkelt å kjøpe bladet og lese, da jeg ikke vil ha pepper for å krydre konklusjoner.

Vidar P skrev:
    Stor omtale av nye Naim DAC i siste Hifi World som landet i postkassa idag. Noen målinger også.

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Ja kanskje har jeg vært fordomsfull, og jeg beklager i såfall det... Jeg skal nok kjøpe bladet, så slipper du å få skylden for Hifi Worlds skriblerier. :)

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.310
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    Griffenfeldt skrev:
    Ok. Da faller nok denne ut for mitt vedkommende.
    Morn.

Du kan eventuelt bestille den fra http://www.tomtomaudio.com/ , men husk å spesifiser i en separat mail/melding at han skal trekke fra momsen i England når den skal sendes til Norge. Det var ikke noe problem når jeg kjøpte en Burndy derfra.

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Klart at momsen skal trekkes fra, helst uoppfordret. Hvis det er et problem bør det ikke bli noen handel.

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.973
    Torget vurderinger
    4
    Har nok en gang blitt bedt om å fungere som konsulent for et vennepar som ønsker godlyd i stua (ca 50m2).

Budsjett 30000-60000,-

Jeg har ikke all verdens erfaring, og føler meg vel egentlig mest kompetent til å advare mot systemer de sansynligvis ikke vil bli fornøyd med.

Er det noen av dere som kan si noe om hvordan MA GS20 vil fungere sammen med Naim Uniti?
    Bør de evt. gå for Nait XS forsterker og CD, eller Supernait?

Andre høytalere som kan anbefales sammen med Uniti?

Det spilles forøvrig mest klassisk i dette hjemmet, samt noe jazz og pop. Maksimum SPL er uinteressant.

nilsen64

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Antall liker
    89
    kjoenik skrev:
    Andre høytalere som kan anbefales sammen med Uniti?

Det spilles forøvrig mest klassisk i dette hjemmet, samt noe jazz og pop. Maksimum SPL er uinteressant.
    jeg ville satset på neat momentum 4i i en stor stue som dette (50 kvm), mener det er et par på bruktbørsen nå som mulig kan pruttes mere ned.

kjøp av brukt er ikke tapet stort om man skulle bomme.

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    I et budsjett til maks 60 000 er vel kansje Supernait litt problematisk. Den bør jo gjerne parres med en kilde av samme klasse, som HDX eller CDX2, og da blir det jo ikke mye igjen til høyttalere. Uniti er derimot et perfekt stuesystem, med en enkelhet og brukervennlighet som sikkert faller i smak hos begge parter i forholdet, og kanskje spesielt den kvinnelige. Lyden er jo også langt bedre enn det aller meste som er installert i de tusen hjem.

Det er jo en mengde høyttalere som kan sikkert kan anbefales, bare de ikke er for krevende å drive. Selv har jeg jo gode erfaringer med Vienna Acoustics til klassisk musikk og jazz. Estetisk er de en nytelse, og det er jo alltid en fordel i et stueanlegg. Bare pass på å unngå høyttalere som låter tynt, Uniti er i seg selv ganske lett i bassen.

Beklager at jeg ikke kan komme med mer spesifikke anbefalinger.

Anfield

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Antall liker
    42
    Bach_Man skrev:
    Selv har jeg jo gode erfaringer med Vienna Acoustics til klassisk musikk og jazz. Estetisk er de en nytelse, og det er jo alltid en fordel i et stueanlegg. Bare pass på å unngå høyttalere som låter tynt, Uniti er i seg selv ganske lett i bassen.
    Hvilke av Vienna sine modeller har du forsøkt med Naim, Bach_Man? Har du forsøkt noen av de gulvstående? Har selv forsøkt entryelektronikk på Mozart, men lurer mer konkret på om det er noen som har forsøkt Reference-elektronikk på noen av de større Vienna'ene, eks Beethoven Baby Grand eller Concert Grand?

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Med Naim har jeg bare prøvd Haydn. Har sett litt på Mozart, på meg virker den som en gulvstående Haydn med mer bass (Haydn har forresten fyldig lyd for en såpass liten høytaler og er aldri noe annet enn behagelig). Hvordan synes du Mozart var på entrylevel Naim? Må jo ellers innrømme at Beethoven Baby Grand virker flott. Men til Uniti er det jo grenser for hvor mye man bruker på høyttaler.

Har følgelig ikke prøvd de større modellene med Reference elektronikk som jo er det du spør om.

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.973
    Torget vurderinger
    4
    Bach_Man skrev:
    I et budsjett til maks 60 000 er vel kansje Supernait litt problematisk. Den bør jo gjerne parres med en kilde av samme klasse, som HDX eller CDX2, og da blir det jo ikke mye igjen til høyttalere. Uniti er derimot et perfekt stuesystem, med en enkelhet og brukervennlighet som sikkert faller i smak hos begge parter i forholdet, og kanskje spesielt den kvinnelige. Lyden er jo også langt bedre enn det aller meste som er installert i de tusen hjem.

Det er jo en mengde høyttalere som kan sikkert kan anbefales, bare de ikke er for krevende å drive. Selv har jeg jo gode erfaringer med Vienna Acoustics til klassisk musikk og jazz. Estetisk er de en nytelse, og det er jo alltid en fordel i et stueanlegg. Bare pass på å unngå høyttalere som låter tynt, Uniti er i seg selv ganske lett i bassen.

Beklager at jeg ikke kan komme med mer spesifikke anbefalinger.
    Men har ikke Supernait'en innebygget dac slik at man bare trenger å koble til en macboock for super lyd? Eller er dac'en bare en gimmick?

Jeg tror nok at Uniti hadde vært midt i blinken på alle måter. Den har jo alt man kan begjære av funksjoner. Har jeg forstått det riktig at den har like mye "krefter" som Nait XS?

Ville den kunne drive f.eks Neat Momentum 4i som Nielsen64 nevner?

Sony Centeret har vel Vienna Acoustic her i Bergen om jeg ikke husker feil. Har hørt dem der engang for lenge siden og husker at jeg likte det jeg hørte (en av de mindre gulvstående).

Ellers har Roal Mikkelsen Gallo Ref3.1 i butikken sin.
    Har forstått det slik at Galloene er bra på PRAT.
    Ville Uniti kunne drive Galloene?

Tåpelig at en praktby som Bergen ikke har en egen Naim-forhandler!

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Uniti og noen ok høyttalere (det er vel ingen forunt å forutsi hvilke som vil passe deres smak og rom) burde vel være mer enn godt nok for de aller fleste vel, meg inklusive. Synes ikke å være mye grunn til å komplisere det mer enn det. Fullfunksjonalitet er det også, og radio er vel i lyttetid kanskje den mest brukte kilden for folk flest.

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Bergen har da en Naim forhandler: Musik-Magazinet har i hvert fall en 202/200 på utstilling. Og Vienna selges av Bergen Musikkhandel, som har flere modeller på utstilling.

Uniti har mindre krefter enn Nait XS, den ligger på nivå med Nait 5i, men burde jo være tilstrekkelig for dem som ikke spiller spesielt høyt eller har tungdrevne høyttalere. Det går jo også an å hekte på en Naim effektforsterker, men det bli dyrt om man skal ha noe sterkere enn den som er innebygget.

Grunnen til at jeg nevner Vienna er at for "vanlige" musikkelskere som ikke har hifi som hobby vil slike høyttalere oppleves som svært behagelige og vellydende, mens enkelte entusiaster vil rynke på nesen over en litt farget lyd.

Anfield

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Antall liker
    42
    Bach_Man skrev:
    Med Naim har jeg bare prøvd Haydn. Har sett litt på Mozart, på meg virker den som en gulvstående Haydn med mer bass (Haydn har forresten fyldig lyd for en såpass liten høytaler og er aldri noe annet enn behagelig). Hvordan synes du Mozart var på entrylevel Naim? Må jo ellers innrømme at Beethoven Baby Grand virker flott. Men til Uniti er det jo grenser for hvor mye man bruker på høyttaler.

Har følgelig ikke prøvd de større modellene med Reference elektronikk som jo er det du spør om.
    Jeg syntes at "entryl level seperates" med Mozart er noe av det mest behagelige og musikalske jeg har hørt. Det er litt av det samme jeg opplever med Ayon og Vienna. Du fokuserer på musikken, og en god egenskap med Vienna er at dersom lyden behager deg i første omgang, så vil mange slutte å tenke på lyd som diskant, mellomtone og bass. Eksempelvis: Du vil nok finne høyttalere som har en mer pågående topp enn Vienna sine høyttalere, men når det gjelder sammenheng, musikaliketet og musikalsk "altedendeegenskap" så er det få som slår dem IMO.

Jeg spør for min egen del, da jeg seriøst vurderer et fremtidig oppsett med Naim og Vienna. Det er en "smule" mer brukervennlig for kona enn et røroppsett.... ;-)

nilsen64

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Antall liker
    89
    kjoenik skrev:
    Ville den kunne drive f.eks Neat Momentum 4i som Nielsen64 nevner?
    igår kveld hørte jeg momentum 4i tilkoblet nap200 og der var det ingen problemer,
    og de låter større enn de små ytre målene skulle tilsi.

men for all del, hjemmelytting før kjøp er aldri et dålig råd når det gjelder høgtalere.

mrts

Medlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    2
    Anfield skrev:
    Bach_Man skrev:

Jeg syntes at "entryl level seperates" med Mozart er noe av det mest behagelige og musikalske jeg har hørt. Det er litt av det samme jeg opplever med Ayon og Vienna. Du fokuserer på musikken, og en god egenskap med Vienna er at dersom lyden behager deg i første omgang, så vil mange slutte å tenke på lyd som diskant, mellomtone og bass. Eksempelvis: Du vil nok finne høyttalere som har en mer pågående topp enn Vienna sine høyttalere, men når det gjelder sammenheng, musikaliketet og musikalsk "altedendeegenskap" så er det få som slår dem IMO.

Jeg spør for min egen del, da jeg seriøst vurderer et fremtidig oppsett med Naim og Vienna. Det er en "smule" mer brukervennlig for kona enn et røroppsett.... ;-)
    > Anfield

Tror jeg kjøpte noe Atacama av deg, om du drev i Arendal frem til i sommer?
    I så fall, dersom du er interessert i å høre noe fra XS-serien (CD/pre/power/flatcap + teddycap plus på vei) og ikke har andre muligheter for hjemmetest kan du jo la høre fra deg. Kunne vært artig å prøve det med Vienna.

Anfield

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Antall liker
    42
    mrts skrev:
    Anfield skrev:
    Bach_Man skrev:

> Anfield

Tror jeg kjøpte noe Atacama av deg, om du drev i Arendal frem til i sommer?
    I så fall, dersom du er interessert i å høre noe fra XS-serien (CD/pre/power/flatcap + teddycap plus på vei) og ikke har andre muligheter for hjemmetest kan du jo la høre fra deg. Kunne vært artig å prøve det med Vienna.
    Takker for tilbudet. :)

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.310
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    CD5XS/Nait5XS/Naca5 med høyttalere. Kanskje Spendor S5e til rundt 15000,-

Flott anlegg til nærmere 50000,- nytt.

Ellers vil jeg tro Vidars løsning er en vinner.

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.260
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Hvor mye ork er det i en CB nap250? Ikke stort rom å fylle men tenker sånt som Spendor 1/2, går det greit?

Henter nap'en på tirsdag men tar noen dager før rommet er klart.....

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Chord er ute med ny kabelserie, meningen er at hele serien skal fungere sammen i et system. Signalkablene kommer med termineringer i alle tenkelige Naim-varianter. Tråd om Solstice her. De som har hørt serien later til å synes Chord Indigo, Signature og Naims kabler nå egner seg best som tau.

donald007

Medlem
    Ble medlem
    01.11.2009
    Antall liker
    0
    Ser at Naim Uniti selges for ca 22' nytt her i Norge. Er det mulig å spare noe på å kjøpe fra utlandet?

bruce2

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2007
    Antall liker
    222
    Torget vurderinger
    1
    Hei!
    Jeg har mulighet til å få eget lytterom på ca 10 m2. Jeg er spent på om det lar seg gjøre å oppnå gode akustiske forhold i et såpass lite rom. I såfall må jeg nok bytte ut mine kjære Spendor s8e til fordel for mindre høyttalere.

Noen som har generelle råd i forhold til akustikk, eller hvilke høyttalere man skal satse på? (Prismessig på samme nivå som nåværende). Resten av anlegget er Naim 200, 202, cdx2.

S

Steinar O

Gjest
    bruce2 skrev:
    Hei!
    Jeg har mulighet til å få eget lytterom på ca 10 m2. Jeg er spent på om det lar seg gjøre å oppnå gode akustiske forhold i et såpass lite rom. I såfall må jeg nok bytte ut mine kjære Spendor s8e til fordel for mindre høyttalere.

Noen som har generelle råd i forhold til akustikk, eller hvilke høyttalere man skal satse på? (Prismessig på samme nivå som nåværende). Resten av anlegget er Naim 200, 202, cdx2.
    Bye, bye Spendor S8e :)

Anbefaler noe som kan plasseres inntil bakvegg. Har da romutnyttelse i tankene.
    Nsats- Ariva?
    Må du flytte til eget rom, eller vil eksisterende fungere bedre?

bruce2

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2007
    Antall liker
    222
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har flere valgmuligheter mht rom, men det egne rommet gir mest frihet til å spille når jeg vil, så høyt jeg vil :)

Et annet alternativ er en loftsstue på ca 30m2. Ulempen er at det er like ved soverommet til minstemann :(

Hvis det ikke er mulig å få gode akustikk-forhold i det lille rommet, må jeg tenke alternativt...

Steinar O skrev:
    bruce2 skrev:
    Hei!

Bye, bye Spendor S8e :)

Anbefaler noe som kan plasseres inntil bakvegg. Har da romutnyttelse i tankene.
    Nsats- Ariva?
    Må du flytte til eget rom, eller vil eksisterende fungere bedre?

S

Steinar O

Gjest
    Rom akustikk er så uforutsigbart etter min erfaring at det må nesten bare prøves.
    Det er et slit, men må bare til.

Eget lytterom er fantastisk spør du meg.
    Jeg bruker rommet mye og som du sier, det gir frihet.
    Vel verdt å inngå et kompromiss mht størrelse osv

toriamos

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    5
    bruce2 skrev:
    Hei!

10 kvadrat var temmelig lite. Men hva angår hva som passer til 200/202 så er jeg meget begeistret for Ariva. Meget. Men på 10 kvadrat? Kan bli litt voldsomt.

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.973
    Torget vurderinger
    4
    Vidar P skrev:
    Uniti og noen ok høyttalere (det er vel ingen forunt å forutsi hvilke som vil passe deres smak og rom) burde vel være mer enn godt nok for de aller fleste vel, meg inklusive. Synes ikke å være mye grunn til å komplisere det mer enn det. Fullfunksjonalitet er det også, og radio er vel i lyttetid kanskje den mest brukte kilden for folk flest.
    Ja, det er sikkert ikke dumt å anbefale en Uniti, den har alt man trenger, så kan de ta den under armen og besøke byens hifi-forretninger i jakten på en passende høytaler.
    Det er mulig å høre Vienna-høytalere her i byen. Synd det ikke er noen som har Spendor, Harbeth, eller MA som kan demonstreres.

Medeski

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Antall liker
    96
    Nå har jeg ikke hørt Uniti, men Linn`s versjon Majik DS-I imponerer i alle fall. Koster noen tusenlapper mer og har innebygget RIAA istedet for Uniti sin CD spiller. Kontrapunkt har fått den inn til demo. De selger den med Majik 140 gulvstående høyttalere for 45000 inkludert kabler.

Carter

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.08.2003
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    bruce2 skrev:
    Hei!

Spendor SA1? Ev. Guru QM10 om du har en langvegg i rommet:) De er ypperlige til nærfeltslytting.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn