Ble den tyske mva automatisk trukket fra prisen i kassen, eller måtte du sende de en mail?Har bestilt en Music-Line "padde" og kanskje drikker jeg kaffe fra "Naimkrus" i julen også
|
Ble den tyske mva automatisk trukket fra prisen i kassen, eller måtte du sende de en mail?Har bestilt en Music-Line "padde" og kanskje drikker jeg kaffe fra "Naimkrus" i julen også
Du får ikke trukket fra tysk mva, pga en eller annen finurlighet. Jeg har selv Music Line, og spurte om dette da jeg bestilte. Betalte altså over 40 prosent mva totalt.Griffenfeldt skrev:Ble den tyske mva automatisk trukket fra prisen i kassen, eller måtte du sende de en mail?Har bestilt en Music-Line "padde" og kanskje drikker jeg kaffe fra "Naimkrus" i julen også
Ble den testet bar eller med PSU i Hifi World? Den kan vel tilkobles alt opp til 555PSU med tilhørende lydforbedring får vi anta. Det er jo slik Naim har demonstert den hittil, gjerne i en høyst uelegant kombinasjon med HDX, som burde ha stått på egne bein.Vidar P skrev:Ser ut til at de mener det er en av de beste dac'ene på markedet (better than the great majority..) men ikke bedre enn en god cdp, tildels kildeavhengig lydkvalitet, og ikke nødvendigvis den hellige gral innen lydreproduksjon for alle.
'cause it won't do any good for the business model.balthar skrev:why can´t naim not just build in an proper transformer straight from the beginning and close a product for upgrades ?
Jeg er enig med deg, hvorfor ikke levere en god strømforsyning som standard? Eneste grunnen til at jeg nevnte ekstern PSU er at Vidar P snakket om sammenligning med en god cd-spiller, og det er nærliggende å tro at han da blant annet tenker på en viss Naim CD-spiller i det øvre skiktet som har en stor separat strømforsyning.balthar skrev:nice readings about the naim dac. certainly it will be an outstanding product. also for money.
what strikes me most though, is that people straight away starting to mention the 555 ps or xps. another box another few thousand more. will this never end ? why can´t naim not just build in an proper transformer straight from the beginning and close a product for upgrades ? it´s sill plenty of space inside. they somehow always creating the option of dissatisfaction in their product, knowing buyers will not let go before they bought the last possible upgrade.
Neineinei. Jeg bare viste til at det var en omtale i HFW, og at de nevnte CDX2 og HDX (som ikke har ekstern psu som standard). Jeg forbeholder meg anonymitet i saken siden jeg ikke har hverken hørt eller sett DAC, og det var kun i beste mening jeg tipset interesserte om at det er en omtale i et blad. Jeg mener ingenting om DAC selvsagt.Bach_Man skrev:... Eneste grunnen til at jeg nevnte ekstern PSU er at Vidar P snakket om sammenligning med en god cd-spiller, og det er nærliggende å tro at han da blant annet tenker på en viss Naim CD-spiller i det øvre skiktet som har en stor separat strømforsyning...
Vidar P skrev:Stor omtale av nye Naim DAC i siste Hifi World som landet i postkassa idag. Noen målinger også.
Ser ut til at de mener det er en av de beste dac'ene på markedet (better than the great majority..) men ikke bedre enn en god cdp, tildels kildeavhengig lydkvalitet, og ikke nødvendigvis den hellige gral innen lydreproduksjon for alle.
Morn.Griffenfeldt skrev:Ok. Da faller nok denne ut for mitt vedkommende.
jeg ville satset på neat momentum 4i i en stor stue som dette (50 kvm), mener det er et par på bruktbørsen nå som mulig kan pruttes mere ned.kjoenik skrev:Andre høytalere som kan anbefales sammen med Uniti?
Det spilles forøvrig mest klassisk i dette hjemmet, samt noe jazz og pop. Maksimum SPL er uinteressant.
Hvilke av Vienna sine modeller har du forsøkt med Naim, Bach_Man? Har du forsøkt noen av de gulvstående? Har selv forsøkt entryelektronikk på Mozart, men lurer mer konkret på om det er noen som har forsøkt Reference-elektronikk på noen av de større Vienna'ene, eks Beethoven Baby Grand eller Concert Grand?Bach_Man skrev:Selv har jeg jo gode erfaringer med Vienna Acoustics til klassisk musikk og jazz. Estetisk er de en nytelse, og det er jo alltid en fordel i et stueanlegg. Bare pass på å unngå høyttalere som låter tynt, Uniti er i seg selv ganske lett i bassen.
Men har ikke Supernait'en innebygget dac slik at man bare trenger å koble til en macboock for super lyd? Eller er dac'en bare en gimmick?Bach_Man skrev:I et budsjett til maks 60 000 er vel kansje Supernait litt problematisk. Den bør jo gjerne parres med en kilde av samme klasse, som HDX eller CDX2, og da blir det jo ikke mye igjen til høyttalere. Uniti er derimot et perfekt stuesystem, med en enkelhet og brukervennlighet som sikkert faller i smak hos begge parter i forholdet, og kanskje spesielt den kvinnelige. Lyden er jo også langt bedre enn det aller meste som er installert i de tusen hjem.
Det er jo en mengde høyttalere som kan sikkert kan anbefales, bare de ikke er for krevende å drive. Selv har jeg jo gode erfaringer med Vienna Acoustics til klassisk musikk og jazz. Estetisk er de en nytelse, og det er jo alltid en fordel i et stueanlegg. Bare pass på å unngå høyttalere som låter tynt, Uniti er i seg selv ganske lett i bassen.
Beklager at jeg ikke kan komme med mer spesifikke anbefalinger.
Jeg syntes at "entryl level seperates" med Mozart er noe av det mest behagelige og musikalske jeg har hørt. Det er litt av det samme jeg opplever med Ayon og Vienna. Du fokuserer på musikken, og en god egenskap med Vienna er at dersom lyden behager deg i første omgang, så vil mange slutte å tenke på lyd som diskant, mellomtone og bass. Eksempelvis: Du vil nok finne høyttalere som har en mer pågående topp enn Vienna sine høyttalere, men når det gjelder sammenheng, musikaliketet og musikalsk "altedendeegenskap" så er det få som slår dem IMO.Bach_Man skrev:Med Naim har jeg bare prøvd Haydn. Har sett litt på Mozart, på meg virker den som en gulvstående Haydn med mer bass (Haydn har forresten fyldig lyd for en såpass liten høytaler og er aldri noe annet enn behagelig). Hvordan synes du Mozart var på entrylevel Naim? Må jo ellers innrømme at Beethoven Baby Grand virker flott. Men til Uniti er det jo grenser for hvor mye man bruker på høyttaler.
Har følgelig ikke prøvd de større modellene med Reference elektronikk som jo er det du spør om.
igår kveld hørte jeg momentum 4i tilkoblet nap200 og der var det ingen problemer,kjoenik skrev:Ville den kunne drive f.eks Neat Momentum 4i som Nielsen64 nevner?
> AnfieldAnfield skrev:Jeg syntes at "entryl level seperates" med Mozart er noe av det mest behagelige og musikalske jeg har hørt. Det er litt av det samme jeg opplever med Ayon og Vienna. Du fokuserer på musikken, og en god egenskap med Vienna er at dersom lyden behager deg i første omgang, så vil mange slutte å tenke på lyd som diskant, mellomtone og bass. Eksempelvis: Du vil nok finne høyttalere som har en mer pågående topp enn Vienna sine høyttalere, men når det gjelder sammenheng, musikaliketet og musikalsk "altedendeegenskap" så er det få som slår dem IMO.Bach_Man skrev:Med Naim har jeg bare prøvd Haydn. Har sett litt på Mozart, på meg virker den som en gulvstående Haydn med mer bass (Haydn har forresten fyldig lyd for en såpass liten høytaler og er aldri noe annet enn behagelig). Hvordan synes du Mozart var på entrylevel Naim? Må jo ellers innrømme at Beethoven Baby Grand virker flott. Men til Uniti er det jo grenser for hvor mye man bruker på høyttaler.
Har følgelig ikke prøvd de større modellene med Reference elektronikk som jo er det du spør om.
Jeg spør for min egen del, da jeg seriøst vurderer et fremtidig oppsett med Naim og Vienna. Det er en "smule" mer brukervennlig for kona enn et røroppsett.... ;-)
Takker for tilbudet.mrts skrev:> AnfieldAnfield skrev:Jeg syntes at "entryl level seperates" med Mozart er noe av det mest behagelige og musikalske jeg har hørt. Det er litt av det samme jeg opplever med Ayon og Vienna. Du fokuserer på musikken, og en god egenskap med Vienna er at dersom lyden behager deg i første omgang, så vil mange slutte å tenke på lyd som diskant, mellomtone og bass. Eksempelvis: Du vil nok finne høyttalere som har en mer pågående topp enn Vienna sine høyttalere, men når det gjelder sammenheng, musikaliketet og musikalsk "altedendeegenskap" så er det få som slår dem IMO.Bach_Man skrev:Med Naim har jeg bare prøvd Haydn. Har sett litt på Mozart, på meg virker den som en gulvstående Haydn med mer bass (Haydn har forresten fyldig lyd for en såpass liten høytaler og er aldri noe annet enn behagelig). Hvordan synes du Mozart var på entrylevel Naim? Må jo ellers innrømme at Beethoven Baby Grand virker flott. Men til Uniti er det jo grenser for hvor mye man bruker på høyttaler.
Jeg spør for min egen del, da jeg seriøst vurderer et fremtidig oppsett med Naim og Vienna. Det er en "smule" mer brukervennlig for kona enn et røroppsett.... ;-)
Tror jeg kjøpte noe Atacama av deg, om du drev i Arendal frem til i sommer?
I så fall, dersom du er interessert i å høre noe fra XS-serien (CD/pre/power/flatcap + teddycap plus på vei) og ikke har andre muligheter for hjemmetest kan du jo la høre fra deg. Kunne vært artig å prøve det med Vienna.
Bye, bye Spendor S8ebruce2 skrev:Hei!
Jeg har mulighet til å få eget lytterom på ca 10 m2. Jeg er spent på om det lar seg gjøre å oppnå gode akustiske forhold i et såpass lite rom. I såfall må jeg nok bytte ut mine kjære Spendor s8e til fordel for mindre høyttalere.
Noen som har generelle råd i forhold til akustikk, eller hvilke høyttalere man skal satse på? (Prismessig på samme nivå som nåværende). Resten av anlegget er Naim 200, 202, cdx2.
Steinar O skrev:Bye, bye Spendor S8ebruce2 skrev:Hei!
Jeg har mulighet til å få eget lytterom på ca 10 m2. Jeg er spent på om det lar seg gjøre å oppnå gode akustiske forhold i et såpass lite rom. I såfall må jeg nok bytte ut mine kjære Spendor s8e til fordel for mindre høyttalere.
Noen som har generelle råd i forhold til akustikk, eller hvilke høyttalere man skal satse på? (Prismessig på samme nivå som nåværende). Resten av anlegget er Naim 200, 202, cdx2.
Anbefaler noe som kan plasseres inntil bakvegg. Har da romutnyttelse i tankene.
Nsats- Ariva?
Må du flytte til eget rom, eller vil eksisterende fungere bedre?
10 kvadrat var temmelig lite. Men hva angår hva som passer til 200/202 så er jeg meget begeistret for Ariva. Meget. Men på 10 kvadrat? Kan bli litt voldsomt.bruce2 skrev:Hei!
Ja, det er sikkert ikke dumt å anbefale en Uniti, den har alt man trenger, så kan de ta den under armen og besøke byens hifi-forretninger i jakten på en passende høytaler.Vidar P skrev:Uniti og noen ok høyttalere (det er vel ingen forunt å forutsi hvilke som vil passe deres smak og rom) burde vel være mer enn godt nok for de aller fleste vel, meg inklusive. Synes ikke å være mye grunn til å komplisere det mer enn det. Fullfunksjonalitet er det også, og radio er vel i lyttetid kanskje den mest brukte kilden for folk flest.
Spendor SA1? Ev. Guru QM10 om du har en langvegg i rommetbruce2 skrev:Hei!