Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.309
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    Det er så trivelig på slike sammenkomster. Stemningen løfter seg nester over taket. ;D

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Pokker da, Alshus. Vi ba deg jo droppe de bildene ;D Forøvrig mye Leica der den dagen. Oser kvalitet, akkurat som Naim. Jeg har funnet mitt stereo OG fotomerke for godt. Det blir liksom ikke det samme å ta i ett Nikon, selv om det er bra saker

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Skulle til å si det... for noe ramp :)

Neida, kjekke karer ja. Og jeg er enig i at Leica-apparater har en certain-whats-it som rimeligere japanere ikke helt kan by på. Akkurat som Naim vs all annen inferior hifi :)

toriamos

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    5
    Tjahapp, går både i Naim og Leica her i huset. Anser Leica, som Naim, å være for spesielt interesserte dog.

K

Kaarelars

Gjest
    Noen som kan tippe omtrent hvor mange Nap 250 som ble produsert fra 1974 til 2002 da 250.2 tok over?

leon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Antall liker
    193
    Sted
    Trondheim
    balthar skrev:
    tenkte faktisk på uniqute / dac løsningen, vis den blir noe bra. uniqute spiller fm of internet radio i tilleg til streaming.
    Jeg vurderer også denne kompakte boksen unitiqute, ser for meg å ha denne på
    kontoret mitt med tråløs forbindelse til pc som kilde/pluss radio selvsagt. Ht blir en utfordring kontoret er ikke mer ca.6m2. Forslag til ht ?

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.159
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Det ligger noen Rega Ela på Finn.no til 2000 kr. Disse kan plasseres helt inntil vegg. Spiller bra på lave volum også. Disse står i Sandefjord hvis jeg ikke husker helt feil.

De står der enda. Disse er det iallefall.

ketilb

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2009
    Antall liker
    138
    Sted
    Sør-Helgeland
    Torget vurderinger
    15
    n-Sats er vel også selskreven kandidat, og med rommets størrelse i tankene er veggopheng (n-Brackets) kanskje en ekstra bra løsning.

leon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Antall liker
    193
    Sted
    Trondheim
    Griffenfeldt skrev:
    Det ligger noen Rega Ela på Finn.no til 2000 kr. Disse kan plasseres helt inntil vegg. Spiller bra på lave volum også. Disse står i Sandefjord hvis jeg ikke husker helt feil.

De står der enda. Disse er det iallefall.
    De må nok henge på veggen. takker for tips.

leon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Antall liker
    193
    Sted
    Trondheim
    Ketil B skrev:
    n-Sats er vel også selskreven kandidat, og med rommets størrelse i tankene er veggopheng (n-Brackets) kanskje en ekstra bra løsning.
    Ser for meg at dette blir en av kandidatene jeg må vurdere, de står nevnt i suggested system på hjemme siden, litt usikker på om de blir litt for stor for rommet. Har noen sett bilder av n-sats/n-bracetts hengende på veggen ?

ketilb

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2009
    Antall liker
    138
    Sted
    Sør-Helgeland
    Torget vurderinger
    15
    Har ikke set de på n-brackets, men spurte for tid tilbake naim om de evt kunne plasseres på/i reol, og steven hopkins svarte:

"Providing that the front baffle is not obscured and the book shelf does not resonate then although a compromise it is an option, we do make a wall bracket for the n-Sat which would be better."

De ytre målene for n-Sats inkl n-Brackets er forøvrig 28.5 x 20 x 25 (HxBxD)
    (fra tegning steven hopkins la ved svaret)

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Nå, hr. Alshus, kunne det ha passa å tatt med seg Flatcap innom Alexander Kiellandsplass ein dag?

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.309
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    Flatcap har jeg ikke, men har en Hicap. Den kunne sikkert blitt med til Kiellands plass. Er derimot litt usikker på om jeg har den riktige strømledningenm da den befinner seg på vestlandet et sted. Men kan sikkert ordne noe.

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    leon skrev:
    Jeg vurderer også denne kompakte boksen unitiqute, ser for meg å ha denne på
    kontoret mitt med tråløs forbindelse til pc som kilde/pluss radio selvsagt.
    Jeg også, bare fordi den er så stilig. Kunne f.eks. tenke meg å ha den som head-fi på soverommet. Den skal kunne spille gapless også.

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Litt mer håndfast info om Unitiserve: Dette er både en UpNP-server og en avspiller, dvs den enten kan spille filer direkte gjennom digital output til DAC eller sende dem til en nettverksspiller som Uniti. I tillegg har den ripperen til HDX innebygget.

http://www.naimaudio.com/hifi-product-range/566

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.309
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    Leser i Connection at Leicas butikk i Lonon har valgt Naim som musikkformidler. Kanskje det er noe i det med N. og L. ?

Fant dette sitatet i bilstereoavdeligen:

“A TYPICAL NAIM BUYER IS SOMEONE WHO IS IN NO DOUBT ABOUT WHAT THEY WANT
    IN LIFE:THEY ARE DECISION MAKERS.THEY WANT PURE,UNINHIBITED ENGINEERING
    QUALITY WITH THE EASIEST OPERATION AND THE MINIMUM OF FUSS.”

Stemmer ganske bra.

Sting

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Noen som vet prisen på Unitiserve? Skjer mye, og fort på denne fronten nå :)

Sorzy

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Antall liker
    906
    Sted
    Akershus
    Hallo folkens,

Jeg har fått bekreftet at det ikke er noe poeng å bruke FlatcapXS mot CD5XS når sistnevnte er koblet til DAC. I praksis bruker jeg da bare ene halvparten av FC som forsyner 202, og det er fristende å prøve en Hicap i stedet. Noen som har testet Hicap vs. Flatcap, er det verdt mellomlegget + brukt-tapet av FC?

K

Kaarelars

Gjest
    Sorzy skrev:
    Hallo folkens,

Jeg har fått bekreftet at det ikke er noe poeng å bruke FlatcapXS mot CD5XS når sistnevnte er koblet til DAC. I praksis bruker jeg da bare ene halvparten av FC som forsyner 202, og det er fristende å prøve en Hicap i stedet. Noen som har testet Hicap vs. Flatcap, er det verdt mellomlegget + brukt-tapet av FC?
    Har du prøvd 202/200 uten Flatcap? Den interne psu'en i 200 er av omtrent samme kvalitet som FC så signalet gjennom denne kan være en degradering. En Hicap er en vesentig bedre strømforsyning etter min mening.
    Om det er verdt den ekstra kostnaden aner jeg ikke,-

bruce2

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2007
    Antall liker
    222
    Torget vurderinger
    1
    Svein skrev:
    Sorzy skrev:
    Hallo folkens,

Har du prøvd 202/200 uten Flatcap? Den interne psu'en i 200 er av omtrent samme kvalitet som FC så signalet gjennom denne kan være en degradering. En Hicap er en vesentig bedre strømforsyning etter min mening.
    Om det er verdt den ekstra kostnaden aner jeg ikke,-
    Enig! Jeg hadde flatcap koblet opp mot 202 en lang stund. Da jeg koblet den fra, ble det en klar oppgradering av lyden. Bedre PRAT. Jeg anbefaler og prøve dette.

Petterone

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Antall liker
    736
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Enig! Jeg hadde flatcap koblet opp mot 202 en lang stund. Da jeg koblet den fra, ble det en klar oppgradering av lyden. Bedre PRAT. Jeg anbefaler og prøve dette.
    intersant,siden det har hvert opplest og vedtatt på diverse forum att en Flatcap vil vere en oppgradering,også fra levrandør ble dettepresisert da jeg ringte og spurte.

Har ikke prøvd selv,men bruker en Teddy som etter min mening var en oppgradering

bruce2

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2007
    Antall liker
    222
    Torget vurderinger
    1
    flatcap på 202 er jo ikke en del av sugsted systems.

Det var etter råd fra moderatoren på naim-forumet at jeg koblet fra flatcap.

Bra at Teddycap er en oppgradering. Jeg har akkurat kjøpt en slik, og venter på å få den. Det blir spennende.

Sorzy

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Antall liker
    906
    Sted
    Akershus
    Hmm, jeg har faktisk ikke prøvd 202 uten Flatcap, så dette må testes. Takk for tipset! Mulig Flatcap ikke er med i suggested systems men http://www.naimaudio.com/hifi-product-range/585 lister jo FlatCap XS som en mulig upgrade path for 202. Spørs om ikke det blir prøvelån av en Hicap i neste uke for å sammenligne mot Flatcap og forsåvidt mot ren 202 uten psu-upgrade også...

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Sting skrev:
    Noen som vet prisen på Unitiserve? Skjer mye, og fort på denne fronten nå :)
    Ikke direkte billig, £2000 for standardversjonen snakkes det om. Så da bør den integrere perfekt med andre Unitiprodukter.

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    C. Alshus skrev:
    Leser i Connection at Leicas butikk i Lonon har valgt Naim som musikkformidler. Kanskje det er noe i det med N. og L. ?

Fant dette sitatet i bilstereoavdeligen:

“A TYPICAL NAIM BUYER IS SOMEONE WHO IS IN NO DOUBT ABOUT WHAT THEY WANT
    IN LIFE:THEY ARE DECISION MAKERS.THEY WANT PURE,UNINHIBITED ENGINEERING
    QUALITY WITH THE EASIEST OPERATION AND THE MINIMUM OF FUSS.”

Stemmer ganske bra.

så svaret på dete er ja helt klar... S2 og 552 ;)

come on guys..show us your leicas...

jeg kan ja beginner, med flere av mine egne :)...desvare bare tat med en nokia telefon..

Vedlegg

Paulsen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2003
    Antall liker
    315
    Å så flotte kameraer, jeg har ingen for tiden, men hadde en M6 med 35 og 90mm for en del år siden.

Helt enorm kvalitet og god følelse når man håndterer disse kameraene. Kan vanskelig beskrives, men må oppleves.

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    m 6 is an absolute fantastic camera. unbelievable how the slides looked like on a light table. an experience on its own...

just maybe like listen to a good record over a naim system :)

Kim

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.09.2002
    Antall liker
    49
    Torget vurderinger
    17
    Right! Koblet opp SuperLine og fikk resultat som forventet; selvsagt mye bedre enn Linn Linto og Stageline S. Koblet så opp Power-Line til NAP200 og fikk bakoversveis. Disse kablene tuller ikke!

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    Kim skrev:
    Right! Koblet opp SuperLine og fikk resultat som forventet; selvsagt mye bedre enn Linn Linto og Stageline S. Koblet så opp Power-Line til NAP200 og fikk bakoversveis. Disse kablene tuller ikke!
    kan du beskrive forsjelen ?

leon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Antall liker
    193
    Sted
    Trondheim
    Flotte kameraer!
    Hvilken Leica digital kamera kan anbefales i budsjett klassen ?
    Leica D-LUX 4, Leica Digilux 2, andre..

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Kona har en ny D-LUX4. Det samme har hennes beste venninne, hun med det komplette Naim-systemet jeg har fortalt om før (hun er fortsatt like singel, og det til tross for at hun er en velstående vakker ung overlege på medisinsk avdeling med (nærmest til enhver tid) egen flunkende ny BMW 3-serie, pm mottas og vurderes kun med utfyllende CV).

Og man kan jo bare ta av seg hatten for bildene. Bildene er supre og betjeningen kan la seg gjøre manuelt. Den har sågar sokkel for flash, som er meget stor stas i mitt syn. Det er hakket før en god speilrefleks, men bærer en anelse preg av sitt japanske opphav (Panasonic) på noen områder, ikke minst dette med små knottete knapper og "japansk" logikk i layout. Ingen store problemer imidlertid, men det er jo ikke fullt så logisk og minimalistisk som et Naim frontpanel akkurat, selv om det imo er mye bedre fra Europa-orienterte Panasonic enn fra de fleste andre japanere, hvor bling, rare symboler og blå lys er plagsomt nærværende.

Men dette er jo ikke en "ekte" Leica. Det er et Panasonic kompaktkamera med Leica mods. Så man kjøper dette fordi det er et godt ultratransportabelt kamera, ikke fordi det er en Leica.

leon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Antall liker
    193
    Sted
    Trondheim
    Spennende, denne x1 som du nevner balthar ser veldig bra ut, og virker
    til å være en "ekte" Leica.
    Takker for tilbakemeldinger.
    Vidar P; vanskelig å forstå at denne damen er singel, det virker da til at hun har
    forstått mange sentrale elementer her i livet ,vakker, god jobb, Naim, Leica osv..
    Jobber hun hele tiden kanskje ;)

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    leon skrev:
    .. Vidar P; vanskelig å forstå at denne damen er singel, det virker da til at hun har
    forstått mange sentrale elementer her i livet ,vakker, god jobb, Naim, Leica osv..
    Jobber hun hele tiden kanskje ;)
    Hun jobber mye. Og kombinasjonen med å være proaktiv og svært så restriktiv på date-fronten, samt sosialisere seg med etablerte par, gjør ikke til at hun får en veldig høy turnover på dates. Dessuten tror jeg hun liker godt å sitte med musikk på sitt Naim-system. Igår var hun her på middag og et glass vin, idag på lørdag så er det nok alenetid med sitt Naim-anlegg.

Selv har jeg fortsatt antennene ute for om noen vil ha en Napsc for Headline, og om noen vil kvitte seg med en HiCap (black). Noen som melder seg frivillig til å kjøpe en Napsc til høy pris og selge en HiCap billig? Eller noe midt imellom? :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn