Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.877
    Antall liker
    8.160
    Torget vurderinger
    1
    Jeg ser med undring på holdningene og kommentarer de nylig tilkomne Naimdesigner får fra UK forumet. Som om vi hifi- entusiaster er det eneste forbrukermarkedet der ute.

    Det finnes genuint musikklyttende personer verden over, som ikke har ekstremt fokus på highend lydkvalitet, men som tenker pris, antall bokser, enkelhet, design osv.

    Naims nye CI serie (custom installation) ser spennende ut. Selv om den har sitt spesifikke bruksområde ser jeg (i tillegg til UK forumet) at eksempelvis CI 102 kan bli en ny stjerne innenfor sjangeren hifi. Kan hende vil dette fungere kjempefint i et tv anlegg eller lignende, sammen med passende høyttalere, enten in- wall eller ikke.

    Vis vedlegget 999785 Vis vedlegget 999786
    Ser interessant ut dette.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.200
    Torget vurderinger
    49
    Mitt tredje par gjennom hifikarrieren. Utolig hele og fine til å være et eksemplar fra opprinnelsesåret 2002.
    De er akseptert av min bedre halvdel til å plasseres på hytta.
    Spiller med Atom he og Nait50 i stuen akkurat nå og gjør seg ikke bort på noen måte.
    Vis vedlegget 978510
    Kjøpte Nait 50 for en stund siden. Har ikke fått pakket den opp enda( pga tidsklemma), men kjenner det begynner å klø litt.
    Ser du bruker Nac A5, men hvilken strømkabel bruker du.
    Ser også det diskuteres litt lengder på Nac A5 kabelen 4m og noen sier 10m, har det noen betydning?
    Naim Nait 50, er for meg et ikonisk produkt jeg bare måtte ha, kommer derfor til å legge ned litt arbeid for å gi den best mulig anledning til å skinne🤩
     

    Stover

    Tittel… itt
    Ble medlem
    03.04.2022
    Innlegg
    644
    Antall liker
    1.985
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Kjøpte Nait 50 for en stund siden. Har ikke fått pakket den opp enda( pga tidsklemma), men kjenner det begynner å klø litt.
    Ser du bruker Nac A5, men hvilken strømkabel bruker du.
    Ser også det diskuteres litt lengder på Nac A5 kabelen 4m og noen sier 10m, har det noen betydning?
    Naim Nait 50, er for meg et ikonisk produkt jeg bare måtte ha, kommer derfor til å legge ned litt arbeid for å gi den best mulig anledning til å skinne🤩
    En fantastisk forsterker, bare å kose seg :) Bildet lyver, høyttalerkabelen er en rimelig variant fra Hifiklubben, mens idag brukes Chord Clearway som jeg kjøpte brukt. Powerkabel er Naim Powerline. Jeg har ikke lagt mye tid i å analysere hva som fungerer best av kabler.

    Om ikke alt for lang tid håper jeg å ha funnet dens permanente plassering. da blir det nok å optimalisere noe ala det du beskriver

    Her er hva Steve Sells hos Naim skriver om HT kabel til Nait 50.
    It can take pretty much any speaker cable of any length.
    It does sound good on NACA5 and 2M is a good starting point.
     
    Sist redigert:

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.822
    Antall liker
    707
    Torget vurderinger
    4
    Hvorfor er PE versjonene så veldig mye dyrere enn tilsvarende med classe ab ???
     

    Stover

    Tittel… itt
    Ble medlem
    03.04.2022
    Innlegg
    644
    Antall liker
    1.985
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Hvorfor er PE versjonene så veldig mye dyrere enn tilsvarende med classe ab ???
    Naim sier lite om forskjellene annet enn at den har et kraftig class D forskerkertrinn (fra Purifi). Jeg leser at Purifi leverer class D forsterkere i ulike konfigurasjoner, alt fra "råmateriale", til mer forseggjorte sluttprodukter. Kan det være at noe av prisforskjellen fra standard Nova ligger i implementeringen av class D forsterkeren mot eksisterende Naimteknologi. I tillegg til den økte effekten selvfølgelig?

    Prisen i Norge er den samme som i UK så langt jeg kan se, omregnet fra GBP til en svak NOK selvfølgelig.

    EDIT! Fikk ikke med meg at denne allerede lå til info.
    Premiere på Uniti Nova PE + New Classic demolørdag 9. mars hos Duet Bergen! | Hifisentralen
     
    Sist redigert:

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.200
    Torget vurderinger
    49
    Regner med å ha Naim kablene i hus denne uke.
    Oppkobling før helgen hvis det går etter planen😁
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.200
    Torget vurderinger
    49
    Har enda ikke mottatt kablene, kanskje de er i riste maskinen😁

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn