Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • PerFlemming

    Medlem
    Ble medlem
    16.08.2009
    Innlegg
    34
    Antall liker
    3
    Vidar P skrev:
    Nolfi skrev:
    Hei Naim-venner!
    Lurer litt på Naim nå! Har lest masse bra om produktene, men har desverre ingen praktisk erfaring selv.
    Ønsker å prøve en CD5i og Nait XS kombo, men oppdager plutselig Naim Uniti. Forsterkeren som Uniti bygger på, er Nait 5i, som ikke er så kraftig som Nait XS. Hva trekker den egentlig? Har tenkt på høyttalere fra Tannoy, Zu, Sonus Faber osv. Ønsker egentlig å komme litt bort fra hifi og mere inn i musikalitet, hvis man kan si det sådan 8)

    Mvh. Nolfi
    Du kjøpte en CD5XS og en Nait 5i eller? Hvordan gikk det der Nolfi?
    En 5-i kan trække de fleste normale højtalere fint, udfordringen ligger i at finde den lyd man bedst kan lide indenfor prisklassen og budget samt matchende ens rum og ønsker til placering.
     

    Nolfi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.07.2006
    Innlegg
    440
    Antall liker
    22
    Torget vurderinger
    4
    Bach_Man skrev:
    Så stor forskjell er det da ikke på 5i og 5i, så håper ikke du tapte mye penger på transaksjonen. Forskjellene er vel litt bedre kjøleribber (den blir ikke varm uansett), litt ommøblering på kablingen og påstått bedre isolasjon mot elektromagnetisk støy. Lydmessige forskjeller er subtile. Og så har Nait 5i en minijack for ipod i fronten. Med Naim dreier forbedringer seg alltid om evolusjon, aldri revolusjon.

    Den anbefalte matchen til CD5XS er uansett Nait XS eller NAC152XS pre pluss NAP155XS effektforsterker som befinner seg en klasse opp fra 5i.
    Det ble enten CD5XS og Nait 5i eller CD 5i og Nait XS. Jeg tror første kombo er best, da 5i har nok krefter uansett. Da får jeg hellere oppgradere etterhvert.
    Hentet CD5XS på posten nå. Byggekvaliteten er jo helt vill! Gleder meg til å få forsterkeren hjem så jeg kan høre hvordan det faktisk spiller :)
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er enig med deg Nolfi om at dersom man skal ha en overvekt av kvalitet i en retning så bør denne alltid helle oppstrøms. Det er alltid bedre med en bedre kilde enn forsterker heller enn omvendt imo.

    Når det gjelder forsterker så vil jeg anbefale deg å forsøke å snu tankene bort ifra dette med krefter. Det er omtrent ingen direkte sammenheng mellom lydkvalitet og watt i de fleste settinger. Det er nesten ingen transistorforsterkere på markedet som har lavere effekt enn en Nait. Markedet er proppfullt av forsterkere med mer watt enn selv NAP250 og NAP300, og selv mange av de mest vanlige AV-forsterkere av idag har mer watt enn en NAP500. I flere kanaler.
    Men låter de bedre av den grunn? Nei. Kan de "drive" noe mere høyttalere? Nei. Ganske enkelt. Watt betyr ingenting med mindre man har tenkt å spille langt høyere enn alle andre med helt urealistisk insensitive høyttalere.

    I overført sammenheng; dersom XS låter bedre enn 5i så er det ikke pga de ekstra 10 wattene.
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Nolfi skrev:
    Det ble enten CD5XS og Nait 5i eller CD 5i og Nait XS. Jeg tror første kombo er best, da 5i har nok krefter uansett. Da får jeg hellere oppgradere etterhvert.
    For ordens skyld: Helt enig med den.
     

    oddemann

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    554
    Antall liker
    137
    Torget vurderinger
    7
    Vidar P skrev:
    oddemann skrev:
    Hva er eventuelt OK bruktpris for Naim Supernait?
    Med Naim-produkter fra black-generasjonen kan man oftest ta utgangspunkt i omlag ± 60% av veil nypris som et typisk nivå. Men synes du ikke det er tidlig å hive seg rundt med tanke på å bytte elektronikk når du fikk høyttalerne senest igår, og ennå ikke er sikker på om du vil beholde de?
    Helt enig i at det er for tidlig å hive seg rundt etter ny elektronikk. Bare har hørt Naim er en knallmatch og ville vite litt om brukpriser. Neat blir "trolig" stående. Sliter med å få til presis og detaljert bass. Kan være rommet som er helt kul, men fungerer bedre med mine Tannoy DC6T. Som allround ht er Neat bedre på det meste, utenom dette med bassen da...

    Mvh Oddemann
     

    Sorzy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    346
    Antall liker
    855
    Sted
    Akershus
    Jeg sikler litt på UnitiServe som erstatning for Sonos. Ikke fordi Sonos gjør noe dårlig jobb, ihvertfall ikke brukeropplevelsen. Men jeg har bruk for en ekstra Sonos-sone et annet sted i huset og jeg likte godt HDX og iPhone app'en når jeg testet denne for en stund siden. Aller helst burde jeg kanskje ha litt mer is i magen og ventet på en ren Naim streamer uten cd-drev dersom dette skulle være på trappene. Noen som har testet Serve mot andre streamere, fortrinnsvis med samme DAC?
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Har fått spilt litt med Phonosophien. Den låter i grunnen som dyr naim black, såvidt jeg kan registrere. Det spiller fantastisk godt, savner ingenting, rett og slett. Målet var færre bokser, noe jeg trodde kanskje vikke gi en aldri så liten nedgradering i lydkvalitet kontra 82\Hi\250. Ante ikke at jeg skulle få så god lyd på kjøpet.

    Platespiller har jeg ikke fått testet på den ennå da jeg har din-plugg i enden på Anthemen som ikke passer på bnc-inngangene. Den tid, den sorg.
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Uniti ble akkurat litt flinkere:

    "- Digital iPod: This upgrade allows you to connect an iPod to your Uniti with a USB cable rather than the n-Link cable. It improves audio quality from the iPod by using a digital rather than analogue connection. This update has to be done at Naim Audio HQ or at one of our worldwide distributor service centres. There will be a cost associated with this update that will be announced next week" (Paul Stephenson, Naim forum)

    Dessuten har den lenge lovede Iphone-appen akkurat blitt sluppet, nå kan man kontrollere streameren fra Iphone/Ipod touch, med coverbilde og det hele. Uniti trenger en firmwareoppdatering for å bruke denne også.
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.703
    Antall liker
    3.357
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Sorzy skrev:
    Noen som har testet Serve mot andre streamere, fortrinnsvis med samme DAC?
    Jeg venter på en UnitiServe til å koble sammen med Naim DAC selv. I følge enkelte forum i UK hevdes det at UnitiServe/DAC låter bedre enn HDX. Hvis det holder vann så er det en fin start! Jeg fant ikke igjen akkurat det innlegget, men her er et annet som er relevant:

    Naim's local dealer was kind enough to allow me to test the Unitiserve (SSD version) at home (home demo is not a common practice among HiFi retailers in this part of the world), spent my weekend with it. My current setup is MacMini(Apple Lossless files)-Hiface-Naim DAC-Supernait(with Hicap).

    1. Music ripped and played from Unitiserve's hard drive - much better than MacMini(Apple Lossless files)+Hiface. Soundstage improved, more details heard.
    2. I then transfer the ripped files from Unitiserve to my NAS (Netgear ReadyNAS Duo) and streamed thru Unitiserve, sound quality was comparable.
    3. After that I copied some Apple Lossless files (ripped from the same CD, using itune) to my NAS and streamed it thru Unitiserve, sound quality was not that much different from that of my MacMini(Apple Lossless)+Hiface setup.
    4. Ripped the same CD using itune in WAV format, then transferred them to NAS and stream. Slightly better than my MacMini(Apple Lossless)+Hiface setup, but not by a big margin. The Unitiserve is still way better.
    5. Use the Unitiserve as a CD transport - play direct (no ripping) from it. Very good sound quality, comparable to 1. (the salesman at the shop said he found it even better than rip n play from Unitisever's hard disk, I do think the two are quite similar though.)

    The Unitiserve is definitely a very good product and even my wife can tell the difference between it and my current setup. I am not a technical guy but my impression is that both the ripping process and the handling of the transfer of the data file to digital output contributed to the improvement in sound quality. In order to get the best out of it, you need to rip and play, not just streaming non-natively ripped files. The problem with me is that it can not recognize/display Chinese characters(album/artists/track info etc) and I have quite a collection of Chinese CDs that can not be ripped or streamed by Unitiserve!
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.876
    Antall liker
    809
    Torget vurderinger
    4
    Bach_Man skrev:
    Uniti ble akkurat litt flinkere:

    "- Digital iPod: This upgrade allows you to connect an iPod to your Uniti with a USB cable rather than the n-Link cable. It improves audio quality from the iPod by using a digital rather than analogue connection. This update has to be done at Naim Audio HQ or at one of our worldwide distributor service centres. There will be a cost associated with this update that will be announced next week" (Paul Stephenson, Naim forum)

    Dessuten har den lenge lovede Iphone-appen akkurat blitt sluppet, nå kan man kontrollere streameren fra Iphone/Ipod touch, med coverbilde og det hele. Uniti trenger en firmwareoppdatering for å bruke denne også.
    Vel og bra dette men kunne man ikke hatt muligheten at eieren selv kunne utført slike oppdateringer? Å være uten boksen sin i dage/ukesvis for noe så basic syns jeg er veldig unødvendig rett og slett. ::)
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Enig i at firmware burde kunne oppdateres av brukeren. Det går jo på HDX. Men Uniti har jo en helt annen hardware, og grunnen til at dette skal gjøres profesjonelt er at det er en viss fare for at apparatet dør under oppdateringen. I UK er det en enkel sak å få forhandleren til å gjøre dette, men kanskje litt verre her til lands. Når det gjelder ipodlinken er vel det en hardwareoppdatering. Også kontrollappen krever hardwareoppgraderinger på enkelte av spillerne i felten, antagelig de eldste eksemplarene. Jeg er henrykt over at Naim fortsetter å utvikle Uniti, og ikke lar den dø, slik det skjedde med DVD5 og N-Vi.
     

    Sorzy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    346
    Antall liker
    855
    Sted
    Akershus
    Kalle Klovn skrev:
    Sorzy skrev:
    Noen som har testet Serve mot andre streamere, fortrinnsvis med samme DAC?
    Jeg venter på en UnitiServe til å koble sammen med Naim DAC selv. I følge enkelte forum i UK hevdes det at UnitiServe/DAC låter bedre enn HDX. Hvis det holder vann så er det en fin start! Jeg fant ikke igjen akkurat det innlegget, men her er et annet som er relevant:
    Jeg husker jeg leste det innlegget på moderforumet, men han hadde testet Serve+nDAC mot "bare" HDX noe som ikke var helt rettferdig imo. Du venter på Serve sier du, betyr det at den ikke er lagervare her enda? Du får poste inntrykkene her når du får testet. Bruker du en streamer i dag som du skal sammenligne den mot?
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.703
    Antall liker
    3.357
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    [/quote]

    Jeg husker jeg leste det innlegget på moderforumet, men han hadde testet Serve+nDAC mot "bare" HDX noe som ikke var helt rettferdig imo. Du venter på Serve sier du, betyr det at den ikke er lagervare her enda? Du får poste inntrykkene her når du får testet. Bruker du en streamer i dag som du skal sammenligne den mot?
    [/quote]

    Kan stemme at det "bare" var mot HDX'en. Det er da ikke helt urettferdig synes jeg siden HDX'en er dyrere enn de to separate boksene. UnitiServe skal visstnok komme for slag i løpet av noen uker. Vi får se når den kommer. I dag bruker jeg litt forskjellige kilder. McIntosh MCD301 (SACD/CD) - meget bra "organisk" lydende spiller. Bruker innimellom MacBook/DAC og har brukt Cyrus CD XT se/DAC. Ville gjerne hatt lyden fra McIntosh'en og brukervennligheten til en god streamer løsning
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    bruce2 skrev:
    phonosophie today is mainly existing by selling all the accessories and tuning of existing gear compared to their own electronics .it is a small but established company with long traditions. that´s why the second might be a bit expensive to buy. the serial numbers are low compared to gear from naim or linn.

    all the accessories give you more or less changes in presentation. i borrowed several time the animator related technology boxes in different constellations, but couldn´t decide to invest the money.it´s actually not an small amount we speaking about here . just yourself need to decide, if it is to your taste. a quite clear winner though are all power supply related accessories and cables. the most effective here might be the silver and gold fuse. you really hear the changes straight away and they affordable. cables and power cables as well. an ls 2 would be definitely worth trying compared to a naca 5. in principal the same ( 99.8 % industrial clear copper ) but wider in diameter. they even harder to bend compared with naca 5...

    i never heard the Abschirmstecker , but know they deliver all their amps now with those accessories on board. if you have very expensive naim gear it would be worth to try ( just related to the price. one of those costs 45 euro ? ) . i will be in germany within the next 3 weeks and will check those.
     

    nilsen64

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Innlegg
    1.367
    Antall liker
    89
    endelig! :D nap300+psu kom i hus idag,skal spilles noen dager før endelig dom faller, men ting tyder på at dette blir svært bra! ;D ;D ;D (mild sagt), blir sein natt!

    keffene "synger"! ;D
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer, nilsen64. Stort bedre forsterker skal det vel godt gjøres å lage.

    nilsen64 skrev:
    endelig! :D nap300+psu kom i hus idag,skal spilles noen dager før endelig dom faller, men ting tyder på at dette blir svært bra! ;D ;D ;D (mild sagt), blir sein natt!

    keffene "synger"! ;D
     

    Sorzy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    346
    Antall liker
    855
    Sted
    Akershus
    Rayleigh Hi Fi Sound & Vision is one of the longest established Naim Audio partners in the UK (over 35 years) so we have been honoured with a very special product launch combined with an Naim open Day to be held at our Colchester Store.

    The date for your diary is Thursday 16th September. The store will be open from 9.30am until 8pm.

    Key products featured during the open day include the state-of-the-art 500 series reference system, the superb new DAC, the newly released Uniti system (comprising of UnitiServe, UnitiQute & Uniti) the highly acclaimed HDX and the class-leading Ovator 600 speakers. However the item that will inevitably attract a great deal of interest is…aarrrgh…we are not allowed to say as this information is embargoed until the day. What we can say is that it will be a World-wide first public viewing and audition of this very welcome addition to the Naim range!
    Sakset fra: http://forums.naimaudio.com/eve/forums/a/tpc/f/48019385/m/2442983437

    Noen som våger å tippe hva dette dreier seg om? Reference-grade DAC, en "ren" Naim-streamer eller kanskje de nye Ovators modellene?
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Naim har jo hintet mye om et nytt streamingprodukt.
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    jo , en ny streamerproduct blir det. jeg tror i 555 klasse. NDX ?
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Det kan jo være alt mulig rart. Men det savnes jo noen moderne høyttalere i porteføljen da; gjerne en høyttaler som vil følge f.eks XS-serien naturlig. Men det kan jo være alt mulig rart.
     

    bhaagensen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2009
    Innlegg
    408
    Antall liker
    3
    Vidar P skrev:
    gjerne en høyttaler som vil følge f.eks XS-serien naturlig.
    Er ikke i "shoppe"-modus, men personlig vil jeg synes det var mest interessant med ovenforstående + bonus i form av mulighet for aktiv drift i hele denne nye (S-???) serie høytalere. Vi får vel se.
     

    nilsen64

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Innlegg
    1.367
    Antall liker
    89
    ønsker bare ny høgtalerkabel, jeg, tror naca5 er moden for utskifting snart.
     

    Nolfi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.07.2006
    Innlegg
    440
    Antall liker
    22
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har et sett NACA5 med Naim-stikk i forsterkerenden. Er det anbefalt å bruke bananstikk (I så fall hvilke?) på kablene her? Synes det virker tvilsomt, den måte de er montert på, egentlig..
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Nolfi skrev:
    Jeg har et sett NACA5 med Naim-stikk i forsterkerenden. Er det anbefalt å bruke bananstikk (I så fall hvilke?) på kablene her? Synes det virker tvilsomt, den måte de er montert på, egentlig..
    Er vel bare bananer som går. Lett å gjøre feil med polariteten og høyre/venstre også.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Nolfi skrev:
    Jeg har et sett NACA5 med Naim-stikk i forsterkerenden. Er det anbefalt å bruke bananstikk (I så fall hvilke?) på kablene her? Synes det virker tvilsomt, den måte de er montert på, egentlig..
    Naim-stikk er bananstikk. Det er bare en boks rundt de, ikke noe tvilsomt i det hele tatt. Det er tvert om en meget god plugg.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.234
    Antall liker
    9.092
    Torget vurderinger
    1
    Alle bananplugger passer om man vil ha noe annet?
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    ja enig. en mini ovator kunne vert fint, men jeg tror paul s. fortalte alrede, at det blir en streamer produkt på engelsk forum.
     

    Nolfi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.07.2006
    Innlegg
    440
    Antall liker
    22
    Torget vurderinger
    4
    Vidar P skrev:
    bjornh skrev:
    Alle bananplugger passer om man vil ha noe annet?
    Iallefall alle 4mm bananer, ikke Cyrus sine 3mm :)
    Jeg sjekker noen 4mm bananer så. Er det spesielle merker som er bedre enn andre? Tenker også å ha bananer i ht-enden.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Ja, jeg vil anbefale Naim sine. De passer perfekt.
    I ht-enden, hvis de boksene fra Naim ikke passer, så er Linn sine kjempegode. De er (som Naim sine tror jeg) av rhodium og vil ikke irre eller oksidere, gir perfekte loddekontakter, og vil holde beste kontaktoverflate over mange år.

    Seriøst; ikke bytt ut de originale Naim-boksene med noe annet dersom du ikke er tvunget, det er bare tull, og du vil i beste fall kun få like bra resultat for mellomlegget. Ikke bedre.
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    balthar skrev:
    ja enig. en mini ovator kunne vert fint, men jeg tror paul s. fortalte alrede, at det blir en streamer produkt på engelsk forum.
    Ovator S400 har jo vært kjent lenge, er vel minst ett år siden jeg hørte om den. En streamer eller i hvert fall en oppdatert versjon av HDX er heller ikke noen bombe. Men det kan jo også hende at Naim presenterer et helt uventet produkt, håper nesten det.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.234
    Antall liker
    9.092
    Torget vurderinger
    1
    Vidar P skrev:
    Seriøst; ikke bytt ut de originale Naim-boksene med noe annet dersom du ikke er tvunget, det er bare tull, og du vil i beste fall kun få like bra resultat for mellomlegget. Ikke bedre.
    Hadde jeg drevet en stor Hi-Fi forretning, hadde jeg ansatt deg på flekken!!!
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Og så er NDX lansert. Meget spennende produkt synes jeg. En reference series Uniti, uten innebygget forsterker, og som kan oppgraderes med XPS eller PS555. Den har innebygget internettradio og kan fås med FM/DAB-radio (fantastisk, det har jeg ventet på). Og billigere enn HDX. Ser dog ingen cdskuff, men det er vel kanskje meningen at den skal brukes sammen med Unitiserve.

    Da antar jeg at det kommer enda ett nytt produkt på tilstelningen den 16. Håper på en høyttaler.

    http://www.whathifi.com/News/Naims-high-end-network-music-player-the-NDX-due-in-November/
    http://www.malcolmsteward.co.uk/?p=2592
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.825
    Antall liker
    428
    Torget vurderinger
    3
    bjornh skrev:
    Vidar P skrev:
    Seriøst; ikke bytt ut de originale Naim-boksene med noe annet dersom du ikke er tvunget, det er bare tull, og du vil i beste fall kun få like bra resultat for mellomlegget. Ikke bedre.
    Hadde jeg drevet en stor Hi-Fi forretning, hadde jeg ansatt deg på flekken!!!
    Spørs om du hadde hatt råd til det ;)
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    ja da er ndx...555 klassen i 4 boxer... ndx + 555ps + dac + 555ps...totaly madness..men kanskje den låter bra nok utten alt den balast ;)

    jeg liker iallefal , at den har radio med onboard...
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Ser ikke helt poenget med å lansere et apparat med bedre innebygget DAC enn Uniti for så å foreslå å bruke det sammen med nDAC. Unitiserve med sin innebygde avspiller er fremdeles idealpartneren til nDAC. Utrolig nok er det stemmer på Naimforumet som fremdeles etterlyser en streamer enda Naim nå har tre diskløse streamere i sortimentet (HDX SSD, NDX, UnitiServe SSD). Det er visst noe feil med alle disse.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn