NAS Ace Space 12" - Noe å satse på?

Torew

Hi-Fi interessert
Ble medlem
04.07.2006
Innlegg
79
Antall liker
118
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Jeg vurderer å kjøpe ny platespiller i løpet av sommeren.
Liker godt NAS sine spillere så ganske sikker på det blir en slik, mest sannsynlig en Space 294.
Jeg er litt mer usikker når det gjelder arm.

Jeg har fått et OK tilbud på en slik spiller med en Ace Space 12". Jeg har ingen erfaring med NAS sine armer, men vet at mange mener de er litt ræklete. Lurer derfor på om noen her inne har erfaring med denne armen kunne si noe om den er verdt prisen og er noe å satse på?

Jeg har hatt både SME 309 og SME V og var veldig fornøyd med begge disse. Rett og slett fantastiske armer, men de begynner å bli ganske dyre, så egentlig litt på utsiden av mitt budsjett.

Mvh
Tore Wilhelmsen
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.701
Antall liker
7.945
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
NAS-spelarane er skikkeleg gode, med særs svart bakgrunn som kjenneteikn. Armane er ikkje dårlege, men det er ting som er betre enn standard, så om du har råd til ein SME, Kuzma eller likande (sjå artikkelserien eg skreiv om pickuparmar på www.audiophile.no om du vil), får du eit betre potensiale for godlyd. Uansett vil det heile avgjerast av kva pickup du eigentleg brukar saman med aktuell arm, og desse armane (særleg i 12" utgåve) vil kunne gjere ein utmerka jobb med rette "parhest".
 

Fredrik B.K.

Medlem
Ble medlem
27.01.2009
Innlegg
27
Antall liker
49
Sted
Vestfold
Har god erfaring meg Nottinghamarmer og spillere, kjenner ikke ikke til at det på noen som helst måte skal være raklete, har hatt et par modellernog er meget godt fornøyd. Kan trygt anbefale å gå for Nottingham. De har en egen evne til å formidle musikk på en måte mange bare kan drømme om. Så om du har hørt noe negativt om de så gjør de det til skamme. Så jeg kan trygt gå god for Nottingham sine produkter. Har erfaring med AceSpace som er en svært god.
 

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Innlegg
11.885
Antall liker
26.683
Sted
Oslo/Grebbestad
Jeg byttet ut min ace-space 9" den er vel ikke rakklete syns den er helt grei! lite som Rega gjør en god jobb. Urettferdig og sammenlign med Graham Phantom men stor klasseforskjell.
 
Sist redigert:

Torew

Hi-Fi interessert
Ble medlem
04.07.2006
Innlegg
79
Antall liker
118
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Takker for alle tilbakemeldinger.
Da er spiller og arm valg gjort etter mye om og men.
Det ble en NAS Hyperspace med PSU og SME V arm.
Noen uker nå så er det forhåpentligvis godlyd.

Tore
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Gratulerer! 12" arm på Hyperspace, eller 9" (eller 10")?

Du får henge deg på i Nottongham-vennetråden.
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.021
Antall liker
8.217
Torget vurderinger
1
Jeg har fått et OK tilbud på en slik spiller med en Ace Space 12". Jeg har ingen erfaring med NAS sine armer, men vet at mange mener de er litt ræklete.
Jeg har en Nottingham arm. Den er ikke raklete i det helet tatt. Faktisk grunnen til at jeg valgte den. Kom fra Mørch UP-4; den var raklete!
 
Topp Bunn