nedskalering i stor skala

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Horny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Innlegg
    1.000
    Antall liker
    1.310
    Torget vurderinger
    5
    Starter hi-fi-høsten mørkt og mystisk med Skin x 2. Dette sideprosjektet til Swans bestående av Jarboe og Michael Gira ga ut tre album 1987-90 (det siste under navnet World of Skin). De to første ble spilt inn på samme tid som Swans' "Children of God". "Blood, Women, Roses" med Jarboe på vokal, "Shame, Humility, Revenge" med Gira på vokal. Dette er ikke så massivt som Swans, men på sitt vis like særegent. Foreløpig utilgjengelig på streaming, men mulig å sjekke ut via youtube.


    IMG_20200825_211340.jpg
     

    Horny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Innlegg
    1.000
    Antall liker
    1.310
    Torget vurderinger
    5
    Første konsert på et drøyt halvår, Susannas "Baudelaire & Piano" på Henie Onstad.
    Gjennomført pakke med scenografi, kostymer, lys og lyd som bygget opp under Susanna Wallumrøds tolkninger av Charles Baudelaires "Flowers of Evil" - "Ondskapens blomster". Ekstra sterkt ble det i corona-format med bare 35-40 mennesker.


    20200924_155051.jpg
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    kult.
    takk for lyttten, forresten.
    spiller glimrende hos deg med supratek rørblokker på de småtassene händelhorn.
    synes fremdeles de høyttalerne er usaklig gode mtp størrelse og fremtoning, ikke tvil om at du både har jobbet godt og vært heldig med rom/plassering og elektronikk.
     

    Horny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Innlegg
    1.000
    Antall liker
    1.310
    Torget vurderinger
    5
    Ja, jeg synes at det sitter bra nå - de fysiske begrensningene tatt i betraktning. Er fortsatt rom for noen små justeringer, men grunnstammen Luxman/Supratek/Händel horn er kommet for å bli.
     

    Horny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Innlegg
    1.000
    Antall liker
    1.310
    Torget vurderinger
    5
    Da er ny PSU til Mofi riaaen koblet opp. I motsetning til enkelte andre har jeg ikke opplevd støy fra den originale, så jeg var usikker på hva jeg kunne forvente av forbedringer.
    Førsteinntrykket: større ro, oppløsning og rom. Tightere grep om bassen, i det hele tatt tettere på musikken. Anbefales til de som har Mofi!
     
    Sist redigert:

    Horny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Innlegg
    1.000
    Antall liker
    1.310
    Torget vurderinger
    5
    20201107_144646.jpg


    Har endelig fått tak i "Hi-Fi: The History of High-End Audio Design" av Gideon Schwartz. Mye flott innhold å fordøye utover senhøsten. Som for eksempel JBL Paragon og Garrard 301.
    20201107_144813.jpg
     
    Sist redigert:

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.235
    Antall liker
    2.415
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Vis vedlegget 674215

    Har endelig fått tak i "Hi-Fi: The History of High-End Audio Design" av Gideon Schwartz. Mye flott innhold å fordøye utover senhøsten. Som for eksempel JBL Paragon og Garrard 301. Vis vedlegget 674223
    På et diskotek utenfor Larvik, kalt "Hvalen" var det to avdelinger. En litt stor, åpen sak og en litt klubblignende. På klubbdelen, der spilte de på en Paragon...
     

    Horny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Innlegg
    1.000
    Antall liker
    1.310
    Torget vurderinger
    5
    Høres ut som en klubb det var verdt å frekventere! Selv har jeg bare sett Paragon hos Erling Neby.
     

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.235
    Antall liker
    2.415
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Høres ut som en klubb det var verdt å frekventere! Selv har jeg bare sett Paragon hos Erling Neby.
    Det var litt forskjell på musikken også. Ute i diskoteket gikk det i dagens listepop, mens han som styrte spakene i klubbdelen hadde en slagside mot funk, soul og det vi kan kalle for fargede artister. Right in my ally. Stedet ble nedlagt etter noen år, og Paragonen ble vistnok solgt til Danmark...
     

    Horny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Innlegg
    1.000
    Antall liker
    1.310
    Torget vurderinger
    5
    Verden går stadig framover, eller i hvert fall rundt og rundt, stadig fortere. Nasjonalbiblioteket er i full gang med å digitalisere norske 78-plater fra første halvdel av 1900-tallet. Her kan man for eksempel strømme Leif Justers "Pølsemaker, pølsemaker" eller Einar Roses "Hvor er min kone".
     

    Horny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Innlegg
    1.000
    Antall liker
    1.310
    Torget vurderinger
    5
    Nå skal jeg lene meg tilbake i sofaen og nyte et par skiver. I dag ble bok nummer to sendt i trykken, med utgivelse rundt månedsskiftet februar/mars: https://www.adlibris.com/no/bok/det-fullkomne-bedrag-9788243010567

    "Det fullkomne bedrag" handler om andre verdenskrig på Helgelandskysten, en biografi der svindel, hemmelighold, storpolitikk, kjærlighet og tragedie er blant ingrediensene.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Nå skal jeg lene meg tilbake i sofaen og nyte et par skiver. I dag ble bok nummer to sendt i trykken, med utgivelse rundt månedsskiftet februar/mars: https://www.adlibris.com/no/bok/det-fullkomne-bedrag-9788243010567

    "Det fullkomne bedrag" handler om andre verdenskrig på Helgelandskysten, en biografi der svindel, hemmelighold, storpolitikk, kjærlighet og tragedie er blant ingrediensene.
    Hadde jeg visst at du jaktet på sånne ingredienser, så kunne jeg brettet ut hifi-livet mitt. Langt mer kortreist for deg.

    Men grattis, kompis 🤗
     

    Horny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Innlegg
    1.000
    Antall liker
    1.310
    Torget vurderinger
    5
    Da er bok nummer to kommet, fersk fra trykkeriet! Feiret med en flaske som har hentet navnet fra samme mann som bok nummer en omhandlet. Fra Johannes S. "Gulosten" Andersen til Birger Sjøberg, på hvert sitt vis to krigshelter utenom det vanlige.

    20210227_232117.jpg
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.288
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer med bokutgivelse!
    Har du en link til PSU for mofi-riia´en?
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.288
    Torget vurderinger
    4
    Takk! Det var vel denne som ble valgt, men da må passende kabel mellom PSU og RIAA lages/skaffes: https://www.ebay.com/itm/353105734120
    Det finnes også andre varianter av PSU på ebay, en av disse spesielt for Mofi med riktig kabel.
    Den er god!
    Hørte intervju med deg på radio for noen minutter siden, hvis jeg har rett i min antagelse om at nicket Horny kommer fra Horn Akselsen...Spennende historier!
     

    Horny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Innlegg
    1.000
    Antall liker
    1.310
    Torget vurderinger
    5
    Den er god!
    Hørte intervju med deg på radio for noen minutter siden, hvis jeg har rett i min antagelse om at nicket Horny kommer fra Horn Akselsen...Spennende historier!
    50/50 sjanse - resonnementet er bra, men du bommet :)
    Fredrik har laget filmen, jeg skrevet boka. Samarbeidet om research.
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.288
    Torget vurderinger
    4
    50/50 sjanse - resonnementet er bra, men du bommet :)
    Fredrik har laget filmen, jeg skrevet boka. Samarbeidet om research.
    Ok, da velger jeg å anta at det er høytalerprinsippet nick´et kommer fra😉
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.319
    Antall liker
    13.384
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    @kjoenik jag har en extrakabel av den typen som passar PSUn som Horny och jag beställde. Jag körde två MoFi i dual-mono en periode, men fick litt mye støy så har gått tillbaka till bara en. Alltså har jag en kabel till overs. Sänd mig en PM om du vill ha den. :)
     

    Horny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Innlegg
    1.000
    Antall liker
    1.310
    Torget vurderinger
    5
    Våren er her og det ser lysere ut for Oslo. Derfor er det en trist nyhet at det blir permanent lockdown for The Garden. Platebutikken fortsetter som før på nett og i Tønsberg, men stenger dørene i Skippergata.

    De siste årene har The Garden vært et fint alternativ til Big Dipper, Platekompaniet, Tiger og Råkk & Rålls - alle innenfor en kort spaserturs avstand. Det er sikkert flere grunner til at de har valgt å ikke forlenge leiekontrakten i Oslo. Ser uansett fram til at det igjen går an å komme innenfor døra i byens plateforretninger. 🔊
     
    Sist redigert:
    2

    2xJ

    Gjest
    Har fulgt The Garden helt siden de fikk sine første lokaler i den gamle taxibua (bak Kristina-kvartalet for lokalkjente).
    Og det var synd dem stengte fysisk butikk i Tønsberg, men glad for at dem åpnet i Oslo og samtidig oxo ble større på nett!!
    Var sågår med og pusset opp lokalene dem overtok etter Free Record Shop... kjenner flere av gutta godt, av de som har jobbet der tidvis...
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    Nesten rart at de har holdt ut såpass lenge. Trist at fysiske butikker blir borte. Men med kombinasjonen av nedadgående kundemasse, pandemi og rasshølpolitikere tør jeg ikke tenke på hva slags odds vi snakker om for å overleve... :oops: ☹
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    Mer eller mindre.... ☹
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.402
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    :oops:
    Tracey Thorn ute med ny bok, om vennskapet med Lindy Morrison i The Go-Betweens: https://www.theguardian.com/books/2...a8ddhOX72w6wd5zQF-JFOMkJd03viwtuaD73mymQQKLZI

    Har debuten «Bedsit Disco Queen» på leselista. Kan forøvrig anbefale half speed mastringen av EBTGs «Walking Wounded».
    Vis vedlegget 708347
    EBTG er egentlig ganske tidløst og oser av kvalitet. Kjøpte Walking Wounded og Amplified Heart når de kom ut på half speed. Jeg har blitt fortalt at navnet stammer fra den gang de ikke hadde platekontrakt, men sendte inn masse demoer og gikk på auditions. Et plateselskap ville snakke med Ben Watt alene og sa at han kunne få kontrakt hvis han droppet Tracey! We love everything but the girl :oops: Hun var ikke pen nok mente de! Vet ikke om historien er sann, men god er den😀 Ben Watt har gitt ut noen soloskiver som også er bra!
     

    Horny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Innlegg
    1.000
    Antall liker
    1.310
    Torget vurderinger
    5
    Får håpe byens forretninger og utesteder klarer seg gjennom nedstengingen. Det er nok mange som vil slite med skjør økonomi i lang tid framover, samtidig tror jeg de fleste av oss har et sug etter å frekventere disse stedene når muligheten igjen er der. Konserter, øl, hifi og skiver!
     

    Horny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Innlegg
    1.000
    Antall liker
    1.310
    Torget vurderinger
    5
    86BF34D0-A831-4DFB-8258-B7289097430B.jpeg

    Tar en laidback helg med denne, Gregg Allmans utmerkede soloskive fra 1973. Her viser han seg fra en mer ettertenksom side enn i The Allman Brothers Band.
     
    Sist redigert:

    Horny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Innlegg
    1.000
    Antall liker
    1.310
    Torget vurderinger
    5
    4A493655-DE99-4552-B96E-FE52665D9F60.jpeg

    Sommeren er her, fant fram denne blankpolerte lille saken som for anledningen er parkert på toppen av ene monoblokken. Modifisert T-amp basert på TA2020, Charlize-varianten innkjøpt til bruk med Avantgarde for noen år siden. Funker fint med 20 Tripath-watt på fulltoner :)
     
    Sist redigert:

    Horny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Innlegg
    1.000
    Antall liker
    1.310
    Torget vurderinger
    5
    Trodde jeg hadde fått feil pakke da jeg hentet denne på posten, ble overrasket av både format og en vekt på fire kilo.
    Legendarisk fotobok med portretter og reportasjebilder av amerikansk jazz anno 1960. Sterk tilstedeværelse i disse bildene, store artister såvel som ukjente navn.
    DCCE6B63-F8ED-4C94-9F33-00AFC7C27F71.jpeg
    C8B8BC9D-78EC-4C88-98E4-F7843D1A2697.jpeg
    F91DA364-E3C8-4C86-8836-700BCD591207.jpeg
    97DB3356-499C-4B21-8C86-8F55324B14A7.jpeg
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Takk for at jeg fikk komme innom i dag, Horny! Veldig gøy å høre, og ikke minst å få møte personen bak nicket. Har skrevet litt om inntrykkene i tråden min:

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn