Aksjemarkedet har vel alltid hatt tradisjon for å gå litt opp og ned og av og til ikke bare litt heller, så de pengene man eventuelt investerer i aksjer og fond bør ikke være penger man er helt avhengig av. Men hvis man ser på et 100-års perspektiv har det vel vært jevn, god stigning, og med avkastning ganske mye bedre enn renter. Men man må også være oppmerksom på at man tar en sjanse og ikke bare risikerer å vinne men og å tape.
For noen år siden da det fantes noe som het AMS satte vi inn 10 000 kr 3 år på rad, så ble det plutselig en skikkelig nedtur og pengene var på det verste ikke verdt mer enn 15 000 kr. Men vi lot nå bare pengene stå der, og sakte men sikkert gikk det oppover igjen og nå er de verdt over 60 000.
Hvis man kan unnvære en liten sum hver måned og plassere disse i fond ( i motsetning til de som putter de på en spilleautomat eller røyker de opp) tror jeg nok at det kan bli et bra resultat til slutt, så lenge man har litt is i magen i dårlige tider. Og om man velger å spre det over forskjellige fond både geografisk og bransjer , så skal det godt gjøres å tape alt.
Jeg ser i alle fall ikke mørkt på det, men nå er ikke jeg noen aksjemegler
på den annen side så ser det ikke ut som de har peiling de heller.
Tragisk at disse damene kaster vekk livet sitt med å være leketøy for dustete mannfolk, når de kunne gjort god karriere på andre områder.