C
cruiser
Gjest
Kanskje noen burde vurdere å sende deg ned for å få sydd igjen ballongknuten så vi slipper all dritten din?
Kjønnslemlestelse er en tradisjon og en ukultur, og har ingenting med islam å gjøre.Det trenger ikke å stå i partiprogrammet, men om de ikke direkte støtter praksisen så kaster de seg over et hvert forsøk på å avdekke dette. 98% av alle somaliske jenter blir utsatt for dette. Men i følge de røde er det "rasistisk" å undersøke når det er mistanke.Ok, står det i partiprogrammet at de er for å skjære av kjønnsleppene og sy igjen høna på små jenter? Evt hvor har du fått den informasjonen?
Jeg finner ikke saken for øyeblikket, men de som googler bedre enn meg finner den sikkert snart.
Mer som det samme:
https://www.nrk.no/urix/kjonnslemle...ad-skjaerer-hun-i-jenters-underliv-1.14324323
... det er bare helt tilfeldig at det kun er i de islamske kulturene man finner dette selvsagt, og at folk med andre religioner ikke har slike tradisjoner. (Hvem vet kanskje en og annen primitiv stamme i Afrika..).Kjønnslemlestelse er en tradisjon og en ukultur, og har ingenting med islam å gjøre.Det trenger ikke å stå i partiprogrammet, men om de ikke direkte støtter praksisen så kaster de seg over et hvert forsøk på å avdekke dette. 98% av alle somaliske jenter blir utsatt for dette. Men i følge de røde er det "rasistisk" å undersøke når det er mistanke.Ok, står det i partiprogrammet at de er for å skjære av kjønnsleppene og sy igjen høna på små jenter? Evt hvor har du fått den informasjonen?
Jeg finner ikke saken for øyeblikket, men de som googler bedre enn meg finner den sikkert snart.
Mer som det samme:
https://www.nrk.no/urix/kjonnslemle...ad-skjaerer-hun-i-jenters-underliv-1.14324323
Akkurat som med selvmordsbombere.....Kjønnslemlestelse er en tradisjon og en ukultur, og har ingenting med islam å gjøre.Det trenger ikke å stå i partiprogrammet, men om de ikke direkte støtter praksisen så kaster de seg over et hvert forsøk på å avdekke dette. 98% av alle somaliske jenter blir utsatt for dette. Men i følge de røde er det "rasistisk" å undersøke når det er mistanke.Ok, står det i partiprogrammet at de er for å skjære av kjønnsleppene og sy igjen høna på små jenter? Evt hvor har du fått den informasjonen?
Mer som det samme:
Selvfølgelig skal det slåes ned på steinhardt, men som vanlig er avskjærte kjønnslepper og annen faenskap muslimenes feil. Naboen er muslim fra Kosovo, neste gang vi tar en øl sammen skal jeg spørre om kona hans er uten kjønnslepper.... for noe tull.... det er bare helt tilfeldig at det kun er i de islamske kulturene man finner dette selvsagt, og at folk med andre religioner ikke har slike tradisjoner. (Hvem vet kanskje en og annen primitiv stamme i Afrika..).Kjønnslemlestelse er en tradisjon og en ukultur, og har ingenting med islam å gjøre.Det trenger ikke å stå i partiprogrammet, men om de ikke direkte støtter praksisen så kaster de seg over et hvert forsøk på å avdekke dette. 98% av alle somaliske jenter blir utsatt for dette. Men i følge de røde er det "rasistisk" å undersøke når det er mistanke.Ok, står det i partiprogrammet at de er for å skjære av kjønnsleppene og sy igjen høna på små jenter? Evt hvor har du fått den informasjonen?
Mer som det samme:
Det spiller forøvrig ingen rolle om det er "helt tilfeldig" eller en del av religionen, det henger i alle fall tett sammen. 98% av alle jenter i Somalia blir kjønnslemlestet og det er er problem vi burde ta på alvor og ikke feie under teppe og prøve å stanse alle forsøk på å komme tradisjonen til livs i alle fall hos de vi har gitt lov til å slå seg ned i vårt land.
du får gi tullingene den autoritative versjonen da.Kjønnslemlestelse er en tradisjon og en ukultur, og har ingenting med islam å gjøre.Det trenger ikke å stå i partiprogrammet, men om de ikke direkte støtter praksisen så kaster de seg over et hvert forsøk på å avdekke dette. 98% av alle somaliske jenter blir utsatt for dette. Men i følge de røde er det "rasistisk" å undersøke når det er mistanke.Ok, står det i partiprogrammet at de er for å skjære av kjønnsleppene og sy igjen høna på små jenter? Evt hvor har du fått den informasjonen?
Mer som det samme:
det er ikke noe svar på spørsmålet.Det er kristne grupperinger som skyter abortleger i USA også.... Makan til gruppetenkning og kollektiv skyld som dere viser her.
I koranen står det iallfall ingenting om at ein må bruke desse klesplagga, berre at ein skal kle seg anstendig.du får gi tullingene den autoritative versjonen da.Kjønnslemlestelse er en tradisjon og en ukultur, og har ingenting med islam å gjøre.Det trenger ikke å stå i partiprogrammet, men om de ikke direkte støtter praksisen så kaster de seg over et hvert forsøk på å avdekke dette. 98% av alle somaliske jenter blir utsatt for dette. Men i følge de røde er det "rasistisk" å undersøke når det er mistanke.Ok, står det i partiprogrammet at de er for å skjære av kjønnsleppene og sy igjen høna på små jenter? Evt hvor har du fått den informasjonen?
Mer som det samme:
det er de som mener at burka, nikab og hijab heller ikke har noe med islam å gjøre.
Et tåpelig spørsmål du sender over bordet...det er ikke noe svar på spørsmålet.Det er kristne grupperinger som skyter abortleger i USA også.... Makan til gruppetenkning og kollektiv skyld som dere viser her.
Det er mye man kan finne i Koranen som er fullstendig galskap. Og som nevnt i andre innlegg er jeg sterkt kritisk til religion. All for mye dritt har skjedd i Allahs og Guds navn. Den kristne tro var heller ikke spesielt god for noen hundre år siden.Akkurat som med selvmordsbombere.....Kjønnslemlestelse er en tradisjon og en ukultur, og har ingenting med islam å gjøre.Det trenger ikke å stå i partiprogrammet, men om de ikke direkte støtter praksisen så kaster de seg over et hvert forsøk på å avdekke dette. 98% av alle somaliske jenter blir utsatt for dette. Men i følge de røde er det "rasistisk" å undersøke når det er mistanke.Ok, står det i partiprogrammet at de er for å skjære av kjønnsleppene og sy igjen høna på små jenter? Evt hvor har du fått den informasjonen?
Mer som det samme:
det er bare fordi du ikke har noe svar.Et tåpelig spørsmål du sender over bordet...det er ikke noe svar på spørsmålet.Det er kristne grupperinger som skyter abortleger i USA også.... Makan til gruppetenkning og kollektiv skyld som dere viser her.
Du skriver som en tåkefyrste......det er bare fordi du ikke har noe svar.Et tåpelig spørsmål du sender over bordet...det er ikke noe svar på spørsmålet.Det er kristne grupperinger som skyter abortleger i USA også.... Makan til gruppetenkning og kollektiv skyld som dere viser her.
hele den tenkingen du representerer er en essensialistisk renhetsideologi. den kristne, den islamske, den jødiske essens. vi vet hvor slikt kan ta veien, men du immuniserer deg ved å si at alt fælt bare er kontigente størrelser som ikke har opphav i Den ene rette religion.
en trenger ikke være særlig historisk skolert for å se at hva som er Den ene rette religion (som spørsmål innen en av disse retningene), slett ikke er en essens en kan ekskludere alle ubehagelige fakta fra. hva som er den rette kristendom, islam eller whatever er et seminar fullt av lemlestede kropper.
hva angår burka, nikab og hijab; mulig forbud mot slikt bekjempes ved å påberope seg religionen, om det står i boken eller ei. hva er vel anstendig.
så bare svar!
Det er forskjellige retninger, tolkninger og forskjeller innen islam som i andre ideologier. Non land som Saudi Arabia og Iran har svært strenge kvinneundertrykkende lover, men de europeiske landene med mange muslimer har det ikke. Men det betyr jo ikke at man er nødt til å se de to fenomenene helt adskilte.Selvfølgelig skal det slåes ned på steinhardt, men som vanlig er avskjærte kjønnslepper og annen faenskap muslimenes feil. Naboen er muslim fra Kosovo, neste gang vi tar en øl sammen skal jeg spørre om kona hans er uten kjønnslepper.... for noe tull.
det neste blir vel at du påberoper deg ikke å kunne lese.Du skriver som en tåkefyrste......det er bare fordi du ikke har noe svar.Et tåpelig spørsmål du sender over bordet...
hele den tenkingen du representerer er en essensialistisk renhetsideologi. den kristne, den islamske, den jødiske essens. vi vet hvor slikt kan ta veien, men du immuniserer deg ved å si at alt fælt bare er kontigente størrelser som ikke har opphav i Den ene rette religion.
en trenger ikke være særlig historisk skolert for å se at hva som er Den ene rette religion (som spørsmål innen en av disse retningene), slett ikke er en essens en kan ekskludere alle ubehagelige fakta fra. hva som er den rette kristendom, islam eller whatever er et seminar fullt av lemlestede kropper.
hva angår burka, nikab og hijab; mulig forbud mot slikt bekjempes ved å påberope seg religionen, om det står i boken eller ei. hva er vel anstendig.
så bare svar!
det er jo noe vi kan enes om, men det er noe helt annet enn du ga uttrykk for; at ditten og datten ikke har noe med islam (eller andre trossystem å gjøre). det har alt med slike trossystem å gjøre. hva som tilhører eller ikke vet du intet om, ja de dreper hverandre for de vet ikke selv engang (seminaret med de lemlestede kropper). islam og andre slike er ikke en essens, det er hva menigheten gjør den til. utenfor er den ingenting.Alle som flytter til Norge må kaste steinaldertradisjoner over bord. Det er enkelte analfabeter som trenger både bo-trening og informasjon om hva slags samfunn de har kommet til. Her har mottaksapparatet, rettsvesenet og politi en jobb å gjøre. Men jeg liker ikke den gruppetenkningen som enkelte har, muslimer er ikke en ensartet gruppe,ei heller somaliere, pakistanere, dansker, nigerianere......
Jeg kan lese og skrive, men jeg innehar ikke det ordforrådet som dine innlegg fylles med, liker du å bruke kompliserte setninger?det neste blir vel at du påberoper deg ikke å kunne lese.Du skriver som en tåkefyrste......det er bare fordi du ikke har noe svar.Et tåpelig spørsmål du sender over bordet...
så bare svar!
spør, om noe er ukart.
Alt har med alt å gjøre, eller alt henger sammen med alt.det er jo noe vi kan enes om, men det er noe helt annet enn du ga uttrykk for; at ditten og datten ikke har noe med islam (eller andre trossystem å gjøre). det har alt med slike trossystem å gjøre. hva som tilhører eller ikke vet du intet om, ja de dreper hverandre for de vet ikke selv engang (seminaret med de lemlestede kropper). islam og andre slike er ikke en essens, det er hva menigheten gjør den til. utenfor er den ingenting.Alle som flytter til Norge må kaste steinaldertradisjoner over bord. Det er enkelte analfabeter som trenger både bo-trening og informasjon om hva slags samfunn de har kommet til. Her har mottaksapparatet, rettsvesenet og politi en jobb å gjøre. Men jeg liker ikke den gruppetenkningen som enkelte har, muslimer er ikke en ensartet gruppe,ei heller somaliere, pakistanere, dansker, nigerianere......
på skolen lærte vi om kjetteri. vi lærte tydeligvis intet.
det har intet med kristendom å gjøre, sier noen som ikke vet hva religiøs tro er for noe. det har alt med kristendom å gjøre!
er det noen som har påstått det?Alle som flytter til Norge må kaste steinaldertradisjoner over bord. Det er enkelte analfabeter som trenger både bo-trening og informasjon om hva slags samfunn de har kommet til. Her har mottaksapparatet, rettsvesenet og politi en jobb å gjøre. Men jeg liker ikke den gruppetenkningen som enkelte har, muslimer er ikke en ensartet gruppe,ei heller somaliere, pakistanere, dansker, nigerianere......
Kjønnslemlestelse har ingenting med islam å gjøre. Det er en kulturell greie. Skal jeg rope det ut med store bokstaver?men å stå inne for din påstand, vil du fremdeles ikke.
Ja, det er desverre det.er det noen som har påstått det?Alle som flytter til Norge må kaste steinaldertradisjoner over bord. Det er enkelte analfabeter som trenger både bo-trening og informasjon om hva slags samfunn de har kommet til. Her har mottaksapparatet, rettsvesenet og politi en jobb å gjøre. Men jeg liker ikke den gruppetenkningen som enkelte har, muslimer er ikke en ensartet gruppe,ei heller somaliere, pakistanere, dansker, nigerianere......
så de muslimer som kobler slikt til religionen, de tar feil.Kjønnslemlestelse har ingenting med islam å gjøre. Det er en kulturell greie. Skal jeg rope det ut med store bokstaver?men å stå inne for din påstand, vil du fremdeles ikke.
hvis det var knyttet til religionen, hvorfor utføres da dette overgrepet kun i noen begrensete geografiske områder mens religionen dekker et mangedobbelt areal?så de muslimer som kobler slikt til religionen, de tar feil.Kjønnslemlestelse har ingenting med islam å gjøre. Det er en kulturell greie. Skal jeg rope det ut med store bokstaver?men å stå inne for din påstand, vil du fremdeles ikke.
hva med burka, nikab og hijab? tar de feil de også?
https://legeforeningen.no/Fagmed/No...-2014/Kvinnelig-omskjaring-kjonnslemlestelse/kjønnslemlestelse blir praktisert av av islamister fra afrikanske land. Pinsevenners voksendøping og tungetale har noe med kristendom å gjøre også
Kjært barn har mange navn..ˆ
dette er ikke venstresiden, det er skyggesiden.
Det er jo ikke akkurat en prosess noen setter i gang for moro skyld. Barnas vel og beste har nok vært i fokus, og noen ganger må man oppveie ting mot hverandre og jeg vil heller at det skal undersøkes mange flere om det er mistanke selv om det kan oppfattes som ubehagelig for foreldre, enten de er skyldige eller ikke i dette.jeg tar som forutsetning at det forelå skjellig grunn til mistanke.
det er da ikke noe svar.hvis det var knyttet til religionen, hvorfor utføres da dette overgrepet kun i noen begrensete geografiske områder mens religionen dekker et mangedobbelt areal?så de muslimer som kobler slikt til religionen, de tar feil.Kjønnslemlestelse har ingenting med islam å gjøre. Det er en kulturell greie. Skal jeg rope det ut med store bokstaver?men å stå inne for din påstand, vil du fremdeles ikke.
Hvorfor utføres det under andre religioner også i samme geografiske område?
ok. kjøper den! tok ting for gitt i dette tilfellet. Takk for presiseringen. en religiøs greie er det doghttps://legeforeningen.no/Fagmed/No...-2014/Kvinnelig-omskjaring-kjonnslemlestelse/kjønnslemlestelse blir praktisert av av islamister fra afrikanske land. Pinsevenners voksendøping og tungetale har noe med kristendom å gjøre også
"Det anslås at totalt 130 millioner kvinner er omskåret. Skikken praktiseres blant muslimer, kristne og andre trossamfunn først og fremst i Afrika med tyngdepunktet på Afrikas horn, men også i mindre omfang i enkelte land i Asia og Midt Østen."
Virker som om det er tradisjoner begrenset til et geografisk område og det er ikke relatert til noen som helst religion. Correlation and causation.
Kobler de kjønnslemlestelse til religionen så tar de feil.så de muslimer som kobler slikt til religionen, de tar feil.Kjønnslemlestelse har ingenting med islam å gjøre. Det er en kulturell greie. Skal jeg rope det ut med store bokstaver?men å stå inne for din påstand, vil du fremdeles ikke.
Jeg oppfatter ikke dette slik, mener du at venstresiden forsvarer kjønnslemlestelse fordi det er en religiøs greie? Om det finnes slike holdninger i Sverige er sikkert mulig, men i Norge?Det er faktisk mye mindre viktig hvor nær tilknytning det er mellom kjønnslemlestelse og Islam. På mange måter ville det vært bedre om folk skilte de to tingene, (om det er riktig å gjøre det eller ikke), siden resultatet av det utvilsomt ville hjulpet stort på for å få med venstresiden i forsøk på å avdekke og stoppe dette, siden alt for mang der stiller seg på bakbena på autopilot når noe har med Islam å gjøre blir fremslit i et lite flatterende lys. Kanskje de er villig til å arbeide litt mer aktivt mot de groteske overgrepene mot barn hvis de slipper å måtte forvare islamkritikk (det er jo noe som bare "rasistene" driver med)? I dag virker det som om dette paralyserer dem, og de er i villrede om hva som er verst ... islamkritikk eller grove overgrep mot barn. Det er et av de mange dilemmaene som den nye identitetspolitikken har skapt i de miljøene.