NEI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

James

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.06.2006
Antall liker
70
Sted
Stord
Torget vurderinger
8
Kona klarte å sarve puen min i går kveld. Mistet arm og pu nedpå labelen 2 ganger. Hadde glemt at man kunne bruke hendel for å heve og senke arm :p :p :p :p.

Etter det var det bare forvrengning og skraping. Sett nærmere på den i dag. Kan se ut som selve stiften er er løsnet og trykket gjennom nåla.

Hva gjør jeg nå? Liker ikke å kaste en pu som i sin tid kostet 25 store. Retipping? Men det koster vel en formue også. PU'en heter Tranfiguration Temper.

Noen råd? ............ og trøstende ord :( :( :( :(.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.775
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
en kondolanse er i alle fall på sin plass....

mister helt lysten på å begynne med vinyl når jeg leser sånne historier. :-[

Poirot

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.07.2007
Antall liker
2.121
Er litt bekymret for den dama. Lever hun enda? ::) :'( :-\

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Antall liker
12.633
Sted
Hus
Uff, trist det da. Vet at Benz i Sveits retipper mange forskjellige pickuper, men det er ikke sikkert at du får igjen den lydsignaturen du hadde Den vil enten lyde annerledes eller kanskje dårligere også. Må nok ta fruen i et platespillerkurs etter dette. Nytter ikke bli sinna selv om pickupen koster 25 frognertiere eller bare 2. :)

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.079
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
Du har min dypeste medfølelse....

Derfor har jeg en slik...til "amatører" og "påseilte" anledninger...

Arne K

Vedlegg

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.844
Torget vurderinger
27
Kondolerer, kjedelig historie.
Spør importøren hvordan det ligger an med retipping, ombygging og innbytte. Gjelder det Temper?

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.775
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
hadde tenkt å kjøre igang med vinyl iløpet av våren, men etter denne skrekkhistorien tror jeg utsetter det til juletider.

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
460
Torget vurderinger
4
Som nevnt over retipper Benz det meste av PU'er. Den gode nyheten er at det visstnok koster bare 1500 spenn, den dårlige er at det tar laaaaang tid. Hørt opptil ett år.........

Har hun vært ute og kjøpt langstilka roser til deg enda? Hun hadde vel forventa det om du hadde kjørt over smykkeskrinet hennes med en dampveivals :)

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.350
Sted
Østfold
Det er kommet noe nytt nå. Perfekt avspilling, ingen støy, plater som varer evig uten degradering og som ikke kan hoppe:

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Gago skrev:
en kondolanse er i alle fall på sin plass....

mister helt lysten på å begynne med vinyl når jeg leser sånne historier. :-[
Enig Goga!
Nå har jo jeg vinyl(rigger) da, men tror ikke jeg kommer til å kjøpe pickuper i den prisklassen nei.
Selv om det ikke er andre enn meg sjøl (stort sett) som kan ødelegge, men akkurat det kan godt skje, lokket har detti ned en gang såpass at pickupen gjorde et hopp eller var det to ::)
Høres ut som det gikk bra.

Pickuper til disse prisene ville bare gjort meg stressa for uhell.

Får håpe det kan fikses for eier da.

Mvh.KW

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.190
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Du har vel pickup fremdeles, den der 103'en.
Men spørsmålet er vel om du har kone fremdeles?
Håper i hvert fall at hun kan retippes, selv om det fort kan koste noen tusen.

Jeg antar at rødvinen i går var veldig god, og syns forøvrig rådet fra Arne så fornuftig ut.

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.101
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
James: Har du ADRI gjort noen tabber i heimen som har kostet penger? F.eks kræsjet bilen - slik jeg har gjort ved en tre, fire anledninger.

Shit happens!

Ingen vits i å gruble altfor mye her. Fiks det eller kjøp ny. Og ikke et ord til kona om hva det kostet.

P

Parelius

Gjest
Kanskje du burde tenke på å montere hendel på andre delikate deler også…

Uhell skjer; gi henne en klem!

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.408
Torget vurderinger
12
Snickers-is skrev:
Det er kommet noe nytt nå. Perfekt avspilling, ingen støy, plater som varer evig uten degradering og som ikke kan hoppe:

Ha ha. Det var vel det reklamen sa en gang i tiden. Synd med de noen hundre svarte som skal spilles av da.

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
460
Torget vurderinger
4
Jøgga skrev:
Zomby_Woof skrev:
Parelius skrev:
Uhell skjer; gi henne en klem!
Beste tipset så langt.
Hva med å bare late som ingenting? Det var jo bare en pickup.....
Litt forskjell på å vrake en Skoda og en Ferrari, men du har rett, det var jo bare en bil............

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
11.288
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Dette burde lære alle å kjøpe forsikring neste gang de kjøper pickup på Elkjøp.

James

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.06.2006
Antall liker
70
Sted
Stord
Torget vurderinger
8
Takk for mange støtteerklæringer. Både til meg og kona. Og til alle sammen som ble bekymret for kona. Hun lever i beste velgående. Jeg mener, ....litt blåmerker rundt om kring er på sin plass ;D.

Nei jeg skal si dere en ting. Det skal mer til en en pu før kona får trøbbel. Hun var like lei seg som meg og straks tilgitt. Det er da ikke hennes feil at jeg driver med slike syke greier. Dessuten er det tross alt mitt ansvar å se til at hun til en hver tid er oppdatert på utstyret. Dessuten kunne jeg jo skiftet til Denon puen når jeg tok greiene opp i stua. Det triste var at anlegget skulle ned i stua om et par uker.

Men jeg har jo ikke betalt 25' for en pu. Lenge til jeg gjør det. Men det var jo en sykt god pu da. Og var nok det sterkeste leddet i vinylkjeden. Skal se på mulighetene til å retipe den.

Og ja Fosse. Det var en Temper.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.350
Sted
Østfold
erato skrev:
Jeg blir alltid tilbudt IDIOT-forsikring på Elkjøp, hvordan skal jeg tolke det?

D

Dilla

Gjest
Snickers-is skrev:
erato skrev:
Jeg blir alltid tilbudt IDIOT-forsikring på Elkjøp, hvordan skal jeg tolke det?
Avataren, er det et selvportrett? ;)

Min sympati til james m. frue.

James

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.06.2006
Antall liker
70
Sted
Stord
Torget vurderinger
8
Takk for det Ti Kei.

I følge Tranfigurationsjefen, Mr. Seiji Yoshioka, var det ikke mye å gjøre med stiften. Ville ikke bli bra uansett mente han. Og han skulle vel vite hva han snakket om :).

Så da legger jeg det fra meg og ser mot nye spennende ting. Tweak av Denon 103R. Jeg kan ikke erindre å lest noe om dette på forumet tidligere? Men på utenlandske forum finner man det omtalt flere steder. Noen som har prøvd?

http://www.theanalogdept.com/images/spp6_pics/Classifieds/Uwe Bodies/Bodies3-1.pdf

P

Parelius

Gjest
Jeg foreslår kjøp av parfymePU, slik at fruen kan vise med stolthet hvilket grep hun nå har fått på slike delikate saker. Tilbakegang til 103R er å gjøre det hele utbyttbart, noe som ikke fører noe steds hen for noen av partene.For å involvere den yndige fru, så foreslår jeg at du foreslår at neste års skobudsjett (hennes!) avsettes til avtaster (ækk) av god kvalitet. På den måte vil du også få øket hennes ansvarsfølelse mht. alle ting viktig.

ELJ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.09.2008
Antall liker
2.966
Sted
Harstad
Torget vurderinger
26
james skrev:
Takk for det Ti Kei.

I følge Tranfigurationsjefen, Mr. Seiji Yoshioka, var det ikke mye å gjøre med stiften. Ville ikke bli bra uansett mente han. Og han skulle vel vite hva han snakket om :).

Så da legger jeg det fra meg og ser mot nye spennende ting. Tweak av Denon 103R. Jeg kan ikke erindre å lest noe om dette på forumet tidligere? Men på utenlandske forum finner man det omtalt flere steder. Noen som har prøvd?

http://www.theanalogdept.com/images/spp6_pics/Classifieds/Uwe Bodies/Bodies3-1.pdf
Kondolerer!
En god nyhet er at en Uwe modifisert 103/r fort kan gjøre at savnet blir radikalt mindre ;D
Her er min R:

Morsom og nervepirrende kirurgi.
Mvh Espen

ELJ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.09.2008
Antall liker
2.966
Sted
Harstad
Torget vurderinger
26
Hei
Ja jeg har utført operasjonen selv. Jeg fulgte videoen og instruksjonene fra Uwe´s side. Ganske greit men lett å fu... det opp da marginene er små og delene skjøre. Lyden er ganske enkelt super. Jeg har ikke så mye å sammenligne med men av det jeg har hatt i hus(Ortofon mc20/Rondo Blue/KontrapunktC/Dl304/ATOC9) er dette klart best. Nå må det nevnes at dette er forholdsvis nøkternt skryt i forhold til det som skrives på furum rundt om kring. Jeg kommer ikke til å bruke noe særlig mere penger på pu enn det de forskjellige Denoné koster. Har 2 andre i lignende klær og skal prøve et alu chassis ganske snart. Jeg selger 1 av dem så snart alukroppen annkommer.
Mvh Espen

Topp Bunn