Neil Young

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Innlegg
11.974
Antall liker
11.820
Sted
Hus
Kjempekonsert av Neil Young i Frognerbadet i kveld....hatten av for denne artisten som leverer varene gang på gang :D Lyden var utmerket også :)
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Utifra anmeldelsen og bildene jeg har sett ikveld, så er det der en skulle ha vært ja. :-[
 

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Innlegg
1.073
Antall liker
63
Torget vurderinger
1
Sist jeg så Neil var de to "intimkonsertene" i Køben i fjor vinter og det skal litt til å toppe den opplevelsen, men gårsdagens konsert var rimeilg nære. Sjeldent god lyd i går! Kan nesten ikke huske å ha hørt bedre konsertlyd noengang!

Neil var i kjempehumør og det var lett å se at han trivdes (lo, smilte, drakk tett(øl), spilte et par akustiske nummer mer enn planlagt). I stedet for å knekke i gang med det elektriske settet for så å ta noen hvileskjær utover i konserten startet han med flere solonummer, fortsatte det akustiske settet med band, før ha dro på seg den elektriske gitaren og gav oss alle rockesjokk med Hey Hey, My My.

Hvis jeg finner noen støvler blir det en tur for å se Nick Cave i kveld og. Noen år siden jeg så ham sist (har ikke hørt så mye på ham hjemme heller de siste årene), så det blir spennende.
 

Horny

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2004
Innlegg
1.000
Antall liker
1.321
Torget vurderinger
5
Angrer på at jeg ikke gjorde en innsats for å skaffe billett. Sovnet i stedet på sofaen til lyden av Live Rust...
 
N

nb

Gjest
Som vanlig en veldig, veldig god konsert av Neil Young. jeg har sett han tre ganger på litt over ett år nå, og det er fascinerende hvor ulike konsertene er, selv med samme band og innenfor relativt kort tidsrom. Jeg så for meg nesten en kopi av konserten i Køben når han dro i gang med de akustiske låtene i går, men gitaren ble plugget inn og bandet kom på scenen tidligere.

Jeg savnet Powderfinger, men settlisten var forsåvidt suveren. Man kan ikke få alt man vil på et par timer heller. Han spillte ikke noe fra de siste platene, og det synest jeg forsåvidt er like greit for mitt vedkommende. Til tross for enkelte lyspunkter på de siste skivene ligger de største skattene i backkatalogen.

Lyden var jevnt over meget god, selv om de for mitt vedkommende kunne spillt litt høyere til tider. Jeg måtte også flytte meg en gang pga en skravlegjeng - hva er det med folk som synest det er fint å betale nesten 800 kroner pr. snute, drikke dyrt øl og fullstendig ignorere det som skjer på scenen?
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.992
Antall liker
6.216
Det er fortsatt liv i den gamle skrotten, ser og hører jeg. Det nærmeste jeg kom var via en mobiltelefon fra en som var der...

Godt artistforbundet ikke har fått til noen god AFP-ordning! ;D
 

Sidane

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.01.2006
Innlegg
2.560
Antall liker
29
Torget vurderinger
4
Jeg og min kone var på Neil Young konserten,og lyden,låtvalget og stemningen var helt på topp. Mannen er 63 år,og han var i sitt ess. Jeg bare digger denne store låtskriveren og artisten! ;D

Et minus med kvelden som burde vært totalt unødvendig, var alle dem som hadde munndiare`under hele konserten. Når en levende legende står på scenen,da skal en bare nyte musikk og opptreden synes jeg. :mad:

Hvis en ser bort fra disse egoistiske brødhuene,så var kvelden og konserten helt fantastisk!!! :D

Kommer Neil Young hit igjen,så skal jeg garantert kjøpe billett igjen....
 

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Innlegg
1.073
Antall liker
63
Torget vurderinger
1
Sidane skrev:
Et minus med kvelden som burde vært totalt unødvendig, var alle dem som hadde munndiare`under hele konserten. Når en levende legende står på scenen,da skal en bare nyte musikk og opptreden synes jeg. :mad:
Var ikke så plaget av skravlere under Neil Young konserten. Muligens var jeg bare heldig med plasseringen. Verre på Nick Cave i går. Mer helgestemning og dermed mye skravling samt bildetaking av "se jeg drikker øl med vennene mine og er gæ'ern"-typen.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.911
Antall liker
8.202
Torget vurderinger
1
Sidane skrev:
Jeg og min kone var på Neil Young konserten,og lyden,låtvalget og stemningen var helt på topp. Mannen er 63 år,og han var i sitt ess. Jeg bare digger denne store låtskriveren og artisten! ;D

Et minus med kvelden som burde vært totalt unødvendig, var alle dem som hadde munndiare`under hele konserten. Når en levende legende står på scenen,da skal en bare nyte musikk og opptreden synes jeg. :mad:

Hvis en ser bort fra disse egoistiske brødhuene,så var kvelden og konserten helt fantastisk!!! :D

Kommer Neil Young hit igjen,så skal jeg garantert kjøpe billett igjen....
-samme her! ::)
 
Topp Bunn