|
Det virker ikke slik på grafen du presenterte. ???vega65 skrev:simuleringen er gjort med softstart, uten blir stigningen brattere...
Du kan jo ha selve bryteren bak og unna følsomme kretser, mens selve betjeningen sitter på fronten. Ofte brukt i kommersiell elektronikk.Andreas skrev:En ting jeg bare må anbefale deg med en gang er å ha nettbrytern på frontplaten. I alle mine tidl. diy forsterkere har jeg lagt den på baksiden for å slippe å legge nettstrøm gjennom chassis, men det er så bekvemt å ha denne brytern foran på den nye pre-ampen at det bare må nevnes![]()
Eller kontaktor/relé koplet sammen med rørbasert tidsforsinkelse (samma hva rør du sku ha liggende)Audiomix skrev:Du kan jo ha selve bryteren bak og unna følsomme kretser, mens selve betjeningen sitter på fronten. Ofte brukt i kommersiell elektronikk.
Lang, tynn ting i plast sørger for overføringen når du trykker på med pekefingeren![]()
Du behøver kun å opplyse om isolasjonsgrad og spenning, så er akkurat den biten problemfri ;Dvega65 skrev:Lang tynn plastdings muligens ok det.Vekt???? aner ikke .Føles ok at det veier litt. tror ikke det er så voldsomt.Men om interiørpolitiet Synes den blir for tung til å flytte på alene så er det å betrakte som en bonus og en grei og nødvendig sikkerhetforanstaltning ;D
Noen mener de hører en positiv forskjellvega65 skrev:En annen ting jeg har sett forslag om å erstatte rk med en choke.fordeler ulemper her?
Jo da. Du har fått det til LeifLMC skrev:min erfaring er at i alle sammenhenger der en motstand kan byttes ut med en choke,får man mere og bedre klang
imo
mvh
Tror det er et godt tips. Når man setter inn en slik vil vel ikke signalet gå i loop gjennom PSU-en, og da er det kanskje ikke så viktig om du bruker choker eller kondiser for å få ned rippel. Det er kun superreg-en som får betydning for hvordan "lyden" av preampen blir ettersom røret kun "ser" denne og ikke hva som er bak.jane skrev:Hva inneholder denne super regulator boksen? Hvis den gjør noe i nærheten av hva navnet tilsier så kan du muligens slakke på kravene til filtrering før denne?
Jan E Veiset
Regulatoren bruker en lav spenning 12-36V som forsyning til opampen som står som comperator i shunt-regulatoren. Hvis du har 12VDC glødespenning kan du bruke denne til formålet. Nå husker ikke jeg om du bruker 12VDC til gløding? Hvis ikke må du skaffe til veie en annen spenningskilde for å forsyne kretsen.vega65 skrev:Nå tok jeg ikke med meg "manualen" på jobben så sitatet blir ikke ordrett og seff jeg kan ha misforstått noe.Men det står noe slikt som :"connect B+ to the high volage terminals and the low voltage to ..."Så står det noe om at kvaliteten på b+ etter regulatoren er avhengig av ripple på glødestrømmen"Og det var dette som gjorde meg usikker.kanskje lurt å sende en mail til vacuumstate?(Med "manualen" Foran meg ;D)
Rent teknisk sett har "The SuperReg" veldig høy undertrykkelse av ripple siden inngangssiden består av en CCS. Så sånn sett kan du nok slakke på kravet til filtrering.vega65 skrev:Superregulatoren ble bestillt litt på impuls må jeg tilstå.fra www.vacuumstate.com .Jeg merket meg at produsent anførte at denne ikke erstatter likeretter eller filter.Om en kan forenkle poweret, og klare seg med mindre rippel pga denne vet jeg ikke.Om resultatet av litt tankearbeid/innspill fra dere resulterer i noen deler til overs, vel så skal jeg altids finne noe å bruke de til.her er skjemaet til superreg. Tror forøvrig at Hans kan si noe mer om denne.