|
Legger klar en trafo tilvega65 skrev:Takk karer det hjalp på forståelsen i en treg hjerne.Nå klarnet flere ting.Nei ikke 12v til glød.Må ordne forsyningsspenning til op amp på annen måte.
Oppfattet det slikLMC skrev:velment så ikke noen lager kvalme for deg
mvh
OK.vega65 skrev:Hans da.Det er 5687=2 x 0,9 amp.vedr trafoen.
flott lurte på om pre prosjektet ditt var gått i vinterdvale.Andreas skrev:Artig å følge tråden, Vega. Tålmodighetsprøver er noe man blir satt på gang på gang i denne hobbyen. Wrights kommentarer skal du bare ta med ro. Det artige er jo som du sier å følge sin egen løype og gjøre seg erfaringer. Kommer snart med oppdatering av min tråd om Thai - preen.
Hadde du talt tomflaskene og summert vinkostnaden med den kveldens utskeielser ville du neppe skrevet dette ;D.nåja lastenes sum er jo konstant så vinen hadde gått unna på samme vis uansett...Men jeg kunne nok ha finansiert et lass v-caps om jeg hadde servert kaffe istedet ;DAndreas skrev:Slike kondiser ser man ofte på ebay til en grei pris og mange på diyaudio.com liker dem. I min forrige pre hadde jeg noe liknende, men de het Sprague. Veldig fin lyd i den ampen, og men nå etter nybygget vet jeg hva som manglet i topp og i bunn, og ellers over hele linja. Tror nok det er noe å hente på de dyrere super-kondisene, men i prissammenheng er sikker disse kanonbra.
K75 er en blanding av papir og metallisert polyester så vidt jeg husker. Kanskje ikke like populær som K40Y, men så absolutt verdt å prøve. (Evt. i parallel med en liten Sonic Cap Platinum el.)vega65 skrev:Jeg har noen gode russiske venner.De var til mat og vin forleden.Hvilket betyr at vi stadig har mat, men betydelig mindre vin.En av russerene er elektriker og tidligere sambandsoffiser,han forærte meg 2 av denne som han hadde tusket til seg en eller annen gang.Påstod at det skulle være en rimelig god PIO.Heter K75-24:4,7uF+- 10%.Noen som vet om det er bryet vært å kople den inn på prøve?Skal uansett bruke en kondensator str 2,2-5 uF før tvc en.